جستجو
Close this search box.

نرم افزار حسابداری یکپارچه چیست؟ | 8 مزیت اساسی

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

نرم افزار حسابداری یکپارچه از جمله انواع نرم افزار حسابداری است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. امروزه باتوجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از سیستم سنتی حسابداری دیگر منسوخ شده. استفاده از نرم افزارهای حسابداری تحولی در سرعت و دقت ایجاد کرده است. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع برنامه حسابداری مانند نرم افزار حسابداری صنفی دارید، می‌توانید با متخصصان محک سافت در ارتباط باشید.

فهرست مطالب

علم حسابداری

قبل از ورود به مبحث نرم افزار حسابداری یکپارچه، توضیحات مختصری در مورد علم حسابداری خواهیم داد. در تعریف  حسابداری بایستی گفت علمی‌است که کلیه موارد مالی مانند خرید، فروش، هزینه‌ها، حقوق وغیره را در یک دوره مالی یکساله جهت اطلاع قانون به ثبت می‌رساند. البته لازم به ذکر است که کلیه دفاتر حسابداری (سنتی) حتما بایستی توسط اداره دارایی به عنوان یک مرجع قانونی مهر و موم شود و گرنه از لحاظ قانون هیچ اعتباری ندارد.

با تحول علم حسابداری از جنبه سنتی تقریبا خارج و به صورت دیجیتال و نرم افزاری تبدیل گردیده است. در این راستا شرکت‌های بزرگ حسابداری اقدام به طراحی نرم افزارهای حسابداری کرده‌اند. کلیه افراد می‌توانند با گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه مدت کار با این نرم افزار را بیاموزند  و خودشان امور حسابداری شغل خود را برعهده بگیرند.

نرم افزار حسابداری و نرم افزار حسابداری یکپارچه

در دنیای مدرن امروز پیشرفت علم و تجربه بشری شیوه محاسبات مالی را گسترده و دگرگون ساخته است. به صورتی که صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ و شرکت‌ها با محاسبات سنتی، این روزها احتیاج به به حسابدار و علم حسابداری را بیش از بیش در زندگی کاری و شخصی خود احساس می‌کنند. استفاده از نرم افزارهای حسابداری امروزه راه حلی با صرفه و مطمئن برای پاسخ به نیاز‌هاست. پس می‌توان گفت نرم افزار حسابداری یکی از برنامه‌های کامپیوتری است که شما را قادر به مدیریت مالی خود می‌کند. استفاده از چنین برنامه‌هایی می‌تواند به طور گسترده ای در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای نرم افزار حسابداری یکپارچه

نرم افزار حسابداری یکپارچه دارای مزیت‌هایی است که عبارتند از:

مزایای نرم افزار حسابداری یکپارچه

پشتیبانی ایده ال

قبل از هر چیز و مهمترین اصل پشتیبانی از برنامه ارائه شده از سوی شرکت تامین کننده نرم افزار می‌باشد. این پشتیبانی با دو عنصر سرعت و دقت می‌تواند آرامش را برای کاربران و استفاده کنندگان فراهم کند.

طراحی ساده نرم افزار حسابداری یکپارچه

طراحی ساده از سوی طراحان سیستم می‌تواند استفاده آسان را برای کاربران فراهم کند. اتوماتیک کردن بعضی از رویه‌های معمول مانند صدور حواله اتوماتیک، صدور اسناد حسابداری گروهی، انتقال گردش حساب به حساب تنها قسمتی از اتوماتیک کردن رویه‌های کاری است .

مورد پسند استفاده کننده‌ها

از رنگ‌های مناسب در طراحی استفاده شده است. به گونه ای که کاربر موقع استفاده دچار خستگی نمی‌شود.

نرم افزار خزانه و نرم افزار حسابداری یکپارچه

چون کسب و کارها در عملیات دریافت و پرداخت وجوه نقد و اسناد بانکی (چک) انجام می‌شود، استفاده از یک نرم افزار دریافت و پرداخت می‌تواند در ثبت و نگهداری گزارشگیری به شما کمک شایانی کند. در ارتباط با نگهداری سوابق چک، وجوه نقد و مشاهده همزمان چک‌های نزد صندوق و بانک این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بدون اتلاف وقت و در سریعترین زمان وجوه نقد و چک‌های خود را مدیریت کنید.

نرم افزار فروش و نرم افزار حسابداری یکپارچه

شرکت‌های خدماتی بازرگاتی وتولیدی و فروشگاهها جهت انجام عملیات فروش خود نیازمند نرم افزار فروش می‌باشند. مورد دیگری که به شرکت‌ها کمک می‌کند، نگهداری حساب مشتریان باشد. ثبت پیش فاکتور و فاکتور فروش و نگهداری حساب‌ها به شرکت‌ها گزارش دقیقی خواهد داد.

نرم افزار انبار

یک نرم افزار خوب حسابداری در زمینه انبار به گونه ای طراحی می‌شود که موجودی انبار از لحاظ کالا و ارزش ریالی به صورت دقیق به اطلاع کاربران قرارداده. اعلام موجودی انبار، تعداد کالا، وزن و ارزش ریالی از خصوصیات اعلامی‌به کاربران می‌باشد.

نرم افزار حسابداری یکپارچه – نرم افزار دارایی ثابت

کلیه شرکت‌ها و صنایع و مشاغل در آغاز کار یک سری سرمایه ثابت دارند که به صورت ابزار و ساختمان خودرو و دیگر اموال می‌باشد. گاهی این اموال انقدر زیاد می‌باشد که دسته بندی و نگهداری از اطلاعات هر کدام از دارایی‌ها کار سخت و دشواری است. البته این را باید بدانیم که در پایان سال مالی استهلاک، اموال و دارایی‌ها نیز محاسبه خواهد شد. با استفاده از نرم افزار حسابداری یکپارچه کلیه این برنامه خصوصا استهلاک و هزینه‌ها به صورت خودکار محاسبه خواهد گردید.

نرم افزار حقوق و دستمزد

با استفاده از نرم افزار حسابداری یکی از قسمت‌های اصلی که هزینه‌های حقوق و دستمزد می‌باشد، تمامی‌مراحل پرداختی شامل اصل حقوق، کسورات عیدی و غیره به صورت دقیق محاسبه می‌شود.

نکته پایانی

استفاده از نرم افزار حسابداری یکپارچه به شما این امکان را خواهد داد تا به صورت دقیق و بدون کمترین اشتباه به ثبت امور مالی در یک سال مالی پرداخته شود. ضمنا استفاده از این نرم افزارها برای متقاضیان همراه با مزایای بسیار زیادی است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری