جستجو
Close this search box.

راه اندازی لوازم صوتی تصویری در 8 مرحله

نوشته شده توسط رضا امیری راد
زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه

راه اندازی لوازم صوتی تصویری به دلیل استقبال بالای افراد به زندگی لوکس ، با استقبال بی نظیری مواجه شده است. این شغل از مزایای نسبتاً خوبی برخوردار است. اما تمام موضوع این نیست!
در حین راه اندازی مغازه لوازم صوتی و تصویری ممکن است با چالش‌هایی نظیر اینکه آیا صرفه اقتصادی دارد؟ یا اینکه چه مراحلی برای شروعی بی‌نقص وجود دارد؟ برخورد کنید.
در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک از جزئیات شغل فروش لوازم صوتی و تصویری مطلع خواهید شد.

فهرست مطالب

راه اندازی فروشگاه لوازم صوتی تصویری

آیا از راه اندازی فروشگاه لوازم صوتی تصویری اطمینان دارید؟

راه اندازی لوازم صوتی تصویری جزو آن دسته از مشاغل است که شما نیاز به اقدامات ویژه‌ای برای کسب مشتری دارید. بر خلاف راه اندازی مشاغل دیگر مانند راه اندازی مغازه کادویی با در انتظار نشستن بابت حضور مشتری، آن‌چنان سودی که دلخواهتان باشد عاید شما نشده و ممکن است در مدت کوتاهی امید خود را از دست بدهید.
یکی از کارهایی که به‌ویژه لازم به اجرا می‌باشد، تبلیغات گسترده است. این موضوع در این نوع از کسب‌وکار آن‌چنان حائز اهمیت می‌باشد که اعمال نکردن آن منجر به عقب ماندن از عرصه فعالیت و رقبا شده و فروش به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

پیشنهاد ما به شما این است قبل از مطالعه و شروع راهنمایی، در مورد راه اندازی کسب‌وکار کوچک اطلاعات لازم را کسب کرده تا با دانش بیشتری نسبت به اینکه چگونه اقدام به راه اندازی کسب‌وکار خود کنید، اقدام به راه اندازی لوازم صوتی تصویری کنید.

چه اطلاعاتی برای راه اندازی لوازم صوتی تصویری دارید؟

امروزه با گسترش جوامع و پیشرفته شدن کسب‌وکارها، قبل از راه اندازی هر شغل نیاز به جمع‌آوری اطلاعت موردنیاز آن دارید. قطعاً با دانستن مواردی چون سرمایه لازم برای شروع، میانگین درآمد ماهیانه، مزایا و معایب و مواردی ازاین‌قبیل، می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری برای راه اندازی لوازم صوتی تصویری داشته باشید.
در ادامه علاوه بر آشنایی با موارد ذکر شده، اطلاعاتی درمورد لیست لوازم موردنیاز و نحوه تهیه آنها به شما خواهیم داد.

چه میزان سرمایه برای شروع در سال 1401 نیاز است؟

سرمایه اولیه موردنیاز برای راه اندازی لوازم صوتی تصویری می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد؛ به‌عنوان‌مثال اگر شما بخواهید با یک شرکت قرارداد بسته و با عنوان نمایندگی به کار خود ادامه دهید، با زمانی که لوازم موردنیاز را خودتان تهیه کنید بسیار متفاوت است.
اما به طور میانگین باتوجه‌به گران‌قیمت بودن محصولات صوتی و تصویری، برای یک فروشگاه 30 الی 40 متری شما نیاز به حدوداً 300 تا 500 میلیون تومان (باتوجه‌ به تعداد و برند) سرمایه دارید.


به‌طورکلی هزینه‌ها به دودسته تقسیم می‌شوند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:
1- هزینه‌های اولیه
2- هزینه‌های جاری

هزینه‌های اولیه راه اندازی لوازم صوتی تصویری چه هزینه‌هایی را شامل می‌شود؟

در ابتدا لازم به ذکر است که به‌غیراز این دودسته هزینه‌هایی تحت عنوان هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده نیز وجود دارد؛ مانند هزینه تعمیرات اولیه‌ای که در ابتدا برای تغییر ظاهر مکان مورداستفاده، صرف می‌شود.

اما هزینه‌های اولیه جزء دسته‌ای هستند که صرفاً در شروع کار نیاز بوده و احتیاجی به هزینه مجدد ندارند. اما میزان آنها بسته محل مغازه یا فروشگاه شما و متراژ آن قابل تغییر است. به‌عنوان‌مثال می‌توان به هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات مغازه (دکوراسیون، پارتیشن، دستگاه کارت‌خوان و…) اشاره کرد.

البته در راه اندازی لوازم صوتی تصویری بعضی اقلام مانند نخستین خرید لوازم، هم به هزینه اولیه و هم به شارژ مجدد نیاز دارند.

هزینه‌های جاری شامل چه هزینه‌هایی هستند؟

هزینه‌های جاری جهت راه اندازی لوازم صوتی تصویری شامل هزینه‌هایی هستند که ماهانه باید پرداخت شوند. این دسته شامل هزینه قبوض آب و برق، دستمزد خدمه فروش، هزینه نظافت، اجاره ماهیانه و هزینه خرید مجدد لوازم مورد نیاز می‌شود. البته باید در نظر داشت که خرید لوازم در هر ماه با توجه‌ به موجودی آن محصول نیاز به بودجه متفاوت دارد.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین خطاهای محاسباتی نیز رخ می‌دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به‌راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

درآمد ماهیانه به چه صورت است؟

همان‌طور که گفته شد؛ هزینه‌های لوازم صوتی و تصویری مقداری بالاتر بوده و جذب مشتری نیز مشکل می‌باشد. به همین دلیل حاشیه سود بالاتری نسبت به بقیه کسب‌وکارها دارد.
به طور میانگین می‌توان گفت بعد از راه اندازی لوازم صوتی تصویری درآمد ماهیانه 25 الی 30 میلیون تومان می‌باشد. البته این مبلغ باتوجه‌ به اینکه شما یک نمایندگی داشته باشید یا محصولات از خودتان باشد، متفاوت است.

ایده‌ای برای سود بیشتر؛ درآمد غیرمستقیم داشته باشید!

ایده‌ای برای سود بیشتر؛ درآمد غیرمستقیم داشته باشید!

شما می‌توانید در کنار فروش لوازم صوتی و تصویری، نصب، راه اندازی لوازم صوتی تصویری و خدمات پس از فروش نیز داشته باشید. با اضافه‌ کردن یک نیروی خدماتی به فروشگاه خود، کسب‌وکار خود را گسترش داده و باعث شوید تا مشتریان هر آنچه که نیاز دارند را از شما تهیه کنند.

مزایای راه اندازی لوازم صوتی تصویری چیست؟

در راه اندازی لوازم صوتی تصویری همانند شغل‌های آزاد دیگر مثل راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی شما کارفرمای خود بوده و نیاز به گرفتن دستور از کسی ندارید. سود ماهیانه درآمده متعلق به شماست و این شمایید که با تلاش بیشتر باعث بیشتر شدن درآمد خود می‌شوید.
اگر در این زمینه علاقه داشته باشید می‌توانید دانش بیشتری در این زمینه کسب کرده و با بالابردن تخصص و تجربه خود در این حوزه مهارت‌های موردنیاز را شناخته و باعث پیشرفت کسب‌وکار خود شوید.
راه اندازی این نوع از کسب‌وکار ممکن است نسبت به سایر شغل‌ها از سهولت بالاتری برخوردار بوده و نیاز به تخصص خاصی نداشته باشد.

آیا از معایب راه اندازی فروشگاه لوازم صوتی تصویری اطلاع دارید؟

1- نیاز به تبلیغات برای جذب مشتری
2- جدال با رقبا برای موفقیت بیشتر
3- نیاز به سرمایه اولیه بالا
4- ریسک بالا در صورت سرمایه‌گذاری
5- نیاز به‌ صرف زمان جهت حضور در فروشگاه
6- استخدام یک فرد کاربلد در صورت ارائه خدمات نصب و راه اندازی

لیست لوازم موردنیاز برای شروع را تهیه کنید!

لوازم صوتی تصویری از تنوع بالایی برخوردار بوده که شما بسته به انتخاب خود می‌توانید لیستی از بین آنها انتخاب کرده و آنها را تهیه و جهت راه اندازی لوازم صوتی تصویری از آنها استفاده کنید.
برخی از لوازمی که می‌توان تهیه کرد عبارت‌اند از:

  • تلویزیون
  • سینمای خانگی
  • DVD پلیر
  • بلندگو (اسپیکر) و پخش‌کننده‌های خانگی
  • انواع محافظ‌ها
  • آنتن‌های دیجیتال
  • دستگاه‌های پخش‌کننده دیجیتال
  • کنسول‌های بازی
تضمین موفقیت در راه اندازی لوازم صوتی تصویری با 8 مرحله

تضمین موفقیت در راه اندازی لوازم صوتی تصویری با 8 مرحله

همان گونه که هر کسب‌وکار نیاز به یک شیوه‌نامه برای شروع دارد، راه اندازی مغازه لوازم صوتی و تصویری نیز دارای مراحلی می‌باشد که با دانستن آنها مسیر هموارتر می‌شود.
با مطالعه، یادداشت و تکیه بر اطلاعات داده شده گام‌به‌گام پیش بروید و جرقه کار خود را بزنید.

مرحله 1- طرح تجاری برای راه اندازی لوازم صوتی تصویری

هنگام راه اندازی هر کسب‌وکاری، نوشتن یک طرح تجاری مؤثر بسیار ضروری است. با یک طرح تجاری، می‌توانید اهداف، پیش‌بینی‌ها و برنامه‌های خود را تعیین کنید.
این طرح در آینده حیاتی خواهد بود، زیرا تمام اطلاعات موردنیاز بانک‌ها و سرمایه گذاران را قبل از تصمیم‌گیری برای تأمین مالی فروشگاه شما در اختیار آنها قرار می‌دهد. برای نوشتن طرح تجاری کارآمد برای راه اندازی لوازم صوتی تصویری، باید این بخش‌ها را در نظر بگیرید:

  • خلاصه اجرایی: اطلاعات موجود در طرح کسب‌وکار، اهداف شما را برجسته می‌کند و مشخص می‌کند که فروشگاه شما ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر.
  • توصیف فروشگاه: یک نمای کلی از مغازه خود ارائه دهید که شبیه به خلاصه اجرایی شما باشد و در پیش‌بینی‌ها و استراتژی‌ها عمیق‌تر شوید.
  • مفهوم و منو: توضیح دهید که قرار است چه اقلامی را به فروش برسانید.
  • ساختار مدیریت و مالکیت: نوع مالکیت مغازه و سلسله مراتب مدیریت فروشگاه را مورد بحث قرار دهید.
  • کارمندان و نیازهای کارکنان: این بخش کارمندان و نیاز کارکنانی را که برای شما در حال کار هستند را نشان می‌دهد.
  • بازاریابی و تجزیه‌وتحلیل رقبا: در این بخش بازارهای هدف را شناسایی کرده و رقبای بالقوه کسب‌وکار خود را بشناسید.
  • تبلیغات و استراتژی‌های بازاریابی: این بخش باید استراتژی‌های بالقوه بازاریابی و تبلیغاتی را که می‌تواند برای دستیابی به اهداف تجاری شما مفید باشد را تشریح کند.
  • امور مالی: در این بخش به تجزیه‌ و تحلیل پیش‌بینی‌های مالی پرداخته و لیست هزینه‌ها برای مدت‌زمان مشخص را آماده کنید.

مرحله 2- تعیین بهترین محل برای اجاره یا رهن ملک

در انتخاب مغازه مناسب باید به چند نکته توجه کنید. لوازم صوتی و تصویری معمولاً بزرگ هستند و فضای زیادی را اشغال می‌‌‌کنند، در نتیجه باید یک مغازه بزرگ اجاره کنید.
برای راه اندازی لوازم صوتی تصویری بهتر است مغازه‌ای انتخاب کنید که در مسیر رفت‌وآمد مشتریان هدف باشد. شاید وسوسه شوید که یک مغازه در خیابان‌های ارزان‌تر اجاره کنید‌، ولی فراموش نکنید هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین شلوغی و رفت‌وآمد مخصوصاً در ابتدای راه باشد.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 3- انتخاب تأمین‌کننده مناسب

دو روش برای خرید لوازم و تجهیزات صوتی تصویری وجود دارد:

1- خرید به‌ صورت عمده
2- خرید مستقیم از شرکت
شما می‌توانید به‌ صورت جمعی لوازم مورد نیاز را از عمده‌فروش‌ها تهیه کرده یا اینکه فروش مستقیم داشته باشید.
برای فروش مستقیم می‌توانید در ادامه شرایط اخذ نمایندگی را مطالعه کرده و با عقد قرارداد با یک شرکت، محصولات آنها را در فروشگاه خود با سرمایه کمتری به فروش برسانید.

مرحله 4- اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی لوازم صوتی تصویری

برای تاسیس و راه اندازی لوازم صوتی تصویری یا هر کسب‌وکار دیگری باید از واحد صنفی مربوط به آن پروانه کسب بگیرید. برای این کار می‌توانید به‌ صورت اینترنتی در سامانه صدور پروانه کسب ثبت‌نام کنید. درصورتی‌که مدارکتان تکمیل باشد و شرایط لازم را داشته باشید، حداکثر در عرض یک ماه مجوز راه‌ اندازی را از طریق پست الکترونیکی دریافت خواهید کرد.

نکته مهم دیگر این است که برای گرفتن مجوز راه اندازی فروشگاه لوازم صوتی و تصویری نیازی نیست در یک آزمون خاص شرکت کنید و نمره قبولی بگیرید. اتحادیه لوازم خانگی در زمینه صدور پروانه کسب سخت‌گیری نمی‌کند و فقط در مورد سابقه فعالیت و عمده‌فروش‌هایی که انتخاب کرده‌‌اید، سؤال می‌کند.

مرحله 5- اخذ نمایندگی از شرکت‌ها

برای اخذ نمایندگی، گرفتن مجوز از اتحادیه لوازم خانگی ضروری می‌باشد. در غیر این صورت از طرف هیچ شرکتی به شما نمایندگی فروش داده نمی‌شود.
همچنین اخذ نمایندگی خود دارای مزایا و معایبی می‌باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

از مزایا و معایب اخذ نمایندگی چه می‌دانید؟

از جمله مزایای نمایندگی فروش لوازم خانگی، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بدون داشتن سرمایه بالا، کار خود را با یکی از شرکت‌های مطرح کشور شروع کرده و به‌مراتب در حوزه فعالیت خود پیشرفت کنید.
  • تمامی اجناسی که از انبار شرکت به فروشگاه شما فرستاده می‌شود بدون هزینه بارگیری بوده که خود باعث کمتر شدن نیاز به سرمایه اصلی می‌شود.
  • تمامی اقلام و اجناس موردنیاز از طرف شرکت تأمین شده و شما نیاز به دغدغه‌ای برای پیداکردن اجناس ندارید.

درمورد معایب اخذ نمایندگی نیز می‌توان به این مورد اشاره کرد که زمانی که شما نمایندگی یک یا چند شرکت خاص را بر عهده گرفتید، موظف هستید تنها محصولات همان شرکت‌ها را به فروش برسانید.

مرحله 6- خرید نرم افزار حسابداری لوازم صوتی تصویری

بدون شک مدیریت عالی یک کسب‌وکار بدون یک نرم افزار حسابداری امکان‌پذیر نیست. استفاده از چنین نرم‌افزاری بعد از راه اندازی لوازم صوتی تصویری خطا در محاسبات را کاهش می‌دهد، دقت مدیریت امور مالی را بالا برده و هزینه‌های عملیاتی را کم می‌کند. نرم افزار حسابداری صوتی و تصویری محک با امکانات ویژه‌ای که برای فروشگاه‌های دستگاه‌های صوتی و تصویری در نظر گرفته است می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای این صنف باشد.

مرحله 7- برندسازی و تبلیغات

پیشنهادهای اساسی برای تبلیغات فروشگاه لوازم صوتی تصویری به شرح زیر است:

  • طراحی و نصب بنرهای تبلیغاتی، پوستر و یا بیلبوردهایی در سطح شهر
  • طراحی زیبا در دکوراسیون و نحوه چینش و تفکیک اجناس حین راه اندازی لوازم صوتی تصویری
  • تبلیغات در فضای مجازی (ایجاد یک صفحه در شبکه‌های مجازی و انتشار محصولات خود قالب‌های جذاب و چشم‌نواز)
  • طراحی وب‌سایت فروشگاهی برای فروش آنلاین
  • ایجاد کد تخفیف روی وب‌سایت یا استفاده از کلمات (حراج، تخفیف ویژه ایام خاص و از این دسته کلمات)
  • دادن یک هدیه کوچک به افرادی که برای اولین‌بار از شما خرید می‌کنند (این ایده حتی برای مشتریان ثابت نیز می‌تواند کارآمد باشد)
  • شما بگویید! هر ایده یا نظری که احساس می‌کنید باعث بهتر دیده‌شدن و فروش بهتر می‌شود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. (به یاد داشته باشید اگر کیفیت فروش در هر صنفی در سطح کشور بالاتر برود، اولین کسانی که از آن بهره‌مند می‌شوند، خریداران هستند)

تأثیر این کارها در بالارفتن سطح تقاضا از شما، جذب سهم بیشتری از مشتریان و در نتیجه آن احساس اعتماد بیشتر آنها به شما نمایان می‌شود.

همچنین در نظر داشته باشید که همیشه خوش‌برخورد بودن با مشتریان و گرم گرفتن با آنها در هنگام مکالمه باعث جذب آنها و تبدیل خریداران به مشتریانی ثابت برای شما می‌شود. با استفاده از این ترفند و دادن تخفیف بیشتر به مشتریان وفادار باعث می‌شوید تا آنها نیز شما را به دیگران معرفی کرده و باعث بیشتر شناخته شدن شما شوند.

مرحله 8- ایجاد وب‌سایت فروشگاهی

ساخت یک وب‌سایت فروشگاهی پس از راه اندازی لوازم صوتی تصویری برای خود می‌تواند یک راه بسیار عالی برای فروش باشد. شما با آماده‌سازی یک وب‌سایت، امکان کسب درآمد از طریق اینترنت را نیز برای خود فراهم می‌کنید. با این مرحله شما حتی در زمان استراحت، کسب درآمد می‌کنید.

اگر نیاز به ساخت یک وب‌سایت دارید می‌توانید از مقاله طراحی وب سایت که با تلاش گروه نرم افزار حسابداری محک برای شما آماده شده شروع کنید.

تأسیس فروشگاه صوتی تصویری

اگر آمادگی دارید شک نکنید؛ همین‌الان شروع کنید!

تا اینجا با مراحل راه اندازی لوازم صوتی تصویری آشنا شدید. اگر تمامی موارد موجود مانند مزایا و معایب راه اندازی مغازه صوتی و تصویری را مطالعه کرده و با شرایط اخذ نمایندگی نیز آشنایی پیدا کردید، آماده انجام گام‌به‌گام مراحل هستید. حتماً تمامی مراحل گفته شده را به‌دقت بازخوانی کرده و یادداشت کنید.

تضمین موفقیت شما در گرو اطلاعاتی است که اکنون در اختیار دارید!

به یاد داشته باشید که هر دانشی که اکنون شما به دست میاورید زمانی مورداستفاده شما قرار می‌گیرد. با تلاش برای موفقیت خود آینده خود را به آن شکل که می‌خواهید بسازید.
در این راستا گروه نرم افزار حسابداری محک با ارائه خدمات خود و ادعای راحت‌ترین نرم افزار حسابداری امکانات متنوع در نرم افزار، کنترل امور مالی را بسیار ساده کرده و یک ابزار کاربردی برای موفقیت و گسترش دادن کسب‌وکار برای شما آماده کرده است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

رضا امیری راد
رضا امیری راد
کارشناس طراحی وب‌سایت و سئو، علاقه مند به یادگیری و پیشرفت در حوزه دیجیتال مارکتینگ.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری