جستجو
Close this search box.

نکاتی که فروشندگان فروشگاه لوازم تحریر باید بدانند

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

عوارض شهرداری فروشگاه لوازم تحریر

هنگامی که ملکی را برای ایجاد فروشگاه لوازم تحریر اجاره کرده یا می خرید، باید نسبت به پرداخت عوارض نوسازی ملک هوشیار باشید. عوارض نوسازی هزینه ای است که شهرداری برای در ازای ارائه خدماتی مانند مدریت پسماند و جمع آوری زباله، توسعه معابر و پارکینگ ها، ایجاد میدان و توقفگاه و نگهداری آنها دریافت می کند. این عوارض متعلق به مالکان خانه ها و مغازه ها است و در بازه ای یک ساله، از ابتدای فروردین یا زمانی که وزارت کشور تعیین کند، محاسبه می شود.

فهرست مطالب

در مورد ملک های تجاری پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهرداری در هر صورت بر عهده مالک است مگر این که در اجاره نامه ذکر شده باشد که مستاجر پرداخت این عوارض را برعهده می گیرد. اما  پرداخت عوارض مدیریت پسماند (به عنوان بخشی از عوارض نوسازی) بر عهده کسی است که از ملک استفاده می کند.

قبوض پرداخت عوارض نوسازی در ماه های پایانی سال توسط شهرداری صادر و ارسال می شود، اما در صورتی که در ماه های میانی قصد اجاره دارید، می توانید قبض پرداخت عوارض نوسازی را اینترنتی و از طریق پورتال شهرداری دریافت و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

فایل صوتی مقاله را در زیر می توانید گوش دهید.

قوانین مالیاتی مربوط به فروشگاه لوازم تحریر

در سال های اخیر مالیات سهم بیشتری از منابع درآمد دولتی کسب کرده است و از این رو قوانین پرداخت مالیات توسط سازمان امور مالیاتی به شدت دنبال می شوند. به عنوان یک فروشگاه لوازم تحریر شما وظیفه دارید بخشی از درآمد خود را طبق قانون مالیات های مستقیم پرداخت کنید. درصد این مالیات بر اساس میزان فروش شما تعیین و به صورت پله ای تغییر می کند.

میزان فروش شما از طریق گزارشات فصلی به اداره دارایی اعلام می شود. طبق قانون تمام کسب و کارها از صنوف مختلف موظف هستند از یک نرم افزار حسابداری با قابلیت تهیه گزارشات فصلی استفاده کنند. این گزارشات در پایان هر فصل (سه ماه) باید در سامانه ای که اداره دارایی به همین منظور تهیه کرده است در قالب یک فایل بارگزاری بشود. برای مثال نرم افزار حسابداری لوازم تحریر محک یکی از نرم افزارهای مورد تایید دارایی است که ضمن ثبت و صدور اسناد به صورت خودکار در هنگام فروش، امکان تهیه گزارشات فصلی را به راحتی فراهم می کند.

پس از تهیه این گزارش باید در مدت 30 تا 45 روز پس از پایان دوره سه ماهه آن را در سامانه ارسال صورت معاملات سازمان امور مالیاتی ثبت کنید. اطلاعات مربوط به نحوه تهیه و ارسال گزارشات را به صور کامل می توانید در سایت سازمان امور مالیاتی کشور مشاهده کنید.

علاوه بر مالیات مستقیم، شما باید مالیات بر ارزش افزوده رو نیز پرداخت کنید. تمام کسب و کارهایی که کالایی را می فروشند، موظف هستند 9 درصد از قیمت نهایی آن را به قیمت کالا اضافه کنند و در اختیار مشتری قرار دهند. در واقع با وجود این که مالیات بر ارزش افزوده از شما اخذ می گردد، پرداخت کننده آن مشتری است.

اجاره فروشگاه لوازم تحریر

در صورتی که برای اندازی فروشگاه لوازم تحریر خود یک مغازه اجاره کرده اید، لازم است نسبت به قوانین اجاره ملک های تجاری آگاهی داشته باشید. ملک های تجاری دارای کاربری های مختلف هستند. برای مثال کاربری یک فروشگاه لوازم تحریر با کاربری یک فروشگاه پوشاک متفاوت است. نوع کاربری فروشگاه بر عوامل مختلفی مانند متراژ و هزینه اجاره تاثیرگذار است؛ بنابراین هنگام جستجو برای اجاره ذکر کنید که به دنبال یک ملک مناسب برای فروشگاه لوازم تحریر هستید.

هنگام اجاره ملک به منافع بلندمدت فکر کنید. شما پس از یک سال مشتریان وفادار مختلفی خواهید داشت که در صورت تغییر مکان فروشگاه ممکن است آنها را از دست بدهید. در نظر داشته باشید که مشتریان دائمی و وفادار یکی از منابع درآمدری مهم شما به شمار می آورند و در صورت تغییر مکان، باید مدتی را صرف جلب مشتریان جدید و به دست آوردن اعتماد آنها بکنید. علاوه بر این باید مجدد هزینه های تبلیغات و بازاریابی پرداخت و تغییر آدرس را به مشتریان فعلی اعلام کنید.

تمام بودجه ای که برای اجاره مغازه در نظر گرفته اید را هزینه نکنید. توجه داشته باشید که در پایان هر سال هزینه اجاره رشد می کند که میزان این رشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. با مالک ارتباط خوبی برقرار کنید و در همان ابتدا یک تصویر خوب از خودتان به جای بگذارید.

فروشگاه لوازم التحریر
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

تعمیر و تعویض وسایل

یکی از مواردی که باعث اختلاف بین مالک و مستاجر می شود مربوط به تعمیر و تعویض متعلقات مغازه مانند کرکره و کولر و… است. طبق ماده 486 قانون مدنی تعمیرات کلی ملک که در صورت عدم تعمیر مانع از کسب و کار مستاجر است، بر عهده مالک بوده و تعمیرات جزیی که باعث آسایش بیشتر مستاجر در هنگام اجاره می شود اما بر کسب و کار او تاثیر نمی گذارد، بر عهده مستاجر است. اما بسیاری از مالکان نسبت به این قانون بی توجه هستند و از عرف تعمیر بر عهده مستاجر و تعویض بر عهده مالک پیروی می کنند. نحوه رسیدگی به این موضوع به شما بستگی دارد و باید قبل از بستن قرارداد با مالک توافق کنید.

حق کسب و پیشه

طبق قانون در صورتی که مالک یک ملک تجاری از مستاجر درخواست تخلیه داشته باشد، باید نسبت به پرداخت حق کسب و پیشه اقدام کند. این حق برای جبران بعضی از خسارت مستاجر در اثر جا به جایی و از دست رفتن مشتریان تعیین شده است. فرض کنید شما در مدت یک سال اجاره تبلیغات زیادی انجام داده اید و مشتریان خوبی کسب کرده اید، اما در پایان سال با وجود این که حاضرید مبلغ اضافه شده به اجاره را پرداخت کنید مالک به دلایلی قصد تمدید ندارد.

در این صورت شما می توانید نسبت به گرفتن حق کسب و پیشه اقدام کنید. حتی در صورتی که مالک نسبت به گرفتن حکم تخلیه اقدام کنید، قاضی ضمن صدور حکم مالک را ملزم به پرداخت حق کسب و پیشه می کند. این حق در ضمن اجاره نامه قابل مذاکره نیست و حتی اگر در اجاره نامه ذکر شود که مستاجر در پایان قرارداد نسبت به دریافت حق کسب و پیشه ادعایی ندارد، باز هم می توانید برای دریافت و وصول آن اقدام کنید.

پیش بینی هزینه ها

به عنوان یک فروشگاه لوازم تحریر شما هزینه های مختلفی دارید. علاوه بر اجاره، هزینه قبوض به صورت دوره ای و هزینه هایی که در ابتدای کار پرداخت می کنید، باید مبلغی را برای بروز حوادث غیر قابل پیش بینی مانند خرابی وسایل فروشگاه، وقوع حوادث غیر مترقبه و مواردی از این دست اختصاص بدهید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

telephone marketing محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

بازاریابی

باوری غلط وجود دارد که شما هرچه بیشتر هزینه صرف بازاریابی بکنید بازخورد بهتری می گیرید. برای افزایش فروش طراحی یک استراتژی بازاریابی دقیق و متناسب با اندازه کسب و کار شما الزامی است. می توانید از راهنماهای آنلاین بیشماری که در سطح اینترنت وجود دارد استفاده کنید و با شناسایی نقاط شعف و قوت کسب و کارتان، نسبت به طراحی یک استراتژی بازاریابی مناسب اقدام کنید.

در این راه می توانید از مشاوره افراد مختلف کمک بگیرید اما به طور معمول این مشاوره ها رایگان نیستند و باید مبلغی را پرداخت کنید. اما به عنوان یک کسب و کار نوپا بهترین راه برای افزایش مشتریان استفاده موثر از شبکه های اجتماعی است. به احتمال زیاد در هر شهری که فعالیت می کنید، یک گروه، پیج یا کانال مختص به آن در شبکه های اجتماعی وجود دارد. با عضویت در این گروه های می توانید با تعداد زیادی از هم شهری ها خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات کسب و کارتان را به آنها بدهید.

در تلگرام کانال هایی مانند پخش لوازم تحریر دیتاتحریر و پخش لوازم تحریر پنتر نمونه های خوبی برای تولید محتوای مربوط به فروشگاه لوازم تحریر هستند. در اینستاگرام نیز می توانید از برندهای خارجی مانند Paperchase و Kikki.k برای ایجاد یک پیج خوب الگو بگیرید. نکته مهم در این مثال ها نحوه تولید محتوا در آنها است. شبکه های اجتماعی بر پایه تولید محتوا بنا شده اند، بنابراین هدف شما در مرحله اول باید ایجاد محتواهای جذاب باشد و بعد از آن به فروش محصولاتتان فکر کنید. یعنی از همان ابتدا کار عکس محصولات را به همراه قیمت قرار ندهید. فراموش نکنید به طور معمول کسی برای خرید به اینستاگرام نمی آید؛ باید اول توجه مخاطب را جلب و سپس او را به خرید ترغیب کنید.

کلام آخر

ایجاد یک کسب و کار ساده نیست. اما با داشتن یک برنامه مناسب و استفاده از همراهانی تجربه هایی در این زمینه دارند، می توانید بخش زیادی از این مسیر را هموار کنید. ما در مقاله های صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر و راهکارهای افزایش فروش برای فروشگاه های لوازم التحریر سعی کرده ایم تا تمام جوانب راه اندازی فروشگاه را به شما معرفی کنیم. در این مقاله نیز نکته های را یادآوری کرده ایم که با استفاده از آنها می توانید با آگاهی بیشتر قدم بردارید. ما در گروه نرم افزاری محک آماده ایم تا در کنار شما این مسیر را طی کنیم و از تجارب خود در جهت بهبود خدمات کسب و کار شما بهره بگیریم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری