جستجو
Close this search box.

نکاتی برای حسابداری در شرایط دورکاری

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

تا پیش از سال ۲۰۲۰، دورکاری و کار از خانه یک ایده دست‌نیافتنی بود. شرکت‌ها تنها به دورکاری فریلنسرهای خود راضی می‌شدند و کارمندان تمام وقت امکان دورکاری را نداشتند. با این حال سال ۲۰۲۰ تغییرات زیادی در زندگی ما ایجاد کرده. یکی از آن‌ها هم نیاز و اجبار به دورکاری است. شرکت‌های جهان، هر کدام استراتژی متفاوتی برای دورکاری اندیشیدند. به عنوان مثال شرکت توییتر برنامه دارد که برای همیشه کارمندان خود را دورکار کند و کار حضوری را تنها به تعدادی محدود از کارکنان خود اختصاص داده. نیاز به دورکاری حسابداران هم در برخی موارد حس می‌شود.

فهرست مطالب

زمان در حال گذر است و باید تصمیمات سختی گرفته شود. جهان با چالشی بی‌سابقه روبرو است و نمی‌توان بدون تصمیم گرفتن از کنار این چالش گذر کرد. اگر به فکر دورکاری حسابداران خود هستید،‌ مطمئنا سوالات فراوانی در مورد نحوه کار پرسنل خود دارید. در این مطلب سعی می‌کنیم که به سوالاتی کلیدی پاسخ دهیم. آیا دورکاری لازم است؟ معایب و مزایای دورکاری چیست و چگونه می‌توانیم بهره‌وری در دوران دورکاری را افزایش دهیم؟

آیا دورکاری لازم است؟

آیا دورکاری لازم است؟

بستگی دارد که در چه دوره‌ای از زمان باشیم و از چه دیدگاهی به مسئله دورکاری حسابداران نگاه کنیم. در حال حاضر، به خاطر شرایط حاد اجتماعی، انتخاب دورکاری انتخابی عاقلانه خواهد بود. دورکاری در مجموع مزایای فراوانی دارد که در ادامه به تشریح آن‌ها می‌پردازیم. اما از یک جایگاه اجتماعی و سلامتی، مطمئنا دورکاری یک گزینه کاملا منطقی است.

با این حال بسیاری از صاحبان تجارت به این مسئله اشاره دارند که امکان مدیریت حسابداران دورکار وجود ندارد و انجام امور سخت خواهد بود. این مسئله الزاما درست نیست. از آنجایی که بسیاری از امورات حسابداری را می‌توان به صورت دیجیتال انجام داد. اگر شرایط غیر از این باشد، باید زیرساخت را به سمت دیجیتال شدن ببرید. همچنان می‌توانید در مورد توصیه‌ها مقاومت کنید، اما نمی‌توان از لزوم و اهمیت دورکاری چیزی را کاهش داد.

مزایای دورکاری حسابداران

اما مزایای دورکاری چیست؟ اگر همچنان بر این موقعیت باشید که دورکاری زیان‌آور است، با چنین ایده‌ای که دورکاری می‌تواند مزیت‌بخش باشد احتمالا مخالف هستید. اما تنها لازم است که نگاهی به داده‌ها و تجربیات دیگر شرکت‌ها داشته باشید. در ادامه به مزایای دورکاری حسابداران اشاره خواهیم کرد:

  • کاهش زمان رفت و آمد: یکی از مشکلات عدیده شرکت‌ها، زمان حضور کارکنان در شرکت است. با دورکاری این مسئله حل خواهد شد چون هیچ مشکلی برای رفت و آمد وجود ندارد و تمامی اعضا باید سر زمان مقرر حاضر باشند.
  • کاهش هزینه‌ها: هزینه رفت و آمد هم کاهش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر بسیاری از حمل و نقل شخصی برای رسیدن به کار استفاده می‌کنند. این هزینه هم کاهش پیدا خواهد کرد و در رضایت کاری حسابدار تاثیر شگرفی می‌گذارد.
  • بهره‌وری بیشتر: طبق تحقیقاتی که HBR انجام داده، در مجموع شاهد افزایش بهره‌وری کارکنان در دوره دورکاری هستیم. کاهش هزینه‌ها، زمان خالی بیشتر و خستگی کمتر، همگی به بهره‌وری بیشتر کمک می‌کنند.
  • فضای کاری خالی: این مسئله برای مدیران یک تجارت اهمیت خواهد داشت. نیاز نیست که هزینه گزافی برای فضای کاری خود خرج کنید. همچنین می‌توانید فضای فعلی خود را دچار تغییر کاربری کنید و ماهیت آن را برای درآمد بیشتر تغییر دهید.
نکات مهم در مدیریت حسابداران دورکار

نکات مهم در مدیریت حسابداران دورکار

حالا که از مزیت دورکاری حسابداران صحبت کردیم، کمی هم به مسئله بهره‌وری بیشتر بپردازیم. اگر همچنان در مورد مفهوم حسابداران دورکاری مردد هستید، یک سری نکات آموزشی برای شما وجود دارد. بهتر است که نگرانی خود را بنویسید، دسته‌بندی کنید و ببینید که راه‌حلی برای آن وجود دارد یا مسئله کاملا حل‌نشدنی است. نکات زیر هم به شما در بهره‌وری بیشتر کمک خواهد کرد.

اولویت با کارهای سخت

ممکن است بگویید این کار باید حضوری انجام شود و آن کار باید در ملاقات انجام شود. تمامی این کارها را دسته‌بندی کنید و پیش از موعد دورکاری سریعا آن‌ها را انجام دهید. مطمئنا کارمندان شما برای فرارسیدن دوره دورکاری، توجه بیشتری به انجام این کارها خواهند داشت. در این صورت با یک تیر دو نشان زده‌اید. کارهای سخت را انجام داده‌اید و فضا را برای دورکاری در آینده آماده کرده‌اید.

ساختار ابری را انتخاب کنید

حسابداری ابری یکی از راه‌حل‌های شما برای رسیدن به زیرساخت مناسب دورکاری است. می‌توانید با یک حساب کاربری و یک اینترنت مناسب، به تمامی کارکنان بخش حسابداری، دسترسی نرم‌افزار حسابداری را بدهید. این مسئله، نیاز به مراجعه حضوری را کاهش خواهد داد. همچنین می‌توانید تحولات بخش مالی را به صورت زنده در نرم‌افزار از هر جایی مشاهده کنید.

قوانین کلی وضع کنید

برای هماهنگ‌تر شدن تیم با هم، می‌توانید یک سری قوانین کلی وضع کنید که همگی باید از آن‌ها پیروی کنند. جلسات صبح‌گاهی برای هماهنگی بیشتر یک گزینه مناسب است. همچنین کارمندان هم می‌توانند با اموراتی، انرژی و نظم خود را حفظ کنند. برخی برای حس بهتر، لباس کار می‌پوشند. باید به تغذیه در این دوران هم اهمیت داد و غذاهای بهتر میل کرد تا سلامتی و انرژی در زمان کار تضمین شود. همچنین به خاطر اینکه هزینه رفت و آمد کاهش پیدا کرده، می‌توان این هزینه را به مواردی همچون تغذیه بهتر اختصاص داد.

از اینترنت قوی مطمئن شوید

شرکت‌ها یا کارمندان باید یک اینترنت قوی برای منازل خود تهیه کنند. بدین ترتیب مطمئن خواهید شد که هیچ نوع ناهماهنگی شکل نمی‌گیرد و همیشه در دسترس خواهید بود. در تمامی مدت کار آنلاین و گوش به زنگ باشید. اینگونه فضای کاری بیشتر حفظ خواهد شد.

هماهنگی وظایف

وظایف هر شخص را پیش از دوره دورکاری مشخص کنید. با مشخص شدن وظایف، امورات و برنامه‌های روزانه بهتر پیش می‌رود. باید همچنین مدیر گروه حسابداری، به صورت مداوم وظایف را دنبال کند و از انجام آن‌ها مطمئن شود.

نتیجه‌گیری

دورکاری حسابداران ایده‌ای است که بسیاری شاید با آن موافق نباشند. اما واقعیت تازه زندگی ما باعث می‌شود که دورکاری تبدیل به یکی از ضروریات سلامت و کار باشد. اگر همچنان به دنبال کار حضوری باشید، سلامت خود و دیگران را به خطر خواهید انداخت. می‌توانید پروتکل‌ها را رعایت کنید و تماس را محدود کنید، اما قوی‌ترین پروتکل بهداشتی، دورکاری است. همچنین نباید به دورکاری به عنوان یک عیب یا نکته منفی نگاه کنید. تحقیقات فراوانی بر مزیت دورکاری تاکید دارند. اگر زیرساخت مناسبی پیاده کنید و از کارمندان خود درخواست کنید که این دوره را جدی بگیرند، با بهره‌وری بیشتری از گذشته مواجه خواهید شد.

یکی دیگر از مزایای دورکاری حسابداران هم رضایت بیشتر پرسنل است. وقتی پرسنل شما رضایت بیشتری نسبت به کار خود داشته باشند، در زمان سخت شما را راحت‌تر همراهی خواهند کرد و این مزیتی است که به دست آوردن آن سال‌ها برای تجارت‌ها زمان می‌برد.

منابع:

thedailycpa

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری