جستجو
Close this search box.

راه اندازی لاستیک فروشی از صفر تا 100 ( مزایا + معایب)

نوشته شده توسط مهدی میدان
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

امروزه کسب و کارهایی که با صنعت خودرو در ارتباط هستند از درآمدبالایی برخوردارند. لاستیک فروشی یکی از کسب و کارهایی است که در این صنعت نقش پر رنگی دارد. راه اندازی لاستیک ایده‌ای عالی جهت شروع یک کسب و کار پر درآمد است. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک به بررسی مراحل راه اندازی لاستیک فروشی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

آشنایی با شغل لاستیک فروشی

اگر خودرو داشته باشید به احتمال زیاد گذرتان به لاستیک فروشی‌ها خورده است. لاستیک فروشی کسب و کاری است که در آن انواع لاستیک یا تایر خودرو با کیفیت‌های مختلف به فروش می‌رسد. به طور معمول خودروها هر چند سال یکبار نیاز به تعویض تایر دارند چرا که با گذر زمان تایرهای خودرو به دلیل استفاده زیاد از بین می‌روند؛ البته برخی از خودروها مانند تاکسی‌ها درون شهری در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری نیاز به تعویض تایر پیدا می‌کنند. برای تعویض تایر خودرو می‌توان به فروشگاه‌های لاستیک فروشی یا تعمیرگاه‌های خودرو مراجعه کرد.

بهترین برند لاستیک خودرو

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم در فروشگاه‌های لاستیک فروشی انواع تایر خودرو از برندهای مختلف داخلی و خارجی به فروش می‌رسد. از برندهای تایر ایرانی می‌توان به کویر تایر، بارز، یزد تایر و دنا اشاره کرد. در مقابل از برندهای خارجی تایر نیز می‌توان به تایرهای هانکوک، کومهو، یوکوهاما و نکسن اشاره نمود.

مراحل راه اندازی لاستیک فروشی

مراحل راه اندازی لاستیک فروشی

امروزه راه اندازی هر کسب و کاری با چالش‌های زیادی همراه است چالش‌هایی که اگر برای مواجه با آن‌ها آمادگی لازم را نداشته باشید به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهید شد. در راه اندازی لاستیک فروشی نیز این چالش‌ها وجود دارد. در ادامه این مقاله به بررسی مراحل راه اندازی لاستیک فروشی می‌پردازیم.

برنامه ریزی برای شروع کسب و کار

اولین قدم در راه اندازی و شروع هر کار برنامه ریزی اصولی برای آن است. برنامه ریزی مسیر شما برای حرکت به سمت موفقیت را روشن‌تر خواهد کرد. تقریباً تمام کسب و کارهای موفق برای رسیدن به جایگاه فعلی خود مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده‌اند. آن‌ها برای موفقیت برنامه ریزی مناسبی داشته‌اند. شما نیز چنانچه قصد ورود به این حوزه و راه اندازی لاستیک فروشی را دارید پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز در مورد این کسب و کار تحقیق کنید و اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید سپس با توجه به این اطلاعات برنامه مناسبی برای شروع کسب و کارتان بچینید.

تدوین طرح کسب و کار یا بیزینس پلن نیز در شروع یک کسب و کار بسیار اهمیت دارد. طرح کسب و کار یک سند رسمی است که در آن اهداف یک کسب و کار و روش‌های دستیابی به مشخص شده است. از این طرح جهت تأمین مالی، مستندسازی مدل کسب و کار، ترسیم پیش‌بینی‌های مالی و تبدیل ایده به واقعیت استفاده می‌شود. در یک طرح تجاری موضوعات مختلفی مطرح می‌شود برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • تعیین ساختار کسب و کار
  • تعیین اهداف کسب و کار
  • بررسی مشکلات و موانع احتمالی
  • بررسی و تحلیل رقبا
  • تحقیقات بازار

تأمین سرمایه لازم برای راه اندازی لاستیک فروشی

یکی از مهم‌ترین مراحل در راه اندازی لاستیک فروشی تأمین سرمایه لازم برای شروع کار است. سرمایه اصلی‌ترین عامل پیشرفت و رشد کسب و کارتان است. در واقع شما برای رسیده به اهداف تعیین شده در طرح کسب و کارتان به سرمایه نیاز دارید. هر چه میزان این سرمایه بیشتر باشد طبیعتاً دستیابی به اهداف نیز راحت‌تر خواهد بود. برای تأمین سرمایه راه‌های مختلفی وجود دارد برخی از مهم‌ترین این راه‌ها شامل موارد زیر است.

  • دریافت وام از بانک‌ها و مؤسسات مالی
  • سرمایه گذاری خطر پذیر
  • سرمایه گذاری جمعی
  • جذب سرمایه از شتاب دهنده‌ها
  • شراکت با فرد دیگر
  • کمک از دوستان و آشنایان

نکته مهمی که قبل جذب سرمایه به آن توجه کنید این است  که باید یک برآورد کلی از هزینه‌های راه اندازی لاستیک فروشی داشته باشید.

برای مطالعه مقاله مهمترین روش های تامین سرمایه برای کسب و کار کلیک کنید.

هزینه‌های راه اندازی لاستیک فروشی چقدر است؟

هزینه‌های راه اندازی لاستیک فروشی چقدر است؟

یکی از سؤالاتی که ممکن است قبل از شروع این کسب و کار داشته باشید این است که هزینه راه اندازی لاستیک فروش چقدر است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که در تعیین هزینه راه اندازی عوامل و فاکتورهای مختلفی دخیل هستند که باید به صورت دقیق بررسی شوند. اما به طور کلی می‌توان دو هزینه اصلی را برای این کسب و کار متصور شد. هزینه خرید یا اجاره مکان مناسب برای شروع کار و هزینه خرید انواع لاستیک دو هزینه اصلی شروع این کسب و کار هستند.

هزینه خرید یا اجاره مکان مناسب برای شروع کار

شما برای این که بتوانید محصولات خود را به فروش به رسانید نیاز به یک فروشگاه لاستیک فروش دارید. همانطور که می‌دانیم لاستیک فروشی کسب و کاری است که در آن انواع تایر خودرو های سبک و سنگین با کیفیت‌های مختلف به فروش می‌رسد طبیعتاً برای فروش آن‌ها نیاز به فروشگاه دارید. به همین منظور می‌بایست بخش از سرمایه خود را صرف خرید یا اجاره آن کنید.

چنانچه می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و یا سرمایه کمی برای شروع کار دارید پیشنهاد می‌کنیم کار را با اجاره یک مغازه متوسط شروع کنید بعدها که کسب و کارتان رونق گرفت می‌توانید به خرید مغازه بزرگ‌تر نیز فکر کنید. همچنین در آینده با رشد کسب و کارتان به یک انبار بزرگ نیاز خواهید داشت. هزینه اجاره ماهیانه یک مغازه مناسب در شهر تهران به صورت تقریبی بین 15 تا 40 میلیون تومان در ماه است البته این هزینه با توجه به متراژ مغازه و موقعیت مکانی آن ممکن است بیشتر یا کمتر نیز باشد.

هزینه خرید انواع لاستیک خودرو

دومین هزینه‌ای که در راه اندازی لاستیک فروشی با آن مواجه خواهید بود هزینه خرید انواع لاستیک خودرو است. در این مرحله می‌بایست با توجه به میزان سرمایه خود لاستیک‌های مختلف را خریداری کنید. البته پیشنهاد ما در ابتدا کار خرید پرفروش‌ترین این لاستیک‌ها است. حداقل هزینه لازم برای خرید انواع تایر خودرو را می‌توان بین 300 تا 800 میلیون تومان برآورد کرد. البته این هزینه با توجه به میزان سرمایه و برنامه vdcd شما برای فروش متفاوت خواهد بود.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

دریافت مجوز راه اندازی لاستیک فروشی

دریافت مجوز یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که در راه اندازی لاستیک فروشی می‌بایست انجام دهید. شما با دریافت مجوز یا پروانه کسب لاستیک فروشی این امکان را دارید تا به صورت رسمی و قانون فعالیت خود را شروع کنید. پروانه کسب سندی است که از سوی اتحادیه صنف کسب و کار مدنظرتان صادر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد در مکان مشخص فعالیت تجاری داشته باشید. برای دریافت پروانه کسب لاستیک فروشی طبق مراحل زیر عمل کنید.

  1. ورود به درگاه ملی مجوزهای کشوری (mojavez.ir)
  2. ثبت نام در سایت و ثبت درخواست دریافت پروانه کسب
  3. ورود به سایت ایرانیان اصناف (iranianasnaf.ir)
  4. انتخاب رسته شغلی و تکمیل اطلاعات
  5. بارگذاری مدارک درخواستی
  6. احراز اطلاعات توسط کارشناس
  7. بازدید از واحد صنفی توسط کارشناس
  8. دریافت تأییدیه جواز کسب
  9. پرداخت هزینه حق عضویت
  10. صدور پروانه کسب لاستیک فروشی

شرایط و مدارک دریافت مجوز لاستیک فروشی

برخی از شرایط و مدارک دریافت مجوز لاستیک فروشی عبارتند از:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • تکمیل فرم تقاضای صدور پروانه کسب
  • پرداخت حق عضویت در اتحادیه لاستیک فروشان
  • ارائه اصل و تصویر شناسنامه از کلیه صفحات
  • ارائه اصل و تصویر کارت ملی پشت و رو
  • ارائه اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا کارت معافیت (دائم یا پزشکی) یا گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی و یا عادی و یا مبایعه نامه
  • 12 قطعه عکس 4×3 جدید
  • تکمیل فرم تعهدنامه محضری و گواهی امضاء توسط دفترخانه (کپی پیوست)
  • ارائه قبض آب، برق و گاز واحد صنفی
  • تائیدیه کتبی کدپستی واحد صنفی از اداره پست

ثبت نام در سامانه امور مالیاتی

بعد از راه اندازی لاستیک فروشی باید در فرصت مناسب نسبت به ثبت نام در سامانه امور مالیاتی اقدام کنید و هر سال اظهارنامه مالیاتی مربوط به کسب و کار خود را به این سازمان ارائه دهید. اظهارنامه مالیاتی، نوعی کارنامه مالی است که عملکرد مالی مربوط به کسب و کار را در یک سال گذشته نشان می‌دهد. از این رو تمام اشخاص حقیقی و حقوقی صاحب کسب کار می‌بایست این اظهارنامه را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند. برای ارسال آن نیز می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور   (intamedia.ir)
  • وارد شدن به بخش اظهارنامه الکترونیک
  • انتخاب یکی از دو مورد اظهارنامه اشخاص حقیقی یا اظهارنامه اشخاص حقوقی
  • پیش ثبت‌نام با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه.
  • تکمیل جداول اطلاعاتی توسط مودیان حقیقی و پر کردن جدول‌های مالی و ترازنامه برای مودیان حقوقی.
  • ثبت‌نام الکترونیکی تا پایان مهلت مقرر برای خوداظهاری مالیاتی و ارسال مدارک.
  • بررسی اطلاعات اظهارشده مودیان توسط کارشناسان اداره امور مالیاتی.
  • صدور قبض الکترونیکی مالیات و پرداخت آنلاین آن.

افتتاح حساب بانکی تجاری

داشتن یک حساب تجاری جدا از حساب شخصی کمک زیادی در نظم دادن به حساب‌های شما خواهد کرد. با افتتاح حساب بانکی تجاری می‌توانید تمام هزینه‌ها و درآمدهای مربوط به کسب و کارتان را از سایر هزینه‌ها جدا کنید. همچنین استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیز به عنوان یکی از راهکارهای عالی برای مدیریت امور مالی در این زمینه مؤثر خواهد بود.

نکات مهم برای موفقیت در راه اندازی لاستیک فروشی

نکات مهم برای موفقیت در راه اندازی لاستیک فروشی

برخی از مهم‌ترین نکات که در راه اندازی لاستیک فروشی باید به آن توجه کنید عبارتند از:

بازاریابی و تبلیغات مناسب

بازاریابی دربرگیرنده تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی است که کسب و کارها با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانند محصولات و خدمات خود را به مشتری معرفی کنند. طراحی و چاپ کارت ویزیت، پوستر و تراکت، طراحی فروشگاه اینترنتی و… از جمله شیوه‌های تبلیغات مؤثر برای این کسب و کار هستند.

فروش محصولات باکیفیت

برای اینکه بتوانید به عنوان یک لاستیک فروشی معتبر شناخته شوید باید همواره تایرهای باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه دهید با توجه به این که در چند سال اخیر تایرهای تقلبی باکیفیت پایین به بازار عرضه شده‌اند اینکه بتوانید باکیفیت‌ترین تایرها را به دست مشتریان برسانید فروشتان نیز بیشتر خواهد داشت.

بازار کار لاستیک فروشی

امروزه صنعت خودرو جایگاه ارزشمندی در شبکه تولید صنعتی و خدمات پس از فروش کشور  پیدا کرده است. وجود تقاضا زیاد در بازار موجب شده تا میزان تولید خودرو هر ساله افزایش یابد. از طرفی متأسفانه به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی میزان خرابی نیز به شدت بالا است. همین موضوع باعث شده میزان مصرف لاستیک خودرو نیز بالا باشد و نیاز به لاستیک و تایرهای باکیفیت به شدت احساس شود.

مزایا و معایب راه اندازی لاستیک فروشی

همانطور که می‌دانیم هر کسب و کاری با مزایا و معایب خاصی دارد آشنایی با این مزایا و معایب باعث می‌شود بتوان تصمیم گیری مناسبی برای راه اندازی آن اتخاذ کرد.

مزایامعایب
بازار کار ایده آلنیاز به سرمایه نسبتاً بالا
درآمد مناسبعدم وجود درآمد ثابت ماهیانه
فعالیت در صنعتی مهم و رو به رشدنیاز به فضای بزرگ برای انبار تایر
ساعت کاری منعطفتاثیر تورم بر این صنعت
مزایا و معایب

مدیریت هزینه ها با نرم افزار حسابداری

در این مقاله به بررسی مراحل راه اندازی لاستیک فروشی پرداختیم. در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که لاستیک فروشی کسب و کاری است که در آن مدیریت محصولات، ثبت هزینه‌ها، صدور فاکتور، محاسبه سود و زیان، محاسبه مالیات از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از نرم افزار حسابداری بهترین راهکار برای مدیریت این امور است. نرم افزار حسابداری لاستیک فروشی با دارا بودن امکانات و قابلیت های پیشرفته تمام فرایندهای حسابداری مربوط به کسب و کار شما را با سرعت و دقت بالایی انجام می‌دهد. 

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهدی میدان
مهدی میدان
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری