جستجو
Close this search box.

راه اندازی کبابی و جگرکی (0 تا 100)+ ایده های کاربردی

نوشته شده توسط رضا امیری راد
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی کبابی و جگرکی نیز مانند هر کسب و کار دیگری، در کنار تمام مزایا و سود خود، مشکلات و معایبی دارد. تعداد علاقه‌مندان به جگر و غذاهای کبابی نیز در ایران رو به افزایش است. به همین دلیل این شغل در سال های اخیر به یکی از مشاغل پر طرف‌دار تبدیل شده است. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک به نحوه راه اندازی کبابی و جگرکی می پردازیم.

فهرست مطالب

محیط مغازه کبابی و جگرکی چگونه است؟

راه اندازی کبابی و جگرکی یکی از کسب و کارهای سنتی است که از دیرباز تا کنون مشتری‌های خاص خود را داشته است. مغازه کبابی و جگرکی به یک آشپزخانه مجهز داخلی یا بیرون از محیط مغازه نیاز دارد. در مغازه کبابی و جگرکی در کنار جگر، دل،قوه و غذاهای دیگر از جمله جوجه کباب، کباب‌کوبیده، قارچ کبابی و… نیز سرو می‌شود که در ادامه کامل به آنها اشاره خواهد شد.

پیش از اینکه به طور مفصل با درآمد کبابی و جگرکی آشنا شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از روش‌های قیمت گذاری محصول ویدیو کوتاه زیر را مشاهده کنید:

چه خوراکی‌هایی در مغازه کبابی و جگرکی سرو می‌شود؟

برای راه اندازی کبابی و جگرکی باید در کنار جگر و کباب، پخت چند نوع خوراک دیگر نیز در دستور کار قرار بگیرد. از جمله این خوراک ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جگر
  2. دل
  3. قلوه
  4. خوش‌گوشت
  5. خوئک
  6. کتف و بال کبابی
  7. جگر پرده
  8. دنبه
  9. کوهان
  10. جوجه کباب
  11. کباب‌کوبیده
  12. مرغ بریان
  13. کباب‌ترکی
  14. سوسیس کبابی
  15. برنج کته
  16. دیزی

همچنین موارد زیر از دورچین‌های پر طرف‌دار در مغازه جگرکی می‌باشند که بهتر است از آنها در کنار مواد غذایی اصلی استفاده کنید:

  • گوجه کبابی
  • پنیر کبابی
  • قارچ و فلفل کبابی
  • پخت نان داغ
  • زیتون‌پرورده، سبزی‌خوردن، ماست موسیر، دوغ سنتی و این قبیل از دورچین‌ها نیز در کنار خوراک‌ها از مصرف بالایی برخوردار هستند.

لوازم و تجهیزات موردنیاز راه اندازی کبابی و جگرکی

همان‌طور که می‌دانید، خرید لوازم و تجهیزات مغازه کبابی و جگرکی از مهم ترین کارها در راه اندازی کبابی و جگرکی است و در صورت تکمیل بودن آنها، جگرکی شما زودتر رونق می‌گیرد. در ادامه با برخی از این لوازم، کاربرد آنها و حدود قیمت شان آشنا خواهیم شد.

لوازم موردنیازتوضیحات و کاربردحدود قیمتعکس تجهیزات
باربیکیو یا منقل کباب‌پز گازیکباب کردن تمامی موارد قابل‌ارائه و انتقال دود ناشی از کباب کردن به بیرون از مغازهبدون هواکش حدود 4 میلیون تومان با هواکش حدود 10 میلیون تومان تجهیزات مورد نیاز کبابی
یخچال ویترینی ایستادهنگهداری از مواد خام و چینش آنها جهت جلب نظر مشتریدو متری شیشه‌ای و دو درب حدود 25 میلیون تومان وسایل مورد نیاز کبابی
سیخ استیل کباب و جگرسیخ مناسب برای کباب کردن انواع گوشت، جوجه و جگرسیخ کباب تکی حدود 60 هزار تومان (تعداد بستگی به میزان مشتری) سیخ جگر تکی حدود 4 هزار تومان وسایل مورد نیاز جگرکی
دیس مخصوص غذا (رستورانی) و سینیسینی و دیس‌های بزرگ و مخصوص مناسب جهت چینش و سرو هر نوع غذادر صورت خرید عمده دیس حدود 25 هزار تومان (هر عدد) سینی هر عدد بین 60 تا 80 هزار تومان وسایل مورد نیاز جگرکی
قابلمهجهت پخت برنج و دیزی50 تا 100 هزار تومان (هر عدد) تجهیزات مورد نیاز کبابی
تنور پخت نانتنور پخت سیار نان دستی به‌منظور پخت نان داغ در هنگام سفارش مشتریحدود 5 میلیون تومان تجهیزات مورد نیاز کبابی
یخچال نوشابهجهت نگهداری انواع مواد و دورچین از جمله نوشابه، ماست، دوغ و …بین 8 تا 13 میلیون تومان وسایل مورد نیاز کبابی
میز کار بزرگجهت خردکردن، آماده‌سازی و چینش غذا در سینی و ظروفبین 2 تا 5 میلیون تومان (بستگی به جنس و ابعاد) تجهیزات مورد نیاز جگرکی
فر گازاجاق‌گاز شعله‌ای همراه با فربین 7 تا 20 میلیون تومان (بستگی به تعداد شعله) تجهیزات مورد نیاز جگرکی
دستگاه جوجه‌گردانجهت بریان کردن مرغحدود 11 میلیون تومان وسایل مورد نیاز جگرکی
وان ظرف‌شویی استیلوان استیلی گود جهت شستشوی ظرف‌های بزرگ مانند قابلمهحدود 5 میلیون تومان تجهیزات مورد نیاز جگرکی
آبچکان و نگهدارنده ظروف بزرگجهت نگهداری ظروف شسته شدهحدود 3 تا 4 میلیون تومان وسایل مورد نیاز کبابی
میز و صندلیبرای انتظار و سرو غذا در محیط داخل یا بیرونیک سرویس 4 نفره حدوداً 2 میلیون تومان وسایل مورد نیاز جگرکی
وسایل اضافی دیگروردنه نان، بادبزن، قاشق، چنگال، کارد، لیوان، بن ماری شفاف و سوراخ‌دار و …بسته به میزان مشتری وسایل مورد نیاز کبابی

مغازه جگرکی و کبابی خود را چگونه بچینیم؟

دکوراسیون داخلی و نحوه چیدمان مغازه کبابی و جگرکی تاثیر بسیار زیادی در موفقیت مغازه و رسیدن به درآمد بالا دارد. چیدمان و دکوراسیون داخلی جگرکی تأثیر شگرفی در جذب و از همه مهم تر وفادار سازی مشتری دارد.
استفاده از آب‌نما، رنگ‌بندی‌های ویژه، نورپردازی خاص و فضایی برای قراردادن گلدان‌ها، نقش بسزایی در ایجاد فضایی آرام‌بخش دارد.

علاوه بر آن، داشتن سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب برای فصول گرم و سرد سال، نظافت سالن و ظروف، رعایت اصول بهداشتی در آشپزخانه و تهیه غذا، موسیقی زنده یا پخش موسیقی های روز مطابق با فضای سنتی یا مدرن از دیگر عوامل تأثیرگذار در افزایش جذب و رضایت مشتریان است.

از دیگر موارد مهم در راه اندازی کبابی و جگرکی نحوه چینش ویترین مغازه می‌باشد. تمیز و مرتب بودن ویترین به عنوان نمای کلی که مشتری از مغازه شما می بیند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به‌عنوان‌مثال دو مغازه کبابی و جگرکی را در نظر بگیرید که یکی از آنها دارای ویترین زیبا و مرتب، سینی‌های سلفون کشیده مواد غذایی و شیشه‌های تمیز می‌باشد و درعین‌حال مغازه دیگر با سینی‌های کثیف و به‌هم‌ریخته، شیشه‌های لکه‌دار و نظافت پایین،خدمات ارائه می‌دهد. این نظافت نمایی از تمام فرایند طبخ غذا در مغازه شما می‌باشد. نظافت بالا باعث ایجاد حس مثبت شده و نظافت پایین نارضایتی و عدم حس اعتماد را به مشتری القا می کند.

راه اندازی کبابی و جگرکی

راه اندازی کبابی و جگرکی در 7 مرحله

مانند هر کسب و کاری دیگری که برای شروع نیاز به یک طرح تجاری دارد، ایده راه اندازی کبابی و جیگرکی نیز با طی کردن مراحل مشخص اجرایی خواهد شد. این مراحل مسیر شما را هموارتر می‌کند. شما می توانید با مطالعه، یادداشت‌برداری و تکیه بر اطلاعات به دست آمده کار خود را شروع کنید.

گام اول: نوشتن طرح تجاری

طرح تجاری نقش مهمی در موفقیت یک کارآفرین دارد. داشتن یک طرح کسب و کار اجرایی و جامع به شما کمک می‌کند تا پیش‌نیازهای راه اندازی یک کسب و کار را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. موضوعات مهمی که باید مورد بررسی قرار گیرند عبارت‌اند از:

  • نام کسب و کار خود را چه خواهید گذاشت؟
  • مدیریت هزینه‌های کبابی و جگرکی خود را چگونه انجام خواهید داد؟
  • درآمد مغازه کبابی و جگرکی چقدر است؟
  • اهمیت نوشتن یک طرح تجاری در راه اندازی کبابی و جگرکی چیست؟

نام کسب و کار خود را چه خواهید گذاشت؟

قبل از راه اندازی کبابی و جگرکی باید بدانید که انتخاب نام مناسب بسیار مهم و چالش‌برانگیز است. اگر قبلاً نامی برای مغازه جگرکی خود انتخاب نکرده‌اید از صاحبان دیگر رستوران‌ها کمک بگیرید. هنگام راه اندازی جگرکی و ثبت آن، توصیه می‌کنیم نامی انتخاب کنید که در پلتفرم‌های زیر موجود بوده و کسی آن را انتخاب نکرده باشد:

  • دردسترس‌بودن نام در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی
  • دردسترس‌بودن نام جگرکی در دامنه وب

چرا باید طرح کسب‌وکار بنویسیم؟

به‌صورت خلاصه “طرح کسب و کار” یا به عبارتی ” طرح تجاری“ نقشه راه موفقیت شما است. هدف از ایجاد یک طرح اولیه برای کارآفرینان، ترسیم و درک اهداف خود و برنامه‌ریزی منسجم برای رسیدن به آن‌ها است. مزایای نوشتن طرح کسب و کار به شرح زیر است:

  1. با استفاده از طرح کسب‌وکار، ایده کسب‌وکار خود را قانونی کنید.
  2. موفقیت شغلی خود را در آغوش بگیرید.
  3. سرمایه‌گذاری و بودجه تأمین کنید.
  4. افراد مناسب را استخدام کنید.
  5. به‌راحتی نیازهای خود را اعلام کنید.
  6. بازاریابی و فروش خود را با داشتن طرح تجاری آسان‌تر کنید.

درآمد ماهیانه کبابی و جگرکی چقدر است؟

بر خلاف برخی از مشاغل که به دو صورت مستقیم (فروش کالا) و غیرمستقیم (ارائه خدمات) درآمدزایی می‌کنند، درآمد راه اندازی جگرکی فقط به‌صورت مستقیم می‌باشد. البته درآمد جگرکی به محل مغازه و هزینه هایی که صرف خرید تجهیزات کبابی و جگرکی می‌شود نیز بستگی دارد. به طور میانگین هزینه راه اندازی کبابی و جگرکی حدود 50 میلیون تومان می‌باشد؛ اما اگر راه اندازی کبابی و جگرکی به شکلی اصولی و با اطلاعات کافی انجام شود؛ درآمدی حدود 15 تا 20 میلیون تومان در ماه را به ارمغان خواهد آورد.

راه اندازی جگرکی
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

گام دوم: پیداکردن مکان مناسب برای کبابی و جگرکی

برای راه اندازی کبابی و جگرکی شما به یک مغازه نه‌چندان بزرگ در محدوده مناطق مسکونی نیاز دارید. بهتر است حداقل ابعاد موردنیاز برای یک مغازه کبابی و جگرکی 15 متر باشد تا لوازم و تجهیزات موردنیاز در این فضا جای  بگیرند. این مکان بهتر است در نزدیک مجتمع‌ها و منازل مسکونی کرایه شود به‌طوری‌که مردم بتوانند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

گام سوم: ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی کبابی و جگرکی، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیای باارزش) در صورت شکایت از جگرکی، در معرض خطر قرار می‌گیرند.

گام چهارم: کسب مجوزهای لازم

همه کسانی که قصد پخت‌وپز و سرو جگر، دل، کله‌پاچه و غیره را دارند باید اقدام به دریافت جواز کسب جگرکی از اتحادیه صنف فروشندگان دل، قلوه، جگر کنند. امروزه تهیه و توزیع جگر، دل‌وقلوه با رونق زیادی در بازار مواجه شده است. از آنجایی‌که این نوع غذا در ایران طرف‌داران زیادی دارد، راه اندازی کبابی و جگرکی می‌تواند درآمد بسیار خوبی را برای متقاضیان آن به ارمغان بیاورد.
دریافت مجوز فعالیت به‌صورت قانونی دارای شرایط خاصی است که به شرح زیر است:

  • حداقل مساحت واحد صنفی باید ۱۲ مترمربع باشد.
  • لوازم و تجهیزات می‌بایست طبق عرف اتحادیه باشند.
  • موجود بودن یخچال ویترینی در واحد صنفی.
  • رعایت نکات بهداشتی در واحد صنفی.

مراحل اخذ جواز کسب جگرکی چیست؟

  1. ارسال درخواست خود به سامانه ایرانیان اصناف
  2. بررسی‌های اولیه توسط ارگان مربوطه که حدود 10 تا 15 روز طول می‌کشد.
  3. در صورت‌پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک وجود دارد. هیئت‌مدیره اتحادیه باتوجه‌به شرایط فرد تصمیم‌گیری کرده و در صورت صلاحیت، تأییدیه دریافت پروانه کسب را به وی می‌دهد. پس از اخذ تأیید، نیاز به پرداخت وجوه موردنیاز اتحادیه به سامانه اصناف ایران می‌باشد.هزینه عضویت سالانه 2500000 ریال و ورودی سال اول 8000000 ریال می‌باشد.
  4. در آخرین مرحله در صورت احراز صلاحیت فرد برای دریافت جواز کسب، رئیس اتحادیه به مدت یک سال برای وی پروانه کسب صادر می‌کند. در صورت گذشت یک سال، جواز کسب یک دوره پنج یا ده‌ساله تمدید می‌شود.

گام پنجم: ثبت‌نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت‌نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به‌صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت‌نام مالیاتی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت‌نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت‌نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی
نرم افزار حسابداری

گام ششم: خرید نرم افزار حسابداری کبابی و جگرکی

در مغازه کبابی و جگرکی ممکن است منوی متنوعی از محصولات و خوردنی‌های لذیذ داشته باشد. با نرم افزار حسابداری کبابی و جگرکی محک می‌توانید بدون محدودیت منوهای متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر کدام قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. ضمناً سفارش مشتریان بر اساس مسیرهای تعریف‌شده به پرینترهای آشپزخانه و صندوق ارسال می‌شوند.
از مزایای نرم افزار حسابداری کبابی و جگرکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعریف بدون محدودیت غذاها و نوشیدنی‌ها
  • تعریف بدون محدودیت مشتریان و گروه‌بندی
  • امکان ثبت تصویر برای هر غذا یا نوشیدنی
  • امکان ایجاد اشتراک برای مشتریان
  • تعیین سطح قیمت برای مشتریان خاص
  • تعیین دستمزد کارکنان و درصد آن‌ها
  • امکان رند کردن فاکتور به‌صورت خودکار به میزان مشخص شده

گام هفتم: ساخت وب‌سایت برای مغازه کبابی و جگرکی

طراحی یک وب‌سایت فروشگاهی ساده برای ارائه و فروش محصولات کبابی و جگرکی به‌صورت آنلاین و معرفی جگرکی خود به مشتریان ایده خوبی است. می‌توان از سایت برای بالارفتن وسعت فروش، شناخت هویت کسب‌وکارتان توسط افراد و ثبت سفارش اینترنتی استفاده کرد. راه اندازی وب سایت که همراه با فایل صوتی برای شما آماده شده است، یک گام عالی برای شروع است.

رمز موفقیت مغازه کبابی و جگرکی در چیست؟

تا به اینجا با چگونگی راه اندازی کبابی و جگرکی آشنا شدید و آموختید که به چه تجهیزات و لوازمی برای راه اندازی نیاز دارید؟هم اکنون به ارائه نکاتی می پردازیم تا با استفاده از آنها از رقبای خود پیشی بگیرید:

  • مواد خام مانند مرغ و گوشت را سعی کنید از کشتارگاه تهیه کنید تا علاوه بر به‌صرفه بودن، مواد تازه‌تر و باکیفیت بهتری داشته باشید.
  • سعی کنید سیستم تحویل درب منزل را راه اندازی کنید تا مشتریانی که قادر به سفارش حضوری غذا نیستند هم توانایی سفارش تلفنی یا آنلاین از شما را داشته باشند.
  • وزن معمول سیخ‌های کباب حدوداً 16 تا 20 گرم می‌باشد؛ شما می‌توانید با اضافه‌کردن دورچین به سیخ (مانند فلفل)، جلوه‌ای به‌ظاهر آن بخشیده و با متفاوت بودن، رضایت مشتریان را جلب کنید.
  • بهداشت، اصل اولیه شروع هر کاری است. سعی کنید نظافت عمومی را به‌صورت روزانه رعایت کنید. خصوصاً در محل انتظار مشتری و بیرون از درب مغازه؛ هرچقدر تجهیزات و مغازه شما تمیزتر باشد، اعتماد مشتری نیز بیشتر جلب می‌شود.
  • در زمان انتظار مشتری می‌توانید از پیش‌غذا و خوراکی‌هایی مانند (چیپس، ماست موسیر و دسر) استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که نگه‌داشتن چندروزه گوشت در فریزر ممکن است مشکلی نداشته باشد اما نگه‌داری جگر باعث ازبین‌رفتن طعم آن خواهد شد.
  • میز و صندلی و روکش آن‌ها شیک و مناسب با فضای جیگرکی شما باشد.
  • تا جایی که امکان دارد از دکوراسیونی جدید و چشم‌نواز استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال از گل‌وگیاه یا آکواریوم استفاده کنید.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری کبابی و جگرکی محک

همیشه مدیریت هزینه‌ها در کبابی و جگرکی برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه بوده و محاسبه هزینه‌ها به‌صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود فروش، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است. نرم افزار حسابداری محک با امکانات ویژه‌ای که برای صنف کبابی در نظر گرفته است می‌تواند پاسخگوی تمام نیازمندی‌های شما باشد.
با استفاده از نرم افزار حسابداری ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب می‌شود. امید است از راهنمای راه اندازی کبابی و جگرکی ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری جگرکی خود نهایت استفاده را برده باشید.

منبع:

investopedia

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

رضا امیری راد
رضا امیری راد
کارشناس طراحی وب‌سایت و سئو، علاقه مند به یادگیری و پیشرفت در حوزه دیجیتال مارکتینگ.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

4 پاسخ

    1. با سلام
      قیمت ها و تعرفه های متفاوته
      فرم مشاوره رایگان تو این آدرس هست :
      https://www.mahaksoft.com/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%ad%da%a9/%d8%af%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d9%85%d9%88-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

      میتونین فرم مشاوره رو پر کنین و طی تماس تیم فروش با شما بهترین بسته با امکانات مورد نیاز برای شما رو بهتون پیشنهاد میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری