جستجو
Close this search box.

مراحل راه اندازی قهوه فروشی (صفر تا صد)

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی قهوه فروشی یکی از جالب‌ترین ایده‌ها برای کسب درآمد و مشارکت فعال در جامعه است. قهوه یکی از محبوب‌ترین دانه‌های موجود در جهان است که به لطف مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی، طرف‌داران خاص خودش پیدا کرده است. در این مقاله از گروه نرم افزاری محک، به بررسی هزینه راه اندازی مغازه قهوه فروشی  و سود حاصل از آن، مدارک موردنیاز جواز قهوه فروشی، انواع قهوه و تجهیزات لازم برای سرو آنها و غیره می‌پردازیم.

فهرست مطالب

قهوه فروشی; معجزه رفع خستگی

به فروشگاهی که به طور تخصصی اقدام به فروش دانه‌های قهوه، انواع قهوه ترک، دمی، اسپرسو و…، لوازم جانبی سرو قهوه می‌کند، قهوه فروشی می‌گویند. قهوه طبعی سرد و خشک دارد و با کافئین موجود در آن، خستگی را از بین برده و انرژی شما را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، ایده فروش قهوه می‌تواند بسیار سودآور باشد. شما می‌توانید در مغازه قهوه فروشی از راه‌های مختلفی اقدام به کسب درآمد و سودآوری کنید و از جمله مهم‌ترین این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرو قهوه در مغازه
  • فروش قهوه خام و آسیاب شده
  • فروش لوازم قهوه
راه اندازی قهوه فروشی

مراحل راه اندازی قهوه فروشی چیست ؟

راه اندازی قهوه فروشی کوچک و هر نوع ایده برای قهوه فروشی مساوی با سود است. سه روش برای راه‌اندازی مغازه قهوه‌فروشی توسط کارآفرینان وجود دارد که طی کردن مراحل راه‌اندازی برای هر کدام ضروری است:

  1. راه اندازی یک قهوه فروشی از صفر
  2. دریافت نمایندگی دیگر قهوه فروشی‌ها
  3. خرید یک قهوه فروشی آماده

این مراحل تضمین می‌کند که قهوه فروشی شما به‌درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد:

مرحله 1: برنامه‌ریزی برای کسب و کار

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

  • هزینه راه اندازی قهوه فروشی چقدر است؟
  • درآمد قهوه فروشی چقدر است؟
  • کافی‌شاپ بهتر است یا کافه تیک اوی یا قهوه‌فروشی؟
  • مدارک موردنیاز جواز قهوه فروشی چیست؟

هزینه راه اندازی قهوه فروشی چقدر است؟

هزینه مغازه قهوه فروشی بسته به مدل کسب و کار بسیار متفاوت است اما تقریباً برای هر فرد با هر میزان بودجه‌ای جایی در این صنعت وجود دارد. با مشورت و استفاده از تجربیات افراد کارکشته در این شغل، سرمایه اولیه برای راه اندازی مغازه قهوه فروشی و کافه به طور متوسط  300 میلیون تومان برآورد شده است. در ادامه به بررسی جزئیات هزینه‌های موردنیاز برای راه اندازی قهوه فروشی خواهیم پرداخت:

هزینه اجاره یا خرید مکان برای راه اندازی قهوه فروشی:

انتخاب یک محیط مناسب با شرایط عالی و بازدهی مناسب برای راه اندازی قهوه فروشی از واجبات است. به پیشنهاد گروه نرم افزاری محک بهترین مکان برای قهوه فروشی، مکانی است که ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • مکانی که شلوغ و پر رفت‌وآمد باشد. مثلاً راه اندازی قهوه فروشی در محدوده بازار، مراکز خرید و مدارس و دانشگاه‌ها و پارک‌ها بهترین گزینه‌ها هستند. خیلی از افرادی که در بازارها مشغول خرید هستند یا بسیاری از دانشجویان و کارمندان رفع خستگی و بازیابی انرژی به قهوه نیاز دارند.
  • مکانی را برای راه اندازی قهوه فروشی انتخاب کنید که جای پارک خوبی داشته باشد.

بر اساس گزارش‌های مید‌‌انی، هزینه اجاره مکان در تهران برای راه اندازی مغازه قهوه فروشی از ماهی 9 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان متغیر است.

وسایل قهوه فروشی

هزینه خرید وسایل قهوه فروشی چقدر است؟

برای شروع قهوه فروشی به چه وسایلی نیاز دارم؟ هزینه وسایل و تجهیزات قهوه فروشی چقدر می‌شود؟ در پاسخ به این سؤالات باید گفت که هزینه خرید تجهیزات موردنیاز قهوه فروشی بسته به اندازه و هدف مغازه شما متفاوت است. اما به طور کلی مقدار سرمایه مورد نیاز برای خرید لوازم و تجهیزات برای هر قهوه فروشی که قصد سرو کردن قهوه در مغازه را داشته باشد، بین 50 تا 100 میلیون تومان برآورد شده است. همچنین مقداری از سرمایه خود را برای خرید تجهیزات کاربردی دیگر مانند نرم افزار حسابداری، دستگاه کارت‌خوان، کنار بگذارید.

آنچه که میزان سرمایه اولیه تأسیس قهوه فروشی را بالا می‌برد، هزینه‌های خرید لوازم و تجهیزات آن است. اگر فقط قصد فروش قهوه‌ی خام را دارید، می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها از خرید تجهیزات صرف نظر کرده و یا تجهیزات دست دوم خریداری کنید. در ادامه به بررسی لوازم و تجهیزات مورد نیاز قهوه فروشی می‌پردازیم:

وسایل مورد نیاز مغازه قهوه فروشی

  • اسپرسوساز برای استفاده در مغازه و درست‌کردن قهوه اسپرسو
  • آسیاب قهوه
  • قهوه‌جوش
  • قهوه برای سرو کردن و فروش به مشتریان
  • یخچال
  • لوازم مصرفی مثل فنجان اسپرسو، ماگ، لیوان کاغذی، شکلات، شیر (از مواد اولیه لاته و کاپوچینو)
  • پاکت قهوه
  • دوربین مداربسته
  • ترازوی دیجیتال
  • دستگاه تصفیه آب
  • سیلوی قهوه

از کجا قهوه بخریم؟

انتخاب یک فروشنده مناسب برای خرید عمده دانه قهوه از مهم‌ترین تصمیماتی است که موفقیت قهوه فروشی شما را تضمین می‌کند. به‌هرحال فروش قهوه از اصلی‌ترین اهداف مغازه شما است. فروشنده عمده قهوه‌ای را پیدا کنید که به صورت تخصصی کار انجام داده و قهوه با کیفیت به دست مشتری می‌دهد. برخی از افراد سودجو کیفیت را فدای قیمت پایین می‌کنند و قهوه سوخته به مردم می‌فروشند.

شما می‌توانید برای خرید قهوه با کیفیت به مراکز فروش عمده قهوه واقع در بازار بزرگ تهران و بازار نوروزخان سری بزنید. به عبارتی بورس قهوه تهران این بازار است و تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان مواد اولیه مرتبط با صنعت قهوه کشور در بازار نوروزخان گرد هم جمع آمده‌اند.

انواع قهوه

چند نوع قهوه داریم؟

عربیکا و ربوستا دو نوع رایج دانۀ قهوه هستند. در طبقه‌‌بندی آرایه‌شناسی گیاه قهوه، ‌ عربیکا و ربوستا انواعی از گونه‌های قهوه به‌حساب می‌آیند. هرکدام از این گونه‌ها، خود زیرگونه‌هایی دارند که خود این زیرگونه‌ها از جنبه‌های مختلف با هم متفاوت‌اند. در جدول زیر می‌توانید تفاوت بین این دو قهوه را مشاهده کنید و در ادامه به بررسی زیرگونه‌های این دو نوع قهوه می‌پردازیم.

 عربیکاربوستا
 
طبیعت
 
ترش و اسیدی
 
تلخ
درصد کافئینکمتربیشتر
شکل دانهکشیدهگرد
خط وسط دانهمنحنیصاف
رنگ خط وسط دانهروشنتیره
عطر و طعمخوشمزهتلخ
قیمتگران‌ترارزان‌تر

قهوه ربوستا در انواع زیر دسته بندی می شوند:

انواع قهوه ربوستا
قهوه ربوستا ویتنام
قهوه ربوستا کامرون
قهوه ربوستا کنگو
قهوه ربوستا اندونزی‌ ای کی (EK)
قهوه ربوستا چری
قهوه ربوستا برزیل
قهوه ربوستا اندونزی AP1
قهوه ربوستا جاوا
قهوه ربوستا تانزانیا
 قهوه ربوستا اوگاندا
قهوه ربوستا پی بی

انواع قهوه عربیکا نیز به شرح زیراست:

انواع قهوه عربیکا
قهوه عربیکا برزیل سانتوس
قهوه عربیکا برزیل ریومیناس
قهوه عربیکا هندوراس
قهوه عربیکا برزیل جامبو
قهوه عربیکا هندوراس پریمیوم
قهوه عربیکا سوماترا
قهوه عربیکا کنیا پریمیوم
قهوه عربیکا کنیا
عربیکا اتیوپی پریمیوم
قهوه عربیکا اتیوپی
قهوه عربیکا اوگاندا
قهوه عربیکا هند پلنتیشن
قهوه عربیکا هند AA
قهوه عربیکا کامرون
قهوه عربیکا کلمبیا
قهوه عربیکا کلمبیا پریمیوم
قهوه عربیکا نیکاراگوئه
قهوه عربیکا گواتمالا
قهوه عربیکا پرو 

هزینه‌های ثابت یک قهوه فروشی چیست؟

شما باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای هزینه آب و گاز و برق و حقوق پرسنل مشغول در قهوه فروشی در نظر بگیرید.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین ممکن است خطاهای محاسباتی نیز رخ دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به‌راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

درآمد قهوه فروشی چقدر است؟

درآمد قهوه فروشی و کافه و پخش قهوه چقدر است؟ درآمد قهوه فروشی در شهرهای کوچک و بزرگ متغیر است. فرض کنید یک قهوه فروشی روزانه پکیجی از محصولات شامل (انواع قهوه‌های خام و مشتقات حاصل از آن مانند کارامل ماکیاتو، کافی موکا، قهوه امریکانو و…) را بفروش می‌رساند. درآمد ماهیانه یک قهوه فروشی کوچک به طور متوسط در ماه‌های اول راه اندازی چیزی حدود 10 تا 15 میلیون تومان به‌صورت خالص می‌باشد. هزینه‌های ثابت که در بالا درباره آنها صحبت کردیم نیز چیزی در حدود 3 میلیون تومان می‌شود که از درآمد ناخالص کم می‌شود.

آیا کار قهوه فروشی سود دارد؟

در صورت ارائه هرکدام از خدمات بالا می‌توانید سود 50 تا 70 درصد را برای قهوه فروشی  در نظر بگیرید.

مهارت مورد نیاز برای راه اندازی قهوه فروشی چیست؟

برای راه اندازی قهوه فروشی نیاز به مدرک تحصیلی خاصی نمی‌باشد اما داشتن مهارت‌های زیر برای موفقیت شما الزامی است:

  • آشنایی با روند تولید و ساختار انواع قهوه
  • آشنایی با مواد اولیه برای تولید مشتقات حاصل از قهوه
  • آشنایی با اصول اولیه فرآوری قهوه
  • آشنایی ابتدایی با اصول بازاریابی
  • مهارت در ارائه اطلاعات کافی درباره طعم و بوی قهوه‌ها
  • نگهداری مناسب از محصولات و جلوگیری از فساد آنها
  • برقراری ارتباط صحیح با مراجعه‌کننده
  • انتخاب فضای مناسب برای عرضه محصولات

همچنین شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش قهوه و باریستا  نسبت به سرو قهوه در مغازه اقدام کنید.

تفاوت کافه تریا و قهوه فروشی در چیست؟

کافه تریا (cafeteria) به زبان ساده یعنی کافه سرپایی. در کافه تریا مشتری‌ها قهوه خود را می‌گیرند و می‌روند. تجهیزات کافه تریا، همان تجهیزات به کار برده شده در راه اندازی کافی شاپ است. اما هم مغازه‌اش کوچک‌تر است و هم می‌تواند قهوه خشک هم بفروشد.

اما درآمد اصلی کافه تریا از سرو قهوه است، نه از فروش قهوه. قهوه فروشی نیز یک مغازه کوچک است که در کنار سرو قهوه، قهوه خشک هم می‌فروشد. قهوه فروشی‌ها معمولاً دستگاه‌های نیمه صنعتی یا صنعتی دارند و برای راه اندازی آن به سرمایه کمتری نیاز است. درآمد قهوه فروشی هم از سرو است و هم از فروش قهوه خشک.

مرحله 2: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله 3:ایجاد حساب بانکی تجاری و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی قهوه فروشی، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از قهوه فروشی شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

مرحله 4:خرید نرم افزار حسابداری قهوه فروشی

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد قهوه برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با نرم افزار حسابداری قهوه فروشی محک می‌توانید بدون محدودیت محصولات متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

ارسال مبلغ فاکتور قهوه‌های سفارش داده شده بر روی دستگاه کارت خوان امکانی است که جلوی ورود مبالغ اشتباه را می‌گیرد. به کمک نرم افزار حسابداری محک، رسید دریافت وجه نیز به‌صورت خودکار بر روی فاکتور شما ثبت می‌گردد. به این ترتیب ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در قهوه فروشی شما بیشتر شده و اعتماد مشتری نیز جلب می‌شود.

جواز کسب قهوه فروشی

مرحله 5: دریافت جواز کسب قهوه فروشی

عدم دریافت مجوزها و مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب و کار شما شود. پس در همان مراحل اولیه راه اندازی قهوه‌فروشی نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

برای دریافت جواز قهوه فروشی و سایر محصولات مشتق شده از قهوه از اتحادیه  عطاران می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال می‌کنید.
  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدوداً ۱۰ روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، به واحد مذکور بازرسی جهت بازدید از اتحادیه ارسال می‌شود.
  • در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تأییدیه دریافت جواز کسب و جواز راه اندازی قهوه فروشی را به او ارائه می‌نمایند.
  • در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامی اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود.
  • در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ‌ساله یا ده ‌ساله تمدید می‌نماید.

مدارک موردنیاز جواز قهوه فروشی چیست؟

ارائه مدارک اولیه به همراه اصل مدارک الزامی است:

  • عکس 4*3 رنگی زمینه سفید – 4 قطعه
  • کپی از تمام صفحات شناسنامه 1 سری
  • کپی کارت ملی 1 برگ
  • کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم 1 برگ (زیر 50 سال)
  • کپی سند یا اجاره‌نامه 1 برگ
  • ارائه تعهد نامه محضری * جهت اسناد اجاره عادی (دستی یا بنگاهی)

شرایط بهداشتی مغازه قهوه فروشی

  • ارتفاع سقف حداقل 3 متر مربع
  • متراژ مغازه حداقل 12 متر مربع مفید (محیط مغازه مد نظر می‌باشد)
  • در صورت دارا بودن بالکن، بایستی کف و بدنه کاشی باشد و از 30 درصد متراژ مغازه تجاوز نکرده باشد
  • واحد صنفی بایستی دارای سیستم جذب آب در کف واحد صنفی باشد (فاضلاب شهری و یا چاه جذبی)
  • دارا بودن روشویی و صابون مایع
  • دارا بودن فن تهویه هوا
  • دارا بودن شیشه سکوریت و یا درب وردی مجزا علاوه بر کرکره و درب حفاظتی
  • سقف واحد صنفی بایستی گچ و با رنگ روغنی سفید براق باشد (سقف کاذب مورد پذیرش نمی‌باشد)
  • نصب تابلو راهنمای شستشوی دست بالای روشویی
  • نصب تابلو استعمال دخانیات ممنوع
  • نصب تابلو سامانه 190 شکایات بهداشتی
  • کلیه اقلام و اجناس فله ای بایستی در ظروف سربسته قرار داشته باشد
  • اقلامی که بر روی زمین قرار می‌گیرد بایستی بر روی پالت فلزی با ارتفاع 20 سانتیمتر قرار داده شوند

*رعایت موارد فوق از نظر وزارت بهداشت الزامی می‌باشد*

چگونه قهوه فروشی خود را تبلیغ کنیم؟

بهترین راه برای بازاریابی قهوه‌های موجود در مغازه قهوه فروشی که مستقیماً به افراد فروخته می‌شود، ارائه تستر از آن محصول است. بخش کوچکی از انواع قهوه‌ها را تحت عنوان تستر دم کرده و به مشتریان تعارف کنید تا با مزه کردن آنها جذب مغازه شما شوند.همچنین تأثیر شبکه‌های مجازی و ساخت وب سایت اینترنتی را نیز جدی بگیرید.

مشاغل مربوط به قهوه فروشی کدام‌اند؟

کلیه کافه تریاها، کافی‌شاپ‌ها و مشاغلی که در کنار کار اصلی خود اقدام به سرو انواع قهوه می‌کنند، می‌توانند از مشتریان شما باشند و ارتباط خود را با قهوه فروشی حفظ کنند.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری قهوه فروشی محک

همیشه مدیریت هزینه‌ها در قهوه فروشی برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه بوده است و محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود قهوه فروشی، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است. با استفاده از نرم افزار حسابداری قهوه فروشی محک می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در قهوه فروشی را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد.

قهوه فروشی؛ کسب و کاری تلخ اما پر سود

این روزها قهوه و فرآورده‌های حاصل از آن از لوکس‌ترین مواد خوراکی در سراسر جهان به شمار می‌آید. به‌طوری‌که برخی از کشورها اقدام به تأسیس وزارت قهوه کرده‌اند. این موضوع خود نشانگر پر طرف‌دار بودن این ماده خوراکی مفید  و پرسود بودن ایده راه اندازی قهوه فروشی می‌باشد. امید است شما هم از راهنمای راه اندازی قهوه فروشی ما برای راه اندازی مغازه خود نهایت استفاده را برده باشید و به سوددهی برسید.


منبع: howtostartanllc

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

11 پاسخ

  1. سلام من میخواهم به صورت سیار در ماشینم اقدام به فروش قهوه کنم آیا امکان پذیر است؟البته به صورت محدود مثلاً قهوه خشک آماده سرو را بگیرم و به صورت کاپ به مسافر هایی که تمایل دارند بفروشم

    1. سلام.روز بخیر.بله امکانش وجود دارد و ایده بسیار خوبی است .منتهی در مورد اینکه باید هزینه ای به شهرداری بپردازید یا خیر تحقیق کند .

  2. سلام. به عنوان شخصی که چند سال تو این زمینه کار کرده میگیم که راه اندازی قهوه فروشی از بعضی جهات خوبه و از بعضی جهات خوب نیست. اوایل که ما کارمون رو شروع کرده بودیم یک مغازه قهوه فروشی اجاره کردیم ماه های اول کار و بار زیاد جالب نبود اما به مرور خوب شد. این شغل پرستیژ خاص خودش رو داره و بیشتر مشتری ها هم تقریبا ثابت هستند. برای این که بتونید تو این شغل درآمد خوبی داشته باشید پیشنهاد می کنم مغازه قهوه فروشی رو تو یک جای شلوغ که رفت و آمد زیاده افتتاح کنید و تو مغازه تنها یک نوع قهوه کار نکنید سعی کنید همه نوع قهوه رو بفروشید اینطوری مشتری هاتون هم زیاد میشه.

    1. پدرام محمدی هستم ۸ سال سابقه کار و راه اندازی و آموزش تو این رشته دارم
      بنظرم مهمترین بخش این هنر فقط تخصص و یادگیری منابع معتبر هست که با آپدیت خودتون میتونید حضور پر رنگی تو این بازار و رشته داشته باشید
      اگر کسی کمکی ازین بابت خواست در خدمت هستم
      09380195459

  3. سلام من یک مغازه ۷ متری پیدا کردمم میخوام میخوام فقط قهوه بیرون بر بزنم ایا به ۷ متر مغازه پروانه کسب میدن

  4. سلام من مغازه ۳۰متر دارم اما اصلا توی این کار تخصصی ندارم از بابت مالی مشکل ندارم وبه‌ اینکار علاقه دارم تو شهر مون ثابت کسی اینکار را انجام نمی دهد آیا من میتونم موفق باشم

  5. سلام من مغازه ۳۰متر دارم اما اصلا توی این کار تخصصی ندارم از بابت مالی مشکل ندارم وبه‌ اینکار علاقه دارم تو شهر مون ثابت کسی اینکار را انجام نمی دهد آیا من میتونم موفق باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری