جستجو
Close this search box.

افزایش در آمد فروشگاه پوشاک با بازاریابی دیجیتال

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

برای اینکه یک برند بتواند از تمامی‌رقبای خود جلوتر باشد نیاز به یک برنامه ریزی مناسب و دقیق دارد. یک بازار یابی مناسب نه تنها کمک می‌کند که برند مورد نظر در تجارت الکترونیک پابرجا بماند، بلکه هنگامی‌که دیگران دچار بحران و سردرگمی‌می‌شوند، رشد و تکامل پیدا می‌کند.

فهرست مطالب

فرقی نمی‌کند که شما تازه کار هستید و تازه وارد دنیای فشن و مد شده اید و یا در این عرصه پیشکسوت می‌باشید، برای پیشرفت در کار بازاریابی الکترونیک و مخصوصا بازاریابی فروشگاه پوشاک نیاز به یک استراتژی بازاریابی موثر دارید تا با بهره گیری از بهترین تکنیک ها بتواند مسیری نو و پایدار را ایجاد کند. در این مقاله؛ سعی کرده ایم که با بررسی ایده‌های بازاریابی و نکات مهم در زمینه بازاریابی فروشگاه پوشاک شما را در این راه یاری کنیم.

در مقاله “بهترین تکنیک های بازاریابی فروشگاه پوشاک” به روش های کاربردی بازاریابی ویژه فروشگاه های پوشاک پرداخته شد که چه اقدام برای شناسایی و جذب مشتریان، باید بدانیم و در حال حاضر یک فروشگاه های پوشاک حرفه ای چگونه فعالیت می‌کنند و بازار آن چگونه است.

در این مقاله سعی کردیم به دنیای بازاریابی دیجیتال بپردازیم و ببینیم چطور می شود از ابزارهای دیجیتال و شبکه های اجتماعی کسب درآمد بیشتری داشته باشیم و راه ها و تکنیک های افزایش در آمد فروشگاه پوشاک با بازاریابی دیجیتال را آموزش دهیم..

فروشگاه های پوشاک

ایده‌های بازاریابی دیجیتال برای بوتیک‌های لباس

در طی چندین سال اخیر، بازاریابی دیجیتال به طور چشمگیری دچار تغییرات مهمی‌شده است و این بسیار حائز اهمیت می‌باشد که بتوانید با تعامل با دنیای امروزی از رقیب‌های خود جلو بزنید.

با توجه به رویدادها و وقایع جهانی، بدست آوردن مشتریان برای تجارت‌های کوچک هرگز آسان نخواهد بود. این نوع فروشگاه ها می‌توانند برند‌های خود را به بهترین شکل تبلیغ کنند و بهترین تاثیر را در جلب مشتریان در این دوره داشته باشند. شاید این طور به نظر برسد که رقابت با فروشگاه‌های آنلاین که هرچند وقت یکبار اجناسی با نازل ترین قیمت را به حراج می‌گذارند بسیار طاقت فرسا و دور از ذهن خواهد بود، اما در طی تجربیات به دست آمده 86 درصد از مشتریان، مایل به پرداخت هزینه بیشتر در عوض داشتن تجربه جدید می‌باشند.

برای بدست آوردن تجربه‌های مفید در این عرصه به موارد زیر دقت نمایید:

  • برای رویداد‌های درون فروشگاهی برنامه ریزی داشته باشید.
  • تبلیغات موثر در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید.
  • یک کانال یوتیوب (آپارات) ایجاد کنید.
  • از شبکه‌های ارتباطی محلی خود پشتیبانی کنید.

روش‌های ذکر شده، روش‌های ساده و آزمایش شده‌‌ای در زمینه بازاریابی فروشگاه پوشاک می‌باشند که باعث می‌شوند مشتریان تجربه‌های عالی از خرید داشته باشند. شاید بتوان شروع رقابت با برندهای بزرگ و بین المللی را با رعایت و پیروی از همین اصول ساده در پیش گرفت.

بازاریابی دیجیتال مختص مارک‌ها

بازاریابی دیجیتال مختص مارک‌ها

همان طور که گفته شد بازاریابی دیجیتال بخش مهمی ‌‌از برنامه ریزی شما است و با توجه به اینکه بسیاری از برند‌ها، دیجیتالی شده‌اند، شما باید توانایی ایجاد تمایز بین برند خودتان و دیگر برندها را داشته باشید. در اینجا به بررسی راه کارهایی جهت ایجاد تمایز بین برند خودتان و دیگر برندها می‌پردازیم:

1- بازدید کنندگان قبلی را از یاد نبریم.

در بازاریابی ما با سه هدف رو به رو هستیم. هدف اول معرفی، هدف دوم ترغیب و هدف سوم یادآوری. شما میتوانید از طریق تبلیغات با هدف یادآوری برای مشتریان قبلی که از سایت شما بازدید کرده اند بهره ببرید و از این طریق آن ها را به بازبینی دوباره سایت ترغیب کنید. به عنوان مثال می‌توانید تخفیف‌های سود آور را برای آن ها به نمایش بگذارید و افرادی را که کالاهایی سفارش داده و در سبد خرید آن ها است، ولی هنوز اقدام به خرید نکردند را بیابید. این یکی از موثرترین روش ها است که میتوانید به وسیله تبلیغات گردش مالی فراهم کنید و به هدف نهایی خود که فروش است؛ نزدیک‌تر شوید.

2- با اینفلوئنسر مارکتینگ ارتباط داشته باشید.

(به فرآیند جلب اعتماد مخاطبان یک اینفلوئنسر و تبدیل ایشان به مشتری از طریق نظرات او اینفلوئنسر می‌گویند). برای داشتن تمرکزی موثر و کافی برای اهداف خود، با اینفلوئنسر ها در ارتباط باشید.کار کردن با اینفلوئنسر ها مانند بلاگ‌های فشن و وبلاگ‌هایی که در عرصه کاری شما دارای فالوورها و دنبال کنندهایی مانند مشتریان شما هستند. اینفلوئنسرها مانند یک صدای قابل اعتماد برای بازدیدکنندگان هستند و بسیاری از فالوورها این قالب از بازاریابی دیجیتالی را به روش‌های سنتی بازاریابی مانند تلویزیون ترجیح می‌دهند.


اینفلوئنسرها می‌توانند با بررسی محصولات شما و توصیه آن‌ها به بازدید کنندگان به افزایش فروش شما کمک کنند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید محصولات خود را برای گروهی از مشتریان بالقوه تبلیغ کنید. با داشتن یک اینفلوئنسر مناسب، می‌توانید مشتریان جدید پیدا کنید و به کسب و کار خود رونق ببخشید.

3- با مخاطبین خود درگیر شوید.

با ارتباط داشتن و درگیر شدن با مشتریان، می‌توانید وفاداری خود را به آن ها اثبات کنید. تعامل با مشتریان و حتی افرادی که تنها یک بار از شما خرید کرده اند؛ می‌تواند تاثیر بسزایی در وفاداری مشتری نسبت به برند شما داشته باشد. این درگیری و تعامل با مشتریان باعث پیشرفت کار و فروش بیشتر شما می‌شود. راه‌های بسیاری جهت ایجاد بهترین تعامل با مشتریان وجود دارد مانند:

  • ایجاد مسابقات در فیس بوک و اینستاگرام
  • پاسخ سریع به پیام‌های موجود در توییتر
  • و یا تبلیغات در اینستاگرام

این سه روش جزء بی هزینه ترین روش ها و در عین حال پایدارترین روش ها در جهت حفظ وفاداری مشتری است. ولی بازاریابی دیجیتال مخصوصا در برندهای بزرگ به این راحتی نیست و برند شما برای رقابت با آن ها باید بهترین روش ها را پیدا کند.

8 نکته در جهت تحقق استراتژی بازاریابی دیجیتال فروشگاه پوشاک

8 نکته در جهت تحقق استراتژی بازاریابی دیجیتال فروشگاه پوشاک

قطعا داشتن ایده‌هایی در بازاریابی فروشگاه پوشاک ضامن موفقیت شما نخواهد بود. بلکه در کنار آن بایستی بتوانید روز به روز افراد زیادی را با برند خودتان آشنا کنید. در اینجا سعی کردیم با بررسی نکاتی که اکثریت برند‌های کوچک و حتی بین المللی آن را سر لوحه کار خود قرار دادند؛ استراتژی بازاریابی فروشگاه پوشاک را تضمین کنیم.

1- یک وب سایت با نام تجاری خود داشته باشید.

داشتن یک وب سایت اولین قدم برای افزایش مخاطبان است. تنها دلیل آن عدم وجود مرزهای فیزیکی است. با استفاده از وب سایت می‌توانید، بازدیدکنندگانتان را افزایش دهید و طبیعتا با افراد زیادی در تعامل باشید. شما به یک وب سایت نیازمندید تا بتوانید تمام فعالیت‌های خود را در آن پایه ریزی کنید و تصویر برند خود را در آن به نمایش بگذارید. به وسیله این وب سایت می‌توانید خود را به بازدید کنندگان معرفی کنید و با آن ها در ارتباط باشید.

2- در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید.

به اختصار به بررسی چند ویژگی خیلی مهم از شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم:

  • شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش بازدیدکنندگان
  • بازدید کنندگان تبدیل به فالوور می‌شوند
  • جلب بیشتر فالوور ها و جلب اعتماد بیشتر آن ها به شما
  • بازدید بیشتر از سایت و خرید از سایت

3- به برند خود شخصیت دهید.

به عنوان بازاریاب و طراح برند خود، ماموریت شما این است که نام تجاری خود را به یاد ماندنی کنید. تصویر برند یعنی همان نگاهی که مخاطب به برند شما دارد. آیا برندی هستید که محصولتان را فقط به فروش برسانید یا ترجیح می‌دهید محصولتان را ضمانت نیز بکنید؟ شاید تمامی‌تلاش بازاریابان دیجیتال در ایجاد یک تصویر برند خوب؛ خلاصه شود.

4- وبلاگ نویسی

جمله «آموزش دهید» جمله ای تکراری است. ولی اگر می‌خواهید مخاطب شما به شما اعتماد کند؛ سعی کنید به تمامی‌سوالاتش در هر زمینه ای پاسخ دهید. گاهی اوقات روند تبدیل شدن یک مخاطب به مشتری نیازمند دانش شما در برقراری ارتباط با مخاطب است که نتیجه آن اعتماد مخاطب به شماست.

5- یک ظاهر الهام بخش و سبک جدید از نام تجاری برند خود داشته باشید.

 بزرگ فکر کنید. با خودتان بگویید قرار است برند شما را همه بشناسند؛ پس بیشترین زمان را برای بررسی بیزنس پلن و ایجاد یک تصویر خوب برای مخاطبانتان در نظر بگیرید.

6- به ایمیل ها توجه کنید.

بازاریابی ایمیلی تنها روش بازاریابی است که بعد از گذشت یک دهه همچنان با همان کیفیت و حتی بیشتر می‌تواند با مخاطب شما ارتباط برقرار کند.

7- به داده ها و آمار ها ی خود اعتماد کنید.

به واسطه ابزارهای مختلفی که سایت را تحلیل می‌کنند؛ می‌توانید میزان بازخورد مخاطب را نسبت به محصول یا حتی محتوای تولیدی اندازه گیری کنید. با این روش؛ یا مسیرتان را اصلاح می‌کنید یا دستورالعمل جدیدی را به کار می‌گیرید.

8- مطبوعات و روابط عمومی

در کشورهای مختلف چه اپلیکیشنی در جهت ارتباط با مخاطبان وجود دارد؟ به عنوان مثال در کشور ایران اپلیکشن‌های اینستگرام و تلگرام از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر اپلیکیشن ها برخوردار است. ولی در کشورهای اروپایی استفاده از توییتر و لینکداین بیشترین محبوبیت را داراست.

حرف آخر

برای شروع انرژی و اشتیاق شما حرف اول را می‌زند. اگر به سمت ناامیدی بروید به آن می‌رسید. هنگامی‌که به چند پیروزی اولیه دست یافتید به صورت طبیعی رشد و تکامل شما شروع می‌شود.

نوبت شماست! با دانستن این اطلاعات جدید راه پیش روی شماست…

شانس خود را امتحان کنید و شروع کنید. در این بین اگر به نکته ی دیگری برای شما مفید بود می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم همه از ایده‌های تازه و نو استفاده ببریم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات نقل و انتقال خودرو؛ از صفر تا 100

مالیات نقل و انتقال خودرو از صفر تا 100: نحوه استعلام و پرداخت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات نقل و انتقال خودرو، نقش مهمی در تامین منابع مالی برای دولت‌ها و تنظیم بازار خودرو ایفا می‌کند. نرخ مالیات بر نقل و انتقال خودرو در کشورهای مختلف متفاوت است و معمولاً بر اساس ارزش خودرو، سال ساخت و… تعیین می‌گردد.

اطلاعات بیشتر
سرمایه لازم برای راه اندازی سوپرمارکت

سرمایه لازم برای راه اندازی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه سرمایه لازم برای راه اندازی سوپرمارکت به سادگی فراهم نمی‌شود؛ سوپرمارکت از جمله کسب‌وکارهایی است که با توجه به نیاز دائمی جامعه به کالاهای مصرفی روزانه، از پتانسیل بالایی برای موفقیت برخوردار است.

اطلاعات بیشتر
مالیات ثبت برند چیست؟

مالیات ثبت برند چیست؟ نکات مهم ثبت برند

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه ثبت برند یک گام مهم و حیاتی برای هر کسب و کاری است که می‌خواهد از حقوق مالکیت معنوی خود محافظت کند و برند خود را در برابر رقبا و افراد سودجو حفظ نماید. بااین‌حال، این فرایند با هزینه‌های متعددی از جمله مالیات ثبت برند همراه است.

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزار حسابداری