جستجو
Close this search box.

آموزش حسابداری در منزل +( 9 ترفند برای کار حسابداری در منزل)

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

بیماری کرونا و همچنین شرایط اقتصادی سال های اخیر باعث شده تا خیلی از فعالان حسابداری در کنار شغل اصلی خود، به صورت پاره وقت یا پروژه محور به کار حسابداری در منزل بپردازند. آموزش حسابداری در منزل مانند سایر مشاغل خانگی نیازمند توضیحات است و ما در این مقاله سعی کردیم تا هر آن چه را درباره این شغل نیاز دارید، با شما در میان بگذاریم و امیدواریم این نوشته برای شما مفید باشد. همراه نرم افزار حسابداری محک باشید …

فهرست مطالب

حسابداری در منزل چیست؟

حسابداری در منزل چیست؟

بسیاری از کارآموزان حسابداری نمی توانند به عنوان یک حسابدار در یک شرکت استخدام شده و فعالیت حضوری داشته باشند؛ همچنین افرادی هستند که از روزمرگی های خود ناراضی بوده و حضور در یک محیط تکراری برای آن ها خسته کننده است. شرایط کرونا نیز به دلایل بالا اضافه شده است.

اما این آخر راه نیست و شما به عنوان یک فعال در زمینه علم حسابداری می توانید در خانه بمانید و در کنار انجام وظایف مربوط به خانه و خانواده، با مهارت خود به کار حسابداری مشغول شوید.

البته این تنها شما نیستید که علاقه مند به کار حسابداری در منزل می باشید؛ بلکه بسیاری از کارفرمایان هستند که به دلایل متعددی علاقه به استخدام حسابدار در منزل دارند تا به ایفای نقش بپردازد؛ مثلاً:

  1. دفتر کار ندارند یا فضای کافی برای حضور دائمی یک حسابدار در اختیار ندارند.
  2. یک حسابدار به تنهایی قادر نیست محاسبات مالی شرکت را انجام دهد و شرکت نیاز دارد تا بخشی از فعالیت های حسابداری را به حسابدار پاره وقت بسپارد.
  3. محاسبات مالی بسیار ساده ای دارند و لازم نیست یک حسابدار حرفه ای استخدام کرده و به آن ها حقوق بدهند.

و دلایل دیگر.

پس نگران نباشید. فرصت های شغلی حسابداری برای شما و هر فرد دیگری فراهم است و شما می توانید در خانه کار کرده و کسب درآمد داشته باشید. البته باید برای این که بتوانید در منزل مشغول به کار شوید می بایست آموزش حسابداری لازم برای این کار را دیده باشید.

روش های حسابداری در منزل

شما می توانید قالب های متعددی برای کار حسابداری در منزل داشته باشید، اما به طور کلی سه روش اصلی برای آموزش حسابداری در منزل وجود دارد:

  1. شما می توانید به صورت تمام وقت برای محاسبات مالی یک کسب و کار را بر عهده گرفته و در خانه به مدیریت آن بپردازید.
  2. شما می توانید به صورت پروژه محور و به صورت پاره وقت به انجام پروژه حسابداری در منزل بپردازید و در ازای انجام به موقع آن کسب درآمد کنید.
  3. شما می توانید دو روش بالا را با یکدیگر ترکیب نموده و هم با یک شرکت به طور ثابت همکاری داشته باشید و هم به صورت پاره وقت پروژه دریافت کنید و در زمان معین شده آن را تحویل دهید.
مزایا و معایب حسابداری در منزل

مزایا و معایب حسابداری در منزل

حسابداری در منزل قالب جدیدی از حسابداری بوده که هم نسبت به حسابداری حضوری نکات مثبت داشته و هم نکات منفی دارد. در این بخش سعی می کنیم تا به صورت واقع بینانه به هر دوی آن ها اشاره کنیم.

کار حسابداری در منزل به شما کمک می کند تا:

  • در کنار فرزندان و همسر خود باشید (خصوصا اگر خانم هستید یا فرزندان و همسر شما بیمار بوده و به حضور شما احتیاج دارند).
  • از بیماری هایی مانند کرونا در امان بمانید.
  • هر کجا که خواستید سفر کنید و در طول سفر نیز شغل داشته باشید.
  • هر ساعتی که خواستید کار کنید.
  • چند کارفرما داشته باشید و از چند ناحیه حقوق دریافت کنید.
  • از شلوغی، رفت و آمد و نظارت های بی پایه و اساس کارفرمایان سخت گیر در امان باشید.

برای حسابداری در منزل دو اشکال عمده وجود دارد که یکی به متقاضیان انجام کار حسابداری در منزل وارد است و دیگری بر کارفرمایان.

  • اگر پروژه محور یا پاره وقت کار می کنید، ممکن است در یک بازه زمانی کار داشته باشید و در زمان دیگر شغل نداشته باشید.
  • حسابداری در خانه باعث می شود کارفرمایان نتوانند نظارت دقیق بر فعالیت حسابدار داشته باشند و همین مسئله ممکن است در مواقعی دردسر ساز شود.

اگر شما واقعا متقاضی پروژه حسابداری در منزل هستید، باید تلاش کنید تا هم برای خود امنیت شغلی ایجاد کنید و هم به گونه ای اعتماد کارفرمایان را جلب کنید تا آن ها با آرامش خاطر بتوانند پروژه های مالی خود را به شما بسپارند.

حسابداری در منزل با نرم افزارهای حسابداری
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

حسابداری در منزل با نرم افزارهای حسابداری

همان طور که کسب و کارهایی مانند مهندسی، نیازمند ابزارهای خاص خودش می باشد، شما نیز به عنوان یک حسابدار اگر می خواهید در منزل کار کنید باید با ابزارهای لازم برای حسابداری که مهم ترین آن ها داشتن یک نرم افزار حسابداری است آشنا باشید.

در مقالات متعددی درباره فایده نرم افزارهای حسابداری نگاشته ایم؛ با این حال وجود نرم افزارهای حسابداری به حسابداران کمک می کند تا محاسبات مالی خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند و در نتیجه می توانند پروژه های بیشتری دریافت نموده و از رهگذر آن بیشتر کسب درآمد کنند.

چگونه پروژه حسابداری بگیریم؟

از روش های مختلفی می توانید برای دریافت پروژه حسابداری در منزل اقدام کنید:

  • می توانید در وب سایت های کاریابی درخواست استخدام بدهید.
  • می توانید آگهی های استخدام را در وب سایت ها و روزنامه ها دنبال کنید.
  • می توانید خواسته خود را با دوستان حسابدار خود که حضوری کار می کنند در میان بگذارید و از آن ها بخواهید که در صورت نیاز به حسابدار در خانه از شما و ظرفیت هایتان استفاده کنند.
 ترفندهای بهبود حسابداری در منزل

ترفندهای بهبود حسابداری در منزل

پس از آشنایی اجمالی با مقوله آموزش حسابداری در منزل، نوبت آن رسیده تا با 9 ترفند برای بهبود حسابداری در منزل آشنا شده و سعی کنیم آن ها در کسب و کار خود به کار بگیریم.

1- منظم باشید

اولین اصل در کسب و کارهای خانگی به خصوص حسابداری در خانه اصل نظم است. باید پروژه ها را به موقع تحویل گرفته و به موقع تحویل بدهید. همچنین زمان کار خود را در خانه مشخص کنید و به جز موارد استثناء، در غیر زمان مشخص شده کار نکنید و در زمانی که برای کار خود تعیین کرده اید فقط کار کنید و به حواشی نپردازید.

2- محکم قرارداد ببندید

از آن جا که شما دورکار هستید و احتمالا حتی یکبار هم کارفرمای خود را نمی بینید، باید سعی کنید همه چیز محکم و درست باشد. محکم قرارداد ببندید و کاری کنید میان شما هیچ سوء تفاهمی شکل نگیرد. همان ابتدا درباره حقوق و دستمزد صحبت کنید و همه چیز را به صورت شفاف مشخص کنید تا بعدا برای شما دردسر درست نشود.

3- تمرکز داشته باشید

تمرکز برای شما که قرار است حسابداری در منزل را تجربه کنید اصلی بسیار حیاتی است. همان طور که زمان کار نباید به چیز دیگری فکر کنید، به یاد داشته باشید که نباید همزمان چند پروژه حسابداری را به صورت همزمان جلو ببرید؛ هر زمان روی یک پروژه تمرکز کنید. این کار هم سرعت کار شما را بالا می برد و هم خطاهای احتمالی را کم کرده و کیفیت کار را افزایش می دهد.

4- با کارفرما تعامل کنید

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، کارفرما برای اثبات صداقت شما نیاز دارد تا شفافیت کاری شما را مشاهده کند و در همین راستا ممکن است خواسته هایی از شما داشته باشد که قدری برای شما نامتعارف است؛ مثلا از شما بخواهد هر روز به او گزارش بدهید یا اگر حقوق شما متناسب با ساعت کار تنظیم می شود، از شما بخواهد تا از راه های مختلف به او اثبات کنید که در تمام ساعت کاری مشغول فعالیت بوده اید.

به یاد داشته باشید که کارفرمای شما دشمن شما نیست و نمی خواهد مچ شما را بگیرد؛ بلکه صرفا می خواهد به شما اعتماد کند و شما به جای غر زدن در این مواقع، فکر کنید که چگونه می توانید به سادگی اعتماد کارفرمای خود را جلب کنید.

5- از فضای مجازی استفاده کنید

استفاده از فضای مجازی برای ساخت یک برند شخصی از خودتان بسیار مناسب است. استفاده درست و به جا از پیام رسان های داخلی مانند ایتا و پیام رسان های خارجی مانند اینستاگرام و برندسازی حرفه ای در آن ها به شما کمک می کند تا کارفرمایان را به سمت خود جلب کرده و برای خود امنیت شغلی فراهم کنید.

همچنین شما می توانید در کنار ارائه نمونه کارها و کارفرمایانی که تا کنون با آن ها تجربه همکاری داشتید، بسته های آموزشی تولید کرده و از رهگذر آن ها کسب درآمد داشته باشید.

البته باید بدانید هر پیام رسانی ویژگی های خودش را دارد و برای موفقیت باید اصولی تلاش کرد؛ مثلا خیلی ها در اینستاگرام مثل شما برای کسب و کار خود صفحه درست کرده اند اما همه موفق نمی شوند و راه تمایز میان شما و دیگران این است که آموزش ببینید و تبلیغات اصولی انجام دهید. در این حالت است که موفق می شوید و به درآمد پایدار می رسید.

6- وب سایت داشته باشید

پس از آن که توانستید در شبکه های اجتماعی از خود یک برند شخصی بسازید، می توانید وب سایت داشته باشید و خدمات خود را (اعم از درخواست کارفرمایان، معرفی خود، ارائه نمونه کار، آموزش حسابداری در منزل و …) در وب سایت شخصی خودتان انجام دهید. همچنین می توانید در وب سایت به تولید علم پرداخته و مقالات و محتواهای علمی خوبی در وب سایت خود قرار دهید.

6.7. آموزش دهید.

تلاش خود را به صرف فعالیت های حسابداری محدود نکنید؛ بلکه می توانید تجربیات خود را در قالب های بسته های آموزشی طراحی کرده و آن را در وب سایت خود بارگزاری کنید و بفروشید. این گونه هم درآمد غیر فعال خواهید داشت و هم به کارآموزان حسابداری خدمت خواهید کرد.

8- شبکه سازی کنید.

اگر بتوانید مراحل بالا را به خوبی پشت سر بگذارید، احتمالا با درخواست های بسیار زیاد توسط کارفرمایان مختلف مواجه می شوید که احتمالا خود شما بخشی از آن ها را بتوانید انجام دهید.

تبریک! اکنون زمان شبکه سازی فرا رسیده است. شما می توانید از دانشجویانی که به آن ها آموزش داده اید استفاده کنید و در ازای دریافت کمیسیون پروژه های خود را به آن ها بسپارید. این گونه هم شما باعث اشتغال زایی برای جوانان سرزمین مان شدید و هم در ازای هر پیشنهاد کمیسیون دریافت کردید.

9- استارتاپ «حسابداران خانگی» تشکیل دهید

پس از انجام موفقیت آمیز مراحل قبل شما دیگر یک نفر نیستید؛ بلکه مجموعه ای از حسابداران خانگی هستید که می توانید با هم افزایی تشکیلاتی یک استارتاپ بزنید و با آموزش حسابداری در منزل و همچنین ایجاد ساز و کاری برای دریافت پروژه های حسابداری، به صورت کلان اشتغال زایی کنید و درآمدهای میلیاردی به دست بیاورید.

البته در این راستا لازم است تا با اصول راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا شده و از آموزش های مربوط به آن استفاده کنید. همچنین می توانید از تجربیات افراد خبره در این زمینه برخوردار شوید و نقطه نظرات ایشان را در توسعه کسب و کار خود به کار گیرید.

سخن پایانی

کار حسابداری در منزل مانند سایر کسب و کارهای خانگی نیازمند آموزش و کسب مهارت است و برای مجموعه نرم افزار حسابداری محک باعث افتخار است که محتوای آموزش حسابداری در منزل را در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید با ارائه نظرات خود به ما در جهت رشد و ارائه محصولات آموزشی بهتر و غنی تر کمک کنید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

3 پاسخ

  1. سلام
    من قصد یادگیری حسابداری رو دارم میخواستم بدونم شرکت محک دوره های آموزش حسابداری در منزل رو داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری