جستجو
Close this search box.

بایسته‌های موفقیت در شغل جدید

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

مقدمه

موفقیت در شغل جدید، خواسته افرادی است که می‌خواهند در فضای کسب‌وکار جدید بدرخشند و اتفاقات خوبی را خلق کنند. باید دانست که موفقیت ارثی نیست؛ بلکه نیازمند یادگیری مهارت‌ها و به‌کار گرفتن آن‌ها در محیط کسب‌وکار است. در این مقاله با 4 سرفصل کلی درباره موفقیت در شغل جدید آشنا خواهیم شد و درباره هرکدام توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد. پس با ما همراه باشید و ادامه مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

موفقیت در شغل جدید-شروع مقتدرانه داشته باشید.

1. شروع مقتدرانه داشته باشید.

خیلی مهم است که روز اول کاری شما چگونه باشد. یک شروع مقتدرانه هم اعتمادبه‌نفس شما را افزایش می‌دهد و هم شما را در چشم کارفرما و سایر همکاران، انسانی قوی جلوه می‌دهد. در همین راستا به سرفصل‌های زیر توجه کنید.

1.1. بررسی کنید دقیقاً قرار است چه‌کاری انجام دهید. مهم‌ترین رسالت شما برای موفقیت در شغل جدید این است که در اولین روز کاری نقش خود را از نگاه مدیر و سایر همکاران تشخیص دهید. فهم درست نقش شما کمک می‌کند تا بتوانید برنامه کاری آینده را ترسیم کنید. در همین راستا به صرف توضیحات شغلی خود اکتفا نکنید؛ بلکه از همکاران و به‌خصوص افرادی که باید به آن‌ها پاسخگو باشید سؤال کنید که دقیقاً باید چه‌کار کنید؟

1.2. تاریخچه شغل جدید را بررسی کنید. اگر قبل از استخدام شدن چنین کاری را انجام نداده‌اید، در روز اول کاری حتما درباره تاریخچه شغل جدید پرس‌وجو کنید. دانستن تاریخچه شرکت و اینکه دقیقا چه محصولات یا خدماتی ارائه می‌دهد به شما کمک می‌کند تا جایگاه خود را بهتر شناخته و متناسب با آن عمل کنید.

1.3. با کارمندان آشنا شوید. درست است که باید در طول روز به فکر انجام وظیفه خود باشید، اما لازم است با کارمندان شرکت صحبت کنید و با آن‌ها آشنا شوید. آشنایی و ارتباط سازنده با کارمندان باعث می‌شود تا بتوانید از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید و این راهنمایی‌ها عملکرد شما را در محیط کار بهبود می‌بخشد.

برای ارتباط با همکاران می‌توانید از زمان‌های استراحت استفاده کنید و همچنین می‌توانید در خارج از زمان کاری فرصتی را برای این کار باشد. یک دورهمی ساده در رستوران یا کافی شاپ در کنار صحبت درباره مسائل کاری می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

1.4. با اعضای کلیدی ارتباط سازنده داشته باشید. ارتباط سازنده با اعضای کلیدی بسیار مهم است. موفقیت در شغل جدید مستلزم رضایت اعضای راهبردی شرکت است. هرچه ارتباطات بهتر و سازنده‌تری داشته باشید، بهتر می‌توانید رضایت آن‌ها را در شغل جدید جلب کنید.

1.5. سخت‌کوش باشید. خیلی مهم است که شما وقت خود را تلف نکنید. از لحظات حضور در محل کار حداکثر استفاده را داشته باشید و اجازه بدهید کارفرما و همکارانتان سخت‌کوشی را در شخصیت شما ببینند. سخت‌کوشی راز مهمی برای موفقیت در شغل جدید است.

برای موفقیت در شغل جدید نقشه راه داشته باشید.

2. نقشه راه داشته باشید.

پس از آن که توانستید یک شروع مقتدرانه را در شغل جدید رقم بزنید، باید بتوانید مسیر همکاری با مجموعه را ترسیم کنید و دقیقا مشخص کنید که قرار است چه خدمتی را در طول زمان ارائه دهید؟ برای ترسیم یک نقشه راه درست می‌توانید از سرفصل‌های زیر استفاده کنید:

2.1. با کارفرما صحبت کنید. اولین قدم برای ترسیم نقشه راه صحبت با کارفرما است. پس از استخدام شدن و برای موفقیت در شغل جدید لازم است بدانید کارفرما دقیقا چه می‌خواهد؟ کارفرما مشتری اصلی شما است و هدف اصلی شما کسب رضایت اصلی‌ترین مشتری یعنی کارفرما است. پس با کارفرما صحبت کنید و انتظارات او از خودتان را دقیقا مشخص کنید.

2.2. پیش‌نویس 90 روزه آماده کنید. پس از صحبت با کارفرما یک برنامه 90 روزه (که خود این برنامه مبتنی بر 3 برنامه 30 روزه است) طراحی کنید و اقدامات پیشنهادی خود را در این برنامه نشان دهید.

سعی کنید همه چیز واضح باشد و دقیقا مشخص باشد که شما چه‌کاری انجام می‌دهید؟ برنامه شما باید شیوه تعامل با همکاران را هم نشان دهد.

2.3. پیش‌نویس را به کارفرما نشان دهید. پس از طراحی پیش‌نویس لازم است آن را به کارفرمای خود نشان دهید تا کارفرما در جریان اقدامات کاری شما قرار گرفته و آن را تأیید کند. ممکن است برخی از مسائلی که در نقشه راه درنظر گرفته اید چندان ربطی به شما نداشته باشد. کارفرما تمام این موارد را با شما در میان خواهد گذاشت.

برای موفقیت در شغل جدید تعامل سازنده داشته باشید.
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

3. تعامل سازنده داشته باشید.

اخلاق کاری در محیط کار برای موفقیت در شغل جدید حیاتی است. باید بتوانید تعامل خوبی با همکاران داشته باشید. برای تعامل سازنده با همکاران می‌توانید از سرفصل‌های زیر استفاده کنید:

3.1. به همه کمک کنید. تا جایی که می‌توانید به دیگران کمک کنید. حتی اگر فراتر از مسئولیت‌های تعیین شده در نقشه راه باشد. (البته اجازه سوء استفاده هم ندهید). کمک به دیگران باعث می‌شود تا شما هم بتوانید از کمک دیگران برخوردار شوید.

3.2. سپاسگزار باشید. بابت کمک‌های دیگران سپاس‌گزار باشید. فطرت انسان‌ها این‌گونه است که علاقه دارند از آن‌ها بابت کارشان تشکر کنیم. سپاس‌گزاری به جا و همیشگی تضمین کننده ارتباط شما با همکاران است که باعث موفقیت در شغل جدید خواهد شد.

3.3. با مدیر هماهنگ باشید. به مدیر خود بگویید که قرار است چه کاری انجام دهید؟ مدیر را در جریان کارهای خود قرار دهید. آگاهی مدیر از فعالیت‌های شما اعتماد او به شما را افزایش می‌دهد.

3.4. در پایان 90 روز عملکرد خود را ارائه دهید. پس از پایان 90 روز کاری، گزارش عملکرد خود را به مدیر ارائه دهید. نقاط مثبت و نقاط منفی کار خود را با مدیر در میان بگذارید. از بیان شکست‌های خود نترسید. بیان شکست‌ها و تلاش برای جبران آن‌ها کارفرما را خوشحال می‌کند.

این موارد را انجام ندهید.

4. این موارد را انجام ندهید.

برای موفقیت در شغل جدید لازم است تا از اقدامات زیر پرهیز کنید.

4.1. مغرور نباشید. بروز شایستگی‌های شما نباید باعث تکبر شما به سایر همکارانتان شود. دست بالای دست بسیار است. همیشه بدانید که دانسته‌های شما بسیار کمتر از نادانسته‌های شما است. بدانید روزی که احساس کنید همه‌چیز دان هستید، متوقف خواهید شد.

4.2. پرکاری بی رویه نداشته باشید. لزومی ندارد همیشه دیرتر از بقیه دست از کار بکشید تا نشان دهید متعهد هستید. به جای کمیت کار، تلاش خود را روی کیفیت کار قرار دهید.

4.3. شایعه پراکنی نکنید. شایعه پراکنی و فتنه انگیزی رفتاری شیطانی است. هیچ گاه چنین برخوردی نداشته باشید. اگر مسئله یا شکایتی دارید، می‌توانید آن را مستقیما به کارفرما بگویید. لزومی ندارد مسائل کاری خود را همه بدانند. شما نه تنها باید خودتان شایعه‌پراکنی نکنید، بلکه تا جایی که می‌توانید باید جلوی شایعه پراکنی دیگران را بگیرید و محیط کاری را به یک محیط سالم و بدون حاشیه تبدیل کنید.

4.4. منفی نگر نباشید. ممکن است شما برخی از سیاست‌های موجود را قبول نداشته باشید. اشکالی ندارد. دنیا که به آخر نرسیده است. آرامش خود را حفظ کنید و نقاط مثبت کاری را نگاه کنید. مثبت نگری عامل بسیار مهم برای موفقیت در شغل جدید است.

سخن پایانی

یکی از بایسته‌های موفقیت در شغل جدید، نظم مالی است. نظم مالی چه در محاسبات شخصی و چه در محاسبات کلی شغل جدید مهم است. در همین راستا شما می‌توانید از نرم‌افزار حسابداری استفاده کنید. نرم‌افزار حسابداری محک مفتخر است تا با ارائه نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های مربوط به حوزه حسابداری، به شما کمک کند تا بتوانید بهترین اتفاقات را برای خود رقم بزنید. بهترین‌ها را برای شما آرزومندیم.

منبع

https://www.wikihow.com/Be-Successful-at-a-New-Job

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری