جستجو
Close this search box.

نکات طلایی حسابداری با اکسل 2022

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

حسابداری با اکسل این مزیت را دارد که صفحات گسترده اکسل می تواند جایگزین محاسبات نواری خسته کننده باشد. در راستای آشنایی شما با این نحوه حسابداری، گروه نرم افزاری محک، این دانشنامه غنی از اطلاعات را تدارک دیده است و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

فهرست مطالب

 

 

حسابداری اکسل

حسابداری با اکسل را بیشتر بشناسیم

حسابداری با اکسل همانند دیگر شاخه های حسابداری به جهت آسان نمودن کارهای حساب و کتاب طراحی شده است. مایکروسافت آفیس اکسل برای پشتیبانی از عملکردهای حسابداری از جمله بودجه بندی، تهیه صورت های مالی و ایجاد ترازنامه طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار برای انجام محاسبات پیچیده ریاضی دارای عملکرد صفحه گسترده و بسیاری از توابع است. از دیگر مزایای این برنامه پشتیبانی از افزونه های مورد استفاده در مدل سازی و پیش بینی مالی می باشد.

همچنین قادر است با داده های خارجی به طور یکپارچه ادغام شود. از این طریق شما قادر خواهید بود اطلاعات بانکی و داده های مالی را به دیگر پلتفرم های نرم افزار حسابداری وارد یا از آن خارج نمایید.

 

همچنین شما می توانید از طریق صفحات زیر محصولات دیگر ما را مشاهده کنید:

 

 

عملکرد حسابداری اکسل در بودجه بندی و بیانیه ها

در حسابداری با اکسل، برای ایجاد بودجه، صورت های جریان نقدی و صورت های سود و زیان، الگوهایی از سوی مایکروسافت آفیس اکسل عرضه می شود. برخی از آن ها اسناد اصلی و اساسی مورد استفاده در حسابداری هستند. علاوه بر این شما این فرصت را دارید که از وب سایت آفیس، قالب های بودجه بندی و بیانیه های پیچیده تر را دانلود کنید.

حتی می توانید این قالب های تخصصی را از فروشندگان ثالث خریداری کرده و در برنامه خود نصب نمایید. گروه نرم افزاری محک در این زمینه ها می تواند مشاور خوبی برای شما باشد. شما قادر هستید که در صورت نیاز به صورت های مالی پیچیده تر آن ها را به صورت سفارشی تقاضا نمایید یا با استفاده از عملکرد داخلی اکسل، یک نمونه دیگر را از ابتدا ایجاد کنید.

 

 

حسابداری اکسل

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

 

ارتباط صفحات گسترده اکسل با انجام محاسبات چگونه است؟

در حسابداری، انجام محاسبات یکی از اساسی ترین کارها به حساب می آید. طراحی صفحات گسترده اکسل به گونه ای است که حاوی داده هایی در قالب جدول است. این داده ها از محاسبات درون خطی و جمع بندی پشتیبانی خواهد کرد و در واقع جایگرین ماشین حساب خواهد شد.

در حسابداری با اکسل، داده های صفحه گسترده را می توان دوباره مورد استفاده قرار داد و آن ها را ذخیره نمود. در این صورت اکسل از یک ماشین حساب پا را فراتر نهاده و انعطاف پذیر می شود‌. یکی از عملکردهای این برنامه ایجاد نمودار است که می توانید از این طریق نماهای متفاوتی از داده ها داشته باشید. همچنین این ‌فرصت را دارید که از افزونه ها برای استخراج داده ها و ایجاد مدل ها و پیش بینی های مالی استفاده نمایید.

 

 

حسابداری اکسل

آیا استفاده از داده های خارجی در حسابداری با اکسل امکان پذیر است؟

در حسابداری با اکسل این امکان برای شما ایجاد می شود که از منابع مختلف، داده هایی را به اکسل وارد نمایید. این امر کمک زیادی برای حسابداری می باشد زیرا می توانید داده های فروش، بانکی و فاکتورها را از منابع مختلف جمع آوری کنید. این داده ها را می توانید ذخیره نمایید و این امکان را به شما می دهد که در حوزه های مختلف کسب و کار به داده های متعدد دسترسی داشته باشید.

از نکات مهم دیگر درباره اکسل باید گفت که این برنامه با بسیاری از نرم‌ افزار های محبوب حسابداری ادغام خواهد شد. الگوهایی همچون ترازنامه های معمولی، حساب سود و‌ زیان و صورت جریان نقدی از طریق قالب های حسابداری با اکسل ارائه می شود.

 

حسابداری اکسل در یک نگاه خلاصه

حسابداری با اکسل داده های مالی در جدول های حسابداری سازماندهی می شوند. طراحی این برنامه در جهت انجام محاسبات رایج حسابداری و تحلیل امور مالی ایجاد شده است. با توضیحات گروه نرم افزاری محک آشنایی بیشتری با حسابداری اکسل خواهید داشت. محاسبات رایج، فرمول های بهره، آنالیز مالی و محاسبه ارزش فعلی را می توانید با این برنامه انجام دهید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری