جستجو
Close this search box.

راه های افزایش فروش آجیل و خشکبار

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

فروشندگی یک مهارت است و مانند تمام مهارت ها، به آموزش نیاز دارد. اگر تجربه شما در این زمینه کم است، می توانید با مطالعه کتاب های بازاریابی و فروش اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید. اما اگر فرصت کافی برای مطالعه کتاب را ندارید، مقاله های زیادی در سطح اینترنت وجود دارد که می توانید از محتویات آنها برای افزایش فروش آجیل و خشکبار خودتان بهره ببرید. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک به بررسی راه‌های افزایش فروش آجیل و خشکبار می‌پردازیم.

فهرست مطالب

فایل صوتی مقاله را در زیر گوش کنید

به دنبال حل مشکل باشید نه فروش کالا!

یک فروشنده معمولی فقط به فکر فروش کالا است، اما یک فروشنده حرفه ای و باتجربه به دنبال حل مشکل مشتری است. برای مثال آجیل و خشکبار جزء کالاهای گران محسوب می شوند و خانواده ها به طور معمول فقط در مناسبت های خاص به دنبال خرید آنها هستند. بنابراین سعی کنید راه هایی برای کاهش قیمت تمام شده ارائه بدهید. یک راه ترکیب آجیل های گران با آجیل های ارزان قیمت است؛ به این ترتیب افراد بیشتری می توانند آجیل را در سبد خرید خود قرار بدهند. ارائه راه حل هایی از این دست منجر به افزایش فروش آجیل و خشکبار شما می شود.

تمرکز بر کیفیت به جای کمیت

به عنوان یک فروشنده شما باید برای تمام مشتریهای خودتان ارزش قائل بشوید. ارائه کالای با کیفیت یکی از راه های ارج نهادن به مشتری است. مشتریان شما به دنبال آجیل و خشکبار ارزان و بی کیفیت نیستند، بلکه کالایی با کیفیت و با قیمت مناسب از شما می خواهند. هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید، مقدار کمتری از آجیل خوب بهتر از مقدار زیادی آجیل بی کیفیت است.

استفاده از بازاریابی برای افزایش فروش آجیل و خشکبار

بازاریابی از گذشته های دور به عنوان یکی از روش های موثر در افزایش فروش مورد استفاده قرار گرفته است. اما امروزه با گسترش فضای دیجیتال چهره بازاریابی نیز عوض شده است. اگر با مفهموم بازاریابی آشنا نیستید، ما در مقاله انواع روش های بازاریابی فروشگاه ها در این مورد توضیح داده ایم.

برای شروع شما به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید. یک استراتژی بازاریابی خوب شامل چهار مرحله است: جذب، اعتمادسازی، فروش و حفظ مشتری. تمام اقدامات شما باید در راستای تکمیل یکی از این چهار مرحله باشد. تعیین استراتژی به صورت اصولی نه تنها به افزایش فروش آجیل و خشکبار منجر می شود، بلکه در دراز مدت جایگاه شما را به عنوان یکی از فروشگاه های برتر آجیل و خشکبار ثابت می کند.

جذب مشتری
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

1- جذب مشتری

اولین مرحله در بازاریابی جذب است. برای جذب مشتری شما باید تفاوت های خودتان با سایر رقبا را برجسته کنید. برای مثال اگر قیمت پایین تری ارائه می دهید، یا تحویل درب منزل دارید، باید این ویژگی را برای مشتریان برجسته کنید. استفاده از تابلوهای جذاب در فروشگاه، اطلاع رسانی از طریق پیامک و شبکه های اجتماعی، استفاده از تراکت، بیلبورد و… روش هایی هستند که به شما در این زمینه کمک می کنند.

انتخاب هر کدام از این روش ها به موقعیت مکانی فروشگاه، بودجه و عوامل مختلف دیگری بستگی دارد. برای مثال در یک محله پرتراکم و شلوغ استفاده از تراکت گزینه خوبی است، اما استفاده از آن در محل های خلوت توجیهی ندارد. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیز از راه های جذب مشتری و جزء تکنیک های موثر برای افزایش فروش آجیل و خشکبار است. محتوای ارزشمند علاوه بر حل مشکل مخاطبان، اعتماد آنها را نسبت به مهارت و تخصص شما جلب می کند. اینستاگرام و تلگرام پلتفرم های خوبی برای تولید محتوا هستند که کاربران ایرانی زیادی دارند.

2- اعتمادسازی

قدم بعدی برای افزایش فروش آجیل و خشکبار، جلب اعتماد مشتریان است. دکور و طراحی زیبا، منطبق بودن شعارهای تبلیغاتی با خدماتی که ارائه می دهید و برخورد گرم و صمیمی جزء راه های جلب اعتماد مشتریان به شمار می روند. همواره از مشتریان با روی گشاده و لبخند پذیرایی کنید و برای ارائه قیمت از خودتان انعطاف نشان بدهید. اگر به اندازه کافی فضا در اختیار دارید، صندلی هایی را برای استراحت مشتریان سالمند و یا کودکان قرار دهید. مشتریان باید در مدت حضور در فروشگاه شما احساس آسایش داشته باشند.

فروش محصول

3- فروش محصول

پس از جلب اعتماد مشتری، نوبت به فروش رسیده است. در این مرحله مشتری آماده خرید است و تنها به یک محرک جزیی نیاز دارد. پس از این که مطمئن شدید مشتری قصد خرید یک نوع از آجیل و خشکبار را دارد، از ارائه کالاهای دیگر خودداری کنید. در این مرحله ارائه پیشنهادهای دیگر می تواند باعث ایجاد شک و تردید مشتری شده و در نهایت او را از خرید منصرف کند. در مرحله فروش، سرعت عمل اهمیت زیادی دارد؛ گاهی چند لحظه تعلل می تواند به از دست رفتن موقعیت فروش منجر بشود.

4- حفظ مشتری

مشتریان وفادار مهمترین سرمایه هر فروشنده هستند. پس از این که موفق به فروش شدید، مرحله بعدی کار شما یعنی حفظ مشتری آغاز می شود. شما می توانید با در نظر گرفتن طرح های تشویقی و تخفیف برای مشتریانی که به صورت مداوم از شما خرید می کنند، ارائه کد مشتری و برگزاری قرعه کشی در روز آخر ماه، ثبت شماره تماس مشتریان و ارسال کد تخفیف به صورت پیامک یک مشتری معمولی را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. مشتریان وفادار مهمترین منبع درآمد برای افزایش فروش آجیل و خشکبار شما به شمار می روند.

نرم افزار حسابداری آجیل و خشکبار محک با ارائه امکاناتی نظیر ارسال پیامک، ثبت فاکتور و مشخصات مشتریان، ثبت چند فاکتور به صورت هم زمان و… می تواند در تمام مراحل بازاریابی به شما کمک کرده و در نهایت به افزایش فروش آجیل و خشکبار شما کمک کند. نرم افزار حسابداری محک با نظم بخشیدن به سیستم خرید و فروش بخش بزرگی از دغدغه های شما را برطرف می کند.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری