جستجو
Close this search box.

استراتژی سرمایه گذاری چیست؟ | مدیریت سرمایه گذاری چیست؟

نوشته شده توسط وهاب نادری
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

استراتژی سرمایه گذاری چیست و چگونه میتوان بهترین استراتژی سرمایه گذاری را انتخاب کرد ؟ در مورد استراتژی سرمایه گذاری مشترک چه میدانید؟ استراتژی سرمایه گذاری وارن بافت آیا واقعا جوابگو است؟ منظور از استراتژی سرمایه گذاری فیشر چیست؟

فهرست مطالب

همانطور که از عنوان این مقاله برای شما مشخص شده است بنا داریم که پیرامون استراتژی سرمایه گذاری و نحوه انتخاب بهترین استراتژی سرمایه گذاری به شما اطلاعات مفیدی ارائه کنیم. امیدواریم در قالب این مقاله اطلاعات به روز و کاربردی را برای شما آماده کرده باشیم. تا انتهای مقاله با گروه نرم افزار حسابداری محک همراه باشید….

استراتژی یعنی چه ؟ تعریف دقیق استراتژی چیست؟

استراتژی یعنی چه ؟ تعریف دقیق استراتژی چیست؟

استراتژی از نخستین کلماتی است که هر شخص در بدو ورود به دنیای مدیریت، آن را به اشکال و با تعاریف گوناگون خواهد شنید. کاربرد اولیه کلمه استراتژی به 6 قرن پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. کلمه استراتژی از لغتی با ریشه یونانی گرفته شده است. استراتژیا (Strategia) به معنی هنرِ لشگرکشی فرمانده ارتش می باشد.

آنچه که مشخص است معنی استراتژی فراتر از مفهوم اولیه خود رفته و این روزها اکثرا در تمامیِ عرصه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. باید به این نکته اشاره کنیم : در هر زمینه‌ای که رسیدن به یک هدف خاص نسبت به سایر موضوعات در اولویت باشد، نقش و کاربرد استراتژی بیش از پیش پررنگ‌ خواهد شد.

تعاریف گوناگونی از استراتژی ارائه می شود، چرا که هر کس از نقطه نظر خود به مقوله استراتژی نگاه می کند. اگر بخواهیم تعریف خودمان را که سعی کرده ایم دقیق و منطبق با واقعیتها باشد را ارائه کنیم باید بگوییم : استراتژی اقداماتی است که مدیران برای دستیابی به یک یا چند هدف مشخص شده از سوی سازمان انجام می دهند. به عبارت دیگر استراتژی یک جهت کلی برای شرکت و اجزای مختلف آن برای دستیابی به وضعیت مطلوب در آینده تنظیم شده می باشد. در نظر داشته باشید که استراتژی از فرآیند برنامه ریزی استراتژیک دقیق حاصل می شود.

استراتژی سرمایه گذاری چیست ؟

استراتژی سرمایه گذاری چیست ؟

بعد از آشنایی با تعریف استراتژی، برای پرداختن به استراتژی سرمایه گذاری باید به این صورت بگوییم که : استراتژی سرمایه‌ گذاری به مجموعه‌ای از قواعد و قوانین، رفتارها یا رویه‌ها گفته میشود که برای راهنمایی سرمایه‌گذار در انتخاب بهترین استراتژی سرمایه گذاری طراحی گردیده است.

بی تردید هر شخص، اهداف سودآوری متفاوتی برای خود تعیین کرده است و مهارت‌های شخصی او برای تاکتیک‌ها و استراتژی‌های گوناگونی مناسب خواهند بود. بعضی از گزینه‌ها شامل انتخاب بین ریسک و سود خواهد بود و بیشتر سرمایه گذارها در جایی بین این دو گزینه قرار خواهند گرفت. امید این افراد این است با پذیرش کمی خطر، بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشند و در نهایت سود بیشتری را در اثر سرمایه گذاری خودشان بدست آورند.

چگونه استراتژی سرمایه گذاری مناسب را تعیین کنیم ؟

برای تعیین استراتژی سرمایه‌ گذاری، ابتدا باید خودمان را بصورت کامل بشناسیم. شاید سوال کنید که منظور ما از شناخت خودمان چیست. منظور ما این است که ما باید اهداف و ویژگی‌های شخصیتی و روحیات خودمان را خیلی دقیق و درست تشخیص دهیم. یکی دیگر از راه های تعیین استراتژی سرمایه گذاری مناسب، مد نظر قرار دادن فاکتورهای تاثیرگذار است. در ادامه به برخی از این فاکتورهای تاثیرگذار اشاره خواهیم کرد:

  • میزان ثروت موجود و افق زمانی مورد نظر برای سرمایه گذاری
  • میزان ریسک‌پذیری‌ افراد حائز اهمیت است.
  • وضعیت درآمد و میزان ثبات آن
  • وضعیت شغلی و محیط کسب‌وکار فرد سرمایه گذار
  • تعهدات و بدهی‌هایی که در آینده بر عهده فرد سرمایه گذار است.
  • میزان دانش فرد نسبت به زمینه سرمایه‌ گذاری
  • ویژگی‌ها و تمایلات شخص سرمایه گذار در حوزه های گوناگون

مدیریت سرمایه گذاری چیست؟

مدیریت سرمایه گذاری رویکردی نوین در مدیریت سرمایه است که از تلفیق اصول مدیریت در سرمایه گذاری و نگرش استراتژیک به منافع و موفقیت سرمایه گذاری و سازمان مربوطه شکل می گیرد. در پروژه های سرمایه گذاری که با هدف بدست آوردن سود تجاری تعریف و اجرا میگردند، چنین دیدگاهی کلان و درازمدت از اهمیت مضاعفی برخوردار خواهد بود.

البته به تجربه ثابت شده است که گاهی اجرای موفق یک پروژه سرمایه گذاری قادر نبوده کمک موثری به تحقق اهداف و پیاده سازی استراتژی ها در یک سازمان نماید. مدیریت استراتژیک سرمایه گذاری حول دو محور اساسی همسو کردن استراتژی ها و اهداف سرمایه گذاری با سازمان و نیز ارزش محوری در سرمایه گذاری گام بر می دارد.

همسویی و هماهنگی استراتژیها و اهداف سرمایه گذاری و سازمان از طریق ایجاد سیستم مدیریت پورتفولیو در سازمان برای راهبری کلان پروژه ها عمل می گردد. کنترل سودآوری در سرتاسر چرخه عمر پروژه نیز زمینه ارزش آفرینی و ارزش محوری درازمدت در سرمایه گذاری را فراهم خواهد آورد.

استراتژی سرمایه گذاری مشترک

درباره استراتژی سرمایه گذاری مشترک چه می‌دانید؟

دلایل مالی و تجاری قابل قبولی برای شرکت در یک سرمایه گذاری مشترک (Joint Venture) وجود دارد. شراکت با کسب و کار دیگر که دارای قابلیت ها و منابع مکمل از قبیل مالی، کانال های توزیع و …. می تواند مفید باشد. به این نکته توجه داشته باشید که محبوبیت سرمایه گذاری مشترک در حال افزایش است. استراتژی سرمایه گذاری مشترک، یک ائتلاف یا اتحاد استراتژیک بین دو یا چند شخص برای مشارکت در یک پروژه خواهد بود.

دو شرکتی که قصد سرمایه گذاری مشترک دارند، ممکن است مشابه باشند، اما می توانند عملکردهای متفاوتی داشته باشند. دو شرکتی که سرمایه گذاری مشترک انجام می دهند، به دنبال بدست آوردن منافع شخصی هستند و بنابراین تنها یک هدف از پروژه را بیان خواهند کرد. سرمایه گذاری مشترک مثل یک شراکت عمومی، ماهیت حقوقی نخواهد داشت. شرکت هایی که سرمایه گذاری مشترک انجام می دهند، در درآمد، هزینه ها و مالکیت دارایی، سهیم خواهند بود چرا که سرمایه گذاری مشترک، به تنهایی هیچ جایگاه حقوقی نخواهد داشت.

مزایای استراتژی سرمایه گذاری مشترک

بی شک سرمایه گذاری مشترک مزایایی دارد که شرکت ها نسبت به انجام آن، مبادرت می کنند :

  • فراهم کردن فرصتی برای شرکت ها برای به دست آوردن ظرفیت ها و تخصص های جدید
  • اجازه ورود شرکت ها در کسب و کارهای مرتبط یا بازارهای جدید
  • دسترسی به منابع بیشتر، از جمله تکنولوژی و کارمندان متخصص
  • به اشتراک گذاری خطرات و ریسک ها با سرمایه گذاران دیگر

معایب استراتژی سرمایه گذاری مشترک

سرمایه گذاری مشترک مانند هر موضوع دیگر، معایبی هم میتواند داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد :

  • ایجاد رابطه مناسب، زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد.
  • اهداف سرمایه گذاری های مشترک به طور 100 درصد واضح و روشن به شرکا، ابلاغ نمی شوند.
  • فرهنگ ها و سبک های مختلف مدیریت، منجر به ادغام و همکاری ضعیف می شود.
  • عدم تعادل در سطوح تخصص، سرمایه گذاری و یا دارایی های آورده توسط شرکای مختلف.
  • شرکا، رهبری و حمایت کافی در مراحل اولیه ارائه نمی دهند.
استراتژی سرمایه گذاری وارن بافت چیست؟
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

استراتژی سرمایه گذاری وارن بافت چیست؟

شاید بتوان ادعا کرد که کمتر کسی در دنیای سرمایه گذاری وجود دارد که نام « وارن بافت » را نشنیده باشد. وارن بافت میلیاردر اهل کشور آمریکاست و در حال حاضر مدیرعامل هلدینگ برکشایر هاتاوی می باشد. او یکی از موفق‌ترین سهام‌داران و سرمایه‌گذاران تمام دوران محسوب می شود و تعداد کثیری از سرمایه‌گذاران آرزو دارند موفقیت‌های او را تجربه کنند.

وارن بافت باور جالبی دارد که شما به ضریب هوشی بالایی برای کسب موفقیت در سرمایه گذاری داخل بورس نیاز ندارید بلکه آنچه که شما نیاز دارید، استراتژی سرمایه گذاری است. البته استراتژی شما نباید به هیچ عنوان تحت تاثیر احساسات شما قرار بگیرد. به همین دلیل، استراتژی سرمایه گذاری بافت، از چند شاخص بسیار مهم الهام میگیرد. در ادامه آن ها را برای شما معرفی خواهیم کرد:

روی خودتان سرمایه گذاری کنید

مطمئن باشید که یک شبه پول دار نخواهید شد. شما به یک استراتژی و یک آمادگی ذهنی برای کسب نتایج نیازمند هستید. برای این که به اهدافتان دست پیدا کنید، باید یادگیری شما ادامه دار باشد. همواره تمرین کنید و تلاش داشته باشید که نتایج خود را بهتر کنید. با بهره بردن از یک حساب کاربری آزمایشی، قادر خواهید بود بدون ریسک، همه امکانات معاملات را تست کنید.

نقش سود مرکب را جدی بگیرید

یکی دیگر از پایه های استراتژی سرمایه گذاری وان بافت، گلوله برفی نام دارد. خود وارن بافت این موضوع را اینگونه تعریف می کند: زندگی مانند یک گلوله برف است. مسئله حائز اهمیت، پیدا کردن یک تپه بلند و مقداری برف خیس است. زمانی که با دانه ی برفی آغاز میکنید، در پایان مسیر، یک گلوله برف در اختیار دارید. این دقیقا همان استراتژی است که سرمایه گذاری کار خواهد کرد.

اگر زمان کافی برای هر سرمایه گذاری در نظر بگیرید، رشد خواهد داشت. چرا که سود آن نیز به اصل سرمایه افزوده خواهد شد. وقتی که با سود سرمایه گذاری های خودتان مجدد سرمایه گذاری انجام دهید، سودی که نصیب می شود، به صورت تساعدی رشد خواهد کرد. به همین دلیل، بهتر است که هر ماه مبلغ ثابتی را به سرمایه گذاری اختصاص دهید.

تنوع در سرمایه گذاری

امکان دارد بخشی از بازار، عملکردی به خوبی سایر بخش ها نداشته نباشد. یکی دیگر از نکات مهم استراتژی سرمایه گذاری وارن بافت تاکید دارد که تا جای ممکن سرمایه گذاری های خود را بین بخش های گوناگون پخش کرده تا تنوع در سرمایه گذاری رعایت گردد. با عملی کردن این اصل، ضرر شما در یک بخش، با سود بخش های دیگر جبران خواهد شد.

در سرمایه گذاری باید دید بلند مدت داشته باشید

یکی دیگر از نکات مهم ، سرمایه گذاری با دید بلندمدت است. اینگونه مشهور است که وارن بافت وقتی سهامی را خریداری می کند، همیشه قصد دارد تا جای ممکن آن سهام را نگهداری کند. به همین جهت، بافت تنها در شرکت هایی که عملکردی قوی دارند، سرمایه گذاری انجام میدهد. سرمایه گذاری به دید بلند مدت به این معنی است اگر قیمت ها شروع به ریزش کرد، یک دفعه سهام خود را برای فروش قرار ندهید.

خریداری سهام در زمان مناسب

وارن بافت معتقد است سرمایه گذاران نباید از افت ناگهانی و شدید قیمت سهام وحشتی به دل خود راه دهند. بلکه برعکس، به عنوان یک سهامدار، باید از این اتفاق استقبال هم بکنیم. هر چه باشد، این مناسب ترین زمان برای خرید سهام شرکت محسوب می شود. اگر قیمت از ارزش واقعی سهم پایین تر آمده باشد میتوان سهام را خریداری کرد و سود خود را در بلند مدت دریافت نمود.

استراتژی سرمایه گذاری فیشر چه توصیه هایی دارد؟

استراتژی سرمایه گذاری فیشر چه توصیه هایی دارد؟

فیلیپ آرتور فیشر یکی از اثرگذارترین سرمایه گذاران در طول تاریخ محسوب می شود.  استراتژی سرمایه گذاری فیشر که در کتاب سرمایه گذاری او منتشر شده است، با گذشت نزدیک به شصت سال هنوز هم مورد مطالعه و استفاده گسترده قرار می گیرد و البته توسط سرمایه گذاران حرفه‌ای به کار گرفته می‌شود. برخی از مواردی که در استراتژی سرمایه گذاری فیشر مورد تاکید هستند عبارتند از :

  • یک شرکت باید دارای محصولاتی باشد که به نیاز تعداد بیشتری «مخاطبین هدف» پاسخ داده و باید بخشی از بازار‌های در حال توسعه محسوب گردد.
  • باید این پتانسیل در مدیریت شرکت وجود داشته باشد که پس از آن‌که محصول فعلی به دوره‌ی بلوغ خود نزدیک شد، با استفاده از نوآوری و خلاقیت، هم‌چنان افزایش فروش را حفظ نماید.
  • یک شرکت برای دوام آوردن در صنعت رقابتی باید تحقیق و توسعه‌ی کارآمدی داشته باشد.
  • بعضی از محصولات شرکت‌ها خصوصیاتی دارند که آنها را شاخص میکند. بنابراین این پتانسیل را دارند که عموم مردم بدون نیاز به تبلیغات آنها را خریداری نمایند.
  • آیا شرکت حاشیه‌ی سود ارزشمندی دارد؟ علاوه بر رشد، شرکت باید از یک حاشیه‌ی سود خوب هم برخوردار باشد تا ارزش سرمایه‌ی صاحبان سهام را افزایش دهد.
  • تحلیل‌ هزینه و نظارت حسابداری شرکت چقدر قابل قبول است؟ کنترل هزینه که حاصل تحلیل موثر و کارآمد هزینه‌ها توسط شرکت است، باید پیش از سرمایه‌گذاری مد نظر قرار گیرد.

باید به این نکته اشاره کنیم که موارد و قوانین دیگری هم در استراتژی سرمایه گذاری فیشر وجود دارد که میتوانید با مطالعه کتابش به آنها دست پیدا کنید.

انواع استراتژی سرمایه گذاری کدام است؟

حال که با اصول و قواعد اولیه استراتژی سرمایه گذاری آشنا شده‌ایم، قصد داریم انواع استراتژی سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ادامه این قسمت همراه باشید:

سرمایه گذاری تهاجمی Aggressive investment

 میتوان اینگونه اشاره کرد که بازار سهام یکی از نمونه‌های سرمایه گذاری تهاجمی محسوب می شود که افراد برای بدست آوردن سود بیش‌تر در مدت زمان کم‌تر به سمت آن می‌روند. یک نکته مهم در مورد سرمایه گذاری تهاجمی و استراتژی سرمایه گذاری در این زمینه وجود دارد و آن نکته این است که هر چه ریسک پذیرتر باشیم و بیشتر ریسک کنیم، می‌توانیم بازدهی بیش‌تری را توقع داشته باشیم. بی تردید بعضی از سرمایه گذاران سعی در سرمایه گذاری در رشد دارند که با این حساب باید نوسانات را هم در ذهن خود در نظر گرفته باشند.

سرمایه گذاری محافظه کارانه Conservative investment

 اکثر افرادی که ریسک گریز هستند به سمت سرمایه گذاری محافظه کارانه و استراتژی های این نوع از سرمایه گذاری تمایل پیدا میکنند. آن‌ها تمایل دارند تا با ورود به زمینه‌های سرمایه گذاری ایمن از جمله صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت از خطر ریسک و نوسانات بازار دوری کرده و با بازده‌ای مشخص – که البته معمولا بیش‌ از سود سپرده بانکی است – سرمایه گذاری موفق و بدون ریسکی را تجربه نمایند.

استراتژی سرمایه ‌گذاری معکوس Reverse investment strategy

در این نوع از استراتژی سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاران در زمان رکود بازار خریدهای خودشان را انجام می دهند. افرادی که به این نوع استراتژی سرمایه‌ گذاری معکوس عمل می کنند، در زمانی که بازار به سهام شرکت‌های خوب و قدرتمند که شرایط رو به رشد برای آنها پیش‌بینی می‌شود بی‌توجهی میکند، برای خرید آنها اقدام می‌کنند.

سرمایه گذاری پلکانی Step-by-step investment

خرید پلکانی یکی از راه‌های کاهش ریسک در سرمایه گذاری می باشد. استراتژی سرمایه گذاری پلکانی بر این باور استوار است که اگر فرد تصمیم به خرید سهم در حجم زیادی را می گیرد به جای انجام خرید در یک روز معاملاتی یا خرید با یک قیمت مشخص، میزان حجم خرید خود را در چند روز معاملاتی یا در چند دستور خرید متفاوت با قیمت‌های گوناگون به صورت پلکانی انجام میدهد.
با استفاده از این استراتژی قادر است میانگین قیمت خرید خود را کاهش داده و در صورت به وجود آمدن افت شدید قیمت سهم، ضرر کمتری را متحمل گردد و اگر قیمت سهم رشد داشته باشد، می‌تواند با اضافه کردن تعداد سهم خود در روند صعودی سود مناسبی بدست آورد.

بهترین استراتژی سرمایه گذاری کدام است ؟

بهترین استراتژی سرمایه گذاری کدام است ؟

همانطور که خودتان متوجه شده اید، انواع استراتژی سرمایه گذاری وجود دارد اما نکته مهم تر این است که با توجه به شرایط ما، بهترین استراتژی سرمایه گذاری کدام است. در این بخش به بررسی برخی از بهترین استراتژی های سرمایه گذاری اشاره خواهیم داشت:

  • سرمایه‌ گذاری مبتنی بر ارزش: سرمایه‌ گذاران صندوق سرمایه‌ گذاری مشترک و صندوق قابل معامله، قادر هستند با استفاده از ارزش صندوق سرمایه‌ گذاری مشترک پایه‌ های استراتژی سرمایه‌ گذاری خود را پی ریزی کنند. به بیان دیگر، سرمایه‌گذران مبتنی بر ارزش دنبال سهم هایی خواهند بود که در دوره تخفیف به فروش خواهند رسید. به جای صرف وقت برای جستجوی سهام، تجزیه و تحلیل صورت مالی شرکت‌ ها، یک سرمایه‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری مشترک قادر است صندوق‌های شاخص، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا صندوق‌هایی را که به صورت فعال مدیریت می‌شوند را خریداری نماید. به صورت کلی در این استراتژی اوراق بهاداری خریداری می‌شود که در تحلیل‌های بنیادی کم‌ارزش در نظر گرفته می شوند.
  • سرمایه‌ گذاری مبتنی بر رشد: این استراتژی، از تحلیل‌های بنیادی بهره می برد و یکی از قدیمی‌ترین و اساسی‌ترین اشکال سبک‌های سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌ گذاری مبتنی بر رشد یک استراتژی فعال به شمار می رود که شامل تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی و فاکتورهای اساسی شرکت می‌شود، که سهام را عرضه کرده‌ است. به این منظور باید شرکتی را شناسایی نمایید که شواهد حاکی از آن است در آینده رشد چشمگیری به دنبال خواهند داشت.
  • معامله فعال : معامله فعال کار دشوار و سختی خواهد بود. کمتر از ۵ درصد افرادی که این نوع از استراتژی سرمایه گذاری را به کار می‌گیرند به مقدار قابل قبولی از موفقیت دست می‌یابند و کمتر از ۱ درصد بازده چشمگیری را میتوانند تجربه کنند، اما کسانی که این بازدهی را بدست می آورند، سرمایه سرشاری را خواهند داشت. بیشترین ابزاری که در معاملات فعال وجود دارد، انواعی از تجزیه و تحلیل فنی است. این ابزار تحقیقاتی به جای اندازه‌گیری عوامل مرتبط با کسب و کار مورد نظر، بر روی تغییرات قیمت سهام تمرکز خواهند داشت. سهامداران قادرند در دوره‌های کوتاه مدت به سود رسیده و فرصت این را خواهند داشت که با استراتژی‌هایی که اتخاذ می کنند اهرم فشار را وارد نمایند.
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

در چند سال گذشته ارز دیجیتال بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. از نظر برخی کارشناسان پذیرش ارز‌های دیجیتال را حتی میتوان از رشد اینترنت هم سریع‌تر دانست. پیش‌بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2025 حدود یک میلیارد کیف پول بیت کوین وجود خواهد داشت که با توجه به نرخ رشد قطعا افزایش این رقم دور از انتظار نخواهد بود.

دنیای ارزهای دیجیتال آنقدر همه گیر شده است که شغل تریدری هم به واسطه این رشد چشم گیر، بسیار پرتقاضا ارزیابی می شود. در این مقاله به برخی از مطرح ترین ارزهای دیجیتال اشاره خواهیم کرد که برخی از کارشناسان معتقدند برای سرمایه گذاری می توانند مناسب باشند. البته این نکته را حتما در نظر داشته باشید که ورود به دنیای ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه علمی مناسب می تواند بسیار خطرناک بوده و ضررهای جبران ناپذیری بهمراه داشته باشد. برخی از ارزهای دیجیتالی شناخته شده عبارتند از :

  • بیت کوین Bitcoin (btc)
  • اتریوم Ethereum (eth)
  • پولکادات Polkadot (dot)
  • بایننس کوین Binancecoin (bnb)
  • کاردانو Cardano (ada)

داشتن استراتژی سرمایه گذاری درست یعنی تضمین آینده مالی روشن

در این مقاله تلاش کردیم که مخاطبان مان را با تعریف کلمه استراتژی آشنا کرده و سپس مفهوم استراتژی سرمایه گذاری را شرح دهیم. در ادامه به برخی از مشهورترین استراتژی های سرمایه گذاری پرداختیم و در انتها به بهترین استراتژی سرمایه گذاری و نحوه مدیریت سرمایه رسیدیم. امیدواریم بعد از مطالعه این محتوا نگاهی جدید نسبت به مقوله سرمایه گذاری پیدا کرده باشید و با اتخاذ درست ترین استراتژی سرمایه گذاری، آینده مالی روشنی را برای خود تصویر کنید. گروه نرم افزاری محک بهترین‌ها را برای شما آرزومند است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

وهاب نادری
وهاب نادری
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری