جستجو
Close this search box.

گام های پنجگانه برای شروع حسابداری

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

نقطه شروع حسابداری از کجا است؟ این سؤالی است که خیلی از علاقه‌مندان حسابداری می‌پرسند و دوست دارند جواب آن را بدانند. ما در این مقاله پنج گام اساسی برای شروع حسابداری را بیان کرده و پیرامون آن توضیحاتی ارائه می‌دهیم. باید بدانیم که شروع مناسب بهترین راه برای موفقیت در یک رشته است و اگر ما برای شروع حسابداری از صفر استفاده آموزش نبینیم، نمی‌توانیم خیلی موفق عمل کنیم. پس با ادامه این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک با ما همراه باشید و گام‌های پنج‌گانه برای شروع حسابداری را بیاموزید.

فهرست مطالب

برای شروع به حسابداری آموزش ببینیم

یک: برای شروع به حسابداری آموزش ببینیم

ضرورت آموزش به قدری اثبات شده است که نیازی به توضیح بیشتر نیست. اگر شما اصول علمی حسابداری را بلد نباشید، ضرر خواهید کرد و نمی‌توانید از این رشته کسب درآمد کنید.

به دو شیوه می‌توانید حسابداری را آموزش ببینید و مدرک معتبر داشته باشید:

تحصیلات دانشگاهی در رشته حسابداری: شما می‌توانید با گذراندن کنکور رشته تجربی و یا انسانی و یا تحصیلات در دبیرستان دوره دوم فنی و حرفه‌ای وارد حسابداری شوید. زیرمجموعه‌های رشته حسابداری در دانشگاه موارد زیر خواهد بود:

  • حسابداری صنعتی
  • حسابداری مالی
  • حسابداری مدیریت
  • حسابداری دولتی
  • حسابداری منابع انسانی

حضور در آموزشگاه‌ها: بهترین گزینه برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند یا می‌خواهند در کنار تحصیلات دانشگاهی حسابداری بیاموزند، حضور در آموزشگاه‌ها و یادگیری دانش حسابداری است. تعداد زیادی از  آموزشگاه‌ها از آنجا که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای هستند، می‌توانند پس از اتمام زمان یادگیری به شما مدرک معتبر بدهند و شما با استفاده از این مدرک می‌توانید استخدام شوید.

مهارت های نرم را بشناسیم

مهارت های نرم را بشناسیم

گام اول مطرح شده درباره مهارت های سخت حسابداری بود؛ اما برای شروع حسابداری فقط مهارت های سخت کافی نیستند و ما نیازمند مهارت های نرم نیز هستیم. مهارت هایی که شاید بعضی اوقات از مهارت های سخت مهم تر باشند. برخی از مهارت های نرم در این حوزه عبارتند از:

عزت نفس و اعتماد به نفس: شما باید باور و احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید و با این باور و احساس خوب به سمت خلق اهداف و دستاوردها حرکت کنید. نقطه شروع حسابداری از صفر این جا است.

ارتباطات: باید بتوانید با همکاران خود تعامل سازنده داشته باشید.

برنامه ریزی: باید برای چند سال آینده خود برنامه داشته باشید و بدانید تا سال های آینده می خواهید به چه سطحی از درآمد برسید و برای این سطح درآمد چه کارهایی باید انجام دهید؟!

مذاکره و متقاعد سازی: برای دریافت حقوق بالاتر باید بتوانید با کارفرما صحبت کنید و او را متقاعد کنید. بدون متقاعد سازی کارفرما امکان دریافت حقوق بیشتر وجود ندارد.

شنیدن فعال: باید توانایی خوبی در شنیدن سخنان کارفرمای خود داشته باشید.

مدیریت چالش ها و مشکلات: باید بتوانید مشکلات کاری خود را به درستی پیش بینی کنید و اجازه وقوع آن را ندهید؛ اگر هم دچار مشکلی شدید باید با آرامش کامل بتوانید آن را حل کنید.

کار گروهی و تیم سازی: برای کسب موفقیت های بیشتر شما نمی توانید تنها کار کنید؛ بلکه لازم است تا با افراد مختلف شبکه سازی کنید تا بتوانید درآمدهای بیشتر و بهتری داشته باشید.

رزومه نویسی: این مسئله برای استخدام شدن ضروری است. کارفرمایان ابتدا نوشته های شما را می بینند و با توجه به نوشته ها سخنان شما را می شنوند.

فن بیان: باید سعی کنید زیبا سخن بگویید. هنر فن بیان در خلق اهداف بسیار مهم و اثرگذار است.

موقعیت های شغلی را بشناسیم
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

موقعیت های شغلی را بشناسیم

بعد از کسب مهارت‌های سخت و نرم، اکنون زمان شناخت موقعیت‌های شغلی است. شما که امروز شروع حسابداری را کلید زده‌اید، آیا می دانید در آینده قرار است چه کاره شوید؟ در ادامه فهرستی از مشاغل مرتبط با حسابداری بیان می‌شود:

  • کمک حسابدار
  • حسابدار تمام وقت
  • حسابدار پاره وقت
  • سرپرست حسابداری
  • مدیر مالی
  • حسابدار مستقل
  • شرکت خدمات حسابداری
  • مشاوره مالیاتی
  • خدمات مالیاتی
  • کنترل داخلی واحد حسابداری
  • وکیل مالیاتی
  • مدرس حسابداری

با شناخت هرکدام از موقعیت های شغلی بالا و بررسی علاقه هایتان می توانید شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

استخدام شویم

استخدام شویم

پس از فراگیری مهارت‌ها زمان استخدام فرارسیده است. شما می‌توانید در آزمون استخدامی شرکت کنید و متناسب با نتیجه‌ای که از آزمون می‌گیرید در جایی استخدام شوید.

البته برای شروع حسابداری لازم نیست فقط آزمون استخدامی بدهید. شما می‌توانید از وب سایت‌های کاریابی برای پیدا کردن شغل استفاده کنید. همچنین می‌توانید مدتی کارآموز باشید و پس از اتمام دوران کارآموزی در فضای کسب‌وکاری خودتان استخدام شوید. برای این کار لازم است مؤسساتی که کارآموز می‌پذیرند را شناسایی کنید (می‌توانید از طریق وب‌سایت کاریابی چنین کاری را انجام دهید) و پس از انجام مصاحبه فعالیت خود را شروع کنید.

با نرم افزارهای حسابداری آشنا باشیم

با نرم افزارهای حسابداری آشنا باشیم

برای شروع حسابداری آشنایی با نرم‌افزارهای حسابداری ضروری است. این روزها خیلی از کسب‌وکارها از نرم‌افزارهای حسابداری برای انجام فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند و اگر شما بخواهید برای شرکتی که از یک نرم‌افزار حسابداری استفاده می‌کند کارکنید، لازم است اطلاعات دقیقی از نرم‌افزارهای حسابداری داشته باشید.

مسئله فقط به این جا ختم نمی‌شود. ممکن است کارفرمای شما علاقه مند باشد در کنار استخدام حسابدار از نرم‌افزارهای حسابداری استفاده کند و اگر شما نتوانید در این زمینه به کارفرمای خود مشورت بدهید، علی‌القاعده ضرر می‌کنید و اعتماد کارفرما به خود را از دست خواهید داد.

این روزها نرم‌افزارهای حسابداری مختلفی در ایران در حال فعالیت هستند که بیشتر آن‌ها دموی محصولات خود را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از دموی نرم‌افزارهای حسابداری با محیط کاربری آن‌ها آشنا شده و بهترین پیشنهاد را به کارفرمای خود ارائه دهید.

در میان نرم‌افزارهای حسابداری مختلف، نرم‌افزار حسابداری محک با دو ویژگی کاربری ساده و پشتیبانی قابل‌قبول می‌تواند در خدمت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط قرار بگیرد. شما می‌توانید با ثبت درخواست دموی نرم‌افزار حسابداری محک با این محصول بیشتر آشنا شوید.

سخن پایانی

شروع حسابداری از صفر با توجه به زیاد بودن متقاضیان کاری به‌ظاهر دشوار به نظر برسد؛ اما اگر شما بتوانید گام‌های پنج‌گانه برای شروع به حسابداری را فرابگیرید، می‌توانید در میان تعداد زیادی از متقاضیان برنده شوید و درآمدهای عالی کسب کنید. امیدواریم مطالب ارائه‌شده در این مقاله برای شما مفید باشد. ارائه نظرات سازنده شما برای ما باعث افتخار بوده و ما را برای تولید محتواهای بهتر یاری خواهد ساخت.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری