جستجو
Close this search box.

نکات کاربردی برای بازاریابی لوازم آرایشی

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

در جوامع امروز میزان توجه به مد و زیبایی رشد چشمگیری داشته است به طوری که روزانه افراد زیادی وقت خود را برای زیبایی، خرید لوازم مربوط به آن و جستجو درباره‌ی آن در صفحه‌های مجازی صرف می‌کنند .به علت پرطرفدار بودن آیند صنعت بخش زیادی از بازار‌های جهانی به این تجارت پر سود اختصاص یافته است و افراد زیادی به خرید و فروش و تجارت در این زمینه مشغول شده‌اند. با توجه به افزایش برند‌های مختلف آرایشی و رقابت شدید بین فروشنده‌ها دانستن نکاتی درباره ی بازاریابی لوازم آرایشی می‌تواند به پیشرفت شما در این تجارت پر سود کمک کند.

فهرست مطالب

زیبایی و آرایش مسئله‌ای است که در زمان‌های قدیم نیز به آن‌ها بها داده می‌شده است و در هر زمان معیار‌های آن متفاوت بوده است. مردم همیشه به دنبال زیبایی و آراستگی بوده‌اند و این ماجرا برگرفته از فطرت انسان و میل او برای زیباتر شدن و ماندن است. پس می‌توان گفت این میل، میلی طبیعی در انسان‌هاست.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

ایران دومین استفاده کننده لوازم آرایشی
طبق یک آمار بین المللی کشور ایران پس از عربستان بالاترین آمار مصرف لوازم آرایشی را دارا است

ایران دومین استفاده کننده لوازم آرایشی

مسلما زنان تمایل بیشتری به آراستن خود دارند و وقت بیشتری را نسبت به مردان برای این امر صرف می‌کنند. طبق یک آمار بین المللی کشور ایران پس از عربستان بالاترین آمار مصرف لوازم آرایشی را دارا است؛ به طوری که تقریبا 29 درصد کل مصرف کنندگان لوازم آرایشی را در منطقه تشکیل می‌دهند. با توجه به این آمار می‌توانیم به اهمیت بازار لوازم آرایشی در ایران پی ببریم. صنعت لوازم آرایش باعث به وجود آمدن بازاری داغ و پر رقابت شده است. چه چیزی می‌تواند شما را در این بازار گسترده با وجود رقبا و برند‌های مختلف متمایز کند؟ چگونه می‌توان به سرعت سهمی در این بازار کسب کرد؟ چه راه‌هایی برای فروش بهتر لوازم آرایشی وجود دارد؟ اصول بازاریابی لوازم آرایشی چیست؟  برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

بازاریابی مناسب و تدوین استراتژی در این صنعت پرطرفدار و پرسود ارتباط مستقیمی با آینده‌ی کاری و سهم آن در بازار دارد. در ادامه به بررسی راهکارهایی برای بهبود بازاریابی در زمینه لوازم آرایش خواهیم پرداخت.

تعریف بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ

توجه به دیجیتال مارکتینگ

برای تبلیغ کردن در این صنعت نیاز به بستر‌های مناسبی همچون فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارید؛ با توجه به پرطرفدار بودن شبکه‌های مجازی و تعداد بالای کاربران فعالی که دارد نیاز شما را برای مطرح و برند شدن تا حد خیلی زیادی برآورده می‌کند. همچنین فعالیت در این پلتفرم‌ها سرعت شما را برای پیشرفت در این صنعت افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید اگر ابتدای کارتان است و اطلاعات کافی در زمینه دیجیتال مارکتینگ ندارید از یک تیم متخصص و یا یک شرکت تبلیغاتی کمک بگیرید تا در کمترین زمان بیشترین نتیجه و بازدهی را به دست آورید.

استفاده از افراد موثر

بهتر است بدانید که انسان‌های جوامع امروزی به افراد مشهور و مورد علاقه خود به راحتی می‌توانند اعتماد کنند. استفاده از یک فرد مشهور و محبوب تاثیر زیادی بر روی فروش محصولات آرایشی شما دارد و روشی هوشمندانه در حوزه‌ی بازایابی لوازم آرایشی است چرا که مشتریان نسبت به محصول شما نیز احساس اطمینان پیدا می‌کنند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

توجه به کیفیت محصول

در ابتدا لازم است که بدانید هیچ چیز به اندازه داشتن کیفیت خوب و ماندگاری بالا نمی‌تواند باعث فروش زیاد یک لوازم آرایشی شود پس بهتر است قبل از هر چیزی از کیفیت لوازم آرایش خود اطمینان داشته باشید زیرا اگر کیفیت محصولتان پایین باشد دیر یا زود مشتریان خود را حتی با وجود داشتن تبلیغات گسترده و قوی از دست خواهید داد.

مشتریان راضی، فروش بیشتر

اگر مشتریان شما از محصولتان راضی هستند حتما آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند این کار معجزه می‌کند! کافی است پیام رضایت مشتریان و یا عکس آن را در گروه و یا کانال خود به اشتراک بگذارید؛ این کار دیگران را تشویق و تحریک به خرید می‌کند و حس اعتماد بین شما و مشتریان ایجاد می‌شود.

مشتریان خود را هیجان زده کنید

مشتریان خود را هیجان زده کنید

هر از چند گاهی با کار‌های جالب و جدید مشتریان خود را هیجان زده کنید مثلا پکیج‌های آرایشی که هنوز وارد بازار نشده‌اند را به آن‌ها معرفی کنید و رضایت مشتریانی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ همچنین می‌توانید با برگزاری مسابقه‌های مهیج و به همراه جوایز که ترجیحا لوازم آرایشی است از تکراری شدن روند تبلیغات خود جلوگیری کنید و افراد را به خرید محصولات خود تشویق کنید.

با افراد با تجربه کار کنید

سعی کنید با افرادی که در این بازار با تجربه هستند و اطلاعات مفیدی در این باره دارند مشورت کنید و از آن‌ها راه کار‌های مفیدی را فرا بگیرید. صحبت کردن با افراد عمده فروش درباره‌ی تبلیغ کردن برای محصول شما و یا فروش محصولتان به سرعت کسب و کار شما را گسترش می‌دهد و می‌توان گفت مسیر میانبری برای توسعه و فروش کالای شماست و یکی از هوشمندانه ترین اصول بازاریابی لوازم آرایشی است.

اجازه دهید مشتریان کیفیت محصولتان را ببینند

اغلب خانوم‌ها عادت دارند تا محصول آرایشی مد نظر خود را تست کنند تا از مطابقت آن با رنگ پوست خود مطمئن شوند؛ همچنین تست کردن محصول این فرصت را به مشتریان می‌دهد که کیفیت محصول شما را ببینند و با خیال راحت خرید کنند. متاسفانه در روش فروش آنلاین در تلگرام و یا اینستاگرام که یکی از تاثیر گذار ترین عوامل برای بازاریابی لوازم آرایشی است امکان به وجود آوردن این فرصت برای مشتریان نیست.

رابطه خوبی با مشتریان داشته باشید

برقراری رابطه خوب با مشتریان و احترام به آن‌ها یکی از مهم ترین اصول تبلیغات و فروش محصول است. به مشتریان خود و نظرات و پیشنهاداتی که می‌دهند توجه کنید و سعی کنید بیشتر مطابق با نیاز‌های آن‌ها محصول بفروشید.

ویدئو مارکتینگ از چه راه‌هایی باعث افزایش مخاطب می‌شود؟

از محصولات خود ویدیو به اشتراک بگذارید

این ایده می‌تواند مشتریان را بیشتر به خرید لوازم آرایش شما تشویق کند. هر از چندگاهی یک ویدیو درباره‌ی محصول خود به اشتراک بگذارید و کیفیت لوازم آرایش خود و نتیجه استفاده از آن را به کاربران نشان دهید.

خلاصه

با خواندن این مقاله به اهمیت بازار مربوط به صنعت زیبایی و پرسود بودن این تجارت پی بردیم و دانستیم با توجه به مصرف بالای لوازم آرایش در ایران و در منطقه ورود به این تجارت می‌تواند بسیار پرسود باشد. در ادامه به بررسی نکاتی برای بهبود بازاریابی لوازم آرایشی پرداختیم. امیدواریم با خواندن این مقاله به توسعه کسب و کار شما کمک کرده باشیم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

3 پاسخ

  1. خیلی خیلی ممنون از ارائه مطلب عالیتون، من یک وب سایت فروشگاهی ساعت مچی داریم به آدرس shikka میخواستم بدونم راهنمایی دیگه ای در رابطه با فروش آنلاین ساعت مچی وجود داره که بتونم استفاده کنم؟ همچنین من دوست ندارم مجمومه مون از سیستم حسابداری خود سایت استفاده کنه، ولی میخوام یه سیستم حسابداری ابری داشته باشیم که همه بتونن ازش استفاده کنن، همچنین چیزی توی مجمومه محک وجود داره؟

    1. سلام وقت بخیر بله
      افزونه ای داریم برای این منظور برای اتصال سایت فروشگاهی شما به نرم افزار حسابداری لطفا با واحد فروش شرکت تماس بگیرید تا همکاران من شمارو راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری