جستجو
Close this search box.

مراحل راه اندازی کارواش + هزینه راه اندازی کارواش در سال 1401

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی کارواش، به علت تقاضای افراد زیادی که دوست دارند همیشه ماشینشان را تمیز و خوشبو ببینند، ایده‌ای پر سود به حساب می‌آید. امروزه راه اندازی کارواش‌ها در انواع اتوماتیک، صنعتی و سنتی بسیار رواج پیدا کرده است و هر کسی که از پاکیزگی لذت می‌برد می‌تواند با کسب مهارت و آموزش و خرید تجهیزات نسبت به تأسیس کارواش اقدام کند. در این مقاله از گروه نرم افزاری محک به بررسی انواع کارواش، هزینه‌های راه اندازی کارواش در سال 1401، نحوه کسب مجوز راه اندازی کارواش، میزان درآمد و مزایا و معایب این شغل می‌پردازیم.

فهرست مطالب

از انواع کارواش چه میدانید؟

از انواع کارواش چه میدانید؟

به طور کلی شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید سه نوع کارواش در ایران راه اندازی کنید:

1. کارواش اتوماتیک:

برای راه اندازی کارواش اتوماتیک باید بدانید که دستگاه کارواش اتوماتیک یا دستگاه شستشوی ماشین سیستمی مکانیزه است که شستشوی انواع ماشین‌ها را بدون دخالت دست انجام می‌دهد. هزینه راه اندازی کارواش تونلی در حدود 200 تا 300 میلیون تومان است و این نوع از کارواش خود به تنهایی به انواع متفاوتی دارد که به شرح زیر است:

  • کارواش دروازه‌ای: اگر قصد راه اندازی کارواش دروازه‌ای را دارید باید بدانید که ماشین‌ها در کارواش دروازه‌ای به صورت ثابت در محل کارواش ایستاده و ریلی که دارای حرکت و آپشن‌های مختلف است، شروع به حرکت کرده و کار شستشو ماشین را با مواد شوینده و واکس مخصوص کارواش انجام می‌دهند.
  •  کارواش تونلی: برای راه اندازی کارواش تونلی دانستن این نکته ضروری است که در این نوع از کارواش، دستگاه شستشو ثابت بوده، ماشین هم ثابت است و رولر کانوایر ماشین را به سمت انتهای تونل هدایت می‌کند تا تمام مکانیزم شستشو روی آن انجام شود. هزینه راه اندازی کارواش اتوماتیک تونلی چیزی در حدود 300 میلیون تومان برآورد شده است.
  • کارواش لیزری: خرید دستگاه کارواش لیزری اولین مرحله برای راه اندازی کارواش لیزری است. در این دستگاه از هیچ گونه برس و دستمالی برای روشویی ماشین استفاده نمی‌شود و هیچ آسیبی به رنگ خودرو وارد نمی‌شود. برای شستشو ماشین در این دستگاه‌ها از لیزر استفاده می‌شود.
  • کارواش اتوبوسی: از کارواش اتوبوسی برای شستن انواع اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری استفاده می‌شود.
  • تراک واش: اگر به شستشوی ماشین‌های سنگین علاقه دارید می‌توانید به راه اندازی این نوع از کارواش فکر کنید.
  • مترو واش: به دستگاه‌های قطار شور، واگن شور و مترو شور مترو واش گفته می‌شود که نوعی دستگاه نظافت ماشین‌های صنعتی است.

2. کارواش سنتی:

اگر شما هم اقدام به شستشوی ماشین درب منزل خود کرده‌اید و یا برای شستن ماشین از دستگاه‌های کارواش خانگی استفاده کرده‌اید، به نوعی با کارواش‌های سنتی آشنا هستید.

3. کارواش صنعتی:

در کارواش صنعتی، شستشوی ماشین با استفاده از دستگاه‌های واترجت انجام می‌شود. برای راه اندازی کارواش صنعتی باید بدانید که کارواش صنعتی خود به دو زیرگروه تقسیم می‌شود:کارواش سیار : شما برای راه اندازی کارواش سیار نیازی به خرید یا اجاره مکان خاص ندارید و فقط کافی است تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنید و با خود به محل شستشوی ماشین ببرید.

این نوع از کارواش را به اسم کارواش بخار سیار نیز می‌شناسند. این نوع کارواش به شما کمک می‌کند که بسیار راحت‌تر آلودگی‌های سطوح را با کمک بخار برطرف کنید. کارواش نانو بخار سیار نیز با استفاده از مواد نانو ماشین شما را تمیز می‌کند. دقت کنید که خرید مواد نانو درجه یک برای راه اندازی کارواش نانو ضروری است.

کارواش واترجت : دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی یک شوینده فشار قوی است که جریان معمولی آب را از یک منبع بیرونی دریافت کرده و به آب پر فشار و با سرعت بالا تبدیل می‌کند. شاید جالب باشد که دستگاه واترجت صنعتی یک شوینده با فشار قوی است که جریان معمولی آب را از یک منبع بیرونی دریافت کرده سپس آب را با فشار بالا روی ماشین می‌ریزد تا به واسطه آن آلودگی‌هایش پاک شود. این نوع از دستگاه‌ها در دو نوع واترجت آب گرم و واترجت آب سرد در بازار موجود هستند.

راه اندازی کارواش در 7 مرحله

راه اندازی کارواش در 7 مرحله :

در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار پاکیزه را در دست دارید. پس برای برداشتن قدم بعدی آماده هستید. فرایند راه اندازی کارواش چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. گروه نرم افزاری محک، مراحل راه اندازی کارواش را برای شما گردآوری کرده است. این مراحل تضمین می‌کند که راه اندازی کارواش جدید شما از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مرحله 1: نوشتن طرح تجاری برای کارواش

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. موضوعات مهمی که باید در طرح تجاری بررسی شوند، عبارت‌اند از:

  1. راه اندازی کارواش چقدر هزینه دارد؟
  2. درآمد کارواش چقدر است؟

هزینه‌های راه اندازی کارواش در سال 1401 چقدر است؟

هزینه راه اندازی کارواش در سال 1401 بسته به نوع کارواش انتخابی شما، بسیار متفاوت است اما تقریباً برای هر فرد با هر بودجه‌ای جایی در صنعت کارواش وجود دارد. با مشورت و استفاده از تجربیات افراد کارکشته در زمینه راه اندازی کارواش، می‌توان حداقل 50 میلیون تومان و حداکثر 1 میلیارد تومانبرای سرمایه گذاری در کارواش کنار گذاشت. جزئیات هزینه‌های موردنیاز برای راه اندازی کارواش به شرح زیر است:

1. هزینه اجاره یا خرید یک مکان مناسب:

انتخاب یک محیط مناسب با شرایط عالی و بازدهی مناسب برای راه اندازی کارواش از واجبات است. گروه نرم افزاری محک پیشنهاد می‌کند زمان خود را به یافتن مکانی اختصاص دهید که روزانه عابران زیادی از آنجا تردد کنند. شما برای اجاره یا خرید یک مکان مناسب به حداقل 50 و حداکثر 500 میلیون تومان سرمایه نیاز دارید.

بهترین مکان برای راه اندازی کارواش کجاست؟

بهترین مکان برای راه اندازی کارواش کجاست؟

انتخاب مکان کارواش مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حداقل فضای مورد نیاز برای راه اندازی کارواش و سهولت در جابه‌جایی خودروها در فضای کارواش، ۲۰۰ متر مربع خواهد بود. شما اگر بهترین تجهیزات و امکانات را هم برای کارواش خود فراهم کنید، اگر کارواشتان در مکان مناسبی احداث نشود، به سود قابل قبولی نخواهید رسید. در ادامه به معرفی مکان‌های مناسب برای راه اندازی کارواش می‌پردازیم که دسترسی خوبی دارند و پر رفت و آمد هستند:

  • راه اندازی کارواش نزدیک به مراکز فروش
  • راه اندازی کارواش نزدیک بازار
  • راه اندازی کارواش نزدیک چهار راه یا میدان‌های بزرگ
  • راه اندازی کارواش نزدیک مناطق مسکونی
  • راه اندازی کارواش نزدیک تعمیرگاه‌های ماشین

2. هزینه خرید لوازم و تجهیزات کارواش:

آنچه که میزان سرمایه اولیه یک کارواش را بالا می‌برد مکان جغرافیایی کارواش است. همه کارواش‌ها باید ورودی و خروجی داشته باشد. به طور متوسط هر کارواش 3 تا 4 ایستگاه شستشو دارد و برای هر ایستگاه باید تجهیزات مخصوص به شستشو تهیه شود.

هزینه‌های خرید لوازم و تجهیزات کارواش بسته به نوع کارواش متفاوت می‌باشد اما به طور کلی مقدار سرمایه مورد نیاز برای خرید تجهیزات برای هر ایستگاه بین 50 تا 500 میلیون تومان برآورد شده است. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، تجهیزات دست دوم را نیز خریداری کنید. همچنین مقداری از سرمایه خود را برای خرید تجهیزات کاربردی دیگر مانند نرم افزار حسابداری، دستگاه کارت‌خوان، کامپیوتر کنار بگذارید. در ادامه به بررسی لوازم مورد استفاده در کارواش می‌پردازیم.

برای راه اندازی کارواش به چه تجهیزاتی نیاز است؟

با توجه به انواع مختلف کارواش که در بالا به آنها پرداختیم، تجهیزات متفاوتی برای راه اندازی هر نوع از کارواش‌ها در نظر گرفته شده است. هر کدام از تجهیزات زیر برای برای یک نوع کارواش کاربرد دارد اما به طور کلی از مهم‌ترین تجهیزات لازم برای روشویی و توشویی وسایل نقلیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ کارواش (واترجت) صنعتی
  • پمپ و سیستم آب
  • پمپ باد
  • جاروبرقی صنعتی
  • کف ساز کارواش
  • نازل زیر شویی
  • مبل شوی کارواشی
  • کفی شوی کارواش
  • پمپ باد صنعتی
  • مواد شوینده
  • اسپری نظافتی خودرو
  • صندلی چرخ‌دار تعمیرگاهی
  • دستگاه خوشبو کننده هوا
  • دست‌خشک‌کن
  • صابون ریز اتوماتیک
  • مخزن آب
  • سختی گیر
  • اتصال شیر فشار شکن به پمپ کارواش
  • تعویض درب روغن پمپ کارواش
  • بخار شوی
  • اسپری مکش
  • خشک کن
  • برس‌ها
  • دستمال نرم

هزینه‌های ثابت کارواش چقدر است؟

شما باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای حقوق و دستمزد کارگرانی که در کارواش با تجهیزات شما کار می کنند کنار بگذارید. هزینه آب و گاز و برق نیز جز هزینه‌های ثابت کارواش هستند. گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی کارگران بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین ممکن است خطاهای محاسباتی نیز رخ دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

درآمد کارواش چقدر است؟

درآمد کارواش چقدر است؟

یک کارواش از طریق شستشو انواع ماشین کسب درآمد می‌کند. هر کارواش بسته به تعداد ایستگاه‌های شستشو تجهیز شده خود و موقعیت جغرافیایی‌اش ماهانه چیزی در حدود 25 تا 40 میلیون تومان درآمد دارد .

طبیعی است که هـرچـقـدر میزان سرمایه‌گذاری شما بالاتر رود و دستگاه‌های بهتری را برای کار خود خریداری کنید، کیفیت و دقت و سرعت کار شما بالاتر خواهد رفت و شما به این طریق می‌توانید پاسخگوی مشتریان بیشتری باشید و به درآمد بیشتری برسید.

سود خالص راه اندازی کارواش چقدر است؟

برای کارواشی با 4 ایستگاه شستشو، سود روزانه معادل  2 تا 2 و نیم میلیون تومان در روز در نظر گرفته شده است.

مرحله 2: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. کارواش نیز جز صنف دارندگان اتوسرویس است و مشمول مالیات می‌شود.

 مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله 3: ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی کارواش، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از فروشگاه شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 4: خرید نرم افزار حسابداری کارواش

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با نرم افزار حسابداری کارواش محک که جزو برنامه‌های حسابداری خدماتی است می‌توانید بدون محدودیت فعالیت‌های متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

مرحله 5 : مجوزهای لازم را کسب کنید

عدم دریافت مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کارواش شما گردد. پس در همان مراحل اولیه راه اندازی کارواش نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

چطور پروانه کسب کارواش را بگیریم؟

جواز کسب کارواش تحت نظر اتحادیه دارندگان اتو سرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو صادر می‌شود و شرایط جواز کسب کارواش یا شستشوی اتومبیل به شرح زیر است:

  • واحد صنفی حداقل ۴۰۰ متر مربع مساحت داشته باشد.
  • وسایل و ابزار کار مطابق عرف اتحادیه باشند.
  • واحد صنفی می‌بایست دارای لوازم ایمنی مثل اطفا حریق و دارای لوازم بهداشتی باشد و ایمنی مشتریان کارواش فراهم شود.
  • تمامی نکات بهداشتی حین کار رعایت شوند.
  • کارگر می‌بایست از لحاظ جسمانی مشکلی نداشته باشد.
مراحل دریافت مجوز راه اندازی کارواش چیست؟

مراحل دریافت مجوز راه اندازی کارواش چیست؟

جهت دریافت مجوز کارواش از اتحادیه دارندگان اتو سرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ارسال درخواست از طریق سامانه ایرانیان اصناف
  • بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه شکل می‌گیرد. این بررسی‌ها تقریباً 10 روز طول می‌کشد.
  • اگر درخواست شما پذیرفته شود، امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، بازرس اتحادیه به واحد شما رجوع می‌کند.
  • در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط و صلاحیت فرد، تأییدیه دریافت جواز کسب را به صاحب کارواش ارائه می‌نمایند.
  • در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامی اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود.
  • در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب و فعالیت درست را داشت، رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر می‌کند و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید.

مرحله 6: تشکیل پرونده بیمه برای کارواش

کارواش شما علاوه بر جواز کسب به بیمه هم برای ادامه فعالیت ایمن احتیاج دارد. از مهم‌ترین اقداماتی که یک کارواش تازه‌تأسیس باید انجام دهد امور بیمه‌ای و تشکیل پرونده بیمه فروشگاه تازه‌تأسیس است. گرفتن کد کارگاهی اولین مرحله برای انجام امور بیمه‌ای کارواش تازه‌تأسیس شما است. پس از آنکه کارفرما کد کارگاهی دریافت کرد می‌تواند با معرفی افراد شاغل در کارواش خود، لیست بیمه آنها را رد کند.

مرحله 7: تبلیغ کارواش تازه تأسیس

مؤثرترین راه برای تبلیغ و بازاریابی کارواش، استفاده از بازاریابی پیامکی است. در این نوع از بازاریابی شما تعدادی پیامک مبنی بر ارائه تخفیف با رجوع به کارواش را برای مشتریان خود می‌فرستید. تأثیر شبکه‌های مجازی و تولید محتوا در وب‌سایت‌های مرتبط با کارواش را دست کم نگیرید. ارائه تراکت و بن‌های تخفیف نیز می‌تواند برای کارواش شما مشتری بیاورد.

لوازم و تجهیزات کارواش را از کجا بخریم؟

برای خرید تجهیزات کارواش می‌توانید به پاساژهای بورس لوازم کارواش و تجهیزات خودرو در خیابان سعدی جنوبی تهران رجوع کنید.

قیمت کارواش ماشین در تهران

مطابق با نرخ‌نامه کارواش‌های کشور در سال ۱۴۰۰ برای شستشو، هزینه کارواش ماشین حداقل 50 و حداکثر 500 هزار تومان برآورد شده است.

مزایا راه اندازی کارواش

راه اندازی کارواش یک ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار پرسود است و مزایای زیادی برای فرد به همراه دارد. در ادامه با برخی از این مزایا آشنا می‌شویم.

  • درآمد بالا
  • عدم نیاز به تجربه زیاد
  • آسان بودن فرایند دریافت پروانه کسب

معایب راه اندازی کارواش

راه اندازی کارواش در کنار مزایایی که دارد با معایبی نیز همراه است در ادامه با معایب راه اندازی کارواش آشنا می‌شویم.

  • خرید یا اجاره مکان بزرگ
  • فشاری کاری بالا
  • نیاز به سرمایه نسبتا بالا برای شروع کار

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری کارواش محک

همیشه مدیریت هزینه‌ها در کارواش برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود فروش، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است. با استفاده از نرم افزار حسابداری کارواش محک می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت کار در کارواش را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی کارواش ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری کارواش خود نهایت استفاده را برده باشید.

منبع: howtostartanllc

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

19 پاسخ

  1. سلام ممنون از مقاله خوبتون. به نظرتون راه اندازی کارواش تو شرایط فعلی جامعه و با این وضعیت تورم کار درستیه؟ من قصد راه اندازی کارواش دارم سرمایه لازم برای این کار رو هم جور کردم اما الان یه کم مردد شدم از این که ممکنه به مشکلات زیادی بر بخورم.

    1. سلام دوست عزیز
      شما اگه قصد راه اندازی کارواش رو دارید باید شرایط فعلی رو به طور کامل بررسی کنین و با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنین. درسته تورم جامعه بالا هست اما این دلیل نمیشه شما کسب و کارتون رو شروع نکنین مشکلات تو هر کسب و کاری وجود داره اما اگه به درستی و با برنامه مناسب کار رو پیش ببرین صد درصد موفق میشین.

      1. سلام
        ممنون از مقاله خوبتون
        ببینید من قصدراه اندازی کارواش تمام اتوماتیک و دارم که در کنار جاده باشه درست مثل پمپ بنزین باشه با ۴ لاین کنار هم و درست مثل پمپ بنزین ماشین بیاد تو کارواش و قبل از ورود به دستگاه اتومات برا شستشو دستگاهی باشه که به کارتخوان وصل باشه و منویی که انواع ماشین‌ها دراون مشخص باشه و میزان شستشو زمان شستشو و خیلی چیزهای دیگه توسط راننده مشخص بشه تا سیستم اجازه شستشورو بده که دراین حالت حتی اگه متصدی دستگاه نباشه شستشو انجام بشه و مشتری پس از شستشو بره به نظرتون چقدر هزینه خواهد داشت

        1. باسلام.چه ایده عالی و هیجان انگیزی دارید .برای اطلاع از هزینه ها باید با افراد خبره در حوزه کارواش مشورت کنید . اما به طور کلی داشتن حداقل یک میلیارد تومان نیاز است.

      2. دمت گرم که همیشه امید میدی بله واقعا تورم وجود داده دلیل نمیشه بخاطر یه سری مشکلات کسب کاری راه نندازیم

  2. سلام
    من الان میخوام کارواش بزنم اول باید برم دنبال جواز کسب و اینا یا باید برم لوازم بخرم مکان پیدا کنم بعدش برم دنبال جواز کسب ؟
    و از لحاظ قانونی فقط جواب کسب لازمه؟
    و چه مدارکی لازم هست؟

    1. با سلام
      برای اطمینان خاطر ، اول به اتحادیه مربوطه مراجعه کنید و شرایط و مراحل رو جویا بشید تا درست و حساب شده عمل کنید.
      اما به صورت کلی یکی از شرایط اخذ مجوز تایید مکانیت محل فعالیت است و تا زمانی که محل فعالیت اماده نشده باشه عملا گرفتن مجوز محقق نمیشه

  3. سلام بسیار کار آمد و دقیق.موفق باشید.اگر بخوام کارواش راه بندازم میتونم ازتون کمک بگیرم؟؟

    1. با سلام
      ممنون از شما
      میتونین سوالاتتون رو مطرح بفرمایین.
      اگر پاسخشون رو بدونیم حتما بهتون اطلاع میدیدم.
      با تشکر

    1. سلام خوب هستین اگر میخواین کارواش باز کنین منم میخوام باز کنم باهم شریک بشیم باز کنیم چون من تو این زمینه اطلاعاتی ندارم

    2. سلام اگه نیاز به شریک داشتین اصلاع بدین چون منم میخوام کارواش بزنم بلد نیستم

  4. سلام و ممنونم از این وقتی که گذاشتید ……………بنده هم این ایده کارواش رو به صورت سنتی و واتر جتی د ر شیراز دارم …………..شاید خنده دار باشه ولی یکی از رویاها و ارزوهام از زمان کودکی تاسیس کارواش بوده …………….التماس دعا

  5. باسلام من برموز هستم بعداز۳سال تحقیقو کارروی کارواش رباتیک بدون تماس فرچه ودست موفق به مهنسی معکوس یک نمونه امریکایی و تولید شدیم ممنون میشم درخواست کنندگان کارواش رباتیک را کانکت کنید باهامون
    درمورد دستگاه هم باید بگم درعرض ۶دقیقه ماشینو زیرشویی چرخ ولنت شویی پیش شستشو وشستشو واکس و خشک کن وبادگیری درزها انجام میشه البته درصورت انتخاب اپشن ارزان تلرانس انتخاب اپشن که بستگی به سرعت ربات داره ار۶تا۱۲دقیقه میباشد
    شماره تماس من ۰۹۱۲۱۲۴۹۹۵۷ برموز

    1. بله مجوز ربطی به جنسیت نداره فقط باید مکان و سرمایه لازم رو داشته باشید.
      من خودم قصد تاسیس کارواش دارم. فقط از نظر مساحت کمی مشکل دارم و دقیقا نمیدونم آیا نیاز به تسویه آب داره یا نه!؟
      لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه چون اگه بخوام سیستم تسویه آب بزارم بهتره قبلش بدونم تا بعد از تاسیس
      ممنون میشم از دوستانی که راهنمایی میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری