جستجو
Close this search box.

چگونه انتظارات مشتریان را در زمان شیوع ویروس کرونا برطرف کنیم؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

کرونا، نامی که امروزه آن را در مهم‌ترین تیترهای خبری روز دنیا مشاهده می‌کنید؛ بلای خانمان سوز جان و مال مردم شده است. این بیماری ناشناخته این روزها زندگی بسیاری از مردم جهان از جمله مردم ایران را تحت تأثیر قرار داده و اختلالات زیادی در سیستم‌های اداری و آموزشی به وجود آورده است. به نظر شما کسب و کارهای مختلف تا چه حد، تحت تأثیر این بیماری دچار ضرر شده‌اند؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اثر کرونا بر کسب و کار بپردازیم.

فهرست مطالب

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

منشأ بیماری کرونا

این روزها شایعات زیادی در مورد منشأ بیماری کرونای جدید وجود دارد. به طور کلی ویروس‌های کرونا گستره‌ی وسیعی دارند و ویروسی همچون سارس هم زیر مجموعه‌ی کرونا محسوب می‌شود. این ویروس‌ها از حیوان به انسان انتقال می‌یابند و خطرات زیادی هم برای انسان به وجود می‌آورند.

به عنوان مثال ویروس سارس از گربه به انسان انتقال یافت. در مورد منشأ ویروس کرونای جدید که کوید 19 نام دارد، اطلاعات چندان زیادی همچنان موجود نیست اما به احتمال زیاد این ویروس از خفاش به بدن انسان انتقال یافته است. خفاش قبلاً هم انتقال دهنده‌ی ویروس‌های خطرناکی همچون ابولا به انسان بوده و باز هم متأسفانه برخی از اهالی کشور چین با خوردن غذاهایی همچون سوپ خفاش باعث به وجود آمدن این بیماری شده‌اند.

منشأ بیماری کرونا
منشأ بیماری کرونا-اثر کرونا بر کسب و کار

کرونای جدید که از این پس آن را به اختصار کرونا خواهیم گفت، از چین آغاز شد و به تدریج به کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، کره‌جنوبی، ژاپن، ایران و … سرایت کرد. در کشور ما اولین موارد گزارش ابتلا به کرونا در شهر مقدس قم مشاهده شد که متأسفانه هر دو شخص مبتلا فوت کردند. بعد از این اتفاق بیماری کرونا به تدریج به شهرها و استان‌های دیگر هم وارد شد و اختلالات زیادی را در بخش‌های اداری، آموزشی و … در کشورمان به وجود آورد.

اثر کرونا بر کسب و کار چگونه بوده است؟

با شیوع بیماری کرونا در ایران، تعداد قابل توجهی از کسب و کارها دچار ضرر شده‌اند. همچنین شغل و درآمد افراد زیادی هم به خطر افتاده است. به عنوان مثال معلم‌ها و اساتیدی که به صورت حق‌التدریسی حقوق می‌گیرند و استخدام رسمی نیستند، متأسفانه برخی از آن‌ها این روزها با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا خانه‌نشین شده‌اند و درآمدی ندارند.

اثر کرونا بر کسب و کار چگونه بوده است؟

همچنین درآمدزایی افراد روز مزد هم با فراگیر شدن این بیماری ناشناخته به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

معمولاً هرساله در روزهای نزدیک به پایان سال و آغاز سال نو، مشاغل آزاد درآمدهای خوبی را به دست می‌آورند اما امسال بسیاری از این مشاغل با ضررهای هنگفت مواجه شده‌اند، زیرا مردم غالباً در خانه می‌مانند تا به کرونا مبتلا نشوند. کافی است تا نگاهی به پاساژهای همیشه شلوغ بیاندازید تا متوجه اثر کرونا بر کسب و کار بشوید.

به نظر شما آیا راه سالمی برای برطرف کردن نیاز مشتریان وجود دارد؟ آیا می‌توان راهی جایگزین را برای مراجعات حضوری در نظر گرفت؟ در ادامه به بیان پاسخ سوالات فوق می‌پردازیم.

روش‌های خنثی کردن اثر کرونا بر کسب و کار

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم کرونا بر کسب و کارهای مختلف تأثیرات منفی زیادی داشته است. البته متأسفانه در این بین عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب هم با سو استفاده از نیاز مردم به اقلام بهداشتی همچون ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده، دستکش و … و احتکار این اموال، به درآمدها و سودهای عجیبی رسیده‌اند.

روش‌های خنثی کردن اثر کرونا بر کسب و کار

اما کسب و کارهای معمول در جامعه می‌توانند با بهره‌گیری از روش‌های مختلف همچنان درآمد خود را حفظ کرده و نیاز مشتریان را برطرف کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای تحقق چنین هدفی، استفاده از تعامل و تجارت اینترنتی است. دنیای وسیع و جذاب اینترنت یک فضای عالی برای درآمدزایی محسوب می‌شود که ویروس کرونا نمی‌تواند در آن نفوذ کند و از این بابت در روزهای قرنطینه، محیطی ایمن به شمار می‌رود.

خوشبختانه بسیاری از کسب و کارهای مختلف پیش از ایجاد و شیوع ویروس کرونا، اقدام به تأسیس یک سایت در اینترنت و یا یک پیج اینستاگرام کرده‌اند تا در آن محصولات و کسب و کار خود را بیشتر معرفی کنند.

حال که کرونا شیوع پیدا کرده و زندگی بسیاری را تحت تأثیر قرار داده، استفاده بیشتر از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام راهی معقول جهت رفع نیاز مشتریان است. اگر شما کسب و کاری مثل فروش مبلمان و لوازم منزل، پوشاک و … را دارید که اساس آن عمدتاً مراجعه و خرید حضوری مشتری است، می‌توانید با راه‌اندازی یک سایت در اینترنت و یا ساخت یک کانال در تلگرام و یک پیج در اینستاگرام، مجدداً برای خود درآمدزایی کنید.

حال فکر می‌کنید برای رونق سایت، کانال یا پیج اینستاگرام از چه روش‌هایی می‌توان بهره گرفت؟ در ادامه به تشریح جواب پرسش فوق می‌پردازیم.

روش‌های بهبود کسب و کار اینترنتی

اگر قصد ایجاد یک سایت را دارید و در این زمینه کاملاً بی تجربه هستید، بهتر است این کار را به یک شرکت معتبر بسپارید. سایت طراحی شده باید علاوه بر داشتن زیبایی بصری و معرفی کامل محصولات، از نظر مسائل سئو نیز در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. رعایت کردن اصول سئو بدون داشتن شناخت از آن تقریباً غیر ممکن است. لذا ترجیحاً طراحی سایتتان را به افراد حرفه‌ای واگذار کنید. شبکه‌های اجتماعی نیز از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار هستند و لذا محلی مناسب جهت فروش محصولات محسوب می‌شوند. شاید اثر کرونا بر کسب و کار تماماً موارد منفی نبوده و رونق استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای برطرف کردن نیاز مشتریان یکی از تأثیرات مثبت آن باشد.

در صورتی راه‌اندازی یک کانال در تلگرام یا ساخت یک پیج در اینستاگرام، می‌توانید با بهره‌گیری از روش‌های استاندارد مثل خرید ممبر یا خرید فالوور بتوانید موقعیت کانال و پیج خود را بهبود ببخشید. جهت استفاده از روش‌های فوق باید به مراجع معتبر مراجعه نمایید و مطمئن باشید که این روش‌ها سرعت شما در رسیدن به موفقیت، درآمدزایی و برطرف نیاز مشتریان افزایش خواهد داد.

سخن آخر

در این مقاله تلاش بر این بود تا با بیان اثر کرونا بر کسب و کار، تنها بخشی از پیامدهای منفی این بیماری بر درآمدزایی اقشار مختلف در جامعه تشریح یابد و همچنین روش مناسبی نیز جهت مقابله با اثر کرونا بر کسب و کار بیان گردد. در پایان امیدواریم با ریشه‌کن شدن سریع بیماری کرونا، نشاط و سلامت دوباره به جامعه و زندگی تمام مردم جهان بگردد و انسان‌ها با خیالی راحت با یکدیگر دست بدهند و از معاشرت لذت ببرند.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری