جستجو
Close this search box.

راه اندازی اسباب بازی فروشی + مزایا و معایب راه اندازی اسباب بازی فروشی

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه

راه اندازی اسباب بازی فروشی، به علت تقاضای زیاد اسباب بازی اعم از عروسک، بازی‌های فکری، لگو توسط کودکان و نوجوانان ایده پر سودی به حساب می‌آید. تقریباً تمام کسانی که فرزند کوچکی در خانه دارند به نوعی به اسباب بازی فروشی‌ها سر می‌زنند. مغازه اسباب بازی فروشی می‌تواند در یک مکان فیزیکی و یا به صورت آنلاین راه اندازی شود. علاوه بر رویکرد منحصر به فرد شما در بازار اسباب بازی فروشی، برای موفقیت در کار اسباب بازی به سرمایه اولیه قابل توجهی نیز نیاز است. در این مقاله از گروه نرم افزاری محک به بررسی مراحل راه اندازی مغازه ی اسباب بازی فروشی، هزینه‌ها و میزان درآمد اسباب بازی فروشی شما از این حرفه می‌پردازیم.

فهرست مطالب

 راه اندازی مغازه اسباب بازی فروشی در 8 مرحله

 راه اندازی مغازه اسباب بازی فروشی در 8 مرحله:

در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار را در دست دارید. پس آماده برداشتن قدم بعدی هستید. فرایند راه اندازی اسباب بازی فروشی چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. گروه نرم افزاری محک، مراحل راه اندازی اسباب بازی فروشی را برای شما گردآوری کرده است. این مراحل تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شود، به درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مرحله 1:برنامه ریزی برای کسب و کار

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. موضوعات مهمی که باید بررسی شوند، عبارت‌اند از:

  1. هزینه راه اندازی مغازه اسباب بازی فروشی چقدر است؟
  2. بازار و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
  3. درآمد اسباب بازی فروشی چقدر است؟

هزینه راه اندازی مغازه اسباب بازی فروشی چقدر است؟

هزینه راه اندازی اسباب بازی فروشی بسته به مدل کسب و کار بسیار متفاوت است اما تقریباً برای هر فرد با هر بودجه‌ای جایی در صنعت اسباب بازی وجود دارد. با مشورت و استفاده از تجربیات افراد کارکشته در زمینه راه اندازی اسباب بازی فروشی، می‌توان سرمایه اولیه اسباب بازی فروشی را 70 میلیون تومان برآورد کرد. جزئیات هزینه‌های موردنیاز برای راه اندازی اسباب بازی فروشی به شرح زیر است:

  • هزینه اجاره و رهن یک مغازه مناسب: انتخاب یک محیط مناسب با شرایط عالی و بازدهی مناسب برای راه اندازی اسباب بازی فروشی از واجبات است. چه مکانی برای تاسیس فروشگاه اسباب بازی فروشی مناسب است؟ جایی که روزانه کودکان و والدین زیادی از آنجا عبور کنند. مثلا شهرک های مسکونی یا بازارهای اصلی .اکثر کودکان به مکانی نیاز دارند تا در آنجا زمان کافی برای بررسی اسباب بازی‌های مورد علاقه خود را داشته باشند. نرخ اجاره مغازه اسباب بازی فروشی در سال 1400 تقریباً بین 4 تا 10 میلیون تومان متغیر است.
  • هزینه خرید تجهیزات و لوازم: برای راه اندازی اسباب بازی فروشی باید مقداری از سرمایه خود را برای خرید اسباب بازی‌های پر فروش در نظر بگیرید. به طور کلی به مقدار 30 تا 50 میلیون تومان برای خرید وسایل بازی آموزشی، وسایل بازی موزیکال، وسایل نقلیه اسباب بازی، انواع عروسک‌ها، تست‌های هوش، وسایل آشپزخانه و وسایل پزشکی در سایزهای کوچک، وسایل یادگیری مهارت جدید نیاز دارید. همچنین مقداری از سرمایه خود را برای خرید تجهیزات کاربردی دیگر مانند نرم افزار حسابداری، دستگاه کارت‌خوان، کامپیوتر کنار بگذارید.
  • هزینه دکوراسیون داخلی و قفسه و میز و صندلی: ویترین مغازه عروسک فروشی بیشترین تأثیر را در جذب کودکان و نوجوانان دارد و باعث می‌شود حتی افرادی که به اسباب بازی نیازی ندارند به صورت ناخودآگاه جذب مغازه هیجان‌انگیز شما شوند. همه مشتریان چه والدین چه کودکان برای گشتن در مغازه و انتخاب بهترین اسباب بازی به زمان برای تصمیم گیری احتیاج دارند پس مکانی مناسب برای آنها فراهم کنید. تجهیز مکانی مهیج برای بازی کردن کودکان را فراموش نکنید. این کار باعث می‌شود کودکان به بهانه بازی کردن به مغازه شما بیایند و اسباب بازی هم بخرند. بهترین دکور برای اسباب بازی فروشی، طراحی ویترین اسباب بازی فروشی جذاب با تنوع رنگی است. برای این کار 10میلیون تومان کنار بگذارید. شما می‌توانید از تجهیزات دسته دوم تمیز نیز برای راه اندازی اسباب بازی فروشی خود استفاده کنید.

هزینه‌های ثابت عروسک فروشی چقدر است؟

شما باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای حقوق و دستمزد خدمه فروش، طراحی و تحویل خود در نظر بگیرید. هزینه آب و گاز و برق نیز جز هزینه‌های ثابت عروسک فروشی هستند. گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین ممکن است خطاهای محاسباتی نیز رخ دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بازار و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

والدین کودکان از سنین نوزادی تا 10 12 سالگی اصلی‌ترین مشتریان اسباب بازی فروشی شما هستند. لازم به ذکر است که بسته به مدل کسب و کار، مشتریان شما نیز متفاوت هستند. مثلاً ممکن است یک فروشگاه اسباب بازی فروشی، اسباب بازی‌های کلکسیونی و یا اسباب بازی‌های قدیمی بفروشد، پس مشتریان آن افراد 30 سال به بالا هستند.

درآمد فروشگاه‌های اسباب بازی چقدر است؟

درآمد مغازه اسباب بازی فروشی چقدر است؟

حتماً شما هم تابه‌حال دیده‌اید که هیچ بچه‌ای دست خالی از کنار اسباب فروشی‌ها نمی‌گذرد و حتماً پدر و مادر خود را به هر نحوی مجبور به خرید می‌کند. یکی از سودآورترین مغازه‌ها، اسباب بازی فروشی است. اگر بتوانید در کنار مغازه خود، یک فروشگاه اینترنتی هم راه اندازی کنید، سود اسباب بازی فروشی خود را تضمین کرده‌اید. خرده فروشی اسباب بازی هم بسیار درآمد خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

هـرچـقـدر میزان سرمایه‌گذاری شما بالاتر رود و اسباب بازی‌های باکیفیت‌تر و پر طرفدارتری را برای کار خود خریداری کنید، می‌توانید پاسخگوی مشتریان بیشتری باشید و به درآمد بیشتری برسید. میزان درآمد مغازه اسباب بازی فروشی بسته به میزان فروش و محل احداث آن متغیر است اما به طور کلی اسباب بازی فروشی سود خالص است و ماهیانه 12 تا 15 میلیون تومان برای شما درآمد به ارمغان می‌آورد.

مرحله 2: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله 3: ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی اسباب بازی فروشی، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از فروشگاه شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

مرحله 4: خرید نرم افزار حسابداری اسباب بازی فروشی

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد اسباب بازی فروشی برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با نرم افزار حسابداری اسباب بازی فروشی محک می‌توانید بدون محدودیت محصولات متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

مرحله 5 : اخذ جواز کسب اسباب بازی فروشی

عدم دریافت مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی اسباب بازی فروشی شما گردد. پس در همان مراحل اولیه راه اندازی اسباب بازی فروشی نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

برای راه اندازی اسباب بازی فروشی به پروانه کسب احتیاج دارید. پروانه کسب یا جواز کسب، مجوزی است که از طریق اتحادیه‌های هر استان به فرد کارآفرین داده می‌شود. فردی که می‌خواهد اقدام به راه اندازی اسباب بازی فروشی کند باید درخواست خود را به اتحادیه صنف خرازی فروشان تحویل دهد. در ادامه به بررسی شرایط اخذ مجوز اسباب بازی فروشی می‌پردازیم.

نحوهٔ دریافت پروانه کسب اسباب بازی فروشی

نحوه ی دریافت پروانه کسب اسباب بازی فروشی

برای دریافت مجوز راه اندازی اسباب بازی فروشی باید با در دست داشتن مدارک هویتی خود مانند اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و شریک (در صورت وجود)، عکس، پایان خدمت و یا معافیت و سوء پیشینه و… به اتحادیه صنف خرازی فروشان شهر خود رجوع کنید. پس از بررسی مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوطه پروانه کسب شما صادر می‌شود. آدرس اتحادیه خرازی فروشان تهران میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، کوچه تور، پلاک ۱۴ می‌باشد.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 6: تشکیل پرونده بیمه برای مغازه اسباب بازی فروشی

فروشگاه شما علاوه بر جواز کسب به بیمه هم برای ادامه فعالیت ایمن احتیاج دارد. از مهم‌ترین اقداماتی که یک فروشگاه تازه‌تأسیس باید انجام دهد امور بیمه‌ای و تشکیل پرونده بیمه فروشگاه تازه‌تأسیس است. گرفتن کد کارگاهی اولین مرحله برای انجام امور بیمه‌ای مغازه اسباب بازی فروشی تازه‌تأسیس شما است. پس از آنکه کارفرما کد کارگاهی دریافت کرد می‌تواند با معرفی افراد شاغل در فروشگاه خود، لیست بیمه آنها را رد کند.همچنین داشتن کد کارگاهی برای ایجاد درگاه پرداخت سایت اینترنتی نیز ضروری است.

مرحله 7: تبلیغ اسباب بازی فروشی تازه تأسیس

مؤثرترین راه برای تبلیغ و بازاریابی اسباب بازی فروشی، استفاده از بازاریابی شبکه‌ای است. در این نوع از بازاریابی شما تعدادی از اسباب بازی‌های شرکت‌های تولید کننده داخلی و خارجی را خریداری کرده و آنها را به فروش می‌رسانید و در ازای فروش آنها سود دریافت می‌کنید. در این شیوه شما به عنوان صاحب اسباب بازی فروشی می‌توانید انواع اسباب بازی‌های شرکت‌های تولیدی را بازاریابی کنید.

با مراکز فرهنگی هنری یا مهدکودک‌ها و مدارس نزدیکی محل کسب خود ارتباط برقرار کنید تا آنها افرادی که به اسباب بازی احتیاج دارند را به اسباب بازی فروشی شما ارجاع دهند. اسباب بازی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام بفروشید. میلیون‌ها ایرانی در هر سن و سلیقه‌ای در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. پس با راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی در اینستاگرام می‌توانید مغازه تازه تأسیس خود را به افراد زیادی معرفی کنید و اسباب بازی‌های متنوع خود را از این طریق به آنها بفروشید. همچنین بهتر است پیج اینستاگرام خود را در صفحاتی که دنبال کنندگان بالایی دارند تبلیغ کنید تا به درآمد برسید.

مرحله 8 : راه‌اندازی فروشگاه آنلاین اسباب بازی

وب سایت در حقیقت همانند یـک تابلوی مغازه و یا ویترین مغازه اسباب بازی فروشی شما اســت و کسب و کار شما توسط وب سایت در معرض عموم مشتریان قرار می‌گیرد. نکته مهمی که وجود دارد این است کـه مشتریان شـما از یک محله و یا حتی یک شهر نخواهد بود بلـکه تمام کسانی که از بستر اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند مشتریان کسب و کار شـما باشند. وب سایت اینترنتی اسباب بازی شما باعث افزایش تعداد مشتریان شده و به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد. البته پیشنهاد می‌شود حتماً در کنار سایت، صفحه اینستاگرام خود را نیز داشته باشید.

اسباب بازی های پر فروش کدام اند؟

اجناس موجود در اسباب بازی فروشی که معمولاً طرفداران زیادی دارند به شرح زیر هستند:

  طناب بازی، حلقه کمر  دارت  تفنگ ساچمه‌ای، ترقه‌ای، آبپاش  خرس‌های متنوع از کوچک تا بزرگ
  شطرنج و منچ  بازی‌های فکری مثل روبیک و …  طبلک نوزاد  عروسک‌های پلاستیکی ساده و موزیکال
  ست‌های آشپزی، پزشکی  پازل  عروسک و اردک‌های بوقی  عروسک‌ها بزرگ (طرح کودک)
  ژل بازی اسلایم  کتاب‌های رنگ آمیزی و کودکانه  قطار شادی  عروسک‌های روسی و پشمی
  عروسک طرح پاتریک و باب اسفنجی  بازی‌های آموزشی مثل لوگو و خانه سازی  حباب ساز  ماشین‌های کنترلی با سیم و بدون سیم
  ست تخته بسکتبال توپ تور  سرویس‌های باربی و بن تن  چادر کودک  ماشین‌های قدرتی
  اسباب بازی نوزادی  خمیر بازی  انواع توپ  سه چرخه و روروئک
جدول اجناس موجود در اسباب بازی فروشی

از کجا اسباب بازی عمده بخریم؟

اسباب بازی‌هایی که می‌توانید در مغازه اسباب فروشی خود بفروشید شامل عروسک‌های متنوع، انواع پازل و بازی‌های فکری، خمیرهای بازی و … هستند. اکثر اسباب بازی‌های موجود در بازار وارداتی هستند. با یک واردکننده مذاکره کنید و اسباب بازی‌های پرفروش را برای پر کردن مغازه خود خریداری کنید. برای خرید تجهیزات شغل اسباب بازی فروشی می‌توانید به بازار بزرگ تهران هم رجوع کنید.

نکاتی برای راه اندازی مغازه اسباب بازی فروشی

نکاتی درباره شغل اسباب بازی فروشی

افرادی در زمینه راه اندازی مغازه اسباب بازی فروشی موفق‌اند که نکات زیر را در نظر می‌گیرند:

  1. اسباب بازی‌های آموزنده برای فروش ارائه می‌دهند.
  2. موجودی اسباب بازی‌های خود را مطابق با سلیقه‌های مختلف موجود می‌کنند.
  3. برای اسباب‌بازی‌ها بسته بندی و جعبه زیبا و شکیل در نظر می‌گیرند.
  4. یک وارد کننده و یا تولید کننده اسباب بازی قابل اعتماد پیدا می‌کنند.
  5. بیشتر تمرکز خود را روی فروش اینترنتی اسباب بازی می‌گذارند.
  6. مشاوره رایگان به مشتریان می‌دهند .

مزایا و معایب راه اندازی اسباب بازی فروشی چیست؟

از مزایای راه اندازی اسباب بازی فروشی می‌توان به کار در محیطی کودکانه و شاد، بالا بودن سود عروسک فروشی، محصولات بدون تاریخ انقضا و در اختیار بودن ساعت کاری اشاره کرد. اجناس بسیار متنوع، سرمایه اولیه بالا نیز از معایب شغل اسباب بازی فروشی است.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری اسباب بازی فروشی محک

تا به اینجا همه چیز در مورد مغازه اسباب بازی فروشی را گفتیم. مدیریت هزینه‌ها در مغازه اسباب بازی فروشی نیز برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و محاسبه درآمد ماهیانه اسباب بازی فروشی به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود عروسک فروشی، تشخیص فروش و غیره، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است. با استفاده از نرم افزار حسابداری اسباب بازی فروشی محک می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در اسباب بازی فروشی را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی اسباب بازی فروشی ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری فروشگاه خود نهایت استفاده را برده باشید.

منبع: howtostartanllc

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

3 پاسخ

  1. عالی بود.میشه لیست اسباب بازی فروشی های تهران رو هم بزارین ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری