جستجو
Close this search box.

ساخت نرم افزار حسابداری با اکسس | نرم افزار اکسس چیست؟

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

ساخت نرم افزار حسابداری با اکسس یکی از راه‌های انجام فرایندی علمی‌در زمینه حسابرسی است. از گذشته‌های دور حساب و کتاب یکی از اصول تجارت و زندگی در جامعه محسوب می‌شده و آموزه‌هایی برای دخل و خرج زندگی بوده است. با توجه به پیشرفت علم و فن آوری حسابداری نیز از حالت کاغذ نویسی خارج و به صورت رایانه ای و دیجیتال ارائه می‌شود. به همین دلیل استفاده از انواع برنامه حسابداری روز به روز بیش از قبل شده است.

فهرست مطالب

دنیای حسابداری و نرم افزار‌ها

حسابداری علمی ‌خاص و ویژه است. با اعداد و ارقام سر و کار دارد و می‌تواند به راحتی دنیای مالی شرکت‌ها و مراکز را در دست داشته باشد. حسابداران نیز با انجام امور مالی می‌توانند به کمک شرکت‌ها و مراکز بروند. در طول زمان این علم با حضور انواع نرم افزار‌ها و برنامه‌ها مانند نرم افزار کیف پول شخصی و یا نرم افزار حسابداری شرکتی به روز شده است. شاید ساخت برنامه‌های حسابداری سخت باشد. اما ساخت نرم افزار حسابداری با اکسس یکی از جذاب ترین راهها برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

نرم افزار اکسس چیست؟

اکسس را می‌توان بهترین نرم افزار جهت ساماندهی و طبقه بندی اطلاعات پر حجم و پیچیده دانست. این نرم افزار در واقع یاری دهنده مناسب برای موسسه‌هایی که ناچار به ذخیره داده‌های فراوانی هستند می‌باشد. ساخت نرم افزار حسابداری با اکسس نیز قدمی ‌در راه پیشرفت است.

در واقع با آشنایی بیشتر و آموختن مهارت‌های استفاده از برنامه اکسس این موسسه‌ها به راحتی دیتاهای خود را سیو و به هر مدل که بخواهند از آنها استفاده می‌کنند.  اما در مورد کاربرد برنامه اکسس باید گفت اولین بار در سال1992 پا به عرصه تکنولوژی گذاشت و در سال 1994 نسخه بعدی و تکمیلی آن ارائه شد. به مرور زمان متخصصان سعی کردند پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در برنامه بوجود آوردند.

هر یک از ما یا یک شرکت ممکن است که بخواهیم داده‌های زیادی از اطلاعات در جایی مطمئن ذخیره کنیم. اگر آموزش کار با محیط ورد را دیده باشید می‌تواند گزینه خوبی برای این مسئله باشد. اما اگر داده‌های زیادی موجود باشد و نیاز به دسترسی لحظه‌ای به آن را داشته باشیم بهترین انتخاب نرم افزار اکسس خواهد بود. البته برنامه‌های ذخیره ای دیگری هم وجود دارند. اما در صد خطا در برنامه اکسس خیلی کمتر می‌باشد. در برنامه اکسس اگر دچار اشتباهی شوید امکان جبران آن ممکن می‌باشد.

ساخت نرم افزار حسابداری با استفاده از اکسس

طراحی و ارائه نرم افزار حسابداری کار بسیار سخت و چالش برانگیزی می‌باشد. نکته اصلی در طراحی اولیه حسابداری درک فردی از حسابداری است. ساخت یک نرم افزار حسابداری در اولین قدم تسلط به مفاهیم و داده‌های رشته مذکور می‌باشد. به عنوان یک بانک اطلاعاتی شرکت مایکروسافت یک برنامه بانک اطلاعاتی خوبی را در اختیار کاربران خود قرارداده. مدیران مالی می‌توانند از برنامه اطلاعاتی اکسس استفاده کنند. با استفاده از این بانک اطلاعاتی مدیران و حسابدران این امکان را دارند تا اطلاعات مالی و حقوقی و دارایی‌های خود را در یک نگاه مرور و بررسی کنند. ساخت نرم افزار حسابداری با اکسس کارایی و مزایای زیادی دارد.

ساخت نرم افزار حسابداری با استفاده از اکسس

حسابداران ورزیده معمولا از برنامه اکسس برای ردیابی فاکتورها، بررسی حساب‌های پرداختی و دریافتی و پیگیری امور مالی شرکت‌های تحت پوشش استفاده می‌کنند. اما مرحله ورود داده‌ها با اکسس نیز روش خاص خود را دارد. در مرحله آغازین برنامه مایکروسافت اکسس را باز کنید و به قسمت جدول‌ها بروید.

سپس جدول مورد نیاز خود را انتخاب و طراحی کنید. پس از آن سیستم این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد که برای هر شاخه جدولتان یک نام وارد کنید. همچنین می‌توانید در مورد آن بخش توضیحاتی نیز قرار دهید. برای هرقسمت از پایگاه داده‌های خود می‌توانید شاخه‌هایی را به صورت ارزی و عددی بنا به نیاز قالب بندی کنید. همچنین می‌توانید از بخش‌های زمان و تاریخ هم استفاده نمایید.

سخن آخر

برنامه اکسس می‌تواند در استفاده از داده‌های حسابداری کمک شایانی کند. اکسس در حالی که نرم افزاری ساده و در دسترس است یکی از نرم افزارهایی است که می‌تواند بدون داشتن دانش برنامه نویسی در ساخت پایگاه اطلاعاتی به ما کمک کند. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه یک نرم افزار حسابداری دقیق برای خود داشته باشید. ساخت نرم افزار حسابداری با اکسس نیاز به تبحر آن چنانی ندارد و با کمی‌تلاش می‌توان به آن دست پیدا کرد. با این وجود می‌توانید از طریق وب سایت محک سافت اقدام کرده و به نتیجه ای اساسی دست پیدا کنید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری