جستجو
Close this search box.

برون سپاری حسابداری چه مزایایی برای استارت‌آپ‌ها دارد؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ، روند تجاری نوظهوری است که هر روز با استقبال بیشتری از جانب کسب‌وکارها روبرو می‌شود. اهمیت حسابداری و امور مالی در موفقیت کسب‌وکارها، موضوع جدیدی نیست و نیازی هم به تأکید مجدد ندارد. اما تحولات ایجادشده در عالم تجارت، اتخاذ رویکرد متفاوتی را در حوزه حسابداری می‌طلبد. حالا بسیاری از استارت‌آپ‌ها بنا به دلایل مختلف، به جای سپردن امور مالی‌شان به حسابداران پاره‌وقت، از مزایای برون‌سپاری بهره‌مند می‌شوند.

فهرست مطالب

اهمیت برنامه پنج‌ساله اول در استارت آپ ها، تسهیل فرایند توسعه، دریافت خدمات تخصصی و مقرون‌به‌صرفه، پشتیبانی کامل و آمادگی بیشتر برای فصول مالیاتی، ازجمله مهم‌ترین دلایلی هستند که استارت‌آپ‌ها را به سوی برون سپاری حسابداری و بهره‌مندی از خدمات تخصصی شرکت‌های معتبر سوق می‌دهند.

مزایای برون سپاری حسابداری برای استارتاپ ها

مزایای برون سپاری حسابداری برای استارتاپ ها

برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ، ایده‌ای بسیار هوشمندانه است. آیا می‌دانستید از هر 10 استارت‌آپ، 9 استارت‌آپ با شکست روبرو می‌شوند؟ جالب است بدانید از این بین، 16% از استارت‌آپ ها به دلیل ضعف مدیریت مالی و حسابداری، شکست را تجربه می‌کنند.

مدیریت صحیح بودجه برای استارت‌آپ ها، اهمیتی حیاتی دارد زیرا اکثر آن‌ها کار را با منابع مالی بسیار محدودی آغاز می‌کنند. بسیاری از استارت‌آپ‌ها، با ایده‌های جذابی شکل می‌گیرند و خیلی هم خوب شروع می‌کنند؛ اما این به‌تنهایی برای موفقیت کافی نیست. اگر پولتان را به‌درستی مدیریت نکنید، نمی‌توانید در محیط رقابتی امروز، برای مدت زیادی دوام بیاورید.

یک استارت‌آپ در بالاترین سطح، باید با شرکت‌های قدرتمند رقابت کند و به دلیل محدودیت بودجه، به خدمات حسابداری دقیق و تخصصی نیاز دارد. خدماتی که متناسب با نیازهای تجاری استارت‌آپ بوده و در عین جامعیت، مقرون‌به‌صرفه باشد. اینجاست که برون‌سپاری حسابداری برای استارت‌آپ موضوعیت پیدا می‌کند. انتخاب یک گزینه مناسب برای برون‌سپاری، همه مزایای مذکور را برای یک استارت‌آپ دربرمی‌گیرد. یک شریک تجاری قابل‌اعتماد که ارائه‌دهنده خدماتی مثل برنامه‌ریزی پولی، حقوق و دستمزد، اخذ گواهینامه‌های تجاری، تجزیه‌وتحلیل نقدینگی و … باشد.

دلایل برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ

دلایل برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ

برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ با مزایای چشمگیری توأم است. شرکتی که خدمات حسابداری را برون‌سپاری می‌کند، می‌تواند از تخصص حسابداران و دفترداران مختلف بهره‌مند شوند و به‌طور هم‌زمان، ضمن بهره‌گیری از جدیدترین ابزارهای حسابداری، در مواجهه با مسائل مالی پیچیده، کارایی بیشتری داشته باشند. علاوه بر این‌ها، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حسابداری می‌توانند در مدیریت اثربخش فعالیت‌ها به استارت‌آپ‌های نوپا کمک قابل‌توجهی کنند.

برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ، دلایل و مزایای مختلفی دارد که در اینجا به معرفی و تشریح پنج مورد از مهم‌ترین این دلایل و مزایا می‌پردازیم:

1. اهمیت برنامه پنج‌ساله اول

پنج سال اول شروع فعالیت، برای استارت‌آپ ها، یک بازه زمانی فوق‌العاده مهم و سرنوشت‌ساز است. بدون داشتن یک برنامه مُدون پنج‌ساله، بعید است یک استارت‌آپ بتواند در بلندمدت به فعالیتش ادامه دهد. بهره‌مندی از خدمات حسابداری مناسب که ارزشی فراتر از ثبت داده‌های مالی ارائه دهد، می‌تواند به استارت‌آپ کمک کند تا کنترل مؤثری بر امور مالی‌اش داشته باشد.

در حسابداری مدرن، همه چیز به ثبت و بایگانی اعداد و ارقام خلاصه نمی‌شود و به همین دلیل در برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ، شرکتی باید انتخاب شود که در کنار خدمات رایج، با ارائه خدمات مشاوره‌ای، تصویر واضحی را نسبت به جنبه‌های مختلف مالی و حتی فضای کلی کسب‌وکار برای استارت‌آپ ترسیم کند.

از مدیریت صورت‌های مالی تا نظارت بر داده‌ها و پیش‌بینی روندهای مالی، همه و همه از مزایایی هستند که یک استارت‌آپ، به‌شرط انتخاب یک گزینه ایده‌آل برای برون سپاری حسابداری، می‌تواند از آن‌ها منتفع شود. تجزیه‌وتحلیل درست صورت‌های مالی، بستری برای تصمیم‌گیری‌های تجاری فراهم می‌کنند. بینش درست مالی و اخذ تصمیمات هوشمندانه در پنج سال اول فعالیت استارت‌آپ، ضامن موفقیت تجاری در بلندمدت هستند.

2. تسهیل فرایند توسعه استارت‌آپ

بسیاری از غول‌های تجاری امروز، ده سال قبل، شرکت‌هایی نوپا بودند. ممکن است استارت‌آپ شما هم امروز یک کسب‌وکار کوچک باشد اما هیچ‌کس از آینده باخبر نیست! شاید دو یا سه سال بعد، همه عوامل دست‌به‌دست هم دهند و ورق بسیار سریع‌تر از آنچه تصور می‌کنید، به نفع شما برگردد. چند سال بعد، شاید استارت‌آپ شما هم به یک غول تجاری تبدیل شده باشد و شما باید برای استقبال از این اتفاق، آماده باشید.

برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ، به یک کسب‌وکار نوپا کمک می‌کند تا آهسته و پیوسته، دامنه فعالیت‌هایش را گسترش دهد. امروز که تازه در ابتدای راه هستید، شاید امور حسابداری‌تان نهایتاً در بررسی صورت مغایرت بانکی و پرداخت حقوق و دستمزد، خلاصه شود اما به‌موازات رشد شرکت، بی‌تردید به خدمات حسابداری جدیدی نیاز دارید. حسابدار پاره‌وقت شما شاید امروز از عهده انجام وظایف ساده‌ای که به او محول کرده‌اید برآید اما احتمالاً قادر به تجزیه‌وتحلیل و مدیریت نیازهای آتی استارت‌آپ شما نیست و این همان مأموریتی است که یک شریک تجاری معتبر در امر حسابداری در انجام آن تخصص دارد.

گزینه مطلوب برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ، شرکتی است که طیف متنوع و کاملی از انواع خدمات را به مشتریان ارائه دهد و درعین‌حال، به حق انتخاب و آزادی عمل مشتریان در استفاده یا عدم استفاده از خدمات مختلف احترام بگذارد. استارت‌آپ‌ها در مقاطع زمانی مختلف ممکن است نیازهای مالی و حسابداری متفاوتی داشته باشند و به همین دلیل باید شرکتی را برای برون‌سپاری انتخاب کنند که از نظر عملیاتی، انعطاف‌پذیر بوده و انتخاب گزینشیِ خدمات موردنیاز را برای مشتریانش، مقدور سازد.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

3. دریافت خدماتی تخصصی و مقرون‌به‌صرفه

بسیاری از استارت‌آپ‌ها به دلیل عدم برخورداری از بودجه کافی، امور حسابداری‌شان را به حسابداران پاره‌وقت یا کم‌تجربه می‌سپارند. البته یک حسابدار کم‌تجربه هم قطعاً از عهده انجام عملیات پایه‌ای حسابداری برمی‌آید اما وقتی به خدمات خاصی مثل تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی یا تجزیه‌وتحلیل تجاری نیاز داشته باشید، آنگاه نمی‌توانید روی یک نیروی پاره‌وقت یا کم‌تجربه حساب باز کنید. در این مواقع، شما به فردی نیاز دارید که دانش و تجربیات مالی گسترده‌ای داشته باشد.

ازآنجایی‌که شرکت‌های برون‌سپاری برای حسابداری، به جای تحمیل مجموعه‌ای از خدمات، اجازه استفاده یا عدم استفاده دلخواه از آن‌ها را به استارت‌آپ‌ها (متناسب با نیازشان) می‌دهند، مشتریان فقط به ازای دریافت خدماتی که واقعاً به آن‌ها احتیاج دارند، پول می‌پردازند و به‌این‌ترتیب بابت خدمات غیرضروری، متحمل هزینه‌های اضافی نمی‌شوند. شرکت‌های برون‌سپاری، دارای تیمی از حسابداران، دفترداران و سایر متخصصان مالی زُبده هستند که با کمترین هزینه، بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.

4. پشتیبانی کامل و اختصاصی

یکی دیگر از مزایای برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ، دریافت خدمات اختصاصی و بهره‌مندی از پشتیبانی کامل است. حسابداران پاره‌وقت، به‌طور هم‌زمان با شرکت‌های مختلفی کار می‌کنند و معمولاً نمی‌توانند به‌طور اختصاصی، روی امور مالی یک شرکت، متمرکز شوند. این واقعیت می‌تواند بالأخص در شرایطی که بحث حساسیت و محدودیت زمان مطرح است، مشکل‌ساز شود.

برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ، شما را از بابت دسترسی به پشتیبانی کامل، آسوده‌خاطر می‌سازد. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید هر زمان که نیاز بود، با شرکت ارائه‌دهنده خدمات تماس بگیرید و خیالتان هم راحت است که همیشه فردی در آن سوی خط برای کمک به شما وجود دارد. علاوه بر این، شاید گاهی به هر دلیلی به خدمات حسابداری بیشتری نیاز پیدا کنید و در چنین شرایطی، شرکت‌های برون‌سپاری می‌توانند به بهترین شکل ممکن، نیازتان را تأمین کنند. کاری که بعید است یک حسابدار پاره‌وقت، قادر به انجام آن باشد!

5. آمادگی بیشتر برای فصول مالیاتی

حسابدار یا دفتردار فعلی شما، شاید بتواند امور مالی روزمره شرکتتان را به‌خوبی مدیریت کند اما هم‌زمان با افزایش فشار و به‌موازات نزدیک شدن به فصول مالیاتی، یک تیم حسابداری متخصص قطعاً بهتر می‌تواند پاسخگوی نیازتان باشد. برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ، باعث می‌شود تا بتوانید به کارشناسان مالیاتی خبره دسترسی داشته باشید و بی‌آنکه متحمل فشار و استرس شوید، خودتان را برای فصول مالیاتی آماده کنید.

سخن آخر

حالا که دلایل و مزایای برون سپاری حسابداری برای استارت‌آپ را شناختیم، احتمالاً متقاعد شده‌اید که برای انجام این کار، الزاماً نباید به خدمات پیچیده‌ای نیاز پیدا کنید! کمک گرفتن از یک شریک تجاری متخصص در هر مقیاس و سطحی از کسب‌وکار می‌تواند برای مجموعه‌تان ارزش خلق کند و باعث شود در مسیر مالی کسب‌وکارتان، سنجیده‌تر قدم بردارید.

منبع:

capactix

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری