جستجو
Close this search box.

نرم افزار حسابداری تحت وب چیست | حسابداری تحت شبکه چه مزایایی دارد؟

نوشته شده توسط وهاب نادری
زمان مطالعه این مقاله: 10 دقیقه

فهرست مطالب

با گسترش کاربرد اینترنت، نرم افزار حسابداری تحت وب (آنلاین) وارد عرصه حسابداری شد. این نرم افزارها به طور خاص برای استفاده از طریق اینترنت طراحی شده‌اند، نه اینکه به صورت محلی بر روی رایانه‌های شرکت نصب شوند. نرم افزارهای حسابداری تحت وب نیاز به فناوری اطلاعات مانند سخت افزار سرور، پشتیبان گیری و نگهداری را کاهش می‌دهند و هزینه‌ها را از یک هزینه بزرگ به یک هزینه بسیار کمتر، اما مداوم ماهانه یا سالانه تغییر می‌دهند. در ادامه به بررسی انواع نرم افزار حسابداری تحت وب، مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

می‌توانید فایل صوتی «نرم افزار حسابداری تحت وب» را گوش کنید

نرم افزار تحت وب چیست؟

نرم افزار تحت وب چیست؟

نرم افزار حسابداری تحت وب که با عناوین نرم افزار حسابداری ابری و نرم افزار حسابداری اینترنتی نیز شناخته می‌شود، به نرم افزارهایی گفته می‌شود که کاربران برای استفاده از آن، تنها نیاز به یک مروگر دارند؛ یعنی برای اجرا کردن این نرم افزارها کافی است یک مروگر داشته باشید. این نوع از نرم افزارها برخلاف نرم افزارهای تحت ویندوز، نیازی به دانلود یا دریافت CD برای نصب یا بروزرسانی‌ ندارند. تحت وب بودن یعنی ارتباط کاربر با نرم افزار از طریق مرورگر وب و تبادل اطلاعات با سرور از طریق یک ارتباط شبکه. این ارتباط شبکه می‌تواند به کوچکی و محدودیت یک شبکه داخلی در یک ساختمان کوچک و یا به بزرگی و گستردگی جغرافیایی شبکه اینترنت باشد.

این نرم افزارها روی یک هاست که در دسترس کاربر نیست قرار دارند و از طریق اینترنت، داده ها را در اختیار کاربر می‌گذارند. داده‌های ورودی به “فضای ابری” ارسال شده و در آنجا اطلاعات پردازش و به کاربر بازگردانده می‌شود.

روش‌های طراحی در اینگونه نرم افزارهای بسیار متنوع و مدرن است تا جایی که شرکت‌های بزرگ نرم افزاری مانند گوگل راه‌حل‌هایی برای بهبود بخش UI وب اپلیکیشن‌ها یا نرم افزارهای تحت وب ارائه کرده‌اند که در نسخه‌های Windows Form به چشم نمی‌خورد.

نرم افزار تحت ویندوز چیست؟

این نوع از نرم افزارها نیاز به سیستم عامل ویندوز دارند و معمولا  با زبان های برنامه نویسی c# طراحی و ساخته شده‌اند. نرم افزارهای تحت وب نیازی به نصب بر روی ویندوز یا سیستم عامل دیگری ندارند.

نرم افزارهای تحت وب با وب اپلیکیشن ها چه تفاوتی دارند؟

وب اپلیکیشن معادل تحت وب است و میتوانند انواع وب سرویس ها و ابزارهای آنلاین را پوشش دهد و میتوان انواع وب اپلیکیشن‌ها را توسعه و ارتقا داد.

نرم افزار تحت وب از چه ساختاری تشکیل شده است؟

وجود فریم ورک‌ها موجب بالاتر رفتن امنیت و ساختارمند شدن پروژه‌های تحت وب شده است. یکی از بهترین فریم ورک‌ها لاراول با زبان PHP است که در طراحی انواع نرم افزارها و وب سایت‌های فروشگاهی و نرم افزارهای حسابداری و … مورد استفاده قرار گرفته است.

نرم افزار حسابداری آنلاین چیست؟

نرم افزار حسابداری آنلاین چیست؟

نرم افزارهای حسابداری آنلاین یا همان تحت وب (Web based) ابزاری فوق العاده کارآمد برای انجام امور حسابداری بدون کمترین دردسر و مشکل هستند. به اینترنت وصل می‌شویم، تمامی حسابها، هزینه و درآمد و … را در نرم افزار ثبت می‌کنیم و با استفاده از ابزارهایی که مشابه نرم افزار حسابداری عادی می‌باشند محاسبات تجاری لازم برای کسب و کار خود را انجام می‌دهیم و آن را ذخیره می‌کنیم.

این نرم افزارها  نوع خاصی از نرم افزارهای کلاینت و سرور هستند که روش طراحی و توسعه آنها نسبت به نرم افزارهای ویندوزی مدرن‌تر و تواناتر می‌باشد. نرم افزار حسابداری تحت وب روی کامپیوتر کاربر نصب نخواهد شد و کاربر با استفاده از مرورگرهای مرسوم همچون گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا، اکسپلورر و … به آن دسترسی پیدا می‌کند و از یک هسته پایدار بهره برده و با تغییر در عملکرد یا آپدیت برای همه کاربران در سطح شبکه جهانی اینترنت تغییر می‌کند .

چرا از نرم افزار حسابداری تحت شبکه استفاده کنیم؟

برای کسب و کارهای گوناگون نرم افزارهای حسابداری مختلفی با امکانات متنوع آماده شده‌اند که اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ فعلی در داخل کشور از این نرم افزارها بهره می‌برند، اما چه دلایلی وجود دارد که ما مجاب شویم تا به سمت استفاده از ابزارهای آنلاین حسابداری حرکت کنیم؟

 بسیار مشخص است که اولین و شاید مهمترین مزیت استفاده از نرم افزارهای تحت وب برای مدیریت حسابداری، این مطلب خواهد بود که همیشه و همه جا مستقل از مکان و زمان به حساب‌های خود دسترسی دارید. در ادامه این قسمت به مزایای نرم افزار حسابداری تحت وب اشاره میکنیم:

  • در نرم افزارهای حسابداری تحت وب، شما در هر مکان و زمانی به آسانی به حساب‌های خود دسترسی دارید و الزامی به حضور در شرکت برای دسترسی به حساب‌ها نخواهید داشت.
  • تجربه استفاده از این نرم افزارها اثبات کرده که امنیت سیستم‌های تحت وب حسابداری به مراتب بالاتر از نسخه‌های محدود به سیستم است.
  • با توجه به اینکه نرم افزار حسابداری تحت وب امکان دسترسی شما را از طریق مرورگر وب فراهم می سازد، نیازی به نصب نرم افزار یا اپلیکیشن جداگانه ای برای دسترسی به حساب های خود نخواهید داشت.
  • چنانچه از شرکتی معتبر اقدام به تهیه نرم افزار حسابداری تحت وب کنید قطعا ابزار به صورت ریسپانسیو طراحی شده و روی سایر دستگاه‌ها مانند تبلت و موبایل نیز به آسانی قابل استفاده خواهد بود. هرچند اکثر شرکت‌های خدمات حسابداری به مشتریان خود توصیه می‌کنند برای دسترسی به همه امکانات از نسخه دسکتاپ نرم افزار حسابداری استفاده نمایند.
  • اگر کار شما دارای چند شعبه و یا شریک باشد، شرکا و شعبات دیگر به آسانی قادر هستند تا وارد سیستم شده و حساب‌های خود را ثبت کنند. بسته به نوع نرم افزار آنلاینی که خریداری شده باشد می‌توانید سطح دسترسی‌های متنوعی نیز برای شعبات و شرکا خود تعریف نمایید.
  • شاید ذخیره اطلاعات در سرور خارجی یا فضای ابری برای عده‌ای از افراد نگران کننده بنظر برسد اما فقط کافی است اینگونه تصور کنیم در نرم افزار تحت ویندوز یا لوکال تمامی اطلاعات حسابداری شرکت بر روی سیستم کامپیوتری ذخیره می‌شود که احتمال دارد دچار ویروس شود یا ایراد سخت افزاری پیدا کند که گاهی اوقات ممکن است جبران ناپذیر باشند. اما با استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب دیگر لازم نیست نگران پیش آمدن این مشکلات باشید.
  • نرم افزارهای تحت وب ارزان هستند. یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از نرم‌افزارهای تحت وب هزینه به‌صرفه است. در این نوع از نرم افزاهای حسابداری نیاز به خرید لایسنس نرم افزار و یا هیچ سخت‌افزاری وجود ندارد. در واقع سازمان‌ها به میزان استفاده، حق اشتراک می‌پردازند. علاوه بر کاهش هزینه موضوع دیگری که اهمیت دارد زمان است. معمولا در استفاده از سیستم‌های غیرآنلاین سازمان‌ها باید وقت زیادی را برای  بروز نگه داشتن، پشتیبان‌گیری و حفظ امنیت زیرساخت‌ها صرف کنند. این در حالیست که استفاده از سیستم‌های آنلاین همه این مسئولیت‌ها را به شرکت ارائه‌دهنده خدمات مربوطه منتقل می‌کند.
مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب چیست؟

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب چیست؟

علاوه بر عواملی که در قسمت قبلی بیان کردیم، برخی امکانات در نرم افزارهای حسابداری تحت وب وجود دارد که می توان آنها را بعنوان مزایایی منحصر به فرد به حساب آورد. البته باید توجه داشته باشید از هر شرکتی که اقدام به تهیه نرم افزار آنلاین حسابداری کنید باید با مشاور شرکت مربوطه تبادل نظر کنید تا ببینید کدام یک از پلن های نرم افزاری می تواند به بهترین شکل نیازهای شما را برآورده سازد، بنابراین ممکن است همه این مزیت های نام برده شده در یک نرم افزار تعبیه نشده باشند:

  • امکان اتصال به سایر نرم افزارها: از جمله امکانات این قبیل نرم افزارها، اتصال به نرم افزار crm ، اتصال به نرم افزارهای مربوط به سیستم پخش و تولید و سایر نرم افزارهای مورد استفاده در یک سازمان است.
  • اتصال با استفاده از پروتکل https: توجه داشته باشید که بسیار مهم است که نرم افزار حسابداری تحت وب شما از بستر امن ssl برای تراکنش‌ها استفاده نماید تا از هر جهت خیال شما بابت ایمن بودن تراکنش‌ها راحت باشد.
  • اطلاع رسانی با پیامک: امکانات پیامکی در نرم افزارهای انلاین بسیار مهم و کلیدی است، مواردی مثل ورود با پیامک، ارسال رمز عبور در صورت فراموشی با پیامک، ارسال نوتیفیکیشن به مدیر اصلی سیستم به وسیله پیام کوتاه.
  • سیستم پشتیبانی سریع: بسیار مهم است که نرم افزار حسابداری آنلاین را از شرکتی معتبر که امتحان خودش را در این زمینه پس داده تهیه کنید تا خیالتان از بابت رفع ایرادات احتمالی در آینده از هر جهت راحت باشد.
  • واکنشگرا بودن: حتما ضروری است که توجه داشته باشید شرکتی که از آن نرم افزار حسابداری آنلاین خرید می‌کنید در طراحی نرم افزار خود به مواردی همچون زیبایی، تجربه کاربری و دسترسی آسان و همچنین ریسپانسیو بودن صفحات برای استفاده راحت‌تر در موبایل و تبلت توجه کافی را مبذول کرده باشد.
  • یکپارچگی سیستم: همانطور که اشاره شد بسیار مهم است ابزاری که تهیه می‌کنید قابلیت اتصال به شعبات دیگر را داشته باشد و بتوان برای آن زیرمجموعه‌هایی تعریف کرد که در عین فعالیت مستقل از شعبه مرکزی، عملکرد نهایی آن به صورت یکپارچه در سیستم به ثبت برسد.
  • اتصال به سایر ابزارهای آنلاین: چنانچه یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید بسیار مهم است که نرم افزار حسابداری تحت وب شما امکان اتصال به این فروشگاه و نرم افزار فروشگاهی مربوطه را نیز دارا باشد.
  • سایر ابزارهای جدید: دسترسی نرم افزار حسابداری به ابزارهایی مانند بارکدخوان با توجه به همه گیر شدن استفاده از آن نیز می تواند قابل توجه بوده و امتیاز ویژه‌ای به حساب می‌آید.
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

معایب نرم افزار حسابداری تحت شبکه چیست؟

شاید با توجه به مزایای بسیار زیاد این سیستم حسابداری، معایب آن به چشم کسی نیاید اما در این بخش به برخی از معایب این نوع از نرم افزارها هم می‌پردازیم (هرچند که زیاد نیستند):

  • اگر زمانی اینترنت قطع باشد، شما به هیج کدام از اطلاعات‌تان دسترسی نخواهید داشت.
  • به آسانی نرم افزار حسابداری دسکتاپ قابل پیکربندی، تغییر و سفارشی سازی نیست.
  • بسیاری از سیستم‌های نرم افزار حسابداری آنلاین، پشتیبان‌گیری اطلاعات را بر روی رایانه کاربر فراهم نمی‌کنند.
  • گاهی هیچ اطلاعات وجود ندارد که داده‌های شما روی کدام سرور نگهداری می‌شوند. شاید اصلا ندانید که این سرور کجای دنیا واقع شده است.

تفاوت نرم افزار حسابداری تحت وب و نرم افزار حسابداری ابری چیست؟

سوالی که معمولا در ذهن بسیاری از کاربران به وجود می‌آید این است که چه تفاوتی بین نرم افزار حسابداری تحت وب با نرم افزار حسابداری ابری وجود دارد؟

 در واقع نرم افزار تحت وب به معنای واقعی یعنی نرم افزاری که با تکنولوژی وب و روی سرور با استفاده از مرورگر قابل استفاده باشد. همانطور که پیشتر بررسی کردیم این نوع نرم افزارها بدون وابستگی به سخت افزار و نرم افزار کلاینت یا کاربر نهایی قابل اجرا شدن در گوشی یا تبلت یا انواع رایانه‌ها هستند و با توجه به این ویژگی رشد خوبی در توسعه آنها نیز به وجود آمده است .

 نرم افزارهای ابری هم مانند نرم افزارهای تحت وب هستند اما آن طور که رایج شده است نرم افزارهای ابری با روش متفاوت‌تری ارائه می‌شوند. اولا باید قاطعانه اعلام کرد که هیچ تفاوتی از نظر ساختاری با نرم افزار تحت وب ندارد. ثانیا چیزی که باید به آن توجه کرد این است که روش استفاده آنها متفاوت است. یعنی کاربر با عضویت در یک سایت که مثلا حسابداری آنلاین را ارائه می‌کند در کمتر از 2 دقیقه می‌تواند نرم افزار خود را تهیه و آماده استفاده کند. این روش کلیه فرایند خرید هاست و دامنه نگهداری و توسعه را توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات دریافت می‌کند و مشتری به صورت اجاره‌ای و در مدت محدودی با توجه به تعرفه‌ای که به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می‌شود از سرویس ابری استفاده میکند. پس در واقع میتوان بیان کرد که تفاوتی در تکنولوژی و نحوه پیاده‌سازی این دو وجود ندارد.

با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توان به زبان ساده‌تر گفت: اساسا ابر بستری است که در آن داده‌ها و نرم ­افزار­ها را در هر مکان و از هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت داشته باشد، در دسترس قرار می‌دهد. در نرم افزار‌های معمولی (دسکتاپ) هارددیسک محل اصلی ذخیره‌سازی داده‌های شماست. اما در نرم‌افزار ­حسابداری ابری مرکز اصلی فضایی در اینترنت است که در ازای دریافت هزینه در اختیار شما قرار گرفته است.

در نرم ­افزار حسابداری آنلاین داده­‌ها روی یک سرور فیزیکی که به اینترنت متصل است قرار دارند و از هر جا که بتوانیم به اینترنت متصل شویم قابل دسترسی خواهند بود.

به طور کلی نرم افزار حسابداری آنلاین و ابری از نظر عملکرد مشابه هم هستند و سرعت و دقت عملیات حسابداری را تا حد زیادی بهبود می­‌بخشند این نرم افزارها بیشتر مورد علاقه مدیران هستند، زیرا امکان نظارت در هر لحظه و مکان را فراهم می‌­آورند.

امنیت اطلاعات در حسابداری تحت وب به چه شکل است؟

همانطور که پیش‌تر بیان کردیم، مسئله‌ای که در مواجه با نرم‌افزار حسابداری تحت وب ذهن کاربران را درگیر خود می‌کند بحث امنیت اطلاعات مالی و حسابداری آنها در نرم‌افزار حسابداری تحت وب است، اما باز هم تاکید می‌کنیم که جای نگرانی وجود ندارد. اطلاعات شما به‌صورت کاملا امن (کد رمز) در سرور شرکت میزبان ذخیره خواهد شد و بجز خود شما و کاربرانتان، هیچ فرد دیگری دسترسی به اطلاعات شما نخواهد داشت. جالب است بدانید حتی کارکنان شرکت میزبان سرور هم به اطلاعات شما دسترسی ندارند. به همین جهت از نظر امنیت نسبت به سایر نرم‌افزارهای حسابداری، نرم‌افزار حسابداری تحت وب دارای بالاترین سطح امنیت هستند.

خوب است بدانید که حسابداری تحت وب این قابلیت را دارد اگر کسب‌وکار و یا سازمانی دارای گستردگی شعب باشد، تنها با خرید یک نرم افزار، یکپارچگی شعب را در عین مجزا بودن اطلاعات شعب در یک نرم افزار داشته باشد و دیگر نیاز به خرید چندین نرم افزار وجود ندارد و فقط با در اختیار داشتن یک نرم افزار می‌تواند تمامی نیازهای شعب خود را از نرم افزار حسابداری  بر طرف کند. در نرم افزار حسابداری تحت وب بروز رسانی و پشتیبان گیری از نرم افزار بصورت خودکار انجام می‌گیرد. از طرفی پشتیبانی نرم افزار نیز بصورت تیکتینگ و آنلاین انجام می پذیرد و همیشه پاسخگوی سوالات کاربران خواهد بود.

مقایسه نرم افزار حسابداری تحت ویندوز با نرم افزار حسابداری تحت وب

مقایسه نرم افزار حسابداری تحت ویندوز با نرم افزار حسابداری تحت وب

همانطور که اشاره شد، نرم افزارهای حسابداری تحت ویندوز سالهاست که مورد استفاده هستند و طبیعی است که بعد از این همه سال حضور در بازار تبدیل به یک عادت برای استفاده کنندگان شده اند و کاربران از مزایای آنها بهره برده و با معایب آنها هم کنار آمده‌اند. با ظهور نرم افزارهای حسابداری تحت وب مخصوصا از زمانی که استفاده از نرم افزار حسابداری به صورت آنلاین آغاز شده است برای مشتری که قصد خرید نرم افزار حسابداری جدید دارد این سوال مهمی است که مزایا و مشکلات این دو چه هستند و کدام یک گزینه بهتر برای استفاده خواهد بود.

قابلیت
نرم افزار حسابداری تحت ویندوز 
نرم افزار حسابداری تحت وب
امکان استفاده از طریق موبایل و تبلتخیربله
امکان استفاده بدون نیاز به نصب بر روی کامپیوتر خیربله
امکان استفاده بدون نیاز به اینترنتبلهخیر
پشتیبان‌گیری کاملا خودکار و بدون دخالت کاربرمعمولا خیربله
امکان حفاظت و امنیت اطلاعات توسط فروشندهخیربله
امکان لینک به دیگر نرم افزارها از طریق API معمولا خیربله
مقابله و حفاظت در برابر ویروس ها و دسترسی غیر مجاز بر عهده فروشنده استخیربله
قیمت مقرون بصرفه نسبت به امکانات مشابهخیربله
نیاز به هزینه پشتیبانی سالیانهداردندارد
بروزرسانی نرم افزار بصورت خودکار انجام می‌شود؟خیربله
امکان اتصال به دستگاههای جانبی نظیر بارکدخوانبلهبله

بعد از مطالعه جدول بالا می‌توان به این نتیجه رسید: استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب مزایای بسیار بیشتری نسبت به نرم افزار حسابداری تحت ویندوز دارد.

به چه شرکتهایی توصیه می‌شود از نرم افزار حسابداری تحت وب استفاده کنند؟

اگر بخواهیم به طور کلی و صرفنظر از نوع کسب و کار توصیه‌ای داشته باشیم، استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب (آنلاین) گزینه بهتری خواهد بود. اما اگر شرکت شما صرفا یک ساختمان  دارد و مکان آن جایی است که دسترسی به اینترنت پایدار در آن وجود ندارد یا مشکل است، استفاده از نرم افزار حسابداری تحت ویندوز انتخاب بهتری است. اما از طرف دیگر اگر یک یا برخی از شرایط زیر برای کسب و کار شما صدق می‌کند، استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب یک ضرورت خواهد بود:

  • کسب و کار شما دفاتر کاری یا شعب متعدد در سطح شهر، کشور یا دنیا داشته باشد.
  • مثلا اگر واحد تولیدی شما در یک محل مثل شهرک صنعتی قرار دارد و واحد بازرگانی شما در محل دیگری واقع شده است.
  • تجارت و کسب و کار شما بین المللی باشد و بخشی از فعالیت‌های مالی  شما در خارج از کشور صورت می‌گیرد.
  • بازاریاب های سیار برای شما کار می‌کنند و قرار است در محل مشتری فاکتور صادر کنند.
  • شما پروژه‌های مختلفی دارید که هر پروژه ثبت هزینه و درآمد خود را انجام خواهد داد.
  • مدیران مجموعه بیشتر در سفر هستند و نظارت و گزارش‌گیری از راه دور برای آنها الزامی است.
  • حسابدار یا مدیر مالی مجموعه پاره‌وقت با شرکت همکاری دارد.

چگونه می‌توان بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب را انتخاب کرد؟

برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب که مناسب کسب و کار شما هم باشد لازم است از چند وجه موضوع را بررسی کنید:

  1. انتظاراتی که از نرم افزار حسابداری آنلاین دارید را برای خودتان و مجموعه مشخص کنید. شاید این موضوع به ظاهر بدیهی به نظر می‌رسد اما تجربه نشان می‌دهد که برخی از کسب و کارها به جای آنکه بررسی کنند که کدام نرم افزار پاسخگوی نیازهای آنهاست، بیشتر قابلیتهای نرم افزارهای مختلف را با یکدیگر قیاس می کنند که در این صورت گرفتار یک شعار اشتباه خواهند شد. آن شعار اشتباه عبارت است از : هر چه امکانات بیشتر، انتخاب بهتر.
  2. توجه داشته باشید که نرم افزار حسابداری آنلاینی که مورد بررسی قرار می‌دهید آیا برای استفاده آنلاین طراحی شده است یا برای استفاده در شبکه داخلی. هر چند هر دو این موارد نرم افزار حسابداری تحت وب هستند اما اگر برای استفاده آنلاین طراحی نشده باشند شما مسلما دچار مشکل خواهید شد.
  3. سوم اینکه آیا امکانات نرم افزار نیازهای اصلی شما را برطرف می کند یا خیر. امکانات پر زرق و برق خوب هستند ولی ممکن است هرگز مورد استفاده شما قرار نگیرند. لذا تمرکز شما باید بر روی رفع نیازهای اصلی تان باشد.
بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب دنیا

بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب دنیا کدام است؟

در این قسمت شما را با چند مورد از بهترین نرم افزارهای حسابداری تحت وب دنیا آشنا خواهیم کرد:

  1. FreshBooks: یک سرویس حسابداری آنلاین محبوب است که به طور خاص برای صاحبان مشاغل کوچک طراحی شده است.
  2. Intuit QuickBooks Online : یک نام و برند کاملا معتبر در دنیای حسابداری و دفترداری است. این شرکت متعلق به Intuit است که دارای گزینه‌های دیگری برای مشاغل کوچک و بزرگ با سبد متنوعی است که شامل Turbotax ، Mint و Proconnect است. QuickBooks همچنین انواع مختلفی دارد ، از نسخه‌های دسکتاپ گرفته تا نسخه آنلاین بسیار محبوب.
  3. Xero: ممکن است این نرم افزار حسابداری برای بسیاری از امور خوب و کارگشا باشد اما باید دقت داشته باشید که محدودیت‌هایی هم در این نرم افزار وجود دارد که دانستن این محدودیت‌ها ممکن است باعث شود که شما در تصمیم خود تجدید نظر کنید. محدودیت‌هایی مانند ارسال حداکثر پنج فاکتور، وارد کردن پنج صورتحساب و …
  4. Sage Accounting: با قیمت گذاری شفاف حس خوبی را برای کاربران ایجاد می‌کند. نرم افزار حسابداری Sage Accounting ارزش مناسبی را ارائه می‌دهد و همچنین یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه نیز برای مشتریان این نرم افزار در نظر گرفته شده است.
  5. Kashoo: انتخاب یک بسته حسابداری اغلب شامل مرور یک جدول مقایسه پیچیده، جستجو و تلاش برای فهمیدن بهترین محصول برای خریدار است. نرم افزار حسابداری Kashoo از همه اینها پرهیز می‌کند و تقریباً همه مواردی را که احتمالاً به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.
  6. Zoho Books: این نرم افزار حسابداری با رابط کاربری تمیز و ساده مبتنی بر ابر، اگر یک فریلنسر، تاجر انحصاری یا کسی هستید که یک کسب و کار کوچک را اداره می‌کنید گزینه بسیار مقرون به صرفه‌ای به شمار می‌آید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به صورت اصولی شما را با مفهوم نرم افزارهای تحت وب یا اصطلاحا Web Based آشنا کنیم. در ادامه این مطلب نرم افزارهای حسابداری تحت وب را بررسی کردیم و با ساختار این نوع از نرم افزارهای حسابداری آشنا شدیم. نرم افزارهای حسابداری آنلاین مانند هر نرم افزار دیگری، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. سعی کردیم به شکل کامل این مزایا و معایب را بررسی کنیم.

در ادامه مقاله تفاوت نرم افزارهای تحت وب و نرم افزارهای ابری را بطور کامل شرح دادیم. اگر ادامه مقاله را دنبال کرده باشید حتما متوجه تفاوت قابلیت‌های نرم افزار حسابداری تحت ویندوز و تحت وب شده اید. اگر میخواهید تشخیص دهید که نرم افزارهای حسابداری تحت وب برای چه شرکت‌هایی مناسب خواهد بود، حتما مطالعه بخش مربوطه در این متن را به شما توصیه میکنیم. در انتهای مقاله هم بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب دنیا را به شما معرفی کردیم.

در انتهای این متن بسیار خوشحال خواهیم شد که نظرات خودتان را پیرامون نرم افزارهای حسابداری آنلاین و اگر تجربه ی کار با این نوع از نرم افزارها دارید با ما و مجموعه نرم افزار حسابداری محک در میان بگذارید. برای مطالعه بیشتر میتوانید از منابع معرفی شده زیر استفاده کنید. مطالعه مقاله نرم افزار صندوق فروشگاهی تحت وب هم به شدت توصیه می‌گردد.

منبع : Xero ، PC ، Wave

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

وهاب نادری
وهاب نادری
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

یک پاسخ

  1. واقعا داخل ایران نرم افزار حسابداری تحت وب داریم که بدون مشکل کار کنه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری