جستجو
Close this search box.

راه اندازی کارگاه تولید لوستر در 6 مرحله (درآمد + بازارکار)

نوشته شده توسط مهدی میدان
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

تولید لوستر، ایده ای عالی برای شروع کسب و کاری پرسود است. لوسترها یکی از مهم‌ترین ابزارها در دکوراسیون منازل هستند و در انواع مختلف و متناسب با هر سلیقه‌ای تولید می‌شوند. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک به بررسی مراحل راه اندازی تولید لوستر، مدارک موردنیاز جهت اخذ جواز لوسترسازی و تجهیزات موردنیاز برای راه اندازی کارگاه تولید لوستر می‌پردازیم.

فهرست مطالب

لوستر چیست

لوستر چیست؟

لوسترها یکی از ابزارهای روشنایی و دکوراتیو هستند که برای نورپردازی داخل ساختمان استفاده می شوند. از لوسترها برای نگه‌داشتن یک یا چند لامپ به صورت ثابت بر سقف یا بر روی دیوار استفاده می‌شود. بعضی از لوسترها ممکن است تعداد لامپ محدودی داشته باشند و بعضی دیگر تا چند صد لامپ را در خود جای دهند. به عنوان مثال بزرگ‌ترین لوستر کریستالی جهان 750 عدد لامپ داشته و وزن آن حدود 4.5 تن است.

تاریخچه لوستر

اطلاع از تاریخچه پیدایش هر ابزاری می‌تواند به نوع خود جالب باشد. همان‌طور که می‌دانید در دوران قدیم و گذشته‌های دور، استفاده از لوستر به عنوان نماد شکوه وقدرت و ثروت مرسوم بوده است. به همین دلیل راه اندازی کارگاه تولید لوستر در آن زمان اهمیت فراوانی داشته است. تاریخچه ساخت اولین نوع لوسترها به قرن ششم میلادی باز می‌گردد. همچنین چراغ‌های مورب قرن هشتم که طراحی آن‌ها با سبک اسلامی درآمیخته بود نیز از نمونه‌های اولیه لوسترها به شمار می‌رود.

با گذشت زمان و در قرن چهاردهم میلادی نمونه جدیدی از لوستر در ایتالیا، سپس فرانسه طراحی و تولید شد. جنس این نوع لوسترها از کریستال بود. لوسترها در قرون وسطی و در مکان‌های مذهبی و کلیساها کاربرد بیشتری داشتند . نمونه‌هایی از لوسترهای مربوط به آن دوران در کلیسای نوتردام پاریس و کاخ ورسای قابل مشاهده است.

آشنایی با انواع لوستر

آشنایی با انواع لوستر

امروزه با پیشرفت در زمینه معماری و طراحی داخلی ، لوسترهایی بسیار زیبا در انواع طرح و شکل‌های مختلف ساخته می‌شوند که هر یک از این مدل‌ها زیبایی خاص خود را دارند. در ادامه با برخی از انواع مختلف لوستر آشنا می‌شویم:

لوستر شاخه‌ای: این لوسترها از مرسوم‌ترین مدل‌های لوستر هستند که دارای طراحی ظاهری زیبا و مجللی هستند شکل ظاهری این لوستر به صورت شاخه‌شاخه، طراحی شده است. لوستر شاخه‌ای دارای تنوع بسیار بالایی است و از مدل‌های کم ارتفاع آن می‌توان به لوستر سقفی اشاره کرد.

لوستر شمعی: این لوسترها قدیمی‌ترین نوع لوستر بشمار می‌روند. لوسترهای شمعی دارای قسمت‌های نگهدارنده شمع هستند و تعداد این نگهدارنده‌ها بسته به نوع و سایز لوستر متفاوت است. این نوع از لوستر برای فضاهایی با دکوراسیون کلاسیک و سنتی مناسب است.

لوستر طلبی: طراحی ظاهری لوستر طلبی، تلفیقی از لوسترهای سنتی و مدرنیته است. این نوع از لوستر اغلب طراحی مدور و دایره‌ای شکل دارد. لوستر طبلی به طور معمول برای فضاهای کوچک مانند اتاق خواب مناسب است و با نورپردازی ملایمی که دارد، باعث ایجاد حس آرامش می‌شود.

لوستر کریستالی: بخش عمده این نوع لوسترها از کریستال تشکیل شده است. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، لوسترهای کریستالی از قدمت بالایی برخوردار هستند. امروزه نیز در انواع طرح‌های مدرن تولید می‌شوند. لوسترهای کریستالی جلوه‌ای زیبا و با شکوه به محیط می‌بخشد و از ظرافت بالایی برخوردار هستند.

لوستر سنتی: این لوسترها با طراحی سنتی و بومی به تنوع بالایی دست پیدا کرده اند. لوسترهای شیشه‌ای که نقش‌های رنگارنگ دارند، از جمله محبوب‌ترین طرح‌های لوستر سنتی هستند. لوسترهای سنتی به اماکن تاریخی، تالارها و رستوران‌ها که دارای دکوراسیون سنتی هستند جلوه خاصی بخشیده و زیبایی فضا را چند برابر می‌کنند.

لوستر مدرن: این نوع از لوسترها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و مناسب دکوراسیون های مدرن امروزی هستند. این لوسترها متناسب با سلیقه افراد تولید می‌شوند و لوستر خطی لاینر و لوستر آویز دو نوع از رایج‌ترین لوسترهای مدرن هستند.

لوسترها از لحاظ جنس بدنه، سبک، روش نصب و مدل در انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند. از این رو فردی که قصد راه اندازی تولید لوستر را دارد می‌بایست با انواع مختلف لوستر و نحوه ساخت و تولید هر یک از مدل‌ها آشنا باشد.

مراحل راه اندازی تولید لوستر

مراحل راه اندازی تولید لوستر

راه اندازی تولید لوستر یک ایده عالی جهت راه اندازی کسب و کار پردرآمد است. برای این که افراد بتوانند وارد این حوزه کار شوند می‌بایست با نحوه کار و مراحل راه اندازی کارگاه تولید لوستر آشنا شوند. در ادامه با مراحل راه اندازی تولید لوستر آشنا می‌شویم.

مرحله یک: داشتن طرح و برنامه مناسب

امروزه شروع و راه اندازی هر کسب و کاری با چالش‌های زیادی همراه است. داشتن طرح تجاری و برنامه ریزی مناسب پیش از شروع کار نقش مهمی در مواجهه با این چالش‌ها دارد. در راه اندازی تولید لوستر پیش از هر کاری باید تحقیقات لازم در این خصوص انجام شود و بر اساس آن یک طرح تجاری مناسب با توجه به اهداف کسب و کار تدوین شود. در صورتی که با برنامه ریزی و هدف مشخص وارد این حوزه کاری شوید موفق خواهید شد.

مرحله دو: کسب مهارت و تجربه

تولید لوستر، کاری ظریف و بسیار حساس است. این کار به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد و افرادی که قصد راه اندازی تولید لوستر را دارند، می‌بایست در این زمینه مهارت و تجربه بالایی به دست آورند و با نحوه ساخت انواع لوستر آشنا شوند.

برای کسب مهارت در تولید لوستر می‌توان در دوره‌های آموزشی که توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه آزاد و دولتی برگزار می‌شود، شرکت کرد. همچنین کارآموزی در کارگاه‌ها و تولیدی‌های معتبر لوسترسازی یکی از روش‌های خوب برای کسب مهارت و تجربه است. مدت زمان این کار آموزی می‌تواند بین 3 ماه تا چند سال باشد.

مرحله سه: تأمین سرمایه برای راه اندازی تولید لوستر

یکی از مهم‌ترین مراحل در راه اندازی کارگاه تولید لوستر، تأمین سرمایه اولیه جهت راه اندازی و شروع کار است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در ابتدا یک برآورد کلی از هزینه‌ها انجام شود. سپس با توجه به این برآورد اقدام به تأمین سرمایه برای شروع کار کرد. برای راه اندازی لوسترسازی می‌توان از راه‌های مختلفی مانند کمک از خانواده، دوستان و آشنایان و همچنین اخذ وام از بانک‌های مختلف به منظور تأمین سرمایه اولیه استفاده کرد.

هزینه راه اندازی تولید لوستر چقدر است؟

هزینه‌های راه اندازی کارگاه تولید لوستر چقدر است؟

در راه اندازی کارگاه تولید لوستر دو هزینه اصلی وجود دارد. هزینه خرید یا اجاره کارگاه و هزینه خرید تجهیزات لازم برای شروع کار. بر اساس تجربیات متخصصین این حوزه می‌توان هزینه 150 تا 200 میلیون تومان را برای راه اندازی این کسب و کار برآورد کرد.

هزینه اجاره کارگاه: در راه اندازی تولید لوستر بخشی از سرمایه شما صرف اجاره کارگاه خواهد شد. از این رو هر چه قدر مکانی که برای شروع کار در نظر گرفته‌اید، بزرگ‌تر باشد و یا در موقعیت بهتری از شهر واقع باشد طبیعتاً میزان سرمایه اولیه برای شروع کار نیز بالاتر خواهد رفت. به طور کلی هزینه اجاره ماهیانه کارگاه برای راه اندازی تولید لوستر تقریباً بین 5 تا 10 میلیون تومان است.

هزینه خرید تجهیزات: یکی از مهم‌ترین مراحل در راه اندازی تولید لوستر خرید تجهیزات لازم برای شروع کار است. برای تولید لوستر به خرید تجهیزات مختلفی نیاز دارید، اما در ابتدا می‌توانید کار را با خرید تجهیزات اصلی و سرمایه‌ای در حدود 50 تا 100 میلیون شروع کنید.

مهم‌ترین تجهیزات و متریال‌های موردنیاز برای راه اندازی کارگاه تولید لوستر به شرح زیر است.:

  • دستگاه برش لیزر
  • دستگاه تراشکاری
  • دستگاه جوش لیزری
  • ورقه‌های آهن
  • استیل
  • برنز
  • چوب
  • شیشه
  • لامپ

مرحله چهار: دریافت مجوز راه اندازی کارگاه تولید لوستر

یکی از مهم‌ترین مراحل در راه اندازی تولید لوستر دریافت پروانه کسب از مراجع مربوطه است. عدم دریافت مجوز می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین یا تعطیلی کسب و کار شما شود. شرایط و مدارک لازم جهت دریافت جواز کسب تولید لوستر به شرح زیر است:

  • کپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • کپی از کارت ملی
  • کپی از مدرک تحصیلی
  •  12 قطعه عکس 3*4
  • کپی سند مالکیت متقاضی
  • کپی اجاره نامه رسمی
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گذراندن دوره آموزشی
  • استاندارد بودن متراژ واحد صنفی
  • وجود تجهیزات مناسب

مرحله پنج: ثبت نام برای مالیات

بر اساس قوانین مالیاتی جدید تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت تجاری اجباری است. متقاضیان راه اندازی کارگاه تولید لوستر نیز می‌بایست اظهارنامه مربوط به کسب و کار خود را  برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنند. مراحل ثبت نام در سازمان امور مالیاتی بر اساس رویکرد جدید به صورت الکترونیکی بوده و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی نیست. مراحل ثبت نام در سامانه امور مالیاتی به شرح زیر است:

  • پیش ثبت نام در سامانه امور مالیاتی (tax.gov.ir)
  • ارسال اطلاعات کاربری
  • بررسی و صحت سنجی اطلاعات
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله شش:  بازاریابی و تبلیغات

بعد از راه اندازی لوسترسازی برای این که بتوانید فروش بالایی داشته باشید و مشتریان زیادی جذب کنید باید به بازاریابی و تبلیغات هدفمند توجه ویژه‌ای داشته باشید. بازاریابی و تبلیغات دو فاکتور بسیار مهم در موفقیت یک کسب و کار هستند. بعد از راه اندازی کارگاه تولید لوستر می‌توانید از شیوه‌های مختلفی همچون فعالیت در فضای آنلاین (وب سایت، شبکه‌های اجتماعی)، تبلیغات حضوری و تبلیغات تلفنی جهت افزایش فروش محصولات خود استفاده کنید.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مزایا راه اندازی تولید لوستر چیست؟

برخی از مهم‌ترین مزایای راه اندازی کارگاه تولید لوستر به شرح زیر است:

  • شغلی با درآمد ایده‌آل
  • بازار کار مطلوب
  • فعالیت در صنعتی مهم و پربازده
  • تولید محصولاتی که تاریخ انقضا ندارد
  • عدم نیاز به دریافت مجوزهای بهداشتی

معایب راه اندازی لوسترسازی چیست؟

لوسترسازی در کنار مزایای که دارد با معایبی نیز همراه است. برخی از این معایب به شرح زیر است.

  • نیاز به تخصص بالا
  • هزینه بالا جهت اجاره کارگاه تولیدی
  • هزینه بالا جهت خرید تجهیزات

آیا شغل لوسترسازی برای شما مناسب است؟

اگر به کارهای فنی و تولیدی علاقه دارید و توانایی مواجه با چالش‌های کسب و کارهای تولیدی را دارید باید گفت این شغل مناسب شما است. افرادی که در زمینه تولید لوستر فعالیت می‌کنند اکثرا افرادی باهوش و چالش‌پذیر هستند.

بازار کار لوسترسازی چگونه است؟

لوسترسازی کسب و کاری است که ارتباط نزدیکی با صنعت دکوراسیون دارد. از این رو از بازار کار مطلوبی برخوردار است. افرادی که در زمینه تولید لوستر فعالیت می‌کنند، می توانند علاوه بر فروش عمده محصولات تولیدی، به فروش تکی لوستر نیز مشغول شوند. در واقع در کنار کارگاه تولیدی، محصولات خود را از طریق فروشگاههای حضوری به فروش می‌رسانند.

درآمد کارگاه تولید لوستر چقدر است؟  

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که افراد پیش از شروع هر کاری به آن توجه می‌کنند میزان درآمد شغل مورد نظر است. همواره عوامل مختلفی بر روی میزان درآمد تأثیرگذار هستند. موقعیت مکانی کارگاه، میزان تخصص استادکار و تبلیغات از جمله این عوامل هستند. طبق بررسی‌های انجام شده و نظر فعالین این حوزه، میزان درآمد تولید لوستر را می‌توان بین 10 تا 40 میلیون تومان در ماه پیش‌بینی کرد.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری محک

در این مقاله با نحوه راه اندازی تولید لوستر، درآمد و بازار کار آن آشنا شدیم. یکی از نکات مهمی که در راه اندازی این شغل باید به آن توجه داشت مدیریت هزینه‌ها و کنترل امور مالی است. استفاده از نرم افزار حسابداری لوستر سازی محک یکی از بهترین راهکارها است.

نرم افزار حسابداری تولیدی محک یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری است که با دارابودن امکانات ویژه و کاربردی علاوه بر مدیریت هزینه‌ها، کمک می‌کند تا به امور مالی کسب و کار خود نظم دهید و تمام فرایندهای حسابداری لوستر سازی را با نهایت دقت و سرعت انجام دهید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهدی میدان
مهدی میدان
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری