جستجو
Close this search box.

بهترین تکنیک های بازاریابی برای فروشگاه شما

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

در روزگاری که همواره با ازدیاد جمعیت و تنوع طلبی افراد دارندگان کسب و کارهای مختلف در تکاپوی جذب مشتری جدید و یا فروش مجدد و بیشتر به مشتریان قبلی خود هستند، دانستن نکاتی که به شما کمک می کند تا بهتر در این تکاپو پیش روید و پیروز میدان باشید خالی از لطف نیست. در این مقاله بر آن هستیم تا ترفندهایی کوتاه (تکنیک های بازاریابی برای فروشگاه) اما کاربردی را در اختیارتان قرار دهیمم تا بتوانید گامی رو به جلو بردارید.

فهرست مطالب

بازاریابی برای فروشگاه

نکاتی برای مشتریان فعلی

حفظ ارتباط:

کسانی که قبلا شما را انتخاب کرده اند، اولین کسانی هستند که می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید، چراکه از اولین بار ایشان راه های ارتباطی خود را در اختیار شما قرار داده اند. در صورتی که تا کنون به ثبت اطلاعات مشتریان خود توجهی نداشتید، فقط همین کافی است که بدانید در عصر حاضر که به نوعی عصر ارتباطات است یکی از مهمترین ارکان بقا و رشد یک کسب و کار ثبت، نگهداری و نهایتا استفاده بهینه از تمامی جزئیات داده هایی است که توانایی و ظرفیت ثبت و نگه داری آن ها را دارد. بدانید و آگاه باشید که رقبای شما بدنبال فرصتی هستند تا بتوانند این اطلاعات و کانال های ارتباطی را با مشتریان بالقوه خود که همان مشتریان بالفعل قدیم شما هستند برقرار کنند تا آن ها را تبدیل به مشتریان خود کنند.

تامین نیاز:

فلسفه وجودی کسب و کار شما تامین نیاز های مشتریان به بهترین نحو است و تا زمانی که شما بتوانید این مهم را محقق کنید بقاء خود را تضمین کرده اید. برای تامین نیازهای مشتریان راه ها و شیوه های متفاوتی وجود دارد، در اینجا چند شیوه را برایتان بازگو می کنیم. اولین راه بصورت منفعل نشستن در فروشگاه و منتظر ورود مشتری بودن است تا نیازش رو به شما منتقل کنه، چه بسا ممکن است با توجه به عدم آمادگی شما و موجود نبودن کالای مورد نیاز ایشان بدون هیچ خریدی این تعامل به پایان برسد و شما با از دست دادن این فرصت با این امید که ایشان مجددا و با همان نیاز به شما مراجعه خواهند کرد، کالای مدنظر ایشان را خریداری کرده و در فروشگاه خود موجود می کنید اما ممکن است ایشان دیگر برای خرید همان کالا به شما مراجعه نکنند و حتی ممکن است برای تامین نیازهای خود به محل دیگری مراجعه کنند.

راهکار مناسب چیست؟

برای حفظ آمادگی و تامین به موقع نیاز مشتریان تان آماده باشید! چطور می توانید برای این مهم آماده بود؟

راهکاری در نقطه مقابل شیوه قبل اتخاذ کنید. با استفاده از ابزارهای ارتباطی و همچنین استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی، این شما باشید که در مخاطبین خود نیاز را ایجاد کنید تا همواره درخوایت کالایی را داشته باشند که شما تامین کننده آن هستید. در این مورد شرکت معظم سونی همواره شعاری داشته است و آن این بود که “ما منتظر بروز نیاز در مشتریان خود نیستیم، بلکه با خلاقیت خود برای ایشان نیازهای جدیدی را تعریف می کنیم!”. شرکت سونی با این رویکردی که داشت توانست یکی از شرکت های پیشرو در اختراع و ثبت فن آوری های متفاوت، خاص و جدید باشد. واکمن، دیسکمن و دیگر مواردی که خود بیشتر با آن ها آشنا هستید و در زندگی امروزه به نیازهای پایه و بدیهیات زندگی تبدیل شده اند. شما نیز بصورت هوشمندانه و متناسب با ابزارهایی که در اختیار دارید و یا امکان استفاده از آن ها را دارید می توانید قبل از مراجعه مشتریان به شما، نیازشان را شناسایی و با ارائه به ایشان باعث شگفت شده شدنشان بشوید. اینگونه شما همواره یک قدم از مشتریانتان جلوتر هستید. آن ها می دانند که شما در تلاش هستید تا با فروش محصول بتوانید منافعی را کسب کنید، پس چه بهتر که این منافع به همراه تامین نیازهای ایشان یاشد.

نکاتی برای جذب مشتریان جدید
نکاتی برای جذب مشتریان جدید

نکاتی برای جذب مشتریان جدید

اعتماد سازی: یکی از  اساسی ترین فاکتورهایی که باعث تحقق یک فروش موفق می شود، اعتماد خریدار به شماست! پس یکی دیگر از نیازهای شما برای ایجاد مشتری جدید اعتماد سازی است تا ایشان خریدشان را از شما نهایی کنند. یکی از راه های اعتماد سازی ارائه تضمین های مختلف به مشتری است، مانند تعهد بازگشت کالا و یا ازائه ضمانت نامه های معتبر است، اما اگر به دنبال راه موثر تری هستید باید از مشتریان حال حاضر خود کمک بگیرید، حتما می پرسید چگونه! مشتریان فعلی شما بدلیل تجربه موفقی که در گذشته با شما داشتند حالا به شما اعتماد داشته و می توانند مبلغان بسیار خوبی برای شما باشند چراکه با ارائه تجربیات مثبت خود باعث می شوند تا افراد دیگر در زمان مراجعه به شما تا حدی بیشتر از دیگران به شما اعتماد داشته باشند و این مسئله کار و فرآیند فروش را برای شما بسیار ساده تر کرده و همچون میانبری به مراحل پایانی فروش عمل می کند و فقط لازم است شما با صرف کمترین زمان کالای مورد نظر را به ایشان ارائه دهید تا فروش شما نهایی و قطعی شود. از چه راهی می توانید این معرفی را داشته باشد؟ شما هم می توانید همچون نرم افزار حسابداری محک که با ارائه هدایایی به مشتریان خود ایشان را تشویق به معرفی دوستان و آشنایان خود می کند، با ارائه مشوق هایی متناسب با خلق و خوی مشتریان خود به ایشان قدردان محبت ایشان باشید و همچینین خانواده مشتریانتان را نیز بزرگتر کنید.

سخن آخر

جمله معروف ” از تو حرکت، از خدا برکت” گویای این موضوع است که با سعی و تلاش شما، نتایجی حاصل می شود که در انفعال و بی تحرکی نیست، پس همانطور که در بالا اشاره شد برای ایجاد ظرفیت فروش بیشتر و همچنین حفظ ارتباط با مشتریان خود می توانید از ابزارهایی که نرم افزار حسابداری محک در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید. ابزارهایی همچون پیامک رسان و کالرآیدی ابزارهایی هستند که به شما در این مهم بسیار می توانند یاری رساننده باشند. در صورتی که هنوز از نرم افزار حسابداری محک استفاده نمی کنید می توانید با تکنیل فرم زیر با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید تا بهترین راهکار را برای حفظ اطلاعات مالی و همچنین ایجاد ارتباطی بهینه با مشتریان به شما ارائه دهند.

دریافت رایگان مشاوره در دمو نرم افزار حسابداری محک برای صنف شما

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری