جستجو
Close this search box.

0 تا 100 راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

در حال حاضر که میل جوانان به یادگیری امور فنی و ورود سریع به بازار کار زیاد شده، فرصت های گوناگونی در اختیار آنها قرار دارد تا با سرمایه ای کم و بدون صرف زمان زیاد مهارتی را فرا بگیرند. یکی از مشاغل مورد توجه در این زمینه راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل است. با توجه به گسترش روز افزون کاربران موبایل و پیشرفت تکنولوژی های آن، نیاز به تعمیرکاران حرفه ای هر روز بیشتر می شود. این شرایط موقعیت مناسبی برای کارجویان به وجود آورده تا با یادگیری تعمیرات موبایل، آینده خود را تضمین کنند. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک به بررسی مراحل راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

فایل صوتی مقاله را اینجا گوش کنید

چرا مغازه تعمیرات موبایل؟

تا به امروز در مورد راه اندازی اکثر کسب و کارها صحبت کرده ایم. نقطه مشترک در این مشاغل نیاز به سرمایه اولیه برای تهیه محصولات قابل ارائه است. اما مغازه تعمیرات موبایل نیازی به این هزینه ها ندارد. شما تنها به یک مکان برای مغازه و تجهیزات تعمیرات موبایل نیاز دارید. علاوه بر این بازار تعمیرات موبایل به تعمیرکاران حرفه ای و بااستعداد بسیار نیازمند است. تکنولوژی ها مرتبط به تولید موبایل به سرعت در حال پیشرفت هستند و تعمیرکاران نیز باید علم خود را مطابق با این تغییرات به روز رسانی کنند.

تازه بودن این بازار نسبت به بسیاری از مشاغل آزاد باعث شده تا قشر جوان فرصت بیشتری برای ورود به این بازار و پیشرفت در آن داشته باشند. علاوه بر این دستمزد مناسب تعمیرات موبایل عامل مهم دیگری برای تمایل جوانان برای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل است. این بازار فرصت های خوبی برای پیشرفت در اختیار جوانان می گذارد و با صرف کمی وقت می توان درآمد خوبی از این راه کسب کرد.

مراحل راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل

مراحل راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل

برای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل قبل از هر چیز یادگیری تعمیرات موبایل به صورت علمی و عملی بسیار اهیمت دارد. برای این کار می توانید در دوره های آموزشی که توسط آموزشگاه های دولتی و خصوصی یا فنی و حرفه ای برگزار می شود شرکت کنید.

دریافت مجوز مغازه تعمیرات موبایل

یکی از مراحل مهم در راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل اخذ پروانه کسب است. برای دریافت پروانه کسب مغازه تعمیرات موبایل مراحل زیر را طی کنید.

  1. ورود به درگاه ملی مجوزهای کشوری (mojavez.ir)
  2. ثبت نام در سایت و ثبت درخواست دریافت پروانه کسب
  3. ورود به سایت ایرانیان اصناف
  4. انتخاب رسته شغلی و تکمیل اطلاعات
  5. بارگذاری مدارک درخواستی
  6. احراز اطلاعات توسط کارشناس
  7. بازدید از واحد صنفی توسط کارشناس
  8. دریافت تأییدیه جواز کسب
  9. پرداخت هزینه حق عضویت
  10. صدور پروانه کسب مغازه تعمیرات موبایل

مدارک لازم برای صدور مجوز

  • گواهی مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور یا تصویر دیپلم فنی یا مدرک دانشگاهی مرتبط برای فرد متقاضی یا برای فرد واجد شرایط شاغل در واحد صنفی
  • گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
  • سند مالکیت، اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا قراردادهای رسمی و یا عادی (موضوع ماده 10 قانون مدنی) در روستاها احراز مالکیت طبق عرف محل است.
  • گواهی دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در چارچوب دستورالعمل آموزش (موضوع بند ن ماده (30) قانون نظام صنفی)
  • رضایت نامه محضری سایر شرکاء برای صدور پروانه کسب بنام یکی از شرکاء

انتخاب مغازه مناسب برای تعمیرات موبایل

پس از دریافت پروانه کسب باید به دنبال مکانی برای مغازه تعمیرات موبایل باشید. نزدیک فروشگاه ها و پاساژهای موبایل بهترین مکان برای راه اندازی مغازه است. البته با تبلیغات مناسب و برندسازی رونق کسب و کار شما مستقل از مکان مغازه خواهد بود. در صورتی که تنها کار می کنید، برای مغازه تعمیرات موبایل به فضای زیادی نیاز ندارید و یک مغازه کوچک هم برای قرار دادن تجهیزات کافی است.

برای انتخاب مکان مناسب برای مغازه تعمیرات موبایل، شما باید به چند عامل توجه کنید. اولین عامل، بازار هدف شما است. شما باید بدانید که به چه مشتریانی قصد دارید خدمات ارائه دهید و چه نوع تعمیراتی را انجام می‌دهید. دومین عامل، رقابت در منطقه شما است. شما باید تحقیق کنید که چه تعداد فروشگاه و پاساژ تعمیرات موبایل در نزدیکی شما وجود دارد و چگونه با آن‌ها رقابت کنید. سومین عامل، قیمت اجاره و خرید مغازه است. شما باید با توجه به سودآوری و هزینه‌های خود، یک مغازه با قیمت مناسب پیدا کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای مغازه تعمیرات موبایل
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

ابزارهای مورد نیاز برای مغازه تعمیرات موبایل

برای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل به ابزارهایی نیاز دارید که در این قسمت آنها را برای شما لیست کرده ایم:

  • یک لپتاپ یا کامپیوتر برای انجام امور نرم افزاری
  • ست پیچ گوشتی و آچار تعمیراتی مخصوص
  • هویه و دستگاه هیتر
  • روغن لحیم و روغن فلکس
  • سیم قلع
  • میکروسکوپ یا دستگاه لوپ
  • مولتی متر و منبع تغذیه
  • شابلون قاب باز کن
  • پنس ضد شوک
  • گیره کار

ابزارهای ذکر شده برای شروع کار کافی هستند و بیشتر خدمات تعمیرات را می توان با آنها انجام داد. اما در صورتی که قصد گسترش کسب و کار خود را داشتید ابزارهای دیگری مانند دستگاه اولتراسونیک می تواند به کیفیت کار شما کمک بسیاری کند.

در صورتی که تصمیم گرفته اید کسب و کار خود را به همراه چند تعمیرکار دیگر آغاز کنید یا با موبایل فرشی ها سر و کار دارید، استفاده از افزونه تعمیرات و خدمات در کنار نرم افزار حسابداری محک می تواند به شما در ایجاد نظم و مدیریت مغازه کمک فراوانی کند. بسیاری از کسب و کارهای نوپا به دلیل عدم توجه به مسائل مالی در سال اول شکست می خورند. با استفاده از نرم افزار حسابداری محک و امکانات ویژه آن برای صنف موبایل و لوازم جانبی، علاوه بر ایجاد نظم مالی سرعت خدمت رسانی را افزایش خواهید داد.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل

سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی مغازه تعمیرات موبایل به عوامل مختلفی بستگی دارد، از این رو نمی توان به صورت دقیق آن را مشخص کرد اما با برآورد هزینه های کلی راه اندازی این کسب و کار می توان به صورت تقریبی سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل را مشخص کرد. هزینه اجاره مغازه مناسب، اندازه مغازه، تجهیزات مورد نیاز، هزینه تبلیغات از جمله عوامل تاثیرگذار بر این سرمایه هستند.

مزایای راه اندازی مغاز تعمیرات موبایل

برخی از مزایای راه اندازی مغاز تعمیرات موبایل عبارتند از:

یکی از مزایای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل این است که شما در یک بازار پرطرفدار و پررونق فعالیت می‌کنید. با توجه به افزایش تعداد و نوع گوشی‌های هوشمند و نیاز مردم به استفاده از آن‌ها، تقاضا برای خدمات تعمیرات موبایل همواره بالاست. شما می‌توانید با ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب، مشتری جذب کنید و درآمد خوبی کسب کنید.

با راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل شما با گوشی‌های جدید و قابلیت‌های آن‌ها آشنا شده و باید روش‌های تعمیر آن‌ها را یاد بگیرید. این کار باعث می‌شود که شما همواره در حال یادگیری و پیشرفت باشید و عقب نمانید.

یکی دیگر از مزایای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل این است که شما نسبت به سایر شغل‌های فنی، سرمایه و هزینه کمتری را صرف راه اندازی و نگه داری کسب و کار خود می‌کنید. شما برای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل به فضای زیاد، تجهیزات پر هزینه و پرسنل زیاد نیاز ندارید. شما با گذراندن دوره آموزشی تعمیرات، درخواست پروانه کسب، خرید ابزار لازم و اجاره یک فضای مناسب، می‌توانید به سادگی کسب و کار خود را شروع کنید.

معایب راه اندازی مغاز تعمیرات موبایل

راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل در کنار مزایایی که دارد با چالش‌ها و معایبی نیز همراه است. برخی از معایب راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل عبارتند از:

صنعت تعمیرات موبایل رقابت بسیار شدیدی دارد. با ورود متخصصان جدید و مغازه‌های جدید به بازار، جذب مشتریان و رشد کسب و کار سخت می شود..

برای راه اندازی مغازه تعمیرات موبایل، شما باید دارای تخصص فنی و دانش کافی در زمینه تعمیر لوازم الکترونیکی و موبایل باشید. علاوه بر این با تغییرات مستمر در تکنولوژی موبایل‌ها، نیاز به آموزش مداوم و به‌روز ماندن با این تغییرات افزایش می‌یابد.

تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر موبایل‌ها معمولاً گران قیمت هستند. همچنین، باید این تجهیزات را به‌روز نگه دارید تا با تغییرات تکنولوژی نیز همگام شوند.

مهارت، مهارت، مهارت!

مغازه های تعمیرات موبایل در سطح شهر کم نیستند، اما تعداد تعمیرکاران خوب کم است. به همین دلیل کسب و تجربه و مهارت می‌تواند درآمد شما را تضمین کند. در صورتی که از قبل به تعمیرات موبایل آشنایی ندارید، پس از مطالعه در این زمینه و اخذ مدرک، با مدتی کار به صورت شاگرد در کنار تعمیرکاران حرفه ای می توانید تجربه های زیادی را کسب کنید. علاوه بر این باید اطلاعات خود را در مورد انواع موبایل ها و سیستم های عامل گسترش دهید. بسیاری از موارد تعمیری که مراجعه می کنند، مشکلات نرم افزاری دارند و حل آنها بدون درک عمیق از سیستم عامل های موجود در بازار ممکن نیست. با در نظر گرفتن تمام این موارد، امکان کسب درآمد بالا در این زمینه بسیار زیاد است.

از قدرت فضای مجازی و ابزارهای آنلاین برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. تبلیغ و نمایش کار خود در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید. امروزه بسیار از خدمات به صورت آنلاین ارائه می شوند و بسیاری از مشتریان نیز مغازه تعمیرات موبایل خود را از طریق جستجو در گوگل و شبکه های اجتماعی پیدا می کنند. ایجاد یک سایت برای مغازه نیز به پیدا کردن مشتریان بیشتر کمک می کند.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. تو شهرستان ما تعمیر آموزش موبایل داریم زابل اگر هست لطفا هنمایی ام کنید چجوری وا از کجا باید شروع کنم به آموزش کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری