جستجو
Close this search box.

ساخت نرم ‌افزار حسابداری | چگونه نرم‌ افزار حسابداری بسازیم؟

نوشته شده توسط مهدی میدان
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

ساخت نرم ‌افزار حسابداری و چگونه نرم‌ افزار حسابداری بسازیم موضوعات مهمی هستند. اما چرا ؟ امروزه کسب و کارهای مختلف با توجه به گسترش و توسعه فعالیت‌های مالی و تجاری خود به ابزارهای کاربردی برای محاسبه و ثبت معاملات، مدیریت هزینه‌ها، امنیت اطلاعات و … نیاز پیدا می‌کنند. به همین منظور توسعه دهندگان با ساخت نرم ‌افزار حسابداری در انواع مختلف سعی در ارائه راه‌حل‌هایی برای رفع این نیازها می‌کنند. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک با نرم‌افزار حسابداری و مزایای آن، انواع نرم‌افزار حسابداری و نحوه ساخت نرم ‌افزار حسابداری آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب

حسابداری چیست

حسابداری چیست؟

حسابداری را می‌توان این‌گونه تعریف کرد: به فرایند ثبت معاملات و صورت‌حساب‌ها همراه با ذخیره‌سازی، مرتب‌سازی، جمع‌بندی و ارائه نتایج همراه با گزارش‌ها و تحلیل‌های مختلف است. حسابداری صحیح به شما اجازه می‌دهد تا مسائل مالی کار خود را بهتر درک کنید. همچنین حسابداری به شما می‌گوید که آیا شما سود می‌برید یا خیر، جریان نقدینگی شما کجاست؟ ارزش فعلی دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت شما چقدر است؟ و در واقع کدام قسمت از کسب و کار شما درآمد بیشتری کسب می‌کند. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت هدف اصلی حسابداری ثبت و گزارش معاملات مالی، عملکرد مالی و جریان نقدی شرکت است.

نرم‌ افزار حسابداری چیست؟

نرم‌ افزار حسابداری چیست؟

نرم‌ افزار حسابداری یک ابزار کاربردی است که به حسابداران در ثبت و گزارش معاملات مالی یک شرکت کمک می‌کند. همچنین می‌توان گفت که نرم‌افزار حسابداری راه حلی است برای پردازش معاملات حسابداری و مدیریت حساب‌ها که باعث افزایش دقت در امور مالی و کاهش خطاهای انسانی می‌شود. نرم‌افزارهای حسابداری، با پردازش کارآمد و سریع معاملات منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شوند. همچنین باعث سازمان‌دهی، نظم دادن و افزایش دقت در روند ثبت معاملات یک شرکت می‌شوند.

قبل از وجود نرم‌افزار حسابداری، کارهای حسابداری باید با دست انجام می‌شد. با ساخت نرم ‌افزار حسابداری، هزینه‌های جاری و اضافی شرکت‌ها کاهش پیدا کرد همچنین با ارائه گزارش‌های دقیق توسط این نرم‌افزارها، شرکت‌ها توانستند از این اطلاعات و گزارش‌ها برای تصمیم‌گیری مالی بهتر و مدیریت هزینه‌ها استفاده کنند. حسابداری شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها به‌منظور ثبت معاملات مالی یک کسب و کار است. انجام دستی این فعالیت‌ها، کار پیچیده و زمان‌بری است. اما نرم‌افزار حسابداری به ساده‌سازی این فرایندها کمک کرده و به صاحبان مشاغل فرصت بیشتری می‌دهد تا بر مدیریت و اجرای استراتژی‌های خود تمرکز کنند.

مزایا ساخت نرم ‌افزار حسابداری

مزایا ساخت نرم ‌افزار حسابداری

با گسترش تجارت شرکت‌ها، اطلاعات مالی آنها به‌مرور بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود. مدیریت اطلاعات مهم مالی و تجاری در نرم‌افزارهای نامناسب و صفحات اکسل، وقت‌گیر و مستعد خطا خواهد بود. برای همین توسعه دهندگان متناسب با نیاز مشاغل و کسب و کارها اقدام به ساخت نرم ‌افزار حسابداری مناسب می‌کنند.

نرم‌افزار حسابداری ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیاری را برای مدیریت اطلاعات مالی کسب و کارها فراهم می‌کند. در این قسمت با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایایی که نرم‌افزار حسابداری برای کسب و کارها فراهم می‌کند آشنا خواهیم شد.

  • نرم‌افزار حسابداری با ساده‌سازی فعالیت‌ها و فرایندهای حسابداری، کنترل مالی دقیقی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند تا با کمترین هزینه و بدون هیچ‌گونه آموزشی بتوانند تمام عملیات حسابداری را انجام دهند.
  • دسترسی به داده‌های مالی شرکت با استفاده از نرم‌افزار حسابداری آسان است. نرم‌افزار حسابداری به شما این امکان را می‌دهد که در هر زمان و از هر بخش که بخواهید گزارش بگیرید.
  • نرم‌افزار حسابداری، محاسبات و تحلیل داده‌ها را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد و نیاز شما را از مراجعه به افراد متخصص رفع می‌کند. همچنین هزینه‌های مربوط به چاپ و توزیع اسناد را کاهش داده و اطلاعات حساس را در فضایی امن و تحت نظارت ذخیره می‌کند.
  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در ساخت نرم ‌افزار حسابداری مدنظر قرار گرفته می‌شود ارائه گزارش‌های کاربردی است. نرم‌افزار حسابداری با ارائه گزارش‌های کاربردی از وضعیت شرکت، صورت‌های مالی، جریان نقدینگی و… باعث بهبود فعالیت‌های مالی شرکت‌ها است.
  • پیش‌بینی و درک دقیق الگوها و روند عملکرد مالی شرکت‌ها امری مهم است که بدون داشتن یک نرم‌افزار حسابداری مناسب تقریباً غیرممکن است. نرم‌افزار حسابداری به اعداد معنی می‌دهد و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بفهمند کجا هزینه‌ها را کاهش دهند یا کجا سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند.
  • امکان ارائه فاکتور یکی قابلیت‌های مهم است که هنگام ساخت نرم ‌افزار حسابداری موردتوجه توسعه دهندگان قرار می‌گیرد. با استفاده از این نرم‌افزار، حسابدار می‌تواند سفارش‌های مشتریان را در پروفایل آن‌ها ذخیره کند و فاکتور و صورت‌حساب‌های لازم را صادر کند.
  • یکی از ویژگی‌های مهم نرم‌افزار حسابداری امکان مدیریت موجودی کالا می‌باشد که موجب اطمینان از موجودی کالا و ارائه خدمات بهتر به مشتری می‌شود. نرم‌افزار حسابداری همچنین امکان مدیریت قیمت‌ها را با استفاده از یک سیستم از پیش تعیین شده فراهم می‌کند.
  • از قابلیت‌های کلیدی نرم‌افزار حسابداری می‌توان به سطح‌بندی کاربران و محدودکردن دسترسی‌ها اشاره کرد که امکان دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات مالی را سلب می‌کند. در واقع احراز هویت مبتنی بر نقش به کاربران اجازه دسترسی به ابزارها و اطلاعات را طبق سطح مجوزشان می‌دهد.
  • تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مالی کار دشواری است و پشتیبان‌گیری بدون استفاده از نرم‌افزار تقریباً غیرممکن است. نرم‌افزار حسابداری اطلاعات را به‌صورت مناسب و اصولی دسته‌بندی کرده و در صورت نیاز امکان پشتیبان‌گیری از اطلاعات را به‌آسانی فراهم می‌کند.
  • ·         پشتیبانی از فضای ابری از جمله امکانات ضروری هر نرم‌افزار حسابداری است. صاحبان مشاغل باید بتوانند از هر مکان و زمانی به اطلاعات و صورت‌حساب‌های خود دسترسی داشته باشند. در این حالت توسعه‌دهندگان نرم‌افزار حسابداری را روی سرورهای ابری پیاده‌سازی می‌کنند. به همین خاطر نیاز به نگرانی در مورد هزینه و دردسر نگهداری از نرم‌افزار بر روی سیستم دسکتاپ نیست.
  • اطلاعات مالی باارزش‌ترین اطلاعات یک شرکت هستند که ازدست‌دادن یا به خطر افتادن آنها ضررهای زیادی را به شرکت وارد می‌کند. امنیت یکی از قابلیت‌های اصلی در نرم‌افزار حسابداری می‌باشد. نرم‌افزار حسابداری از اطلاعات و صورت های مالی شرکت‌ها محافظت کرده و با ذخیره اطلاعات در فضای ابری و تعیین سطوح دسترسی، بستری امن برای حفاظت از اطلاعات شرکت فراهم می‌کند.
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

انواع نرم ‌افزار حسابداری

با رشد مداوم و گسترش حوزه برنامه‌نویسی، نرم‌افزارهای حسابداری زیادی برای کسب و کارها و مشاغل مختلف طراحی شده است. نرم‌افزار حسابداری با سازمان‌دهی، نظم دادن و افزایش دقت در روند ثبت معاملات و پردازش سریع اطلاعات باعث بهبود فعالیت‌های مالی شرکت‌ها می‌شوند. به همین منظور توسعه و ساخت نرم ‌افزار حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از ساخت نرم ‌افزار حسابداری، باید نوع نرم‌افزاری که متناسب با نیاز و هدف کسب و کار شما باشد را انتخاب کنید. نرم‌افزارهای حسابداری بسته به‌اندازه کسب و کار و امکانات ارائه شده به انواع مختلفی از قبیل صفحات گسترده، نرم‌افزار حسابداری شخصی، نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، نرم‌افزار حسابداری شرکتی، نرم‌افزار حسابداری سفارشی تقسیم می‌شوند که در این مقاله به طور مختصر با هرکدام آشنا خواهیم شد.

نرم ‌افزار ساده (صفحات گسترده)

ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای ساخت نرم ‌افزار حسابداری، استفاده از جداول و صفحات گسترده‌ای در بستر ابزارهای چون  Microsoft Excel و Google Sheetsمی‌باشد. از مزیت‌های این نرم‌افزارهای ساده (صفحات گسترده) می‌توان به داشتن جداول ساده برای واردکردن اطلاعاتی از قبیل مبالغ، پرداخت‌ها، مالیات، کمک‌هزینه‌ها، کسورات و… اشاره کرد. همچنین این نرم‌افزارها به کاربر اجازه انجام محاسبات ساده و جمع‌آوری داده از چندین منبع را می‌دهند. در واقع این نوع نرم‌افزارها راه‌حل مناسبی برای مدیریت کارهای ساده می‌باشد اما به دلیل محدودیت‌های زیادی که دارند برای کسب و کارهای متوسط ​​و بزرگ مناسب نخواهند بود.

نرم ‌افزار حسابداری شخصی

نرم‌افزار حسابدار شخصی، نوعی دیگر از نرم‌افزارهای حسابداری است که با قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای که دارد به شخص در تمام جنبه‌های مالی زندگی کمک می‌کند. توسعه دهندگان هنگام ساخت نرم‌ افزار حسابداری شخصی به بستر استفاده از آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند برای همین این نرم‌افزارها در دو نسخه، هم برای کامپیوترهای شخصی و هم برای گوشی‌های موبایل ارائه شده‌اند. یکی از بهترین نرم‌افزارها در این زمینه نرم افزار حسابداری شخصی محک می‌باشد که با ارائه امکاناتی چون مدیریت هزینه‌ها، ثبت حساب‌ها و کارت‌های بانکی، ثبت تراکنش‌های مالی، بودجه‌بندی، ارائه گزارش‌های کاربردی و… پاسخگوی تمام نیازهای شخصی افراد می‌باشد.

نرم ‌افزار حسابداری فروشگاهی

امروزه با بزرگ‌تر شدن کسب و کارها اطلاعات مالی پیچیده‌تر و مدیریت هزینه‌ها سخت شده است. از طرفی فروشگاه‌ها با دارابودن حجم تراکنش‌های بالا نیاز مبرمی برای استفاده از نرم‌افزارهایی با امکانات زیاد دارند. ازاین‌رو برای ساخت نرم افزار حسابداری فروشگاهی، مجموعه‌ای از گسترده‌ترین امکانات و ویژگی‌ها را در نظر می‌گیرند تا پاسخگوی نیازهای کسب و کارها و مشاغل باشد. نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی دارای امکانی چون سیستم حقوق و دستمزد، سطوح دسترسی چندگانه، گزارش‌های تحلیلی پیشرفته، ثبت هم‌زمان چندین فاکتور، تعریف سطوح قیمتی کالا، محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و… می‌باشد. این نوع نرم‌افزار مناسب برای کسب‌وکارها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ می‌باشد.

نرم ‌افزار حسابداری شرکتی

برای ثبت و گزارش معاملات مالی، بایگانی اسناد، ثبت اموال، گزارش صورت وضعیت دارایی‌ها و… در شرکت‌ها نیاز به نرم افزار حسابداری شرکتی است که با دارابودن قابلیت‌های ویژه، فرایندهای ثبت، طبقه‌بندی و گزارش‌گیری، بایگانی و… را در شرکت‌ها آسان می‌کند. با این نوع نرم‌افزار شرکت‌ها می‌توانند گردش کار خود را به طور مؤثرتری سازماندهی کنند، سود و زیان پروژه‌های خود را بررسی کنند و همچنین گزارش‌های مختلف مالی و صورت وضعیت دارایی‌های خود را مشاهده کنند. نرم‌افزار حسابداری شرکتی با دامنه وسیعی از امکانات مناسب برای شرکت‌های کوچک و بزرگ می‌باشد.

نرم‌ افزار حسابداری سفارشی

این نوع نرم‌افزارها راه‌حل مناسبی برای کسب و کارها یا شرکت‌هایی است که معطوف به انجام محدوده خاصی از خدمات هستند. در واقع ساخت نرم ‌افزار حسابداری سفارشی زمانی صورت می‌گیرد که نرم‌افزار تجاری مناسبی برای تأمین نیازهای کسب و کارها یا شرکت‌ها در دسترس نباشد. نرم‌افزار حسابداری سفارشیمی‌تواند پاسخگوی نیاز شرکت‌های خدماتی، تولیدی، اصناف و مشاغل خانگی و… باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت که نرم‌افزار حسابداری سفارشی با توجه به نیازهای تجاری تولید می‌شود و به کارکنان کمک می‌کند تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند. این نرم‌افزارها معمولاً به‌خوبی طراحی شده و کارایی بالایی دارند.

چگونه نرم افزار حسابداری بسازیم؟

چگونه نرم افزار حسابداری بسازیم؟

این روزها کم‌تر شرکت یا کسب و کاری است که از نرم ‌افزار حسابداری استفاده نکند با پیشرفت علم تکنولوژی، این نرم‌افزارها در بیشتر حوزه‌ها با ارائه راه‌حل‌های مناسب نیاز کسب و کارها و مشاغل مختلف را برطرف کرده‌اند. به همین منظور اهمیت ساخت نرم‌ افزار حسابداری نیز بیشتر شده است. ساخت نرم‌ افزار حسابداری از جمله مهارت‌هایی است که علاوه بردانش کافی نیاز به تجربه بالا نیز دارد. در این از مقاله از وب‌سایت محک مراحل ساخت نرم ‌افزار حسابداری را با هم مرور خواهیم کرد.

1- انتخاب نوع نرم ‌افزار حسابداری

برای شروع کار ساخت نرم‌ افزار حسابداری ابتدا باید نوع نرم‌افزار حسابداری که قصد ساخت آن را داریم انتخاب کنیم. در قسمت قبل نرم‌افزارهای حسابداری را برحسب ساخت به ۴ نوع نرم‌افزار ساده (صفحات گسترده) ، نرم‌افزار حسابداری شخصی، نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، نرم‌افزار حسابداری شرکتی و نرم‌افزار حسابداری سفارشی تقسیم کردیم. در این مرحله بر اساس نیاز خود یکی از این نوع نرم‌افزارها را انتخاب کرده و طبق مراحل بعد فرایند ساخت نرم ‌افزار حسابداری را انجام می‌دهیم.

2- تحقیق و پژوهش

این مرحله با تحقیقی و پژوهش درمورد نرم‌افزار انجام می‌شود. در واقع این پژوهش شامل تحقیق در مورد هزینه لازم برای ساخت نرم‌ افزار حسابداری، دانش و ابزارهای موردنیاز برای ساخت نرم‌افزار حسابداری و… می‌باشد. فرایند پژوهش معمولاً توسط یک شخص یا اعضای تیم صورت می‌گیرد. در این مرحله لازم است که در مورد نکات مهم طراحی، عملکرد و سایر ویژگی‌های ضروری برای ساخت نرم‌افزار حسابداری بحث، تبادل نظر و مشورت صورت بگیرد تا از خطاهای احتمالی آینده جلوگیری شود. برای مشورت می‌توان از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت.

3- برآورد هزینه‌ها

بعد از تحقیق و پژوهش مناسب در مورد ساخت نرم ‌افزار حسابداری ، برآورد تقریبی هزینه لازم برای شروع کار در این مرحله ممکن خواهد بود. همچنین می‌توان میزان بودجه لازم برای توسعه و ساخت نرم‌افزار حسابداری را نیز مشخص کرد. در واقع برآورد هزینه یکی از مهم‌ترین اقدام‌های پیش از ساخت نرم‌افزار است که باعث می‌شود طبق میزان بودجه تخصیص‌یافته برای پروژه اقدام به تأمین منابع و ابزار موردنیاز برای طراحی نرم‌افزار حسابداری کرد.

4- برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی فرایند تعیین اهداف و مشخص‌کردن اقدامات موردنیاز برای دستیابی به اهداف موردنظر است. درواقع برنامه‌ریزی مهم‌ترین قسمت شروع هر پروژه است. برنامه‌ریزی باعث می‌شود در مسیر صحیح قدم برداشت همچنین مسیر دستیابی به اهداف موردنظر را با کمترین اتلاف وقت، هزینه و انرژی نشان می‌دهد. در این مرحله نکات قوت و ضعف خود را مشخص کنید، تیمی متشکل از افراد متخصص را استخدام کنید، برنامه آینده را بچینید، بودجه لازم برای هر مرحله از ساخت نرم‌افزار حسابداری را تقسیم کنید، ویژگی و امکانات لازم برای نرم‌افزار حسابداری را مشخص کنید، اهداف خود را مشخص کنید و در نهایت طراحی اولیه برای ساخت نرم ‌افزار حسابداری را شروع کنید.

5-  ایجاد الگو و طراحی اولیه

بعد از طی‌کردن مراحل برآورد هزینه‌ها و برنامه‌ریزی، نوبت به کار روی قسمت‌های بصری نرم‌افزار حسابداری می‌رسد. در این مرحله تصویر و طرح اولیه‌ای که می‌خواهید نرم‌افزار به آن شکل باشد، امکانات و ویژگی‌هایی که قصد دارید در طراحی نرم‌افزار حسابداری گنجانده شود را با تیم برنامه‌نویس خود به اشتراک بگذارید. در واقع برنامه‌نویس با ایجاد الگوهای پیش‌ساخته از پیشنهادها و طرح‌های شما مراحل اولیه ساخت نرم‌افزار حسابداری را آغاز می‌کند. امکاناتی از قبیل: رابط کاربری مناسب و ماژول‌های اصلی نرم‌افزار حسابداری در این مرحله از ساخت نرم‌افزار حسابداری توسط کارفرما به برنامه‌نویس پیشنهاد می‌شود.

6- توسعه نرم‌افزار

مرحله توسعه نرم‌افزار پیچیده‌ترین و مهم‌ترین قسمت کار می‌باشد. تولید یک نرم‌افزار حسابداری با کیفیت بالا صدها ساعت به طول می‌انجامد. فرایند ساخت نرم‌افزار حسابداری با ایجاد یک طرح اولیه و نسخه آزمایشی شروع می‌شود و با ادامه کار امکانات و قابلیت‌های مهم حسابداری به آن افزوده می‌شود. در این مرحله از ساخت نرم‌افزار حسابداری نباید عجله کرد زیرا هرچه زمان بیشتری برای این کار صرف شود نتیجه کار بهتر و باکیفیت‌تر خواهد بود. برنامه‌نویسان برای ساخت نرم‌افزار حسابداری از روش‌های مختلفی برای توسعه نرم‌افزار استفاده می‌کنند که از متداول‌ترین و مفیدترین آنها می‌توان به مدل آبشار، مدل V ، مدل افزایشی، مدل RAD ، مدل چابک، مدل تکرارشونده و مدل مارپیچ اشاره کرد. همچنین برنامه‌نویسان قبل از ارائه و انتشار نسخه اصلی یک نسخه آزمایشی ارائه می‌دهند تا از اشکالات احتمالی آینده جلوگیری کنند.

7- امنیت

امنیت یکی از مراحل ضروری در ساخت نرم ‌افزار حسابداری است که در توسعه نرم‌افزارهای حسابداری به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. برای شرکت‌های بزرگ، امنیت اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ازدست‌دادن اطلاعات مهمی چون جزئیات حساب‌های بانکی، اطلاعات فردی، شماره تلفن‌ها، رمزهای عبور و… ضررهای زیادی را به شرکت وارد می‌کند. برای همین توسعه دهنگان قابلیت‌هایی مانند امکان پشتیبان‌گیری، ذخیره اطلاعات در فضای ابری و تعیین سطوح دسترسی را برای افزایش امنیت در نرم‌افزار حسابداری در نظر می‌گیرند. تا نرم‌افزار از خطراتی چون حمله هکرها، دسترسی افراد غیرمجاز و … درامان باشد.

8- راه‌اندازی و تست نهایی

در این مرحله، فرایند طراحی، توسعه و ساخت نرم‌افزار حسابداری به پایان رسیده است و برنامه‌نویسان نرم‌افزار را از جهات مختلفی چون رابط کاربری، سرعت عملکرد‌های مختلف، امنیت، امکانات و قابلیت‌های مختلف و… بررسی و تست می‌کنند تا در صورت بروز هر‌گونه اشکال آن را برطرف کنند. در واقع نرم‌افزار بعد از گذراندن تست‌های مختلف آماده راه‌اندازی و ارائه به کارفرما می‌شود. باید توجه داشت که فرایند ساخت نرم‌افزار حسابداری به این مرحله محدود نمی‌شود بلکه نیاز به نگهداری، پشتیبانی و بروز رسانی نرم‌افزار در آینده در جهت رفع مشکلات و افزایش قابلیت‌ها و امکانات وجود خواهد داشت.

9- پشتیبانی و به‌روزرسانی

همان‌طور که در مرحله قبل به آن اشاره شد ساخت نرم‌افزار حسابداری تنها به مرحله راه‌اندازی و ارائه نسخه نهایی محدود نمی‌شود اگر شما می‌خواهید که نرم‌افزار حسابداری که ساخته‌اید تا سال‌ها اجرا شود و پاسخگوی نیاز‌های حسابداری شما باشد باید پشتیبانی را برای رفع خطا‌ها و مشکلات گزارش‌شده توسط کاربران در نظر داشته باشید. همچنین با توجه به گسترش و تغییرات زیاد در حوزه حسابداری باید به‌روزرسانی‌هایی را جهت ارتقا نرم‌افزار و افزایش امکانات در نظر بگیرید. تا نرم‌افزار حسابداری شما تا سال‌ها متوالی بتواند توسط مشاغل مختلف استفاده شود.

هزینه ساخت نرم ‌افزار حسابداری چقدر است؟

هزینه ساخت نرم ‌افزار حسابداری چقدر است؟

تا این قسمت از مقاله با نرم ‌افزار حسابداری، انواع آن، ویژگی‌ها و نحوه ساخت نرم ‌افزار حسابداری آشنا شدیم. اما اکنون زمان آن رسیده تا میزان هزینه و مقدار بودجه و مدت زمانی که باید برای ساخت نرم‌افزار حسابداری در نظر گیریم را مشخص کنیم.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط توسعه دهندگان مطرح نرم‌افزارهای حسابداری در جهان، مدت‌زمان تقریبی لازم برای ساخت نرم‌افزار حسابداری با امکاناتی نظیر: سیستم ثبت‌نام، داشبورد کاربری، سیستم صدور فاکتور، مالیات، حسابداری، ثبت اطلاعات، گزارش‌دهی و… حدود ۱۸۷۳ ساعت خواهد بود. همچنین برای پیاده‌سازی این امکانات هنگام ساخت نرم‌افزار حسابداری به تیم توسعه‌دهنده‌ای شامل طراح UI، برنامه‌نویس Front-End و Back-end ، مدیر پروژه و… نیاز می‌باشد. تا نرم‌افزاری با امکانات مناسب ساخته شود. با توجه به ترکیب تیم توسعه‌دهنده و میزان کار و مدت‌زمان لازم برای ساخت نرم‌افزار حسابداری، می‌توان گفت که ساخت نرم‌افزاری با این امکانات تقریباً ۱۶۵۹۰۰ دلار هزینه لازم خواهد داشت.

این میزان هزینه برای ساخت نرم‌افزار حسابداری با توجه به قیمت دلار به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست. پیشنهاد ما استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری می‌باشد که توسط شرکت‌های معتبر با توجه به نیاز کسب و کارها و مشاغل ساخته شده‌اند. این نرم‌افزارها با امکانات بهتر و بیشتر، همچنین با پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های مداوم پاسخگوی نیاز تمام کسب و کارها و مشاغل می‌باشند. از جمله معروف‌ترین این نرم‌افزارها، نرم‌افزار حسابداری محک می‌باشد. گروه نرم‌افزاری محک باتکیه‌بر مهندسان و برنامه‌نویسان متخصص، نرم‌افزارهای حسابداری با امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای متناسب با نوع و نیاز کسب و کارها و مشاغل طراحی کرده است که علاوه بر پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های مداوم، قیمت بسیار کمی نسبت به سایر نرم‌افزارهای حسابداری نیز دارد.

سخن پایانی

برای ساخت نرم ‌افزار حسابداری ابتدا باید نوع نرم‌افزاری که قصد ساخت آن را داریم مشخص کنیم، سپس طبق مراحلی که گفتیم شروع به برآورد هزینه، برنامه‌ریزی، تیم‌سازی و توسعه نرم‌افزار می‌کنیم. ساخت نرم‌افزار حسابداری با توجه به نوع نرم‌افزار، امکانات آن و همچنین تعداد اعضای تیم، میزان هزینه و مدت‌زمان زیادی را نیاز دارد. با توجه به این میزان هزینه و زمان لازم برای ساخت آن می‌توان به این نتیجه رسید که ساخت نرم‌افزار حسابداری، با وجود نرم‌افزارهای حسابداری قدرتمند موجود در بازار اشتباه است.

در این مقاله توضیحاتی در مورد نرم‌افزار حسابداری و مزایای آن، انواع نرم‌افزار حسابداری، نحوه ساخت نرم‌افزار حسابداری و هزینه و زمان لازم برای ساخت این نوع نرم‌افزار، همچنین نکاتی در مورد ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری محک ارائه شد. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرم‌افزار حسابداری محک با کارشناسان و مشاورین مجرب گروه نرم‌افزاری محک تماس حاصل کرده تا به‌صورت رایگان اطلاعات تکمیلی را دراین‌خصوص را دریافت کنید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهدی میدان
مهدی میدان
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری