جستجو
Close this search box.

راهکارهای افزایش فروش فروشگاه لوازم التحریر

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

در مقاله قبل صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر را آموزش دادیم. اما در بازار رقابتی امروز برنده کسی است که بتواند خدمات بهتری نسبت به سایر رقبا ارائه بدهد. راه اندازی یک فروشگاه لوازم التحریر بدون اطلاع از راه های افزایش فروش فروشگاه لوازم التحریر و جذب مشتری می تواند باعث شکست کسب و کار شما بشود. خبر خوب این است که با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی، ابزارهای مختلف و کم هزینه ای در اختیار شما قرار دارد که می توانید از قدرت آنها برای بازاریابی فروشگاه لوازم التحریر خودتان استفاده کنید. در این مقاله راهکارهایی را برای افزایش فروش لوازم التحریر ارائه کرده ایم تا بتوانید یک کسب و کار موفق داشته باشید.

فهرست مطالب

فایل صوتی مقاله را در زیر می توانید گوش دهید.

فروشنده باشید!

شاید این جمله کوتاه سردرگم کننده باشد؛ اما باید بدانید فروشندگی مانند تمام حرفه های دنیا نیاز به آموزش، مطالعه و تمرین دارد. اگر تجربه ای در این زمینه ندارید، بهتر است با مطالعه چند کتاب اصول و تکنیک های فروش ها فرا بگیرید.

کتاب های کاتلر و برایان تریسی می تواند شما را با دنیای بازاریابی آشنا کرده و قدم به قدم راهکارهای اصولی برای افزایش فروش را آموزش دهد. هنگام خرید از فروشگاه های لوازم التحریر دیگر به جملاتی که می شنوید دقت کنید. از فروشنده سوالاتی را بپرسید که احتمال می دهید خریداران از شما بپرسند و جواب های فروشندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

از دوستان خود بخواهید نقش خریدار را برای شما بازی کنند و مطالبی را که آموخته اید بر روی آنها امتحان کنید. در ابتدای کار شاید پیروی از دستورالعمل ها کمی سخت باشد، اما با تمرین بیشتر به جزیی از رفتار شما در مقابل مشتریان تبدیل می شود. حالا که می دانید چطور با مشتری برخورد کنید، زمان آن رسیده تا از روش های بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه لوازم التحریر استفاده کنید.

بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش فروشگاه لوازم التحریر

بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش فروشگاه لوازم التحریر

نقشه گوگل

خیلی از ما برای پیدا کردن نزدیکترین شعبه یک بانک یا یک کافی شاپ از نقشه گوگل استفاده کرده ایم. شما می توانید به راحتی و بدون هیچ هزینه ای مکان فروشگاه خود را در این نقشه ثبت کنید، اطلاعات تماس و ساعات کاری خود را قرار دهید و از این طریق مشتریان محلی را با فروشگاه خود آشنا کنید.

برای این کار کافی است تا در نقشه گوگل مکان فروشگاه خود را پیدا و روی آن راست کلیک کرده و گزینه Add your business را انتخاب کنید. پس از انتقال به صفحه جدید کافی است اطلاعات فروشگاه خود مانند نام فروشگاه، دسته بندی، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و وبسایت (در صورت وجود) را وارد کنید تا کسب و کار شما به نقشه گوگل اضافه بشود.

در قسمت ثبت اطلاعات تمام قسمت ها را پر کنید. طبق آمار گوگل پروفایل هایی که تمام اطلاعات خود را تکمیل کرده اند 50 درصد شانس بیشتری برای تماس مشتری دارند. از مشتریان خود بخواهید در قسمت نظرات نقشه گوگل برای شما نظر ثبت کنند. آن هم نه فقط با کلمات عالی، خیلی خوب یا خرید خوبی بود! از آنها بخواهید اگر از خرید خود راضی هستند یک نکته مثبت برای شما بنویسند. برای راحتی کار می توانید یک QR Code برای صفحه ثبت نظرات پرینت بگیرید و در معرض دید عموم قرار بدهید.

پرسش های متداول

قسمت پرسش و پاسخ پروفایل کسب و کار شما در نقشه گوگل مکان مناسبی برای پاسخ به سوالات متداول مشتریان است. شما می توانید در این قسمت سوالاتی که بیشتر با آنها مواجه می شوید را پرسیده و خودتان به آنها جواب بدهید. مثال های زیر نمونه هایی از پرسش و پاسخ ها هستند:

پرسش: آیا این فروشگاه وسایل برند کارن داش را هم دارد؟

پاسخ: بله فروشگاه ما محصولات برندهای خارجی از جمله کارن داش را ارائه می کند.

پرسش: فروشگاه شما خدمات کپی و اسکن هم ارائه می کند؟

پاسخ: خیر ما خدمات کپی ارائه نمی کنیم، ولی کافی نت (نام کافی نت) در کنار فروشگاه ما این خدمات را ارائه می کند.

همچنین در این قسمت می توانید به پرسش هایی که توسط دیگران پرسیده می شود پاسخ دهید. به این ترتیب سوالات مشتریان را پیش از پرسیدن، پاسخ می دهید و آنها را به صورت هدفمند جذب می کنید. برای فروشگاه های لوازم التحریر رفع دغدغه های مشتریان و پاسخ به سوالاتی که در ذهن آنها است یکی از راه های افزایش فروش لوازم التحریر است.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

فروش آنلاین لوازم التحریر

خریده فروشی های آنلاین سهم بزرگی در سبد خرید مشتریانی دارند که اینترنتی خرید می کنند. خوشبختانه این سایت ها برنامه های مناسبی برای همکاری دارند که برای شما امکان ارائه محصولات به طیف گسترده ای از مخاطبان را فراهم می کند. بزرگترین خرده فروشی آنلاین در ایران دیجیکالا است. شما می توانید با ثبت نام در مرکز فروشندگان دیجیکالا، کالاهای خودتان را در این وبسایت به نمایش بگذارید.

قرار گرفتن در لیست فروشندگان یک کالا برای شما امکان رقابت در کنار فروشنده های باتجربه را فراهم کرده و نام فروشگاه شما درمعرض دید افراد بسیاری قرار می دهد. میزان فروش لوازم التحریر در خرده فروشی ها بسیار زیاد است و شما هم می توانید سهمی از این بازار بزرگ داشته باشید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی امروزی ما را تشکیل می دهد. کمتر می توان کسی را یافت که از حداقل یک شبکه اجتماعی استفاده نکند. کسب و کارهای مختلف نیز از این موقعیت استفاده کرده و با حضور فعال در شبکه های اجتماعی، با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند. این شبکه ها یک فرصت استثنائی در اختیار صاحبان مشاغل قرار می دهند تا بدون واسطه با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و محصولات را معرفی کنند، تخفیف های ویژه مناسبت ها را به اطلاع آنها برسانند و نظر مشتریان در خصوص امکانات و خدمات فروشگاه جویا بشوند.

پر استفاده ترین شبکه های اجتماعی در ایران اینستاگرام و تلگرام هستند. در اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام خود می توانید مطالب گوناگون در مورد محصولاتی که ارائه می کنید (برای مثال نحوه تشخیص برند اصل از کپی در بین خودکارها) را منتشر کنید، عکس های زیبا و جذاب از محصولات بگذارید و امتیازات ویژه ای برای کسانی که شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند در نظر بگیرید.

برگزاری نظرسنجی، ایجاد امکان خرید از طریق شبکه های اجتماعی و ارسال کالا با پست، برگزاری مسابقه بین مخاطبان، تبلیغ از طریق پیج های پرمخاطب و اینفلوئنسرها و درخواست از مشتریان برای به اشتراک گذاری مطالب مربوط به محصولاتی که خریده اند (برای مثال طرحی که با مداد خریداری شده از فروشگاه شما کشیده شده) از جمله راهکارهای درگیر کردن مخاطبان با شبکه های اجتماعی و دریافت بازخورد بهتر است.

سایت و فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

اگر فروشگاه شما بزرگ است و تنوع کالای بالایی دارد، استفاده از سایت و فروشگاه اینترنتی می تواند گزینه مناسبی برای افزایش فروش باشد. ایجاد سایت به شما کمک می کند تا هنگام جستجوی عبارت های مربوط مانند خرید لوازم التحریر در گوگل نمایش داده شوید. با هدایت مشتریان بالقوه به سایت می توانید آنها را به خرید اینترنتی و یا بازدید از فروشگاه ترغیب کنید.

راه اندازی و نگهداری از سایت هزینه های مختلفی دارد و در صورتی که فروشگاه شما بزرگ نیست و یا علاقه ای به هزینه در این زمینه ندارید، می توانید از این گزینه عبور کنید. اما در صورت وجود منابع مالی کافی یک سایت خوب و بهینه شده می تواند فروش لوازم التحریر فروشگاه شما رو افزایش چشمگیری بدهد. به طور کلی راه اندازی یک سایت بین 500 هزار تا پنج میلیون تومان هزینه دارد (بسته به خدمات، تعداد کالاها و نوع سایتی که می خواهید).

بازاریابی سنتی

هرچند با گسترش استفاده از اینترنت و دیجیتالی شدن روابط، بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها بسیار پررنگ شده است، اما بازاریابی سنتی مانند پخش تراکت، استفاده از بنر و کاتالوگ های تبلیغاتی هنوز هم بازخوردهای مناسبی دارند. بسته به وسعت فروشگاه و خدمات، می توانید یک یا چند روش بازاریابی را در پیش بگیرید. بازاریابی لوازم التحریر شاید کمی سخت به نظر برسد، اما با کمی دقت و مطالعه می توانید از پتانسیل های این روش ها به نفع خود استفاده کنید.

هرچند استفاده از روش های بازاریابی سنتی به دلیل هزینه هایی که در اغلب موارد برای یک کسب و کار کوچک زیاد هستند، در همه موارد توصیه نمی شود. در بازاریابی دیجیتال گاهی می توانید بدون هزینه حضور خود را پررنگ کنید و محصولات خود را به فروش برسانید. به عنوان صاحب کسب و کار یکی از وظایف شما این است که بهترین روش ها را برای افزایش فروش لوازم التحریر فروشگاه خود به کار ببرید.

افزایش فروش فروشگاه لوازم التحریر از طریق مشتریان

در این مرحله شما از طریق روش های ذکر شده چند مشتری جذب کرده اید. حالا وقت آن رسیده تا با ارائه خدمات و قیمت های مناسب، این مشتریان را به سفیرانی برای فروشگاه خود تبدیل کنید. هر کدام از مشتریان می توانند چند نفردیگر را متقاعد کنند تا از فروشگاه شما خرید کنند. این زنجیره مشتریان نه تنعا باعث افزایش فروش لوازم التحریر فروشگاه شما می شود، بلکه اعتبار شما را در میان همکاران و هم صنفی ها افزایش می دهد.

تخفیف به مشتریانی که چندبار از شما خرید کرده اند و یا اولین بار است که از شما خرید می کنند، بسته های حمایت از مشتریان، ارائه کالاها به صورت دسته ای در فصول شلوغ (برای مثال ارائه چند دفتر، خودکارف مداد، خط کش و… در قالب بسته آغاز سال تحصیلی) با قیمت مناسب و ارائه تخفیف های مناسبتی می تواند مشتریان شما را خوشحال کرده و لبخند رضایت را بر روی صورت آنها بنشاند.

نرم افزار حسابداری لوازم التحریر محک با امکان اعمال تخفیف بر روی فاکتور مشتری، ایجاد تخفیف گروهی برای دسته های مختلف از کالاها، ایجاد طرح های تشویقی و ارسال تخفیف و اطلاعات مربوط به فروش های ویژه از طریق پیامک برای مشتریان، به شما برای افزایش فروش و مدیریت مشتریان کمک می کند. شما می توانید برای اطلاع از سایر امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما می گذارد، صفحه نرم افزار حسابداری محک را ببینید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری