جستجو
Close this search box.

منظور از حسابداری ووکامرس چیست؟

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

حسابداری ووکامرس مقوله مهم و البته جالبی است که معمولا توسط افزونه حسابرس ووکامرس انجام می شود. چرا حسابداری ووکامرس بسیار مهم است؟ چون فروشگاه شما در بستر وب‌سایت بوده و باید اطلاعات مربوط به فروش کالا یا خدمات به‌صورت کاملاً دقیق ثبت شود. لذا یکی از مسائلی که در کنار نصب افزونه ووکامرس باید توجه کنید، حسابداری ووکامرس است. برای انجام حسابداری ووکامرس روش‌های مختلف وجود دارد. از کاغذ و قلم گرفته تا استفاده از فایل اکسل همچنین استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا درباره ووکامرس و همچنین حسابداری ووکامرس بیشتر بدانید.

فهرست مطالب

ووکامرس چیست؟

قبل از توضیح حسابداری ووکامرس لازم است بدانیم اصلاً ووکامرس چیست؟ تا بعد مسائل مربوط به حسابداری ووکامرس را بررسی کنیم. مدت‌ها است (به‌خصوص پس از شیوع کرونا) کسب وکارهای کوچک و متوسط (حتی کسب وکارهای بزرگ) برای فروش کالا یا خدمات خود از روش‌های آنلاین استفاده می‌کنند. یعنی یا در فضای مجازی (مثلاً اینستاگرام) با ارائه شماره کارت محصولات خود را می‌فروشند یا از طریق وب‌سایت اقدام به فروش کالا یا خدمات خود می‌کنند.

برای فروش اینترنتی کالا یا خدمات(در بستر وب‌سایت) لازم است زیرساخت‌های نرم‌افزاری لازم فراهم شود. چون باید شما کاری کنید مشتری به‌صورت اینترنتی مبلغ کالا یا خدمات را پرداخت کرده و سپس کالا یا خدمات در اختیار او قرار گیرد. سیستم‌های نرم‌افزاری مجزایی برای پرداخت آنلاین وجود دارد. بااین‌حال وردپرس برای افزایش اعتبار و محبوبیت خود افزونه‌ای را به‌صورت رایگان و لایه باز ارائه کرده است که به‌راحتی با بانک‌های ایرانی سازگار بوده و سازوکار لازم برای پرداخت اینترنتی را فراهم می‌آورد. عنوان این افزونه ووکامرس (Woocamerce) است. ووکامرس یک افزونه لایه باز رایگان برای ساخت فروشگاه آنلاین است.

ووکامرس

تاریخچه ووکامرس

ووکامرس در سال 2011 خلق شد. نویسندگان اصلی ووکامرس Mike Jolley و James Koster هستند. همان‌طور که گفته شد ووکامرس یک افزونه متن‌باز تجاری از خانواده وردپرس بوده و ساخت آن حدوداً دو میلیون و چهارصد و پنجاه و هفت هزار و ششصد دلار هزینه داشته است. البته در سال 2015 ووکامرس توسط شرکت اتوماتیک خریداری شد و با مدیریت جدید همراه گشت.

ووکامرس توانسته بیش از 40 درصد فروشگاه‌های اینترنتی را تصاحب کند و تا سال 2020 بیش از 5 میلیون فروشگاه اینترنتی در جهان از ووکامرس استفاده می‌کنند. ووکامرس تاکنون بیش از 112 میلیون بار دانلود شده است.

ووکامرس با نگاه دقیق تاریخی (برای فهم بهتر مطلب از تاریخ شمسی استفاده شده است)

قبل از بررسی مطالب مربوط به حسابداری ووکامرس، جالب است قدری بیشتر با رخدادهای مربوط به ووکامرس آشنا شویم. اولین گفت‌وگو بین بنیان‌گذاران ووکامرس در سال 1386 انجام شد؛ سپس در سال 1387 شرکت Woo Themes (شرکت تولیدکننده ووکامرس) تشکیل شد و در همان سال در توئیتر ثبت رسمی گردید. این شرکت ابتدا به تولید قالب‌های مختلف برای وب سایت‌ها می‌پرداخت و قالب‌های ووکامرسی تا سال 1391 توانستند محبوبیت زیادی بین مخاطبین داشته باشند. درنهایت در سال 1391 ووکامرس متولد شد. البته ووکامرس از دستبرد هکرها در امان نبوده و ووکامرس اولین هک خود را در سال 1392 تجربه کرد. ووکامرس از سال 1392 تا سال 1395 دو نسخه جدید از خود ارائه کرد و در این سال‌ها به امکانات او اضافه شد و قالب‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شد. ووکامرس تا کنون بیش از 112 میلیون بار دانلود شده است.

دانستی‌هایی درباره ووکامرس

تاکنون 52 کارمند از 19 کشور جهان در گروه ووکامرس استخدام شده اند. در سال 96 بیش از هفتصد توسعه‌دهنده کدهای جدیدی برای ووکامرس نوشتند و در همان سال بیش از 40 افزونه برای ووکامرس (که خودش یک افزونه برای وردپرس است!!!) ایجادشده است. ووکامرس یک انجمن رسمی دارد. کاربران این انجمن بیش از سه هزار نفر هستند و ده‌ها هزار موضوع مختلف در این انجمن بررسی شده است.

درآمد شرکت آتوماتیک (شرکتی که ووکامرس را از صاحب قبلی آن خرید) بین 5 تا ده میلیون دلار در ماه درآمد دارد که درآمد این شرکت از ووکامرس چیزی بین 70 تا 125 هزاردلار در سال 96 بوده است (که این عدد در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر شده است). آمریکا، انگلیس و استرالیا بیشترین کشورهایی هستند که از ووکامرس استفاده کرده‌اند. البته آمریکا و هند به ترتیب بیشترین بازدید را از ووکامرس داشته‌اند. کاربری وب‌سایت‌هایی که از ووکامرس استفاده می‌کنند از درصدهای زیر پیروی می‌کند: (البته همه آمارها این‌گونه نیست).

نوع کاربریدرصد استفاده
خدمات اینترنتی4.23 درصد
هنر و سرگرمی7.36 درصد
فروشگاهی13.45 درصد
تجارت و صنعت19.27 درصد

وب‌سایت‌های معروفی از ووکامرس استفاده می کنند. برخی از این وب‌سایت‌ها عبارتند از:

آدرس وب سایتتعداد بازدید در ماه
Adventurefeeds.com21.7 میلیون بازدید در ماه
Admetix.com20.2 میلیون بازدید در ماه
Css-tricks.com12.1 میلیون بازدید در ماه
Redrivervalleyfair.com11.9 میلیون بازدید در ماه

در ووکامرس از 7 زبان برنامه‌نویسی استفاده‌شده است. چیزی حدود 275.799 خط کدنویسی در ووکامرس انجام‌شده است که در ابعاد یک افزونه بسیار شگفت‌انگیز است. همین مسئله باعث شده است که کاربرانی که از وردپرس استفاده می‌کنند هیچ‌گونه به کدنویسی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی نداشته باشند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

پاسخ به چند سؤال کلیدی درباره ووکامرس

در این قسمت سعی کرده ایم به متداول ترین سوالات در زمینه ووکامرس پاسخ دهیم:

ووکارمس چه ویژگی‌های شاخصی دارد؟

ووکامرس به شما اجازه می‌دهد هر نوع کالا یا خدماتی که می‌خواهید بفروشید، بفروشید. همچنین می‌توانید برای محصولات خود به تعداد نامحدود عکس بگذارید؛ همچنین می‌توانید برای هر محصول بخش ویژگی‌های محصول تعریف کنید و برای محصول یا خدمت قسمتی برای امتیازدهی تعریف کنید.

ووکامرس با وجودی که خودش افزونه است، افزونه‌های دیگری هم دارد؟

بله. ووکامرس خودش افزونه‌های مختلف دیگری دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها امکانات فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید. اغلب این افزونه‌ها رایگان هستند و شما می‌توانید از وب‌سایت‌های مختلف نسبت به خرید آن اقدام کنید.

در ووکامرس چند نوع وضعیت سفارش وجود دارد؟

به‌طور کلی در ووکامرس هفت وضعیت سفارش وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. تکمیل شده؛ زمانی که کاربر پرداخت را انجام دهد و سفارش را دریافت کرده باشد، وضعیت تکمیل شده فعال می‌شود. رنگ این وضعیت آبی است.
  2. لغو شده؛ این وضعیت زمانی فعال می‌شود که فروشنده یا خریدار به هر دلیلی سفارش خود را لغو کند. رنگ این وضعیت خاکستری است.
  3. در انتظار پرداخت؛ این وضعیت زمانی فعال می‌شود که سفارش توسط کاربر ثبت شده اما به هر دلیل پرداختی صورت نگرفته است. رنگ این وضعیت نیز خاکستری است.
  4. در حال انجام؛ این وضعیت برای سفارشات دانلودی نیست و برای سفارشات پستی قابل استفاده است. این وضعیت زمانی فعال می‌شود که پرداخت توسط مشتری انجام شده و مدیر فروشگاه در حال ارسال سفارش برای مشتری می‌باشد. رنگ این وضعیت سبز است
  5. در انتظار بررسی؛ در صورتی که مشتری بخواهد در محل دریافت کالا وجه را پرداخت کند، این وضعیت فعال می‌شود. رنگ مورد استفاده برای این وضعیت نارنجی است.
  6. ناموفق؛زمانی این وضعیت فعال می‌شود که پرداخت کاربر ناموفق باشد. رنگ این وضعیت قرمز است.
  7. مسترد شده؛ سفارشات برگشت‌خورده (به‌ هر دلیلی) با این عنوان نمایش داده ‌می‌شود. رنگ این وضعیت نیز خاکستری است.

ووکامرس قابلیت به‌روزرسانی دارد؟

بله. ووکامرس چنین قابلیتی داشته و تاکنون چندین بار به‌روزرسانی شده است. شما هم می‌توانید ووکامرس را مانند سایر افزونه‌های وردپرس به‌روزرسانی کنید. البته پیشنهاد می‌شود حتما قبل از به‌روزرسانی یک نسخه پشتیبان از ووکامرس فعلی تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل داده‌های خود را از دست ندهید.

آیا ووکامرس باعث کندی عملکرد وب‌سایت ما می‌شود؟

ووکامرس تأثیر بسیار کمی در کندی عملکرد وب‌سایت دارد. برای این‌که وب‌سایت شما سریع باشد، باید سرویس هاست مناسبی برای آن انتخاب شود. در مرحله بعدی نوع قالبی که انتخاب می‌کنید در افزایش یا کاهش سرعت وب‌سایت مؤثر است و به‌صورت کلی ووکامرس تأثیر چندانی در افزایش یا کاهش سرعت وب‌سایت ندارد.

در ووکامرس امکان ویرایش گروهی محصولات یا خدمات وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید برای تعدادی از محصولات دسته‌بندی مشخصی ایجاد کنید و هر دسته را متناسب با نیازهای خود شخصی‌سازی کنید.

چگونه ووکامرس را غیرفعال کنیم؟

اگر به هر دلیل خواستید فروشگاه اینترنتی خود را غیرفعال کنید، می‌توانید در بخش افزونه‌ها ووکامرس را غیرفعال کنید. (البته با این‌کار اطلاعات شما همچنان به‌صورت ناقص باقی می‌ماند و برای این‌که این اطلاعات کامل پاک شوند، نیازمند اقدامات دیگری هستید.

با وجود ووکامرس می‌توانیم از هر قالبی که می‌خواهیم استفاده کنیم؟

ووکامرس از 80 درصد قالب‌های وردپرس پشتیبانی می‌کند. با این حال برای اطمینان بیشتر در انتخاب قالب حتما ویژگی سازگاری با ووکامرس را در آن بررسی کنید.

آیا می‌توان در ووکامرس بخشی برای پست پیشتاز تعریف کرد؟

بله. ووکامرس این قابلیت را دارد که محصولات پستی از محصولات دانلودی تمایز داده و دستورهای لازم برای ارسال کالا را فراهم آورد.  از بهترین و قدرتمندترین افزونه‌های فارسی‌‌سازی شده برای این کار می‌توان به Persian WooCommerce Shipping اشاره کرد.

نصب ووکامرس چه تفاوتی با سایر افزونه‌های وردپرس دارد؟

هیچ تفاوتی وجود ندارد و همان‌گونه که سایر افزونه‌ها نصب می‌شوند، ووکامرس هم نصب می‌شود.

آیا ووکامرس از بانک‌های ایرانی پشتیبانی می‌کند؟

خوشبختانه بله. تمام بانک‌هایی که تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند می‌توانند در ووکامرس شما حضور داشته باشند و فعالیت کنند.

زبان ووکامرس انگلیسی است؟

زبان ووکامرس به صورت پیشفرض انگلیسی است؛ اما از زبان فارسی نیز پشتیبانی کرده و شما می‌توانید از امکانات ووکامرس با زبان فارسی استفاده کنید.

ووکامرس از کدام واحدهای پولی پشتیبانی می‌کند؟

همان‌طور که ووکامرس قابلیت اتصال به تمام درگاه‌های بانکی سراسر دنیا را دارد، از تمام واحدهای پولی از جمله ریال پشتیبانی می‌کند.

آیا ووکامرس به نرم‌افزارهای حسابداری نیز متصل می‌شود؟

خوشبختانه بله! اگر نرم‌افزار حسابداری که تهیه کرده‌اید امکان اتصال به وب‌سایت را داشته باشد، می‌توانید با اتصال ووکامرس به نرم‌افزار حسابداری خود داده‌های مالی فروشگاه اینترنتی خود را به صورت لحظه‌ای در نرم‌افزار حسابداری خود ثبت کنید.

آیا بدون استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری قابلیت ارائه گزارش‌های منظم مالی از فروشگاه ووکامرسی وجود دارد؟

بله! شما می‌توانید از منوی ووکامرس بخش گزارشات را انتخاب کنید و به سفارشات، مشتریان، مالیات‌ها و حراج‌ها دسترسی داشته باشید و همچنین می‌توانید از همه این اطلاعات خروجی CSV بگیرید. البته استفاده از نرم‌افزارحسابداری باعث می‌شود شما بتوانید حسابداری ووکامرس را به صورت حرفه‌ای انجام دهید و داده‌های فروشگاه آنلاین خود را در کنار فروشگاه حضوری به صورت همزمان داشته باشید. (توضیحات بیشتر در ادامه مقاله بیان خواهد شد).

آیا با استفاده از ووکامرس می‌توان جشنواره برگزار کرد؟

صد البته! ووکامرس در کنار شما است و با سازوکارهایی که دارد به شما کمک می‌کند تا در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی جشنواره برگزار کنید و تخفیف‌های باورنکردنی ارائه دهید. همچنین ووکامرس امکان حراج محصولات و خدمات را در بازه‌های زمانی معین در اختیار شما قرار می‌دهد.

آیا ووکامرس از سیستم پیامکی پشتیبانی می‌کند؟

بله! ووکامرس کاملا از سیستم پیامکی پشتیبانی کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که خواستید (مثلا بعد از خرید موفقیت آمیز مشتری یا هر زمان دیگر) به‌صورت خودکار به مشتری پیامک ارسال کنید.

ووکامرس امکان ایجاد پرسش‌وپاسخ با مشتری را دارد یا نه؟

بله! از آن‌جا که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای فروش کالا یا خدمات، امکان ارائه دیدگاه و پرسش سؤالات توسط مشتریان و ارائه جواب مناسب توسط مدیر فروشگاه است، افزونه‌هایی برای این مسئله ایجاد شده که یکی از آن‌ها افزونه WooCommerce Product FAQs می‌باشد. این افزونه بسیار کاربردی و ساده می‌باشد و باعث می‌شود مشتریان به‌راحتی سؤالات خود را بپرسند و پاسخ مناسب را توسط شما دریافت کنند.

آیا محدودیت تعداد برای فروش محصولات و یا خدمات در ووکامرس وجود دارد؟

خیر. شما به‌هرتعداد که خواستید می‌توانید محصولات یا خدمات خود را بفروشید.

آیا می‌توان تصاویر موجود در فروشگاه ووکامرسی را شخصی‌سازی کرد؟

بله. با استفاده از امکانات و افزونه‌های مختلف ووکامرس شما می‌توانید تصاویر محصولات خود را به صورت گالری نمایش دهید، امکان بزرگنمایی برای آن‌ها ایجاد کنید و تغییرات و افکت‌های لازم و دلخواه را به‌آن اضافه کنید.

ووکامرس از بخش وبلاگ پشتیبانی می‌کند یا نه؟

بله. خوشبختانه ووکامرس از بخش وبلاگ پشتیبانی کرده و شما می‌توانید در کنار فروش محصولات و خدمات خود، در قالب مقاله و یا سایر قالب‌ها به مشتریان خود آموزش‌های رایگان ارائه کنید.

ساز و کار ووکامرس برای تعیین مالیات محصولات و خدمات چیست؟

ووکامرس می‌تواند برای محصولات و خدمات مختلفی که ارائه می‌دهید مالیات تعیین کرده و قیمت آن را به قیمت اصلی محصول اضافه کند.

ووکامرس خبرنامه دارد؟

بله! ووکامرس نه‌تنها خبرنامه دارد، بلکه سازوکاری برای دریافت ایمیل توسط مشتریان دارد و به مشتریان چنین امکانی می‌دهد که خبرنامه‌های مربوط به فروشگاه اینترنتی شما را دریافت کنند.

آیا در ووکامرس می‌توان از چند واحد پولی و یا چند درگاه بانکی استفاده کرد؟

بله! ووکامرس به شما چنین امکانی می‌دهد که محصول یا خدمات خودتان را به‌صورت همزمان با چند واحد پولی به فروش برسانید (مخصوصا اگر قصد دارید خدمات دانلودی خود را در چند کشور مختلف عرضه کنید) و برای این مسئله چند درگاه بانکی معتبر نیز داشته باشید.

مشتریان می‌توانند چند محصول را یکجا در ووکامرس تهیه کنند؟

بله. ووکامرس چنین قابلیتی دارد که مشتریان به‌صورت همزمان چند محصول را در سبد خرید خود اضافه نموده و یکجا خرید اینترنتی خود را انجام دهند.

ووکامرس توسط موتورهای جست‌وجو قابل شناسایی است یا نه؟

خوشبختانه ووکامرس به‌گونه‌ای طراحی شده که توسط موتورهای جست‌وجو کاملا قابل شناسایی و پیگیری است و اگر محتوای متنی مناسب در فروشگاه اینترنتی شما قرار گیرد، وب‌سایت شما رتبه خواهد گرفت. برای این‌که رتبه خوبی در موتورهای جست‌وجو کسب کنید باید اصول سئو را به‌درستی بشناسید و سعی کنید حتما آن را رعایت کنید.

امکان ایجاد سطوح مختلف دسترسی در ووکامرس فراهم است؟

بله. شما می‌توانید برای مدیران مختلف فروشگاه اینترنتی خود سطوح مختلف دسترسی فراهم کنید. همچنین در مواقع لازم می‌توانید تغییرات لازم در سطح دسترسی مدیران را اعمال کنید.

آیا ووکامرس امکان ایجاد فیلتر برای جست‌وجوی محصول یا خدمت خاص را دارد یا نه؟

بله. ووکامرس به شما اجازه می‌دهد فیلترهایی متناسب با محصول و خدمات خود ارائه دهید.

در ووکامرس می‌توان تبلیغ کرد؟

بله چرا که نه؟! ووکامرس قابلیت این را دارد که شما متناسب با قالبی که انتخاب کردید، در بخش‌های مختلف تبلیغات بگذارید و اگر فروشگاه اینترنتی شما پربازدید است، از این مسیر هم در کنار فروش کالا یا خدمت خود کسب درآمد کنید.

مشتریان می‌توانند در فروشگاه ووکامرسی عضو شوند؟

بله. ووکامرس امکان عضویت مشتریان را دارد و شما می‌توانید اشتراک ویژه برای اعضای وب‌سایت ووکامرسی خود تعریف کنید و در ازای دریافت مبلغی به صورت ماهیانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و یا سالیانه بخشی از کالا یا خدمات خود را به آن‌ها عرضه کنید.

فروشگاهی اینترنتی

چند نکته مهم در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

قبل از بیان نکات مهم درباره حسابداری ووکامرس لازم است نکاتی را درباره استفاده بهینه از ووکامرس متذکر شویم:

  1. سعی کنید حتما از یک پسورد قوی استفاده کنید.
  2. در وب‌سایت خود حتما افزونه‌های امنیتی قوی داشته باشید.
  3. سعی کنید از به‌روزرسانی‌ها حتما استفاده کنید.
  4. مطمئن شوید از یک هاست مطمئن و ایمن استفاده می‌کنید.
  5. حتما SSL نصب کنید.
  6. آدرس نویسنده را مخفی نگه دارید.
  7. برای فایل‌های مهم سطوح دسترسی را محدود کنید.
  8. سعی کنید قالب‌هایی را در وب‌سایت خود به‌کار بگیرید که از پشتیبانی‌های لازم برخوردار باشند.
  9. تعداد ورودها را محدود کنید.
  10. بازتاب ها را غیرفعال کنید.

حسابداری ووکامرس چیست؟

همان‌طور که شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک و متوسط می‌دانید، حسابداری ووکامرس بسیار مهم است. چون ووکامرس درواقع فروشگاه شما در بستر وب‌سایت بوده و باید اطلاعات مربوط به فروش کالا یا خدمات به‌صورت کاملاً دقیق ثبت شود. لذا یکی از مسائلی که در کنار نصب افزونه ووکامرس باید توجه کنید، حسابداری ووکامرس است. برای انجام حسابداری ووکامرس روش‌های مختلف وجود دارد. از کاغذ و قلم گرفته تا استفاده از فایل اکسل همچنین استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری.

علی‌القاعده بهترین پیشنهاد استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری است. چون نرم‌افزارهای حسابداری هم به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات فروش آفلاین خود را سریع و بدون خطا ثبت کنید و هم به شکل همزمان اطلاعات مالی فروشگاه اینترنتی خود را ثبت کنید و درنهایت همه اطلاعات را به‌صورت یکجا داشته باشید.

پیشنهاد ما برای انجام هر چه بهتر حسابداری ووکامرس استفاده از نرم‌افزار حسابداری محک می‌باشد. نرم‌افزار حسابداری محک با امکان اتصال به وب سایت و ثبت لحظه‌ای محاسبات مالی فروشگاه اینترنتی در خدمت شما و در کنار شما است.

شما با استفاده از نرم‌ افزار حسابداری محک هم می‌توانید داده‌های مالی فروشگاه حضوری خود را با سرعت و با کمترین خطا ثبت کنید و هم می‌توانید به‌صورت همزمان داده‌های مالی فروشگاه اینترنتی خود را ثبت کنید و همه اطلاعات را به‌صورت یکجا داشته باشید.

همچنین برای افزایش بهره‌وری حسابداری ووکامرس می‌توانید از افزونه محک آنلاینر هم استفاده کنید. محک آنلاینر به شما این امکان را می‌دهد که داده‌های حسابداری ووکامرس و حتی غیر آن را در فضای ابری داشته باشید. برای مشاهده و خرید ‌نرم‌ افزار حسابداری محک می‌توانید به صفحه محصول نرم‌ افزار حسابداری محک مراجعه کنید.

سخن پایانی

این روزها با شیوع کرونا خیلی از فروشگاه ها اینترنتی شده و علی القاعده بهترین ساز‌وکار برای فروش اینترنتی، استفاده از وب‌سایت و درگاه‌های امن برای فروش ایمن و مطمئن است. ووکامرس به صورت کاملا رایگان در اختیار شما است و شما می‌توانید با استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری حرفه‌ای هم به صورت اینترنتی کالا و خدمات خود را بفروشید و هم اطلاعات مالی خود را دقیق و با سرعت ثبت کنید. گروه نرم‌ افزاری محک بهترین‌ها را برای شما آرزومند است. ارائه انتقادات و پیشنهادات شما راهگشای ما برای تولید محتوای بهتر و خلاقانه‌تر خواهد بود.  

منبع: wooCommerce

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

4 پاسخ

  1. انصافا مقاله طوری نوشته شده بود که نویسنده اول خودش ووکامرس و حسابداری ووکامرس رو درک کرده بود و دانسته هاش رو منتقل کرده بود.. دست مریزاد

  2. سلام
    الان افزونه ای وجود داره که بشه سفارشاتی که ازطریق سایت دریافت میشه رو توی نرم افزار محک ببینیم و ….

    1. سلام افزونه ی بازارا امکان اتصال سایت و نرم افزار حسابداری را برای شما فراهم میکند اگر امکانی برای انتقال اطلاعات اشخاص کالاها و فاکتورها را از نرم افزار به سایت و بلعکس نیاز دارید این ابزار به شما کمک میکند برای اطلاعات بیشتر با شماره ی شرکت و واحد فروش داخلی 2 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری