جستجو
Close this search box.

شش نکته که فروشندگان آجیل و خشکبار باید بدانند

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

افزایش فروش بیش از 40 درصدی آجیل و خشکبار در شب های اعیاد و شب یلدا

شب های اعیاد، شب یلدا و به طور کلی در مناسب های های خاص فروش آجیل و خشکبار افزایش چشمگیری پیدا می کند. برنامه ریزی برای فروش در این شب ها می تواند سود چندین ماه را در یک روز به ارمغان بیاورد. باید دقت کنید تا در این مدت با ارائه طرح های تشویقی و تخفیف های مناسب، مشتریان بیشتری را به خرید ترغیب کنید. اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی، استفاده از سرویس پیامک برای ارسال کدهای تخفیف و اطلاعات جشنواره ها و استفاده از بنرهای تبلیغاتی در محیط های شلوغ می تواند بیشترین بازخورد را برای شما به همراه داشته باشد.

فهرست مطالب

فایل صوتی مقاله را در زیر گوش کنید

اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی نیز به روش های مختلفی صورت می گیرد. شما می توانید با انتشار پست های جذاب در اکانت های شبکه های اجتماعی خود به مخاطبان اطلاعات لازم را ارائه دهید. راه دیگر استفاده از قدرت اینفلوئنسرها است. این افراد نفوذ زیادی بین مخاطبان خود دارند و توصیه و سفارش آنها برای خرید از شما می تواند بسیار مفید باشد. اینفلوئنسرهایی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند را پیدا کنید و با توجه به بودجه خودتان، افراد مناسب را از بین آنها انتخاب کنید. اغلب این افراد یک مدیر اکانت دارند که با گرفتن اطلاعات فروشگاه شما، قیمت و روش های تبلیغ را ارائه می دهند.

شش نکته که فروشندگان آجیل و خشکبار باید بدانند 1

آجیل مخلوط طرفداران بیشتری دارد

افزایش قیمت آجیل های مانند پسته و گردو در سال های اخیر باعث شده تا خیلی از افراد به خرید آجیل های مخلوط تمایل بیشتری نشان بدهند. یکی از راه های موثر برای جلب مشتریان تهیه آجیل های مخلوط با فرمول های مختلف است. به این ترتیب می توانید در طیف های مختف قیمتی و برای بودجه های متفاوت آجیل مخلوط تهیه کنید. این کار با استفاده از ویژگی فرمول تولید نرم افزار حسابداری محک به راحتی قابل انجام است. با استفاده از این قابلیت می توانید مقدار آجیل های مختلف در هر فرمول تولید را تغییر داده و تغییر قیمت هر کدام را مدیریت کنید.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مالیات فروشندگان آجیل و خشکبار

فروشندگان آجیل و خشکبار به عنوان یکی از واحدهای صنفی کشور، مشمول پرداخت دو نوع مالیات هستند، مالیات مستقیم و غیر مستقیم. مالیات مستقیم به درآمد شما از محل کسب تعلق می گیرد. میزان این درآمد از طریق گزارش های فروش سه ماهه مشخص می‌شود. فروشندگان آجیل و خشکبار موظف به استفاده از صندوق مکانیزه فروش هستند. شما باید در ابتدای راه اندازی فروشگاه آجیل و خشکبار نرم افزار حسابداری و صندوق مکانیزه خود را به اداره دارایی معرفی کنید.

نرم افزار حسابداری محک به عنوان یکی از نرم افزارهای مورد تایید اداره دارایی، قابلیت معرفی به عنوان صندوق مکانیزه فروش را دارد. شما می توانید گزارش معاملات فصلی خود را به راحتی از این نرم افزار دریافت کرده و در سامانه ارسال گزارشات صورت معاملات فصلی ارسال کنید.

مالیات غیر مستقیم اما به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به کالاهای شما تعلق می کرد. شما باید مقدار این مالیات را که در حال حاضر معادل نه درصد قیمت محصول است، به مبلغ آن اضافه کنید. بنابراین در هنگام تهیه فرمول های تولید و قیمت گذاری باید این نکته را مد نظر داشته باشید. اگر با قوانین مالیاتی آشنایی ندارید، توصیه می کنیم اطلاعیه های سازمان امور مالیاتی کشور را در خصوص مالیات اصناف مطالعه کنید.

شش نکته که فروشندگان آجیل و خشکبار باید بدانند 2

گواهی سلامت پزشکی بهداشتی برای فروشندگان آجیل و خشکبار

فروشندگان آجیل و خشکبار به عنوان یکی از اصنافی که به طور مستقیم با مواد غذایی و سلامت مردم سر و کار دارند، موظف به تهیه گواهی سلامت پزشکی هستند. در دوران پسا کرونا نیز فروشندگان آجیل و خشکبار تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضد عفونی مداوم فروشگاه اجازه فعالیت دارند. هرچند بسیاری از آجیل ها برای تهیه در دماهای بالا حرارت داده می شوند، اما با این حال رعایت نکات بهداشتی و تمیز کردن محیط فروشگاه بسیار مهم است.

حسابداری

یکی از مهمترین دلایل شکست اغلب کسب و کارها در سال اول عدم توجه به مسائل مالی است. حسابداری یکی از ستون های اصلی هر کسب و کاری به شمار می رود. بدون بررسی دقیق حساب ها و تهیه گزارش های دقیق ماهیانه اداره یک کسب و کار ممکن نیست. به همین دلیل نرم افزار حسابداری به عنوان یکی از ابزارهای اصلی هنگام شروع کسب و کار توصیه می شود. حتی قبل از شروع کسب و کار تهیه نرم افزار حسابداری برای ثبت اطلاعات اولیه و محصولاتی که خریداری کرده اید ضروری است.

شش نکته که فروشندگان آجیل و خشکبار باید بدانند 3

فروش اینترنتی آجیل و خشکبار

با گسترش فضای اینترنت بسیاری از کسب و کارها از این فضا برای فروش بیشتر محصولات خودشان بهره برده اند. حضور در فضای مجازی و ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، یکی از ضروریات کسب و کارهای امروزی است. فرایند ایجاد سایت و فروشگاه اینترنتی بیش از پیش ساده تر شده و امروزه تنها با چند کلیک می توانید از سرویس های سایت ساز برای ایجاد سایت خودتان استفاده کنید. راه اندازی و نگهداری این فروشگاه ها نیازی به دانش فنی ندارد و شما می توانید با استفاده از راهنمایی های آنها، حضور خودتان در فضای اینترنت را تقویت کنید.

راه اندازی و مدیریت یک فروشگاه آجیل و خشکبار بدون داشتن تجربه قبلی کاری مشکل و چالش برانگیز است. بخش زیادی از این چالش ها مربوط به حوزه مالی و حسابداری است. به همین دلیل ما با ارائه امکانات گوناگون در نرم افزار حسابداری محک تلاش کرده ایم تا این چالش ها برای فروشندگان حل کنیم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری