جستجو
Close this search box.

بهترین تکنیک های بازاریابی فروشگاه پوشاک

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

مقاله ” بهترین تکنیک های بازاریابی فروشگاه پوشاک ” با بیان نکات اساسی و مهم، رازها و راهکارهای فروش بیشتر را برای فروشندگان و تولیدکنندگان انواع پوشاک ارائه می‌دهد. استفاده صحیح از این ترفندها، باعث فروش و بهره‌وری بیشتر به همراه  رضایت خریداران خواهد شد که در نهایت باعث جلب نظرات مثبت مشتری شده و آن‌ها را به مشتری وفادار تبدیل می‌کند. بنابراین اگر سعی دارید بازاریابی فروشگاه پوشاک خود را شروع کنید و به دنبال راهکارهای بازاریابی و فروش بیشتر هستید، در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

‌همانطور که می‌دانید صنعت مد یکی از پویاترین و پر رونق‌ترین صنایع در جهان است. برای رقابت در این صنعت، استراتژی‌های بازاریابی یک چالش اساسی به شمار می‌آید. به طور کلی برنامه بازاریابی فروشگاه پوشاک شامل همان عناصر اساسی برنامه بازاریابی سایر فروشگاه ها، برای یافتن و حفظ مشتری است: چشم انداز؛ اهداف تاکتیکی و استراتژیک برای دستیابی به مشتریان هدف.

فایل صوتی مقاله را در زیر می توانید گوش دهید

در یک برنامه بازاریابی فروشگاه پوشاک باید موارد زیر مشخص شود:

  • رقبای شما چه کسانی هستند و چه تهدید هایی ایجاد می‌کنند؟
  • این رقبا برای بازاریابی خود چه کاری انجام می‌دهند؟
  • شما چه مزایایی نسبت به رقبا دارید؟
  • روشهای ارتباط شما با مشتریان چگونه است؟
  • اهداف شما در خدمت به مشتری چیست؟
  • و …

بنابراین با در پیش‌گرفتن استراتژی بازاریابی، از طریق روش های خلاقانه، می‌توانید مخاطبان جدید را به خود جلب کنید و محصولات خود را در معرض دید مشتریان احتمالی قرار دهید. در این مطلب به برخی از این روش ها در بازاریابی فروشگاه پوشاک اشاره خواهیم نمود.

نحوه ارتباط با بازار هدف

1- نحوه ارتباط با بازار هدف

در بازاریابی، ایجاد خطوط ارتباطی موثر با بازار هدف ضروری است. به عبارت دیگر، اگر نمی‌دانید که پیام های شما به مشتریان احتمالی می‌رسد یا خیر، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که تلاش شما برای افزایش فروش نتیجه بدهد؟ هنگام بررسی روش های ارتباطی، باید چندین ابزار را در نظر بگیرید.

ابزار های آفلاین در بازاریابی فروشگاه پوشاک

برای اطمینان از اینکه تخفیف ها و پیشنهادات شما برای فروش، به گوش مشتریان برسد، باید علائم تبلیغاتی ایجاد کنید. ساده‌ترین نوع آن، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی است که می توانید در میان مشتریان احتمالی توزیع کنید. همچنین استفاده از تابلوهای تبلیغاتی و یا تخفیف های ویژه در “نقطه فروش” سبب ترغیب مشتری برای خرید می‌شود. بنابراین فروشگاه هایی که خود را بیشتر در معرض نمایش قرار دهند، در نهایت مشتری بیشتری خواهند داشت.

ابزار های آنلاین در بازاریابی فروشگاه پوشاک

ابزار های آنلاین در بازاریابی فروشگاه پوشاک

در حال حاضر، رسانه های اجتماعی مانند بستری است که افراد بخشی از روز خود را صرف گپ زدن با دوستان و کسب اطلاعات جدید می‌کنند. بنابراین در هر نوع صنعتی که مشغول هستید، اگر می‌خواهید به مخاطبان بالقوه خود دست یابید، باید در این رسانه ها حضور داشته باشید. برای بازاریابی فروشگاه پوشاک خود و درج تبلیغات از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. رسانه های اجتماعی روشی عالی و ارزان برای تبلیغ ارائه می‌دهند. ابتدا یک صفحه برای فروشگاه خود در تمام سایت های اصلی رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. سپس در این سایت ها شروع به ایجاد کمپین های تبلیغاتی کنید.

از آنجا که معمولا 60 درصد و بیشتر مشتریان فروشگاه شما بومی هستند، افراد همان شهر را هدف تبلیغات خود قرار دهید. همه صفحه ها و سایت های رسانه اجتماعی خود را مرتباً به‌روزرسانی کنید. حداقل هفته ای 1 پست در هر یک از اکانت های شبکه های اجتماعی خود داشته باشید. همچنین در کلیه حساب ها و وب سایت خود اعلان های مهم مانند تخفیف و پیشنهادات فروش را اطلاع رسانی کنید.

از طرفی دیگر وب سایت هایی مانند دیجی کالا و ایمالز بستر گسترده ای را برای مشاغل کوچک ارائه می‌دهند. به یاد داشته باشبد اگر فقط فروش حضوری داشته باشید، پتانسیل زیادی برای دستیابی به مشتریان بیشتر را از دست می دهید. پس سعی کنید اکانت های فروش را در یک یا چند سایت خرده فروشی آنلاین ایجاد کنید و محصولات خود را به فروش بگذارید.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

2- برگزاری مراسمات و فعالیت های اجتماعی

بازاریابی فروشگاه پوشاک چه آنلاین باشد و چه آفلاین، برگزاری مراسمات، مهمانی ها و فعالیت های اجتماعی راهی برای نگهداری مشتریان وفادار و جذب مشتریانی است که هنوز با فروشگاه شما آشنا نیستند. به شما توصیه می‌کنیم که رویدادهای مهم را در ابتدای سال مشخص کنید تا بتوانید با استفاده از ابزارهای مناسب بازاریابی و بهره گیری از راه های ارتباطی كارآمد، آن ها را برنامه ریزی کنید. مناسب ترین زمان ها برای بازاریابی در این روش، موارد زیر است:

  • فصل جدید را با برگزاری نمایشگاه و یا یک نمایش مد که در آن برخی از برجسته ترین محصولات شما در معرض دید عموم است، شروع کنید.
  • سالگردها یا تاریخ های خاص تجاری را جشن بگیرید، مانند سالگرد تاسیس فروشگاه. از این مراسمات استفاده کنید و توجه دیگران را به فروشگاه خود جلب کنید.
  • فروش ویژه ای برای حراج لباس هایی که از فصل قبل باقیمانده در نظر بگیرید.

3- بسته بندی پوشاک و بازاریابی فروشگاه در نقطه فروش

اگر می‌خواهید یک تجربه خرید خاص برای مشتریان خود به ارمغان بیاورید، می توانید از بسته بندی های خلاقانه استفاده کنید. برخی از ایده های بسته بندی محصولات در فروشگاه های پوشاک با هدف بازاریابی طراحی می شوند.  یا ایده دیگر می تواند قرار دادن چند شیرینی به همراه کارت ویزیت در پاکت باشد. همچنین، قراردادن یک کارت تخفیف نیز می تواند فروش های بیشتر در آینده به ارمغان بیاورد. اگر در روزهای خاصی از سال مانند روز ولنتاین و یا عید نوروز هستید حتماً المان های مناسبت مربوطه را در بسته بندی محصول قرار دهید.

این ها برخی ایده های ساده برای فروشگاه های پوشاک است که می تواند برای بهبود استراتژی های بازاریابی در نقطه فروش استفاده شود. به عبارت بهتر این ایده ها، جزئیاتی هستند که باعث می‌شوند خریدار، شما را به خاطر بسپارد، به خوبی از شما یاد کند و احتمالاً برای یک تجربه خرید دیگر بازگردد. همین چیزهای کوچک است که جذابیت یک تجارت را دو چندان می‌کند.

 دکوراسیون فروشگاه پوشاک و نقش آن در بازاریابی

4- دکوراسیون فروشگاه پوشاک و نقش آن در بازاریابی

یک نکته بسیار مهم در بازاریابی فروشگاه، دکوراسیون و چیدمان داخلی فروشگاه است. توجه به این نکته تاثیر مستقیمی بر میزان فروش نیز دارد. بنابراین باید آن را جزء اولویت های برنامه فروش در نظر بگیرید. سعی کنید چیدمان داخلی را با دقت نظر و بر اساس اصول روانشناسی طراحی کنید. مشتری باید بتواند به راحتی در فروشگاه قدم بزند و مناسب ترین لباس را انتخاب کند. نوآوری و خلاقیت در این زمینه نیز بسیار مهم است و هر نوع خلاقیتی که بتواند مشتری را به سمت فروشگاه شما جذب کند، امکان خرید را افزایش می دهد.

نتیجه

در نهایت هر آنچه در برنامه بازاریابی خود قرار می‌دهید باید براساس تحقیقات و داده ها باشد. قبل از اقدام برای شناسایی و جذب مشتریان، باید بدانید که در حال حاضر فروشگاه های پوشاک چگونه فعالیت می‌کنند و بازار چگونه است. برنامه بازاریابی شما نیز باید براساس خط مشی که برای فروشگاه در نظر دارید، تنظیم شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک فروشگاه پوشاک لوکس داشته باشید، باید به مشتریان نشان دهید که کیفیت محصولات شما از سطح متوسط نیز بهتر است و محصول شما ارزش قیمتی را که تعیین کرده‌اید، دارد. بدون چشم انداز، نمی‌توانید اهداف خود را مخصوصا در بازاریابی تعیین کنید. استفاده از ابزارهای ارتباطی همچون ارسال پیامک و …. یکی از راه های حفظ این ارتباط و توسعه آن است. نرم افزار حسابداری محک با استفاده از امکاناتی همچون پیامک رسان و … در این راه همراه خوبی برای شماست. با تکمیل فرم زیر از مشاوره کارشناسان ما بهرمند شوید.

.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

یک پاسخ

  1. سلام بنده تولدکنندی انواع پوشاک ورزشی مانتو و قد رت تولیدانواع پوشاک دربازار رادرم باتیم تولیدمجرب باسابقه تولیدسی سال مشکلم اینه که قدرت فروش نداشتم مجبوربودم برای دیگران تولید کنم حتا برای شرکت پاتن جامه دنبال اینم برای خودم تولید کنم دنبال کمک یارهنمایی فروشم کاگاه فعال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری