جستجو
Close this search box.

همه چیز درباره راه اندازی رنگ و ابزار فروشی

نوشته شده توسط مهدی میدان
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

راه اندازی رنگ و ابزار فروشی به دلیل نوع فعالیت و تنوع بالای محصولات به سرمایه اولیه نسبتاً بالایی برای شروع کار نیاز دارد بیشتر این سرمایه نیز صرف خرید یا اجاره مغازه و همچنین خرید رنگ و ابزارهای ضروری می‌شود. امروزه در فضای رقابتی موجود تنها کسب و کارهایی می‌توانند به موفقیت برسند که با هدف و برنامه‌ریزی دقیق فعالیت خود را آغاز کنند. رنگ و ابزار فروشی جزو کسب و کارهای پردرآمدی است که از محبوبیت بالایی برخوردار است.

فهرست مطالب

اگر به اطراف خود نگاه کنید خواهید دید که کسب و کارهای زیادی هستند که با یک ایده ساده به درآمدهای بالایی رسیده‌اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد راه اندازی مغازه رنگ فروشی و ابزار فروشی را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

شغل رنگ و ابزار فروشی چیست؟

شغل رنگ و ابزار فروشی چیست؟

شغل رنگ و ابزار فروشی یکی از کسب و کارهایی است که در زمینه فروش انواع رنگ و متریال‌های کاربردی و همچنین ابزار و ملزومات صنعت ساختمان‌سازی فعالیت می‌کند. راه اندازی مغازه رنگ فروشی و ابزار فروشی به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و همچنین تنوع زیاد رنگ و ابزارآلات یک کسب و کار پرچالش و لذت‌بخش است.

در راه اندازی این شغل علاوه بر داشتن دانش فروش و بازاریابی، می‌بایست اطلاعات جامع و کاملی در زمینه انواع رنگ و ابزارآلات داشت. چرا که امروزه رنگ و ابزارها در تنوع بسیار زیادی تولید و به بازار عرضه می‌شوند؛ بنابراین شناخت کامل این محصولات در کنار فن بیان مناسب و تعامل با مشتری می‌تواند در راه اندازی مغازه رنگ فروشی و ابزار فروشی به خوبی به شما کمک کند.

7 قدم برای راه اندازی ابزار فروشی

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قدم به قدم راه اندازی شغل رنگ و ابزار فروشی بپردازیم.

قدم اول: داشتن برنامه و هدف مشخص

یکی از موارد بسیار مهم قبل از راه اندازی یک کسب و کار داشتن هدف و برنامه‌ریزی مشخص است چرا که برنامه‌ریزی نقش بسیار مهمی در موفقیت و پیشبرد اهداف یک کسب و کار دارد. اغلب متخصصین کسب و کار معتقدند که داشتن طرح و برنامه مشخص در جهت‌گیری و موفقیت یک کسب و کار بسیار مؤثر است. اما با این حال، بیشتر افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند نسبت به این مسئله بی‌توجه‌اند. داشتن برنامه و هدف مشخص باعث ایجاد ایده‌های تجاری بکر و تفکر درباره‌ی مشکلاتی می‌شود که در آینده با آن مواجه خواهید شد. در افتتاح مغازه رنگ فروشی و یا راه اندازی ابزار فروشی نیز می‌بایست قبل از شروع در مورد حوزه کاری، مخاطبان، سرمایه لازم برای شروع، بازدهی و سود کار، محصولات پرفروش، بازار هدف و وضعیت بازار اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرد و برای آن ها برنامه‌ریزی مناسبی انجام داد.

قدم دوم: انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی ابزار فروشی

بعد از برنامه‌ریزی و جمع‌آوری اطلاعات کافی باید با توجه به میزان سرمایه‌ای که دارید نسبت به خرید یا اجاره مکان مناسب برای راه اندازی ابزار فروشی اقدام کنید. همواره داشتن یک مکان مناسب از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این شغل محسوب می‌شود. چرا که یک فروشگاه در مرکز شهر یا در یک منطقه شلوغ نسبت به فروشگاهی که در منطقه مناسبی قرار ندارد بازدهی بهتری خواهد داشت. از این رو در راه اندازی مغازه رنگ فروشی و ابزار فروشی ابتدا منطقه‌ای را که قصد راه اندازی فروشگاه در آن دارید را به طور کامل بررسی کرده و با افراد و کسب و کارهای باسابقه در این حوزه مشورت کنید و سپس نسبت به خرید یا اجاره مکان مناسب اقدام کنید.

قدم سوم: انتخاب نام مناسب برای مغازه رنگ فروشی

انتخاب نام مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل در راه اندازی یک کسب و کار است چرا که نقش مهمی در برندینگ و جایگاه سازی کسب و کار دارد و تداعی ذهنی بسیار خوبی در مورد محصولات یا خدمات به مشتریان ارائه می‌دهد. به همین منظور پیشنهاد می‌شود نامی را برای مغازه رنگ فروشی انتخاب کنید که هم با نوع فعالیت شما همسو باشد و هم ساده باشد و مخاطب به راحتی با آن ارتباط ذهنی برقرار کند. در انتخاب نام برند همواره باید دقت زیادی به خرج دهید زیرا نام برند شما تصویر کلی از کسب و کار شما را به مخاطبان و مشتریان ارائه می‌دهد که ارتباط مستقیمی با موفقیت شما در آینده دارد. علاوه بر این یکی از ارکان مهم در بازاریابی محصولات نیز داشتن نام برند مناسب و تأثیرگذار است.

قدم چهارم: خرید رنگ و ابزارآلات مناسب

در این مرحله می‌بایست با توجه میزان بودجه برنامه‌ریزی شده نسبت به خرید متریال و ابزارآلات مناسب اقدام کنید. خرید ابزار و تجهیزات مناسب جزو مهم‌ترین مراحل راه اندازی ابزارفروشی است. به همین منظور ابتدا باید لیستی از تمام محصولات و ابزارهایی که نیاز است به فروش برسد را جمع‌آوری کنید و سپس با تحقیق و بررسی کافی از به صورت عمده یا خرده از کارخانه یا فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. در ابتدای کار نیازی به هزینه‌های اضافی نیست و تنها با خرید ابزارآلات ضروری می‌توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. اما در صورتی که بودجه کافی برای خرید دارید می‌توانید تنوع زیادی از محصولات را پوشش دهید. به طور کلی در ابتدای راه اندازی ابزار فروشی به دو دسته ابزار نیاز است:

  • دسته اول تجهیزات داخل فروشگاه از قبیل قفسه‌ها، میز، صندلی، ویترین و … است که جزو الزامات است و می‌بایست نسبت به تهیه آن اقدام کنید.
  • دسته دوم نیز رنگ و ابزارآلات ضروری و پرفروش است که در ویترین و قفسه‌های داخل مغازه چیده می‌شود.

قدم پنجم: دریافت مجوزهای قانونی

همان‌طور که می‌دانیم امروزه برای شروع و راه اندازی هر کسب و کاری می‌بایست مجوزهای قانونی لازم کسب شود. راه اندازی رنگ و ابزار فروشی نیز جزو مشاغلی است که نیاز به دریافت مجوز از نهادها و سازمان‌های مربوطه دارد. جواز کسب یکی از مجوزهای قانونی لازم جهت راه اندازی این شغل است. برای دریافت جواز کسب ابتدا می‌بایست به اتحادیه کسب و کار مربوطه مراجعه کنید و درخواست خود را مبنی بر دریافت مجوز کسب و کار ثبت کنید. برای دریافت جواز کسب نیاز به داشتن شرایطی است که برخی از مهم‌ترین آن شامل موارد زیر است.

  1. دریافت تأییدیه از آتش‌نشانی جهت فروش رنگ الزامی است.
  2. دارا بودن حداقل ۱۲ مترمربع مساحت برای واحد صنفی
  3. نصب لوازم و تجهیزات ایمنی، ضد حریق و هواکش
  4. فروش لوازم و ابزار متناسب با قوانین اتحادیه

قدم ششم: چیدمان مناسب مغازه رنگ فروشی

چیدمان و دکوراسیون داخلی فروشگاه از جمله مواردی است که در جلب توجه مشتریان تأثیر بسیار زیادی دارد. چیدمان مناسب علاوه بر این که باعث جذابیت بیشتر فروشگاه می‌شود ارتباط مستقیمی نیز با جذب مشتری و میزان فروش دارد. در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه همواره باید دقت زیادی به خرج دهید و از طرح و رنگ‌هایی استفاده کنید که در جذب مشتری تأثیر زیادی دارند.

قدم هفتم: تبلیغات و بازاریابی هدفمند

امروزه تبلیغات و بازاریابی هدفمند و کارآمد، کلید موفقیت در راه اندازی کسب و کار است. به کمک تبلیغات، محصولات و خدمات، توسط روش‌های کاربردی به طیف وسیعی از مردم معرفی می‌شود و با کمک بازاریابی، افراد به انتخاب محصول و خدمات تشویق می‌شوند. در راه اندازی ابزار فروشی نیز تبلیغات و بازاریابی نقش مهمی دارد. استفاده از تبلیغات و شیوه‌های جدید بازاریابی کمک زیادی به افزایش فروش و موفقیت این کسب و کار می‌کند. یکی از شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی در این شغل راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است.

مزایای راه اندازی رنگ و ابزار فروشی چیست؟

حالا که با مراحل راه اندازی ابزار فروشی آشنا شدیم بهتر است که به بررسی مزایا و سایر نکات مهم مربوط به این شغل بپردازیم.

  1. مصرفی بودن و بازار کار همیشگی
  2. سوددهی و درآمد مناسب
  3. تنوع زیاد محصولات
  4. عدم نیاز به دریافت مجوزهای بهداشتی
  5. فروش اقلامی که تاریخ انقضا ندارد.
  6. عدم نیاز به تجربه و مهارت بالا
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

معایب راه اندازی رنگ و ابزار فروشی چیست؟

این موضوع را باید بپذیریم که در راه اندازی و ادامه دادن هر کسب و کاری ممکن است به سختی هایی هم برخورد کنیم و در طول مسیر با معایبی هم که پیش بینی نکرده بودیم آشنا شویم. در این قسمت به برخی از معایب شغل ابزار فروشی خواهیم پرداخت :

  1. نیاز به سرمایه اولیه نسبتاً بالا
  2. وابستگی زیاد به صنعت ساختمان‌سازی
  3. نیاز به خرید یا اجاره انبار
  4. آشنایی با تعداد زیادی از محصولات که کار آسانی نیست
راه اندازی رنگ و ابزار فروشی چقدر سرمایه لازم دارد؟

سرمایه لازم برای ابزارفروشی چقدر است؟

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که در راه اندازی رنگ و ابزار فروشی می‌بایست در ابتدای کار تحقیقات لازم انجام شود و یک برنامه دقیق تهیه شود. این برنامه شامل برآورد سرمایه اولیه لازم برای شروع کار، هزینه بازاریابی و تبلیغات و سایر موارد مهم است. راه اندازی ابزار فروشی نیز همانند هر شغل دیگری نیاز به سرمایه دارد.

شغل ابزار فروشی با توجه به قیمت و تنوع بالای محصولات نیاز به سرمایه نسبتاً بالایی دارد. بخش زیادی از این سرمایه نیز صرف اجاره یا خرید مغازه و همچنین خرید رنگ و ابزارآلات می‌شود. میزان هزینه‌ای که جهت خرید یا اجاره مغازه پرداخت می‌شود ارتباط مستقیمی با موقعیت مکانی و همچنین متراژ آن دارد به این صورت که هرچه موقعیت مکانی مغازه بهتر باشد و متراژ آن زیاد باشد به تبع سرمایه زیادی را می‌طلبد. علاوه بر این هر چقدر تنوع زیادی از محصولات را برای فروش در ابتدا کار در نظر داشته باشید به همان میزان نیز سرمایه زیادی نیاز خواهید داشت.

نکات مهم برای موفقیت در راه اندازی رنگ و ابزار فروشی

  • شغل ابزارفروشی، علاوه بر نیاز به داشتن دانش فروش و تعامل با مشتری، نیازمند داشتن اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه محصولاتی است که به مشتریان عرضه می‌شود. از این رو شناخت ابزارآلات مختلف در کنار داشتن فن بیان خوب و تعامل با مشتری می‌تواند کمک زیادی در موفقیت کسب و کارتان داشته باشد.
  • خرید رنگ و ابزارآلات مناسب و باکیفیت جزو عواملی است که موجب می‌شود خریدار به مشتری ثابت شما تبدیل شود. در کنار کیفیت بالا محصول، قیمت مناسب نیز می‌تواند باعث جذب مشتریان زیادی شود.
  • راه اندازی مغازه رنگ فروشی در موقعیت مکانی شلوغ و یا حتی مرکز شهر نیز در فروش بالا محصولات و همچنین دیده شدن کسب و کار تأثیر بسیار زیادی دارد.
  • تبلیغات و بازاریابی در این شغل از اهمیت بالایی برخورد دارد است به نحوی که کسب و کارهای مشابه زیادی وجود دارند که با استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال به موفقیت‌های بسیار خوبی دست یافته‌اند.

نرم افزار حسابداری رنگ و ابزار فروشی محک

در این مقاله تلاش کردیم شما را با تمام زوایای شغل ابزار فروشی و راه اندازی مغازه رنگ فروشی آشنا کنیم اما بی تردید نباید از نحوه حساب و کتاب کردن در این صنف هم غافل شد. با توجه به اقلام ریز و درشتی که در ابزار فروشی ها وجود دارد استفاده از یک نرم افزار حسابداری بسیار دقیق که کاربری آسانی هم داشته باشد ضروری است. پیشنهاد ما به شما نرم افزار حسابداری رنگ و ابزار فروشی مجموعه محک است که میتوانید دمو رایگان آن را مشاهده کرده و راجع به خرید آن تصمیم بگیرید.

منبع: familyhandyman

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهدی میدان
مهدی میدان
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

7 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر. من می خوام مغازه رنگ فروشی باز کنم برای این کار هم حدود 100 میلیون تومن سرمایه دارم به نظرتون با این سرمایه میشه وارد این حوزه کاری شد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتونین کار رو با این سرمایه شروع کنین. شما برای این کار دو هزینه اصلی دارین هزینه اجاره ملک و هزینه خرید انواع رنگ، پیشنهاد می کنیم با توجه به سرمایه ای که دارین این دو هزینه رو به بهترین شکل مدیریت کنید.

  2. سلام من ۱۰۰ملیون میخوام وام بگیرم و۵ساله باسود۶درصد بازپرداخت کنم وداخل روستارنگ ابزارفروشی بزنم به نظرتان خوب است ؟

  3. سلام من حدوداً 3۰۰ میلون دارم میتونم رنگ و ابزارفروشی‌ تو شمال بزنم ؟

    1. باسلام.بله می توانید با حداقل سرمایه شروع کنید و سپس کار خود را گسترش دهید .

  4. سلام…من میخوام رنگ فروشی رو شروع کنم…مشکلم فقط اینه که چه اجناسی برای مغازم باید سفارش بدم؟تعداد برند ها و درجه بندی اجناس وزن مختلف و تنوعشون منو گیج کرده

    1. سلام.ایده ی بسیار خوبی است .بهتر است برای اطلاع از اجناس مغازه رنگ و ابزار فروشی با افراد فعال در این صنف مشورت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری