جستجو
Close this search box.

همکاری در فروش چیست؟ بهترین سایت های همکاری در فروش

نوشته شده توسط وهاب نادری
زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه

همکاری در فروش یا Affiliate Marketing چگونه یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد اینترنتی محسوب می‌شود؟ بسیاری از افراد هنگامی که عبارت کسب درآمد از اینترنت به گوششان می‌رسد، این‌گونه تصور می‌کنند که حتماً باید کالایی برای فروش وجود داشته باشد یا یک فروشگاه اینترنتی برای عرضه‌ی مجموعه‌‌ای از محصولات طراحی شود. البته منکر این نیستیم که این روش هم یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی به شمار می‌رود اما یک روش درآمدزایی بلندمدت محسوب می‌شود.

فهرست مطالب

همکاری در فروش در حقیقت نوعی از بازاریابی برد – برد به شمار می‌رود که به آن سیستم همکاری در فروش بازار آنلاین گفته می‌شود. در این مدل از بازاریابی، طرفین (شرکت همکار در فروش و فرد بازاریاب) سود خواهند کرد و می‌توان گفت که ضرر بزرگی متصور نیست.

البته توضیح خواهیم داد که این روش بازاریابی چگونه انجام می‌شود و چرا بر این باور هستیم که این مدل، آسان و بدون هزینه فراوان خواهد بود و از شرکت‌های بزرگ تا افراد عادی قادر خواهند بود که در آن شرکت نمایند ولی به این نکته خیلی توجه داشته باشید که نتیجه‌بخشی آن نیازمند زمان و صبور بودن است.

همکاری در فروش یا Affiliate Marketing - همکاری در فروش لباس زیر

همکاری در فروش چیست ؟

برای توضیح بهتر و درست‌تر همکاری در فروش به توضیحات این بخش توجه کنید: چنانچه شما محصولی دارید و می‌خواهید آن را بفروش برسانید می‌توانید از طریق همکاری در فروش و بازاریاب‌ها، این کار را به انجام رسانده و درآمد بیشتری کسب نمایید.

البته حالت دیگری هم وجود دارد که اگر محصولی ندارید و می‌خواهید همچنان به کسب درآمد ادامه دهید، می‌توانید محصولی را که گمان می‌کنید دارای ارزش ذاتی خوبی است، تبلیغ کرده و به این واسطه به‌عنوان همکاری در فروش درآمد داشته باشید.

به عبارت دیگر همکاری در فروش به این معنی است که شما از طریق فروش محصولات، معرفی محصولات و خدمات یا استفاده از محصولات و خدمات سایر کسب و کارها، درآمد داشته باشید. در نظر داشته باشید که منظور از این تعاریف این است که کسب و کارهای اینترنتی در حال حاضر فعال هستند که به سایرین اجازه می‌دهند با معرفی آنها، سهمی از سودهای به دست آمده داشته باشند.

بنابراین Affiliate Marketing  را باید فرایند گسترش تولید و فروش یک محصول به‌حساب آورد که فروشنده و بازاریاب سهم خود را به دست خواهند آورد. البته لازم به ذکر است که یک شخص می‌تواند به‌صورت هم‌زمان فروشنده محصولاتش خودش بوده و درعین‌حال بازاریابی محصولات دیگران را هم انجام دهد.

مراحل لازم برای شروع همکاری در فروش چگونه است؟

اگر قصد دارید محصولاتی تولید کرده و از طریق همکاری در فروش کسب درآمد نمایید، ۴ مرحله زیر را باید طی کنید:

  1. در ابتدای راه باید یک ایده ناب برای تولید یک محصول داشته باشید.
  2. سپس باید آن ایده را تولید نمایید. البته لازم به توضیح است که آن ایده باید واقعا چیزی باشد که مورد نیاز مردم است.
  3. تلاش نمایید که تولید ایده و محصولات الکترونیکی را در اولویت قرار دهید زیرا نیاز به سرمایه ندارند. بعنوان مثال دانلود یک مجموعه آموزشی در زمینه بورس، دروس دانشگاهی و…
  4. در آخرین مرحله به دنبال بازاریاب‌های قهار باشید تا فروش محصول شما را به بهترین شکل مدیریت کنند.

در سیستم همکاری در فروش چه کسانی درگیر هستند؟

به طور کلی در یک سیستم همکاری در فروش سه شخص اصلی باید حضور فعال داشته باشند. فروشنده یا سازنده محصول ، بازاریاب و مصرف کننده. در این بخش از مقاله به طور کامل هر کدام از این سه مورد و نقششان را توضیح خواهیم داد:

فروشنده

فروشنده یا سازنده محصول ممکن است شخص یا یک شرکت باشد که محصول را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد. این محصول ممکن است بسته‌های آموزش آرایش یا مانند یک کالای خانگی یا یک سرویس باشد. لازم به توضیح است که نیازی نیست فروشنده مستقیماً کار بازاریابی را پیش ببرد و تنها کافی است به‌وسیله بازاریابان این کار را پیگیری کند.

بازاریاب (Marketer)

بازاریاب ممکن است یک شخص یا یک شرکت باشد که محصولات یک تولیدکننده را به فروش خواهد رساند. وظیفه یک بازاریاب این است که مصرف‌کنندگان را ترغیب نماید تا محصول فروشنده یا تولیدکننده را خرید کنند. بازاریاب‌ها به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی، نویسندگی آنلاین، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها محصولات را تبلیغ خواهند کرد تا به فرایند فروش کمک کنند.

مصرف کننده (مشتری)

مصرف‌کننده یا مشتری کسی است که محصول یا خدمت را از بازاریاب یا فروشنده خریداری خواهد کرد. زمانی که مشتریان محصول را خریداری می‌کنند، فروشنده و بازاریاب سهم خود را از سود آن محصول با توجه به توافقی که پیش از این مابین خودشان انجام داده‌اند، تقسیم خواهند کرد.

انواع همکاری در فروش

به طور کلی همکاری در فروش بر اساس نوع کاری که مارکتر برای نشان دادن و ترویج محصول در اینترنت انجام می‌دهد و همچنین سطح و شکل ارتباط و همکاری‌ای که با کاربر (خریدار احتمالی) و محصول دارد، به ۳ دسته تقسیم می‌شود:

Unattached Affiliate Marketing

در این نوع همکاری در فروش، مارکتر هیچ ارتباط یا تعاملی با کاربر و محصول ندارد. تنها کاری که انجام می‌دهد، قرار دادن لینک محصول در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود است. در واقع، مارکتر فقط یک واسطه بین کاربر و فروشنده است.

مثال:

فرض کنید یک سایت فروش محصولات دیجیتال، یک برنامه همکاری در فروش برای محصولات خود راه‌اندازی می‌کند. یک بلاگر در زمینه فناوری اطلاعات، در یکی از مقالات خود، لینک محصولات این فروشگاه را قرار می‌دهد. اگر کاربری از طریق این لینک وارد فروشگاه شود و خریدی انجام دهد، بلاگر پورسانتی دریافت می‌کند.

Related Affiliate Marketing

در این نوع همکاری در فروش، مارکتر ارتباط یا تعاملی با کاربر ندارد، اما با محصول مرتبط است. به عنوان مثال، مارکتر یک وبلاگ در زمینه آشپزی دارد و یک برنامه همکاری در فروش برای محصولات غذایی راه‌اندازی می‌کند. در این صورت، مارکتر می‌تواند در مقالات خود، محصولات غذایی مرتبط با موضوع آشپزی را تبلیغ کند.

مثال:

فرض کنید یک سایت فروش محصولات آرایشی، یک برنامه همکاری در فروش برای محصولات خود راه‌اندازی می‌کند. یک بلاگر در زمینه مد و زیبایی، در یکی از ویدیوهای خود، محصولات این فروشگاه را معرفی می‌کند. اگر کاربری از طریق این ویدیو وارد فروشگاه شود و خریدی انجام دهد، بلاگر پورسانتی دریافت می‌کند.

Involved Affiliate Marketing

در این نوع همکاری در فروش، مارکتر هم با کاربر و هم با محصول ارتباط یا تعامل دارد. به عنوان مثال، مارکتر یک وبلاگ در زمینه فناوری اطلاعات دارد و یک برنامه همکاری در فروش برای محصولات نرم‌افزاری راه‌اندازی می‌کند. در این صورت، مارکتر می‌تواند در مقالات خود، محصولات نرم‌افزاری را بررسی کند و تجربیات خود را با کاربران به اشتراک بگذارد.

مثال:

فرض کنید یک سایت فروش محصولات آموزشی، یک برنامه همکاری در فروش برای محصولات خود راه‌اندازی می‌کند. یک اینفلوئنسر در زمینه آموزش، در یکی از پست‌های خود، یک محصول آموزشی این فروشگاه را به صورت کامل بررسی می‌کند. اگر کاربری از طریق این پست وارد فروشگاه شود و خریدی انجام دهد، اینفلوئنسر پورسانتی دریافت می‌کند.

مزایا و معایب همکاری در فروش
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مزایا و معایب همکاری در فروش چیست؟

حالا که تا اینجای مقاله با برخی از زوایای موضوع  Affiliate Marketing آشنا شده‌اید، موقع آن رسیده است که در این قسمت به مزایا و معایبی که برای این سیستم می‌توان متصور بود هم اشاره‌ای داشته باشیم:

مزایای سیستم همکاری در فروش

مهم‌ترین مزایای سیستم همکاری در فروش عبارتند از :

  • به تولید محصول یا خدمات نیازی وجود ندارد.
  • با این سیستم دیگر مسئولیتی برای ارائه پشتیبانی متوجه شما نخواهد بود.
  • از انبار کردن یا حمل محصولات دیگر خبری نیست.
  • با توضیحاتی که ارائه شد حتما متوجه شده‌اید که این روش بازاریابی به زمان و تخصص زیادی احتیاج ندارد.
  • اگر بخواهیم از این طریق کسب درآمد کنیم به هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری نیاز نخواهیم داشت.
  • در هر زمان و مکانی که اینترنت در دسترس شما باشد می‌توانید دست به کار شوید.

معایب سیستم همکاری در فروش

مهم‌ترین معایب سیستم همکاری در فروش به شرح زیر است :

  • پروسه کسب درآمد از طریق بازدیدکننده سایت نیاز به صبر و حوصله دارد و کمی زمان‌بر است.
  • ممکن است اگر همکاری بدی داشته باشید به کل اعتبار کسب و کار شما ضربه‌ی جبران‌ناپذیری وارد شود. بنابراین در انتخاب همکار برای این سیستم باید بسیار با دقت عمل کنید.
  • یکی دیگر از معایب موجود در این نوع از بازاریابی، نداشتن کنترل بر روی کیفیت محصول، خدمات یا چگونگی انجام کسب‌وکار می‌باشد.
  • احتمال این موضوع وجود دارد که هکرها لینک‌های Affiliate شما را دزدیده و کمیسیونی که مربوط به شماست را برای خودشان بردارند. یعنی یک سرقت اینترنتی اتفاق بیافتد.

بهترین سایت های همکاری در فروش

بهترین سایت های همکاری در فروش، سایت‌هایی هستند که محصولات یا خدمات باکیفیت و مورد نیاز مخاطبان هدف شما را ارائه می‌دهند و نرخ کمیسیون بالایی دارند. این سایت‌ها معمولا باید از ابزارها و امکاناتی مانند گزارش‌دهی دقیق، پشتیبانی قوی و آموزش‌های کاربردی برخوردار باشند تا به شما کمک کنند تا در کار خود موفق شوید. در ادامه، به معرفی برخی از بهترین سایت های همکاری در فروش در ایران و جهان می‌پردازیم:

در ایران

  • دیجی کالا (افیلیو)
  • دایان افیلیت
  • میهن استور
  • شرکا
  • می مارکت
  • توربین

در جهان

  • Amazon Associates
  • ClickBank
  • CJ Affiliate
  • Rakuten Affiliate Network
  • ShareASale
  • eBay Partner Network
  • Shopify

انتخاب بهترین سایت همکاری در فروش به عوامل مختلفی مانند نوع محصول یا خدمات تبلیغ‌شده، مخاطبان هدف، مهارت‌ها و دانش ناشر و اهداف کسب‌وکار تبلیغ‌دهنده بستگی دارد.

بهترین راه های موفقیت برای همکاری در فروش

بهترین راه های موفقیت برای همکاری در فروش

در این بخش قصد داریم بهترین و موثرترین راه های موفقیت در سیستم همکاری در فروش را نام برده و هر یک از این پیشنهادها را بررسی نماییم:

یک برنامه‌ عملیاتی حساب‌شده داشته باشید

اهمیت چندانی ندارد که مهارت‌های بازاریابی شما در چه حدی است، بی تردید شما با گزینش محصول نامناسب، درآمد پایین تری خواهید داشت. بنابراین قبل از هر اقدامی، زمان مناسبی را برای مطالعه روی محصول و بررسی میزان تقاضای آن در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که زمان شما فوق العاده ارزشمند خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که زمان خود را روی محصولی ارزشمند و البته فروشنده‌ای معتمد هزینه کنید.

همواره به روز باشید

نیازی به گفتن نیست که در حوزه بازاریابی رقابت جدی وجود دارد، به همین دلیل تلاش کنید همواره از استراتژی‌های مدرن و به روز استفاده کنید. یقینا اگر همه چیز به خوبی و درستی اجرا شود، می توانید منتظر درآمدهای خوبی باشید.

فراموش نکنید که برندسازی بسیار مهم است

هم زمان با افزایش یافتن درصد فروش، از یاد نبرید که برای خود برندسازی انجام دهید. برای تحقق این هدف از تبلیغات خود برای محصولات مد نظرتان بهره ببرید و استراتژی‌های تبلیغاتی خود را متوجه محصولاتی کنید که اطمینان دارید خریداران آن فراوان هستند.

محصولات را با یکدیگر قیاس کنید

در نظر داشته باشید که تمرکز ویژه خود را به محصولاتی معطوف کنید که در تبلیغ آن توانایی دارید. فراموش نکنید که از توانایی خود در بیشتر کردن تفاهمات و به وجود آوردن رابطه نزدیک با مخاطبان‌تان استفاده نمایید و آنها را متقاعد کنید که به چه دلیل لازم است آن محصول خرید نمایند.

از لحاظ روان شناختی به اثبات رسیده است که مقایسه محصولات با یکدیگر تاثیر بسزایی در ترغیب مشتریان به خرید دارد. البته پیش از هر اقدامی مطمئن شوید که اقدامات شما برای تغییر وضعیت موجود و بهبود آن موثر خواهد بود.

خوب است که از چندین استراتژی به صورت همزمان بهره ببرید

بسیار ضروری به نظر می‌رسد به جای اینکه توجه خودتان تنها روی یک روش متمرکز نمایید، تعداد متنوعی از استراتژی‌ها انتخاب کنید تا متوجه شوید که مخاطبان شما نسبت به کدام روش بیشترین و بهترین عکس‌العمل را نشان خواهند داد و در نهایت با تنوع استراتژی‌های بازاریابی نتیجه مطلوب را کسب خواهید کرد.

رایج ترین و بهترین کانال های همکاری فروش

بهترین کانال‌های همکاری در فروش

بیشتر سازمان ها برای اطمینان از اینکه مشتریان هدف آنها درگیر خرید و فروش محصولات تبلیغاتی بشوند، از شیوه های مشترک بهره می برند. اما باید در نظر داشته باشید که همه شرکتها، تبلیغات محصولات را یکسان و به یک شکل انجام نمی دهند. در واقع باید بدانید که چندین کانال گوناگون بازاریابی موجود است که میتوان از آنها استفاده کرد. در ادامه به برخی از بهترین کانال‌های همکاری در فروش اشاره خواهیم کرد:

  • وب سایت های بزرگ: این امکان وجود دارد که با سایت های بزرگ و شناخته شده برای همکاری در فروش وارد مذاکره شویم تا آنها تبلیغات محصولات ما را در سایت خود قرار داده و ما به ازای فروش محصولات مان از آن وب سایت ها پورسانت دریافت کنیم.
  • نویسندگان وبلاگ: وبلاگ نویسان از آنجایی که در نویسندگی تخصص دارند و قادر هستند مطالبی بنویسند که خیلی سریع در موتورهای جستجو از جمله گوگل رتبه خوبی بگیرد، می توانند در مورد یک محصول مقاله یا مطلبی را تولید کنند تا خیلی زود در گوگل رتبه ی بالایی داشته باشد و در نهایت منجر به فروش بیشتری شود.
  • اشخاص تاثیر گذار(اینفلوئنسرها) : اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار اشخاصی که توانایی تأثیرگذاری بر تصمیمات بخش بزرگی از جامعه را دارند و میتوانند باعث خرید بخش بزرگی از جامعه شوند. جالب توجه است که بدانید این افراد یکی از گزینه ها و کانال های مناسب برای سیستم همکاری در فروش محسوب می شوند. این افراد این روزها با توجه به انبوه دنبال کننده ها، می توانند برای ترغیب افراد به خرید یک کالا موثر باشند. حتی اینفلوئنسرها آنقدر داد و ستد مالی شان بالا رفته که طرح مالیات اینفلوئنسرها در مجلس مطرح شده است.
  • لیست های ایمیل: برخی از شرکت های همکاری در فروش دارای لیست های ایمیلی هستند که می توانند از آنها برای تبلیغ محصولات فروشنده استفاده کنند. برخی دیگر ممکن است به خبرنامه های ایمیلی که شامل لینک های پیوندی به محصولات هستند ، کمک کنند و پس از خرید مصرف کننده محصول ، کمیسیون دریافت کنند. یعنی می توان محصولات را به این شرکت ها معرفی کرد تا آن ها هم به لیست ایمیل خود ارسال کنند.

به وسیله همکاری در فروش درآمد خود را چند برابر کنید

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم یکی از بهترین روش های اثبات شده برای کسب درآمد خوب از اینترنت، همکاری در فروش یا Affiliate Marketing است. اما متاسفانه بسیاری از افراد از این موضوع و کیفیت کار آن مطلع نیستند و نمی دانند که چگونه از طریق همکاری در فروش می توان به درآمد بالایی رسید.

توجه داشته باشید که اگر در حال حاضر کسب و کار اینترنتی دارید قادر خواهید بود با همکاری در فروش درآمد خود را چندین برابر کنید. اگر هم کسب و کاری ندارید و دوست دارید به درآمد واقعی و بالا برسید نگران نباشید! چون می توانید از همکاری در فروش با کسب و کارهای دیگر شروع کنید و به درآمد دلخواه خودتان دست یابید.

این روزها همکاری در فروش به یک مدل بازاریابی و فروش مطمئن و پایدار برای کسب درآمد تبدیل شده است.البته منکر تفاوت بازاریابی و فروش نمی شویم اما افراد زیادی از این منبع درآمد زایی بزرگ بی خبر بوده و نمی دانند با این سیستم بدون هیچ دردسر و سرمایه اولیه ای می توانند به درآمد چند ده و حتی چند صد میلیونی در ماه دست پیدا کنند!

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کارهای بدون سرمایه اولیه و با کمترین ریسک ممکن هستید، مسلما یکی از بهترین پیشنهادها برای شما همکاری در فروش خواهد بود.

منبع

bigcommerce

investopedia

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

وهاب نادری
وهاب نادری
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. همکاری در فروش با شرکت های بزرگ سودآور تر هست یا با شرکت های استارت آپ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری