جستجو
Close this search box.

راهنمای صفر تا صد راه‌ اندازی فروشگاه کامپیوتر (کامپیوتر فروشی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

اگر به ارائه خدمات کامپیوتری علاقه‌مند هستید و دوست دارید یک فروشگاه کامپیوتری باز کنید، با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم راهنمای مرحله به مرحله راه‌ اندازی فروشگاه کامپیوتر را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

چگونه مغازه خدمات کامپیوتری (کامپیوتر فروشی) بزنیم؟

چگونه مغازه خدمات کامپیوتری (کامپیوتر فروشی) بزنیم؟

فعالیت‌های زیادی در شغل خدمات کامپیوتری انجام می‌شوند. مثلا می‌توانید فقط به فکر راه‌اندازی مغازه سی‌دی فروشی و ارائه محصولات فرهنگی (مانند سی‌دی‌های آموزشی و عرضه فیلم و سریال‌های شبکه‌ خانگی) باشید یا در کنار آن خدمات چاپی مثل کپی گرفتن، اسکن و پرینت فایل‌های کامپیوتری و صحافی‌های ساده انجام دهید؛ همچنین قطعات کامپیوتری و لوازم جانبی بفروشید یا تعمیرات تخصصی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه کنید.

فایل صوتی مقاله رو در زیر می توانید گوش دهید

برای راه‌ اندازی فروشگاه کامپیوتر از کجا شروع کنیم؟

برای ورود به هر شغلی پیش نیازهایی وجود دارد. راه‌ اندازی فروشگاه کامپیوتر یا شغل خدمات کامپیوتری نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از کسب و کار خود بگیرید این موارد را رعایت کنید:

1- ایجاد هماهنگی بین مهارت‌هایتان و اهداف بازار

لیستی از مجموعه مهارت‌ها و توانایی‌هایتان در زمینه کامپیوتر تهیه کنید و ببینید تا چه اندازه در آن‌ها تخصص دارید. طبیعی است که تمامی افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی فروشگاه خدمات کامپیوتری تجربه و مهارت‌های خاصی درد این زمینه دارند، اما سطح دانش و جزئیات تخصص و تجربه شما می‌تواند برگ برنده‌تان باشد.

آیا تاکنون قطعات کامپیوتر را از هم جدا کرده‌اید؟ اطلاعاتی درمورد نصب مجدد یا تعمیر مجدد آن دارید؟ با سیستم عامل‌های مختلف آشنا هستید؟ تجربه کار در زمینه کامپیوتر دارید؟

صادقانه مهارت‌های خودتان را ارزیابی کنید و در صورت نیاز از شخص دیگری با دانش کامپیوتری در این زمینه کمک بگیرید. همچنین هدف‌تان از راه‌اندازی مغازه کامپیوتر فروشی را مشخص کنید. می‌خواهید یک منبع درآمد جانبی داشته باشید یا به فکر ایجاد کسب‌وکاری تمام وقت و گسترش آن در آینده هستید؟

2- تحلیل بازارهای محلی

برای باز کردن مغازه کامپیوتر فروشی یا ارائه سایر خدمات کامپیوتری باید اطلاعات درستی در مورد نیاز افراد منطقه، محصولات و سرویس‌های مورد توجه آن‌ها کسب کنید. با در اختیار داشتن این اطلاعات راحت‌تر می‌توانید برای آینده شغلی‌تان برنامه‌ریزی کنید. مثلا در مناطقی با میانگین بالای جمعیت جوان، تقاضا برای خرید محصولات و لوازم جانبی کامپیوتر یا فناوری‌های جدید بیشتر است. اما ممکن است در مناطق روستایی و شهرهای کوچک، افراد نیاز بیشتری به تعمیر کامپیوتر یا دریافت خدمات پشتیبانی داشته باشند.

بررسی و ارزیابی این اطلاعات کمک می‌کند تا دامنه فعالیت‌های کامپیوتری خود را مشخص کنید. سپس می‌توانید برای دریافت مجوزهای لازم و قانونی اقدام کنید.

3- تبلیغ و معرفی کسب‌وکارتان

تبلیغات نقش مهمی در توسعه و افزایش مشتری‌هایتان دارد و حتی برای کسب‌وکارهای کوچک هم امری ضروری است. برای طراحی لوگو یا آرم تجاری‌تان ایده‌هایی خلاقانه ارائه بدهید. نامی برای کسب‌وکارتان انتخاب کرده و بعد فرآیند بازاریابی را آغاز کنید. به این ترتیب کسب‌وکارتان ظاهری حرفه‌ای به خود می‌گیرد. همچنین همراه با خدمات یا سرویس‌هایی که ارائه می‌کنید، کارت تجاری‌تان را به مشتریان بدهید.

برای بازاریابی کسب‌وکارتان می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید. اگر مغازه‌تان سایت اختصاصی فروشگاهی دارد، جذب مخاطب از شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش بازدید از سایت و دریافت ترافیک ارگانیک می‌شود.

4- مشخص کردن محل مغازه و تجهیزات مورد نیاز

با اطلاعاتی که از تحلیل بازار و مشتریان احتمالی‌تان کسب کردید می‌توانید محلی مناسب را برای راه‌اندازی مغازه کامپیوتری انتخاب کنید. مرحله بعدی مربوط به دریافت مجوزهای قانونی و سپس تهیه لوازم اولیه و تجهیزات کسب‌وکارتان است.

راه‌ اندازی فروشگاه کامپیوتر | نرم افزار حسابداری خدمات کامپیوتری

5- نرم‌افزار حسابداری کامپیوتر و لوازم جانبی

سرمایه در هر کسب‌وکاری حرف اول را می‌زند برای همین باید از همان ابتدا مراقب دخل و خرج‌تان باشید و تمامی این موارد را کاملا حسابرسی کنید؛ بنابراین نرم‌افزار حسابداری کامپیوتر و لوازم جانبی یکی از تجهیزات مورد نیاز مغازه‌تان است. با خرید نرم‌ افزار حسابداری کامپیوتر و لوازم جانبی می‌توانید به سادگی محصولات بارکدی را اسکن کنید، اطلاعات مربوط به گارانتی کالاها را ثبت و بررسی نمایید و از نرم‌افزار حسابداری کامپیوتر و لوازم جانبی به عنوان صندوق فروش بهره ببرید.

سایر ویژگی‌های نرم‌ افزار حسابداری لوازم جانبی کامپیوتر عبارت هستند از:

  • امکان دسته‌بندی کالاهای موجود
  • انجام حسابداری اتوماتیک
  • یکپارچگی با نرم‌افزار حسابداری
  • قابلیت محاسبه سود کالاها بر اساس دسته‌بندی‌ها
  • ارائه گزارشات متنوع از کسب‌وکار بر اساس اطلاعات وارد شده
  • امکان برچسب‌گذاری کالاها و اشخاص
  • قابلیت دریافت مبلغ بر اساس ارزهای مختلف
  • ارائه بهای تمام شده کالای مغازه
  • قابلیت اتصال به دستگاه کارت‌خوان فروشگاهی
  • امکان بازاریابی و فرستادن پیامک تبلیغاتی به مشتریان
  • امکان فروش ویزیتوری و مشاوره‌ای
  • توانایی فروش آنلاین از طریق افزونه بازار و…

زمانی که اطلاعات حسابداری دقیق و مکتوبی از کسب‌وکارتان داشته باشید راحت‌تر می‌توانید اقدامات قانونی مثل پرداخت عوارض و مالیات‌های مربوطه را مدیریت کنید.

دکوراسیون شغل خدمات کامپیوتری

دکوراسیون شغل خدمات کامپیوتری

 از قفسه‌ها غافل نشوید. به ویژه اگر فضای مغازه کامپیوتر فروشی شما کوچک است می‌توانید با استفاده از قفسه‌ها از محیط به شکلی بهینه استفاده کنید. همچنین اگر لوازم و تجیهزات کامپیوتری را در قفسه‌ها قرار دهید، مشتریان می‌توانند به راحتی از آن‌ها بازدید کنند.

لوازم و تجهیزات کامپیوتری اغلب به رنگ‌های خنثی مثل مشکی یا سفید هستند. بنابراین سعی کنید با استفاده از سایر ترکیبات رنگی مثل سبز  یا آبی به فضا روح بدهید و آن را از یک نواختی بیرون بیاورید. برای مثال کمک گرفتن از یک گلدان یا گیاه سبز ایده خوبی برای تکمیل دکوراسیون فروشگاه‌تان است.

اگر فضای مناسبی برای راه‌اندازی مغازه خدمات کامپیوتری در اختیار دارید، میز و تعدادی صندلی برای مراجعین قرار دهید. در غیر این صورت هم می‌توانید از صندلی‌های جمع ‌و جور  چوبی و هماهنگ با دکوراسیون مغازه خدمات کامپیوتری خود استفاده کنید.

راه‌ اندازی فروشگاه کامپیوتر، کسب و کاری پر سود

برای راه‌اندازی مغازه کامپیوتر فروشی یا لوازم جانبی مانند هر کسب‌ و کار دیگری باید ابتدا برنامه روشن و مشخصی داشته باشید. هدف‌تان از ایجاد کسب‌وکار و آینده شغلی‌تان را ترسیم کنید. برای این کار مهارت‌های مورد نیاز شغل‌تان را بررسی کنید و ببینید آیا از عهده‌ مسئولیت‌های آن برمی‌آیید یا خیر؟

تعیین بودجه و آماده‌سازی تجهیزات اولیه و تعیین محل کسب‌وکارتان هم از دیگر مراحل پیش رویتان هستند. برای اینکه بتوانید مدیریت خوبی روی کسب‌وکارتان داشته باشید می‌توانید از یک نرم‌افزار حسابداری کامپیوتر فروشی کمک بگیرید. این نرم‌افزار امکانات خوبی برای مدیریت کالاها، محاسبه میزان فروش و قیمت تمام شده کالاها، امکان دسترسی به مشتریان مغازه برای تبلیغات، قابلیت اتصال به دستگاه کارت‌خوان، استفاده به عنوان صندوق فروش و فروش بارکدی محصولات فروشگاه و… را در اختیارتان قرار می‌دهد.

گام بعدی تبلیغات و معرفی کسب‌وکارتان است. از رسانه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام برای بازاریابی کمک بگیرید و مشتریان خودتان را پیدا کنید. باز کردن حساب کاربری در این رسانه‌ها هزینه‌ای ندارد، ضمن اینکه امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از مخاطبین را برایتان فراهم می‌کنند. در صورتی که خدمات با کیفیت ارائه دهید و ثابت قدم باشید، به زودی می‌توانید بخش‌ها‌ی دیگری اضافه کرده و کسب‌و‌کارتان را گسترش دهید.

منابع:

wikihow

chron

mahaksoft

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

4 پاسخ

  1. سلام میخواستم بپرسم چرا اکثر فروشگاه های کامپیوتری از رنگ سفید و یا نقره ای روشن برای دکوراسیونشون استفاده می کنن؟

    1. سلام، دلایل متفاوتی برای این کار وجود داره، رنگ های سفید و نقره ای ضمن یادآوری تجهیزات کامپیوتری (کیس، فریم مونیتور و… که اغلب از این رنگ ها استفاده می کنند) با بازتاب حداکثر نور باعث درخشش فروشگاه به ویژه در هنگام شب و استفاده از نورهای مصنوعی میشن. طراحی دکور با رنگ های سفید و نقره ای امکان استفاده از طراحی مینیمال برای ایجاد فضاهای خالی رو فراهم کرده و برای مشتری حس اعتماد، آرامش و اصالت به وجود میاره.

    1. با سلام
      ممنون از شما ، سعی میکنیم بیشتر به این موراد دقت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری