جستجو
Close this search box.

نکاتی که باید راجع به امور مالی شرکتی بدانید!

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

کنترل امور مالی شرکتی مهم‌ترین جنبه مدیریت مشاغل گوناگون است. تقریباً همه کسب و کارها به مشاور مالی نیاز دارند. مشاور مالی در زمینه‌های مختلفی به صاحبان مشاغل مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد. یکی از اساسی‌ترین زمینه‌هایی که مشاوران در مورد آن خدمات لازم را ارائه می‌دهند، بخش مدیریت بودجه است.

فهرست مطالب

مدیریت امور مالی شرکتی کار ساده ای نیست. تجربه و دانش کافی در این زمینه، به افراد کمک می‌کند، کنترل امور مالی را در دست گیرند. در مقاله پیش رو قصد داریم تا نکاتی که هر فرد باید راجع به امور مالی شرکتی بداند را مطرح کنیم.

دانستن چنین نکاتی به افراد کمک می‌کند تا مدیریت امور مالی را در دست گیرند. این نکات کمک می‌کنند تا در مواقع بحرانی اقدامات لازم را انجام دهید و تصمیمات درست را اتخاذ کنید. پس با ما همراه باشید.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

نکاتی که باید راجع به امور مالی شرکت بدانید!-حسابداری شرکتی

پیشرفت اختیاری نیست!

به منظور اینکه یک کسب و کار سود لازم را کسب کند و از این طریق ارزش سهام خود را افزایش دهد، باید همواره در حال پیشرفت باشد. صاحبان مشاغل پیش از نگرانی در مورد سرمایه گذاران، باید تمرکز و توجه خود را به خود و کارمندان خود اختصاص دهند.

نکته مهم در رابطه با امور مالی شرکتی آن است که موفقیت یک تجارت، از کسب سود مهم‌تر است. شرکت‌های مختلف نیاز دارند، با افزایش فعالیت‌های خود، سهم خود در بازارهای رقابتی را افزایش دهند. این کار سبب می‌شود تا شرکت به مرور زمان سود لازم را کسب کند. از طرفی با این کار جذب سرمایه گذاران بالقوه تضمین می‌شود.

همانطور که می دانید، موانع بسیاری در راه پیشرفت و توسعه وجود دارد. بنابراین پیش از تلاش برای رشد، ابتدا امور مالی شرکتی را در دست بگیرید. علاوه بر این لازم است که در جهت بهبود کیفیت کالا و خدمات خود نیز اقدامات لازم را به انجام برسانید.

به عنوان مثال پیش از ایجاد شعبه در مناطق جدید، مشکلات خود در زمینه‌های مختلف را برطرف کنید. این مشکلات می‌توانند در رابطه با استراتژی بازاریابی، منابع انسانی، کنترل کیفیت و مواردی از این قبیل باشند. تلاش برای پیشرفت پیش از آماده شدن تمامی جنبه‌های شغلی، منجر به از بین رفتن دستاوردهای مالی می‌شود.

ادغام و تملک

رشد در اثر تغییرات مختلفی رخ می‌دهد. این تغییرات ممکن است ناشی از ایجاد یک محصول جدید، گسترش خدمات یا ایجاد شعب مختلف باشد. با این حال توسعه و پیشرفت، تنها به فعالیت‌های داخلی شرکت محدود نمی‌شود.

یکی از نکاتی که در رابطه با امور مالی شرکتی وجود دارد، جستجوی فرصت‌های ارزشمند برای ادغام کسب و کارها است. ادغام با کسب و کارهای دیگر، از جمله منفعت‌هایی است که نصیب شرکت‌ها می‌شود. به عنوان مثال شرکتی با یک محصول تجاری مشابه محصول تولیدی شما، یک برند جدید را به جهان ارائه می‌دهد. بدون اینکه شرکت شما مجبور باشد، تلاشی در به دست آوردن بازار انجام دهد.

از طرفی یک شرکت ارائه دهنده محصولات و خدمات مشابه شما، می تواند سهم کسب و کار شما در بازارهای رقابتی افزایش دهد. اگرچه ادغام کسب و کارها مزایای بسیاری را به همراه دارد، اما این اقدام کار ساده ای نیست.

عوامل گوناگونی در موفقیت ادغام کسب و کارهای مختلف، نقش ایفا می‌کنند. بنابراین در هنگام تصمیم‌گیری در مورد ادغام، تمام جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید. همچنین با حسابداری شرکتی در مورد سودآوری این پروژه مشورت کنید.

گاهی اوقات شما مجبور به واگذاری هستید-حسابداری شرکتی

گاهی اوقات شما مجبور به واگذاری هستید

واگذاری ممکن است که برای یک سازمان با دوره رشد بلندمدت، گامی به عقب باشد. با این حال همواره به یاد داشته باشید که موفقیت پایدار هدف نهایی شماست، نه موفقیت‌های کوتاه‌مدت. در امور مالی شرکتی بسیار پیش می آید که یک خط از تولید باید حذف شود.

حذف خطوط تولیدی ممکن است که یا از طریق بسته شدن آن باشد، یا از طریق فروش آن خط به نهادی دیگر. این فرایند را به عنوان هرس، و شرکت خود را به عنوان یک درخت بزرگ در نظر بگیرید. در امور مالی شرکتی یک خط تولید به دلایل مختلفی حذف می‌شود.

از جمله این دلایل عدم سودآوری آن بخش است. از طرفی امکان این وجود دارد که با تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته توسط حسابداری شرکتی، آینده‌ای خوب برای این بخش متصور نشود. در طولانی‌مدت بهترین انتخاب، گزینه‌ای است که باعث افزایش سودآوری شرکت و سهامداران شرکت می‌شود. حتی اگر این انتخاب برداشتن گامی به عقب باشد.

هرگز دست از تحلیل امور مالی شرکتی نکشید

یک کسب و کار موفق، همواره در حال رشد و تکامل است. یک کسب و کار در دوره‌های ثبات و پایداری، باید اقدامات لازم برای شرایط بحرانی را نیز در نظر بگیرد. تجزیه و تحلیل مداوم امور مالی شرکتی توسط حسابداری شرکتی، وضعیت مالی شرکت را تعیین می‌کند.

علاوه بر این چنین تحلیل‌هایی به شرکت‌ها کمک می‌کند که وضعیت خود در بازارهای رقابتی را بشناسند. تحلیل‌های صورت گرفته توسط حسابداری شرکتی به افراد کمک می‌کند تا اقدامات لازم برای افزایش سهم در بازار را انجام دهند.

از طرفی این اقدامات به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا برای وضعیت‌های بحرانی آماده شوند. به عنوان مثال، اگر یک فناوری جدید در حال ظهور است، تیم تحقیق و توسعه شرکت‌ها باید شروع به تجزیه و تحلیل چنین فناوری کند.

تحقیقات این تیم به کسب و کارها کمک می‌کند تا تغییرات لازم در محصولات و خدمات ایجاد شود. در نتیجه شرکت‌ها سهم خود در بازار را از دست نخواهند داد. بنابراین تجزیه و تحلیل مداوم ریسک و بازارهای رقابتی، به منظور برنامه ریزی تجاری ضروری است.

در نهایت باید بگوییم که مدیریت امور مالی شرکتی توسط حسابداری شرکتی از اهمیت بالایی برخوردار است. تقریباً هر فعالیتی در کسب و کارها بر اساس داده‌های بدست آمده از حسابداری شرکتی، برنامه ریزی می‌شود. در صورتی که این داده ها از صحت کافی برخوردار باشند، با برنامه ریزی و تلاش، می توان کسب و کارها را به موفقیت رساند. 

lenpenzo

corporatefinanceinstitute

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری