جستجو
Close this search box.

چطور یک فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار راه اندازی کنیم؟

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

گسترش تعداد کاربران اینترنت و استفاده روزافزون از گوشی های هوشمند باعث شده تا ما هر روز کارهای بیشتری را از طریق اینترنت و در آسایش خانه خود انجام دهیم ، مانند خرید میوه از فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار. یکی از کارهایی که در گذشته زمان زیادی از ما می‌گرفت، خرید بود. در گذشته خرید مایحتاج روزانه و موارد مورد نیاز خانه از فروشگاه های متعدد کاری زمان بر بود که با معرفی هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای تا حدودی این مشکل حل شد. اما باز هم منتظر ماندن در ترافیک، بیرون رفتن در هوای آلوده، تمام شدن محصول مد نظر ما در قفسه های فروشگاه و ایستادن در صف پرداخت از جمله مشکلاتی است که خریداران با آنها رو به رو بودند.

فهرست مطالب

فایل صوتی مقاله را اینجا گوش دهید

با ورود فروشگاه های اینترنتی به عرصه کسب و کار کشور و موفقیت خرده فروشی های آنلاین مانند دیجی کالا، فروشگاه های اینترنتی به بخشی جدانشدنی از فضای کسب و کار تبدیل شده اند. این روزها کمتر کسب و کاری را می توان یافت که فروشگاه اینترنتی یا اپ فروش نداشته باشد. علاوه بر این شرکت های بزرگ مانند اسنپ و دیجی کالا نیز حوزه کار خود را گسترش داده و سعی کرده اند تا کسب و کارهایی که فروشگاه آنلاین ندارند را در فضای رقابتی حمایت کنند. صنف میوه و تره بار نیز از این قاعده مستثناء نبوده است و چندین فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار در کشور ما فعالیت می کنند. هر روزه مشتریان بسیاری با خرید آنلاین میوه و تره بار خود اما برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ یک فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار 1

فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار یا فروش در خرده فروشی های آنلاین؟

اولین سوالی که در راه اندازی مغازه میوه و تره بار باید به آن پاسخ بدهید این است که آیا می خواهید فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار خود را راه اندازی کنید یا بهتر است محصولات خود را از طریق خرده فروشی های آنلاین به فروش برسانید؟ برای یافتن پاسخ این سوال باید ابتدا امکانات فروشگاه خود را بسنجید و معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

1.اندازه فروشگاه شما چقدر است؟

اندازه فروشگاه تاثیر مستقیمی بر روی تعداد و تنوع محصولات شما دارد. آیا تعداد محصولات شما آنقدر هست که راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار توجیه داشته باشد؟ اگر تنوع محصولات شما کم و تعداد آن محدود است بهتر است از طریق واسطه و خرده فروشی های آنلاین محصولات خود را به فروش برسانید.

2.آیا دانش کافی برای مدیریت فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار را دارید؟

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار به اطلاعاتی در زمینه راه اندازی سایت و مدیریت آن نیاز دارید. حتی اگر طراحی سایت را برون سپاری کنید باز هم باید اطلاعات کافی برای مدیریت آن داشته باشید. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بر بستر وردپرس راه اندازی می شوند (دلیل آن را در ادامه مقاله توضیح می دهیم) و شما باید در مورد این پلتفرم، نحوه قراردادن و حذف کردن محصولات، اتصال نرم افزار حسابداری به این فروشگاه و… آگاهی داشته باشید.

3.آیا توان صرف هزینه برای راه اندازی و پشتیبانی فروشگاه اینترنتی را دارید؟

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار راه های مختلفی وجود دارد. استفاده از فروشگاه سازها، راه اندازی فروشگاه از طریق پلتفرم وردپرس و یا طراحی کامل سایت از پایه. هزینه هر کدام از این موارد با توجه به امکاناتی که نیاز دارید متفاوت است، اما به طور کلی استفاده از فروشگاه ساز از دو مورد دیگر ارزان تر است. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید حداقل هزینه ای معادل 800 هزار تومان برای راه اندازی اولیه و ماهیانه حدود صد هزار توامن برای پشتیبانی و نگهداری از آن هزینه کنید. اگر در حال حاضر توان پرداخت این هزینه ها را ندارید، استفاده از خرده فروشی های آنلاین برای شما بهتر است. ثبت نام در خرده فروشی ها رایگان است و شما هزینه استفاده از خدمات آنها را از طریق پورسانت پرداخت می کنید.

پس از پاسخ به این موارد می توانید با آگاهی بیشتری روش فروش اینترنتی خود را انتخاب کنید. اگر با توجه به این موارد تصمیم گرفته اید فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار خود را راه اندازی کنید، می توانید گام بعدی را بردارید.

فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار 2

انتخاب نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

همان طور که گفتیم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی راه های مختلفی پیش رو دارید. اولین و ساده ترین راه استفاده از سایت سازهای آنلاین است. با استفاده از این سایت سازها نیازی به نگرانی در مورد مسائل فنی نیست. کافی است شما وارد این سایت ها شده، از بین قالب های از پیش آماده شده برای خود یک کدام را انتخاب کنید، با استفاده از امکانات سایت تغییرات لازم را انجام داده و فروشگاه خود را راه اندازی کنید. هرچند استفاده از این سایت سازها ساده است، اما امکانات آنها محدود بوده و به شما قدرت انتخاب زیادی نمی دهند. هرچند سازندگان این سایت سازها تلاش کرده اند تا یک پلتفرم مناسب و جامع ارائه دهند، اما اگر قصد دارید فروشگاه خود را در بالای نتایج جستجوی گوگل قرار دهید، این سایت سازها مناسب شما نیستند.

چرا باید در نتایج بالای گوگل قرار بگیرید؟

طبق آماری که گوگل، به عنوان پراستفاده ترین موتور جستجوی دنیا، منتشر کرده است بیش از 66 درصد کسانی که مطلبی را جستجو کرده اند، تنها بر روی سه لینک اول کلیک می کنند. برای مثال اگر فردی میوه فروشی آنلاین یا سبزی فروشی آنلاین را در گوگل جستجو کند، به احتمال زیاد تنها بر روی سه لینک اول کلیک می کند و اگر فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار شما جزء این سه لینک نباشد، احتمال دیده شدن محصولات شما بسیار کم است. گوگل برای قرار دادن لینک ها در رتبه های بالا معیارهای مختلفی را در نظر می گیرد که بررسی و رعایت آنها در حوزه علم سئو است که ابزارهای مختلفی نیاز دارد. سایت سازها با هدف راحتی راه اندازی فروشگاه ایجاد شده اند. اگر مشتریان شما گروه مخصوصی هستند و قصد دارید با راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار تنها اسباب راحتی آنها را فراهم آورید، می‌توانید از سایت ساز استفاده کنید. اما اگر هدف شما افزایش فروش و جذب مشتریان جدید است، ما گزینه های بعدی را پیشنهاد می‌کنیم.

فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار 3
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

استفاده از پلتفرم های مدیریت محتوا

پلتفرم های مدیریت محتوا که محبوب ترین آنها در ایران وردپرس است، ضمن آسان سازی راه اندازی فروشگاه اینترنتی، مدیریت محتوا و محصولات را نیز بسیار راحت کرده اند. اگر اطلاعات کافی در این زمینه دارید می توانید با خرید یک قالب و نصب وردپرس بر روی هاست یا سرور، به راحتی فروشگاه خود را راه اندازی کنید. اما اگر دانش این کار را ندارید، می توانید طراحی و پیاده سازی سایت را برون سپاری کنید. تیم های بزرگ و کوچک بسیاری هستند که با هزینه های کم می توانند این کار را برای شما انجام دهند. هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار با وردپرس بین یک و نیم تا سه میلیون تومان خواهد بود.

هنگام برون سپاری سایت دقت کنید که باید تمام ویژگی های مورد نظر خود را به آنها ارائه دهید. در پایان نیز باید فایل های آموزشی کار با سایت (انتشار یا تغییر محصولات، انتشار محتوا، ایجاد صفحات جدید، تغییر آدرس و شماره تلفن و…) را از آنها بخواهید. فروشگاه شما یک درگاه پرداخت نیز باید داشته باشد که می توانید از طریق درگاه های واسطه یا بانک ها اقدام کنید. برای دریافت درگاه نیز به نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنید که فرایند دریافت آن را می توانید با جستجو در اینترنت یا پرسش از تیم طراحی سایتتان یاد بگیرید.

فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار 4

فروشگاه خود را راه اندازی کنید

حالا که مقدمات کار آماده است و تصمیم خود را گرفته اید، می توانید فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار خود را راه اندازی کنید. در ابتدای کار باید نام دامنه فروشگاه خود را انتخاب کنید. اگر دامنه فروشگاه شما قبلا ثبت شده باشد (که احتمال آن زیاد است) می توانید با اضافه کردن پسوند یا پیشوند به آن دامنه را انتخاب کنید. برای مثال اگر نام فروشگاه شما سبز است، و این نام قبلا انتخاب شده، می توانید نام های سبزشاپ یا سبزفروت را انتخاب کنید. پس از انتخاب دامنه، با توجه به معیارهای خود یک تیم را برای طراحی سایت انتخاب کرده و کار را به آنها بسپارید. آنها باید اطلاعات لازم (سایت هایی که شما به عنوان نمونه در نظر گرفته اید، رنگ قالب، لوگوی فروشگاه، آدرس و شماره تماس، صفحاتی که در نظر دارید، محصولاتی که می فروشید و…) را از شما دریافت کرده و در موعد مقرر سایت را تحویل شما بدهند.

پس از تحویل سایت نیز آموزش های لازم را از آنها بخواهید. مهم است که بدانید چطور باید سایت خود را مدیریت کنید. یک اشتباه ممکن است تمام زحماتی که کشیده اید را به باد بدهد. اگر خودتان زمان کافی برای مدیریت سایت ندارید، می توانید یک نفر را برای انجام این کار استخدام کنید.

حسابداری فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار

فروشگاه اینترنتی شما مانند فروشگاه اصلی نیاز به حسابداری دارد. وارد کردن اطلاعات فروش سایت در نرم افزار حسابداری کاری مشکل و زمان بر است. از این رو ما تلاش کرده ایم با تولید افزونه بازارا کار حسابداری برای فروشگاه های اینترنتی را آسان کنیم. عزیزانی که از نرم افزار حسابداری محک استفاده می کنند، می توانند با نصب این افزونه فروشگاه اینترنتی میوه و تره بار خود را به طور مستقیم به نرم افزار حسابداری متصل کرده و تمام عملیات های حسابداری مانند صدور فاکتور را به راحتی انجام دهید. افزونه بازار سیستم فروش سایت را به طور کامل با نرم افزار حسابداری محک هماهنگ می کند.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری