جستجو
Close this search box.

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی | راهکاری یکپارچه برای فروش و بازرگانی

نوشته شده توسط مهرداد توکلی
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی راه‌کارهای یکپارچه‌ای برای ثبت و پردازش کلیه اسناد حسابداری و مالی واحدهای مختلف کسب و کارهای بازرگانی ارائه می‌دهد. از خرید و فروش کالاها گرفته تا ثبت رده‌های مختلف ویزیتوری، فروش، و کاربران گرفته تا انبارداری و ایجاد طرح‌های مختلف فروش، همه امکاناتی هستند که در نرم افزارهای حسابداری بازرگانی مورد نیاز هستند.

فهرست مطالب

مجموعه نرم افزاری محک با طراحی امکانات عملیات بازرگانی به عنوان بخش کلیدی مجموعه‌های حسابداری خود، بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این مجموعه با ارائه امکاناتی بسیار پیشرفته در حسابداری بازرگانی، کلیه نیازهای نرم افزاری محاسباتی و مالی شرکت‌ها را به بهترین شکل تامین می‌کند.

نرم افزار حسابداری بازرگانی چیست؟

یک پرسش متداول؛ نرم افزار حسابداری بازرگانی چیست؟

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی به شکلی ساده مجموعه گسترده‌ای از خدمات حسابداری و ثبت را در اختیار شرکت‌ها و کسب و کارهایی می‌گذارد که با فروش و بازرگانی سر و کار دارند. شرکت‌های بازرگانی کسب و کارهایی هستند که در ازای خرید و فروش کالاهای مختلف سود کسب کرده و فعالیت‌ تجاری کالایی دارند. شرکت‌های تجاری به صورت کلی به دو دسته مالی و بازرگانی تقسیم می‌شوند. به این ترتیب نرم افزار حسابداری بازرگانی یک سیستم نرم‌افزاری عمومی و پرکاربرد است که کلیه شرکت‌هایی که فعالیت خرید و فروش کالا انجام می‌دهند می‌توانند از آن بهره ببرند.

شرکت‌های بازرگانی با استفاده از این نرم افزار می‌توانند فعالیت‌های ثبت و پردازش اسناد و اطلاعات کلیه واحدهای فروش خود را از طریق یک سیستم حسابداری واحد و یکپارچه پردازش کنند. انواع مختلفی از گزینه‌های نرم‌افزاری از سوی شرکت‌های مختلف برای پردازش امور حسابداری بازرگانی عرضه شده است که با توجه به اندازه و نوع شرکت‌های بازرگانی می‌توانند کاربردهای محدود یا بسیار گسترده‌ای داشته باشند. مجموعه نرم افزاری محک مجموعه‌ای از محصولات نرم‌افزاری با امکانات بسیار بالا ارائه می‌کند که انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی را تبدیل به کاری سخت می‌کند. در ادامه این مطلب، مجموعه امکاناتی که در نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی مورد نیاز هستند، و خود این فرایند معرفی می‌‌‌شود.

حسابداری بازرگانی چیست؟

حسابداری بازرگانی شامل مجموعه‌ای از وظایف حسابداری در ارتباط با فروش کالاها توسط شرکت‌ها و ارائه دهندگان خدمات بازرگانی می‌شود. بعضی از این وظایف مثل ایجاد سال مالی و صورت‌های مالی به صورت سنتی در فصل‌های مختلفی از سال انجام می‌شوند. بعضی دیگر از آنها نیز وظایفی روزمره هستند که با تغییرات در حساب‌های خرید و فروش انجام می‌شوند. فرایند حسابداری بازرگانی شامل محاسباتی تخصصی می‌شود که بدون انجام درست آنها شرکت‌های بازرگانی ممکن است در خطر قرار بگیرند.

شرکت‌های بازرگانی از حسابدارهای متخصص برای انجام این وظایف کمک می‌گیرند. نرم‌افزارهای تخصصی حسابداری ابزارهایی هستند که حسابدارها به کمک آنها می‌توانند محاسبات پیچیده مرتبط با حسابداری شرکت‌های بازرگانی را انجام بدهند. با توجه به نوع طراحی و اهداف بسته‌های مختلف نرم افزاری، ممکن است رابط کاربری این نرم‌افزارها پیچیده و پر از زبانه‌هایی باشد که استفاده از آنها سخت باشد، یا رابط کاربری ساده و کاربرپسندی داشته باشد.

وظایف حسابداری بازرگانی

وظایف حسابداری بازرگانی

هر کسب و کاری که از طریق فروش کالا درآمد کسب می‌کند با مجموعه‌ای از اسناد مالی مثل فاکتور، چک، موجودی، انبار، و در نهایت خرید و فروش سر و کار دارد. با توجه به نوع هر کسب و کار، زمینه فعالیت آن، اندازه و تعداد کارکنان به ویژه کارکنان بخش فروش، انواع مختلفی از وظایف حسابداری بازرگانی وجود دارد که شرکت‌ها از لحاظ عرفی و قانونی در هر سال مالی آنها را انجام می‌دهند. بعضی از اصلی‌ترین وظایف حسابداری بازرگانی شامل موارد زیر می‌شود:

  • آماده کردن صورت‌ های مالی
  • تهیه صورت‌های سود و زیان
  • ایجاد ترازنامه مالی
  • انجام محاسبات مالیاتی مختلف و تهیه گزارش‌های مورد تائید اداره دارایی

انواع راه‌کارها و سیستم‌های نرم‌افزاری حسابداری بازرگانی با پوشش دادن این وظایف اصلی محصول خود را معرفی کرده و به بازار ارائه می‌دهند. انواع سیستم‌های نرم‌افزاری محک به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی شامل یک بخش کلیدی به نام عملیات بازرگانی هستند که کلیه این وظایف را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، در این نرم‌افزارها مجموعه‌ای از امکانات بسیار پیشرفته‌تر حسابداری فروش نیز تعریف شده است که به شرکت‌ها امکان می‌دهد انواع مختلفی از فرایندها را به شکلی ساده و دقیق پردازش کنند.

ماژول عملیات بازرگانی نرم افزارهای حسابداری محک

مجموعه‌ نرم‌افزارهای عمومی و همچنین تخصصی شرکت نرم افزاری حسابداری محک همراه با مجموعه‌ای از امکانات فروش، ثبت و پیگیری اسناد مالی مانند فاکتورها، چک‌ها، انبار، حواله‌ها کالایی و مالی، و همچنین امکاناتی برای تعریف ویزیتورها، بازاریاب‌ها، و فروشندگان و کاربران مختلف، و همچنین امکاناتی مثل ارائه تخفیف به شرکت‌های بازرگانی و کسب و کارها عرضه می‌شوند.

این ماژول یکی از خوش‌ساخت‌ترین راه‌کارهای نرم‌افزاری موجود در بازار است که به سادگی تمام امکانات مورد نیاز برای مدیریت بخش فروش شرکت‌های بازرگانی، و مواردی بسیار بیشتر از آنها را پوشش می‌دهد. هر یک از این امکانات شامل مجموعه‌ای از عملیات‌های حسابداری می‌شود که در این نرم‌افزارها به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی ارائه می‌شوند.

به این ترتیب ماژول عملیات بازرگانی در مجموعه نرم‌افزاری محک را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار در نظر گرفت که به صورت یک امکانات اصلی در کلیه بسته‌های نرم‌افزاری این شرکت قرار گرفته است. شرکت‌های بازرگانی به کمک این ماژول ساده و کاربردی می‌توانند کلیه عملیات‌های مرتبط با فروش را حتی تا حد زیادی خودکار سازند.

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی چه امکاناتی دارد؟
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی چه امکاناتی دارد؟

عملیات‌های حسابداری به خودی خود از پیچیدگی و تخصصی بودن بسیار بالایی برخوردار هستند. این موضوع باعث می‌شود انجام آنها حتی برای حسابدارهای متخصص از دشواری زیادی برخوردار باشد. در حالی که حسابدارهای متخصص برای سرگرم شدن با اسناد مالی و فاکتورها و امثال این آموزش می‌بینند، استفاده از رابط های کاربری جذاب و ساده به آنها اجازه می‌دهد این فرایندهای پیچیده را به شکلی ساده‌تر انجام دهند. دلیل این موضوع قبل از هر چیز طراحی کاربرپسند و متفاوت نرم‌افزارهای پیشرفته حسابداری است.

به صورت کلی، بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی لازم است کلیه وظایف حسابداری بازرگانی را در اختیار کاربران که اغلب کارمندان واحد فروش یا بازرگانی شرکت‌ها هستند قرار دهد. ماژول عملیات بازرگانی در نرم‌افزارهای حسابداری محک یکی از بهترین نرم‌افزارها در این زمینه است که کلیه امکانات برای برآورده کردن عملیات بازرگانی به شکلی ساده و دقیق را در اختیار شرکت‌های بازرگانی قرار می‌دهد. در این ماژول انواع گسترده‌ای از عملیات‌های بازرگانی که به صورت حساب‌های خرید (بدهکار) و حساب‌های فروش (بستانکار) تعریف می‌شوند در عملیات‌های مختلف روزمره حسابداری کسب و کارها به شکلی ساده و قابل درک برای عموم پردازش می‌شوند. برای این که بهتر با امکانات این نرم افزار آشنا شویم، بهتر است به بخش‌های گوناگون محاسبات حسابداری بازرگانی و نحوه انجام آنها در این نرم افزار نگاهی کوتاه داشته باشیم.

انواع حساب اصلی در حسابداری بازرگانی

حسابداری بازرگانی با دو نوع حساب اصلی یا کلی سر و کار دارد که در این مدل درآمدی بیشترین کاربرد را دارند و کلیه محاسبات حسابداری روزمره روی یکی از این دو نوع حساب انجام می‌شود:

  • حساب خرید: این حساب در اصل نوعی حساب بدهکار محسوب می‌شود که با هر ثبت بدهکار افزایش پیدا کرده و با هر ثبت بستانکار، کاهش پیدا می‌کند.
  • حساب فروش: در مقابل حساب خرید تعریف می‌شود و یک حساب بستانکار است که با هر ثبت بدهکار کاهش یافته و با هر ثبت بستانکار افزایش پیدا می‌کند.

کلیه حساب‌هایی که یک شرکت بازرگانی در طول یک سال مالی با آنها سر و کار دارد در یکی از این دو دسته اصلی حساب قرار می‌گیرند.

کدینگ حسابداری بازرگانی

کدینگ حسابداری را می‌توان در ساده‌ترین تعریف نحوه طبقه‌بندی حساب‌ها در یک مجموعه از محاسبات حسابداری در نظر گرفت. بدون استفاده از کدینگ مناسب، اسناد مالی، بازرگانی و حسابداری چیزی به جز یک مشت فاکتور و اعداد و ارقام بدون ارتباط با یکدیگر نیستند. این کدینگ حسابداری است که انواع حساب‌ها را از یکدیگر جدا کرده و باعث می‌شود فاکتورها، صورت‌حساب‌ها، و انواع اعداد و ارقامی که در فرایندهای بازرگانی ثبت می‌شوند، تبدیل به داده‌های قابل تحلیل حسابداری شوند.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد کدینگ حسابداری، این فرایند لازم است به صورتی سازگار با استانداردهای حسابدرای در هر منطقه و محدوده جغرافیایی انجام شود. در مجموع این فرایند شامل طبقه‌بندی سلسله مراتبی حساب‌ها به شکلی منطقی می‌شود. در کدینگ، انواع حساب‌ها به صورت منطقی از یکدیگر تفکیک می‌شوند. انواع سطح‌های کدینگ در حسابداری بازرگانی شامل موارد زیر می‌شود:

  • سطح گروه: کلی‌ترین حساب‌ها در این سطح تعریف شده و کدینگ می‌شوند. معمولا نحوه کدینگ به این شکل است که دارایی‌های جاری در گروه 1، دارایی‌های غیر جاری در گروه 2 و به همین ترتیب تا آخر تعریف می‌شوند.
  • سطح کل: در این سطح اولین دسته از حساب‌هایی که اسناد مالی در آن قرار می‌گیرند تعریف شده و کدینگ می‌شود. موجودی کالا و موجودی بانکی از جمله حساب‌هایی هستند که در این سطح کدینگ می‌شوند.
  • سطح معین: حساب‌هایی که جزئی‌تر هستند، از جمله بیشتر اسناد روزمره که مورد ثبت حسابداری قرار می‌گیرند در سطح معین کدینگ می‌شوند. این سطح کاربردی‌ترین سطح حساب‌ها است.
  • سطح تفصیلی: نرم‌افزارهای حسابداری علاوه بر مجموعه کدینگ حسابداری سنتی، یک سطح جزئی‌تر نیز برای پردازش حساب‌ها به کاربران ارائه می‌دهند که از آن برای ثبت جزئی‌ترین اسناد مالی و حسابداری استفاده می‌شود. سطح تفصیلی اغلب برای ثبت اسناد مالی و هزینه‌های روزمره کاربرد دارد.
نرم افزار حسابداری محک

امکانات بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی محک

همان طور که پیشتر اشاره شد، مجموعه نرم‌افزاری محک با طراحی یکی از ساده‌ترین رابط‌های کاربری برای بخش عملیات بازرگانی در نرم‌افزارهای خود به کاربران امکان می‌دهد مجموعه کاملی از فرایندهای بازرگانی را به صورتی یکپارچه و دقیق انجام دهند. در ادامه اجزای مختلف این نرم افزار که بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی موجود در بازار محسوب می‌گردد، معرفی می‌شود.

خرید و فروش و ویزیتوری

همان طور که پیشتر اشاره شد، کلیه حساب‌ها در حسابداری بازرگانی در یکی از دو دسته خرید یا فروش تعریف می‌شوند. در نتیجه این عملیات و نحوه انجام آن یکی از مهم‌ترین عواملی است که بهترین نرم‌افزارها را از بدترین‌ها جدا می‌کند. در کلیه نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی محک امکان ثبت و پردازش کلیه عملیات‌های این بخش به شکلی بسیار پیشرفته و با رابط کاربری بسیار ساده ارائه شده است.

یکی از امکانات بسیار پیشرفته‌ای که در این نرم‌افزارها به کاربران ارائه می‌شود امکان تعریف عوامل مختلف فروش یا ویزیتورها و بازاریاب‌های متفاوت است. به این ترتیب شرکت‌ها می‌توانند با تعریف سطوح مختلف دسترسی به کاربران از جمله کارمندان فروش خود، کلیه اسناد حسابداری مرتبط با خرید و فروش را به شکلی یکپارچه و در یک سیستم واحد ثبت کنند. این راه‌کار باعث کاهش قابل توجه خطاهای محاسباتی در حسابداری بازرگانی می‌شود.

انواع روش‌های پرداخت نقدی، حواله و چکی

یکی دیگر از امکانات بسیار کاربردی و پیشرفته‌ای که در بخش عملیات بازرگانی محصولات نرم‌افزاری محک قرار گرفته امکان تعریف انواع روش‌های پرداخت مثل نقدی، حواله‌ای، و چکی است. به کمک این بخش کارمندان فروش می‌توانند جزئیات دقیق روش پرداخت را در فاکتورها و صورت‌حساب‌های مالی که تولید می‌کنند لحاظ کنند.

به این ترتیب در هر لحظه که لازم باشد سیستم حسابداری می‌تواند گزارشی دقیق از موجودی نقدی، حساب‌های بستانکار، و همچنین زمان‌های وصول مطالبات به دست بیاورند. داشتن این اطلاعات به آنها امکان می‌دهد به شکل بهتری عملکرد مالی کسب و کار و شرکت بازرگانی خود را تحلیل و ارزیابی کنند.

عملیات چک‌های دریافتی و پرداختی

عملیات بازرگانی در مجموعه‌های نرم‌افزاری محک امکانات بسیار پیشرفته‌ای برای مدیریت عملیات چک‌های دریافتی و پرداختی به مدیران مالی شرکت‌های بازرگانی ارائه می‌دهد. این بخش درست مانند یک دستیار مالی نرم‌افزاری، تاریخ‌های وصول و پرداخت چک‌ها را به شکل دقیق و کارایی پیگیری می‌کند. به این ترتیب قبل از رسیدن زمان و سررسید مطالبات و پرداخت‌ها، مدیران می‌توانند تصمیم‌های مربوطه را در مورد آنها بگیرند.

امکان تعریف چندین انبار

به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های پیشرفته در عملیات بازرگانی سیستم‌های حسابداری محک، امکان تعریف چندین انبار به شرکت‌های بازرگانی که کالاهای مختلفی ارائه می‌دهند و در بازارهای مختلفی فعالیت‌ دارند اجازه می‌دهد کلیه محاسبات حسابداری خود را در یک فضای منحصر به فرد و یکپارچه پردازش کنند.

این نرم‌افزارها نه فقط به انبارداران و مدیران شرکت امکان می‌دهد چندین انبار مجزا از یکدیگر تعریف کنند، بلکه به آنها امکان مدیریت یکپارچه این انبارها و صدور حواله‌های بین انبار مختلف را نیز می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود فرایند فروش و حسابداری شرکت‌های بازرگانی نیز به شکلی ساده‌تر و با ضریب خطای بسیار کمتر انجام شود. به این ترتیب پس از هر فروش، دیگر نیازی نیست کالا به صورت دستی از موجودی انبار کم شود. نرم افزار حسابداری بازرگانی محک به صورت خودکار پس از هر ثبت مقادیر را به روز رسانی می‌کند.

تعریف کاربران با سقف اعتبار متفاوت

این گزینه یکی دیگر از امکاناتی است که باعث انتخاب نرم‌افزارهای حسابداری محک به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی می‌شود چرا که از طریق آن شرکت‌های بازرگانی می‌توانند انواع کاربران را با سطح‌های مختلف دسترسی و همچنین سقف اعتبار متفاوت تعریف کنند. برای مثال بازاریاب‌های یک شرکت ممکن است محصولات را با قیمت متفاوتی از خریداران آنلاین وبسایت شرکت دریافت کنند. پردازش چنین محاسباتی از طریق نرم‌افزار حسابداری بازرگانی محک به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

به این ترتیب انواع مختلف کاربران با سطح‌های مختلف دسترسی در سیستم فروش و بازرگانی شرکت‌ها تعریف می‌شوند. در حالی که آنها از یک پایگاه داده منفرد برای دسترسی به اطلاعات و ثبت اسناد مالی و حسابداری استفاده می‌کنند، سیستم به صورت خودکار به آنها اطلاعات متناسب با سطح فعالیت و دسترسی آنها را نمایش می‌دهد.

طرح‌های مختلف فروش‌

یکی از امکانات مورد نیاز شرکت‌های بازرگانی امکان تعریف طرح‌های مختلف فروش و همچنین طرح‌های تشویقی و ارائه سطوح مختلف تخفیف است. انواع محصولات نرم‌افزاری محک به کاربران اجازه می‌دهد انواع محاسبات مرتبط با طرح‌های پیچیده فروش و یا اعمال تخفیفات مختلف را به شکلی ساده و دقیق محاسبه نموده و به صورت خودکار انجام دهند.

بعضی از شرکت‌ها از طرح‌های فروش پیچیده و چند لایه، برای مثال طرح‌های فروش تشویقی و ارجاعی استفاده می‌کنند. نرم‌افزار حسابداری محک با ارائه انواع امکانات مورد نیاز برای این طرح‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهد فرمول‌ها و محاسبات فروش مورد نیاز خود را به شکلی یکپارچه و خودکار انجام دهند.

این بخش از خدمات عملیات بازرگانی محک یکی از امکاناتی است که به تنهایی می‌تواند باعث تمایز آن به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی بین انواع نرم‌افزارهای موجود در بازار شود. امکانات و گزینه‌هایی که در این بخش به کاربران ارائه می‌شود آن را تبدیل به یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های نرم افزاری حسابداری بازرگانی می‌کند.

مزایای بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی

مزایای بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی

استفاده از عملیات بازرگانی نرم‌افزارهای حسابداری مجموعه نرم‌افزاری محک با مزایای گسترده و مختلفی همراه است که باعث می‌شود مدیران نواندیش و آینده‌نگر توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. این نرم‌افزار یک مجموعه کامل از راه‌کارهای حسابداری است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد کلیه فرایندهای ثبت و حسابداری اسناد و امور مالی خود را به شکلی یکپارچه عملیاتی کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای این گزینه نرم‌افزاری حسابداری بازرگانی شامل موارد زیر می‌شود.

یکپارچگی کلیه حساب‌ها و فرایندهای محاسباتی

یکپارچگی یکی از ویژگی‌هایی است که باعث تمایز محک به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی از انواع دیگر محصولات نرم افزاری حسابداری می‌شود. به این ترتیب کلیه عملیات‌های مختلف حسابداری و ثبت اسناد فروش و مالی در واحدهای مختلف یک شرکت در یک مجموعه نرم‌افزاری منفرد انجام می‌شود. این موضوع باعث عدم نیاز شرکت‌های بازرگانی به مجموعه‌ها و سیستم‌های نرم‌افزاری مجزا برای بخش‌های کلیدی کسب و کار مثل انبار، حسابداری، و همچنین خدمات پس از فروش می‌شود.

هنگامی که یک نرم افزار حسابداری امکانات یکپارچه ارائه می‌دهد، بسیاری از خدمات در آن به صورت خودکار در می‌آیند. یکی از این خدمات پیگیری کالاها و حساب‌ها در بخش‌های مختلف سیستم است. به این ترتیب، برای مثال بعد از فروش یک کالای خاص، نیازی به حذف آن از فهرست موجودی انبار به صورت دستی وجود ندارد. این کار به صورت خودکار انجام شده و با هر ثبت فروش در نرم‌افزارهای حسابداری محک، کالای فروخته شده از موجودی کالایی و انبار کسر می‌شود.

راه‌کاری کارا برای جمع‌آوری داده‌های مالی

مدیران شرکت‌ها و تحلیل‌گران کسب و کارهای بازرگانی برای بررسی عملکرد مالی شرکت‌ها نیاز به داده‌های قابل اعتماد مالی دارند. در حالی که سیستم‌های حسابداری معمولی از امکان پشتیبانی از کلیه واحدهای شرکت‌های بازرگانی برخوردار نیستند، نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی محک به شکلی ساده و کاربردی تمام فرایندهای مالی و حسابداری شرکت‌ها را پوشش می‌دهند.

به این ترتیب کلیه اطلاعات حسابداری و مالی شرکت‌ها با امکان ارائه انواع گزارش‌های متنوع و کاربردی در یک محل و به شکلی کاملا دقیق و قابل پیگیری گردآوری می‌شود. این موضوع باعث می‌شود شرکت‌های بازرگانی بتوانند به راحتی از اطلاعات عملکرد مالی خود برای شناسایی نقاط قوت و ضعف، و بهبود فروش و عملکرد استفاده کنند.

مدیران و تحلیل‌گران مالی شرکت‌های بازرگانی به کمک گزارش‌های پیشرفته‌ای که از طریق بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی به دست می‌آورند می‌توانند پردازش‌ها و تحلیل‌های دقیقی از کسب و کار خود داشته باشند. این موضوع یکی از عوامل تفکیک سیستم‌های پیشرفته حسابداری از سیستم‌های قدیمی است که در نهایت اتوماسیون اولیه حسابداری را به ارمغان می‌آوردند.

تهیه گزارش‌های مورد تائید دارایی

از جمله امکانات دیگری که در نرم‌افزار حسابداری بازرگانی محک و ماژول عملیات بازرگانی به شرکت‌های بازرگانی ارائه می‌شود تولید خودکار و ساده کلیه گزارش‌های مورد تائید اداره دارایی است. همان طور که می‌دانید، اداره دارایی ضوابط دقیق و مشخصی برای محاسبه کارکرد و مالیات کسب و کارهای بازرگانی دارد. در سال‌های اخیر با توجه به نیاز به شفافیت مالی بیشتر در بسیاری از کسب و کارها، استفاده از سیستم‌های یکپارچه فروش و بازرگانی برای بسیاری از اصناف و مشاغل از نظر قانونی اجباری و ضروری شده است.

مجموعه محصولات نرم‌افزاری گروه محک با توجه به این موضوع، به شکلی طراحی می‌شوند که مورد تائید اداره دارایی هستند. به این ترتیب شرکت‌های تجاری بازرگانی که ملزم به استفاده از صندوق‌های مکانیزه و یکپارچه فروش و بازرگانی هستند می‌توانند از گزارش‌های این نرم افزار برای ارائه به اداره دارایی استفاده کنند. به این ترتیب خرید بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی محک نه فقط به آنها در یکپارچه سازی داده‌ها و اطلاعات مالی کمک قابل توجهی می‌کند، بلکه همچنین نیازهای قانونی و مالیاتی آنها را نیز برآورده می‌کند.

سخن پایانی

یک نرم افزار حسابداری بازرگانی پیشرفته لازم است مجموعه عملیات بازرگانی را به شکلی کامل، با امکانات پیشرفته، و در عین حال به سادگی در اختیار کاربران قرار دهد. مجموعه نرم‌افزاری محک این امکانات را در یک رابط کاربری بسیار ساده و پیشرفته در اختیار شرکت‌های بازرگانی مختلف قرار می‌دهد. به کمک این ابزار نرم افزاری، شرکت‌های بازرگانی می‌توانند کلیه عوامل فروش خود را با سطح‌های مختلف دسترسی در سیستم حسابداری به شکلی یکپارچه تعریف کنند.

این راه‌کار نرم‌افزاری با ارائه خدمات یکپارچه و پیشرفته به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی شناخته می‌شود. شرکت‌های بازرگانی با خرید این نرم افزار می‌توانند کلیه فرایندها و فعالیت‌های حسابداری و ثبت اسناد مالی خود را به شکلی یکپارچه و دقیق انجام دهند. به این ترتیب دیگر نیازی به هزینه کردن مجدد برای انواع دیگر نرم‌افزارهای حسابداری نخواهند داشت.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهرداد توکلی
مهرداد توکلی
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری