جستجو
Close this search box.

راه اندازی نمایشگاه ماشین | درآمد + مزایا و معایب

نوشته شده توسط مهدی میدان
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

امروزه با رشد و توسعه جامعه در ابعاد مختلف جهانی، نیاز به ماشین و انواع وسیله نقلیه بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود. از این رو وجود بنگاه‌هایی برای خرید فروش ماشین و راه اندازی نمایشگاه ماشین ، ایده‌ای پر سود برای شروع کسب و کار است. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری با محک به بررسی مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین می‌پردازیم.

فهرست مطالب

شغل نمایشگاه ماشین

آشنایی با شغل نمایشگاه ماشین

نمایشگاه ماشین یا بنگاه ماشین مکانی است که در آن خرید و فروش انواع ماشین‌های ایرانی و خارجی انجام می‌شود. افرادی که قصد خرید یا فروش ماشین خود را دارند معمولاً از این بنگاه‌ها کمک می‌گیرند. مدیر نمایشگاه ماشین به عنوان یک واسط، خریدار و فروشنده را به یکدیگر معرفی می‌کند و در صورت انجام معامله خرید یا فروش، پورسانت خود را به صورت درصدی از هزینه معامله دریافت می‌کند.حتی بهترین نمایشگاه ماشین در ایران نیز با همین روش،درآمدزایی می کند.

معرفی انواع نمایشگاه ماشین

بهتر است قبل از اقدام برای راه اندازی،نوع نمایشگاهی که می خواهید راه اندازی کنید را انتخاب کنید. دانستن نوع نمایشگاه ماشین برای طی کردن مراحل دریافت مجوز الزامی است. انواع نمایشگاه ماشین به شرح زیر است:

  1. نمایشگاه ماشین‌های سبک و سواری: در این نمایشگاه‌ها خرید و فروش انواع ماشین‌های سبک و سواری مانند پراید، پژو، سمند، تیبا، وانت و… انجام می‌شود.
  2. نمایشگاه ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین: در این نمایشگاه‌ها خرید و فروش انواع ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین مانند تریلی، کامیون، کامیونت، کشنده، کمپرسی و … انجام می‌شود.
  3. نمایشگاه ماشین‌های راه سازی: در این نمایشگاه‌ها خرید و فروش انواع ماشین‌های راه سازی مانند تراکتور، بولدوزر، بیل مکانیکی، اسکریپر، لودر و… انجام می‌شود.
مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین

مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین

برای راه اندازی نمایشگاه ماشین نیاز به طی کردن مراحل متعددی است. در ادامه به بررسی این مراحل می‌پردازیم.

مرحله یک: تحقیق و برنامه‌ریزی برای شروع کار

اولین و مهم‌ترین اقدام برای راه اندازی نمایشگاه خودرو تحقیق و برنامه‌ریزی برای شروع کار است. تحقیق و برنامه‌ریزی کمک می‌کند تا در برابر چالش‌ها و مشکلاتی احتمالی آینده آمادگی داشته باشید. برخی از موضوعاتی که می‌بایست برای آن آمادگی داشته باشید شامل موارد زیر است:

  • اهداف خود را برای راه اندازی نمایشگاه ماشین تعیین کنید

همانطور که می‌دانیم یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش از شروع هر کسب و کاری مشخص کردن هدف است. تعیین هدف باعث می‌شود درک درستی از آینده کسب و کار خود داشته باشید و انگیزه لازم برای ادامه کار را پیدا کنید.

  • با افراد متخصص و باتجربه مشورت کنید

مشاوره با افراد باتجربه و همچنین نمایشگاه‌های ماشین دیگر باعث می‌شود تا از خطرات و مشکلات احتمالی آینده آگاه شوید و در مواجهه با آن‌ها تصمیمات مناسبی بگیرید.

مرحله دو: تأمین سرمایه لازم برای راه اندازی نمایشگاه ماشین

یکی از موارد مهمی که باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید، برآورد هزینه‌های راه اندازی نمایشگاه خودرو است. در این مرحله باید یک برآورد کلی از هزینه‌های راه اندازی کسب و کار داشته باشید، سپس نسبت به تأمین سرمایه از منابع مختلف اقدام کنید. خانواده، دوستان، بانک‌ها و مؤسسات مالی از جمله این منابع هستند. در راه اندازی نمایشگاه ماشین با سه هزینه اصلی روبه رو هستید: هزینه خرید یا اجاره ملک، هزینه خرید ماشین و هزینه‌های جانبی.

1- هزینه خرید یا اجاره مکان مناسب

برای راه اندازی نمایشگاه ماشین نیاز به خرید یا اجاره ملک دارید این هزینه مهم‌ترین و اصلی‌ترین هزینه راه اندازی این کسب و کار است. خرید یا اجاره یک ملک بزرگ در موقعیت مکانی خوب تأثیر زیادی در بالارفتن سود شما دارد. بر اساس قانون حداقل متراژ این ملک می‌بایست 75 متر فضای مفید و 12 متر برای دفتر کاری باشد. هزینه لازم برای اجاره آن نیز به صورت تقریبی ماهیانه بین 5 تا 20 میلیون تومان است. طبیعتاً این هزینه با توجه به شهر و موقعیت مکانی ملک متفاوت خواهد بود.

2- هزینه خرید انواع ماشین

در این مرحله بهتر است با توجه به سرمایه‌ای که دارید، اقدام به خرید انواع ماشین کنید. در این مرحله هیچ الزامی برای خرید خودرو توسط شما وجود ندارد، چرا که اساس کار نمایشگاه خودرو بر مبنای آن است که شما به عنوان یک واسطه خریدار و فروشنده خودرو را به یکدیگر معرفی کنید و از این طریق به سود برسید. برای همین چنانچه تازه‌کار هستید و یا سرمایه زیادی ندارید، می‌توانید از این طریق درآمد زایی کنید.

3- هزینه جانبی

در راه اندازی نمایشگاه ماشین برخی از هزینه‌های جانبی مانند هزینه تجهیز دفتر کاری، هزینه تابلو تبلیغاتی و هزینه استخدام پرسنل و … نیز وجود دارد. این هزینه‌ها با توجه نحوه فعالیت هر نمایشگاه متفاوت است.

مرحله سوم: دریافت مجوز برای راه اندازی نمایشگاه ماشین

حال که تصمیم خود را برای راه اندازی نمایشگاه خودرو گرفته‌اید و اقدامات لازم برای شروع کار را انجام داده‌اید، در این مرحله باید نسبت به دریافت مجوز نمایشگاه ماشین اقدام کنید. دریافت مجوز و پروانه کسب یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی این کسب و کار است که برای دریافت آن می‌بایست به اتحادیه صنفی نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو مراجعه کنید و مدارک خود را ارائه و شرایط لازم را احراز کنید.

مدارک و شرایط لازم برای برای دریافت مجوز نمایشگاه ماشین

مدارک و شرایط لازم برای راه اندازی نمایشگاه ماشین به شرح زیر است:

  • تابعیت جمهوری اسلامی
  • سواد کافی برای خواندن و نوشتن
  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • تعهد محضری اسناد و مدارک
  • گواهینامه پایه دو
  • پایان کار تجاری برای محل نمایشگاه
  • شناسنامه و کارت ملی
  • سند تجاری مغازه
  • ارائه موافقت نامه از اداره اماکن و نیروی انتظامی
  • گواهی تشکیل پرونده مالیاتی
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله چهار: ثبت نام برای مالیات نمایشگاه ماشین

در چهارمین مرحله از راه اندازی نمایشگاه ماشین می‌بایست در سامانه امور مالیاتی ثبت نام کنید و هر ساله اظهارنامه مربوط به کسب و کار خود را تکمیل و برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنید. امروزه تمام این فرایند به صورت الکترونیکی بوده و شما با مراجعه به وب سایت سامانه امور مالیاتی به آدرس tax.gov.ir می توانید ثبت نام کرده و اظهارنامه مالیاتی کسب و کار خود را تکمیل و ارسال کنید.

بازاریابی و تبلیغات

مرحله پنج: بازاریابی و تبلیفات هدفمند

بعد از راه اندازی نمایشگاه خودرو و دریافت پروانه کسب می‌توانید از تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات جهت دیده شدن کسب و کار خود و افزایش درآمد استفاده کنید. بازاریابی و تبلیغات همچون سکوی پرتابی هستند که در صورت اجرا صحیح و هدفمند تأثیر بسیار خوبی بر رشد و پیشرفت کسب و کار شما خواهند داشت. راه اندازی وب سایت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی تلفنی، چاپ تراکت و غیره نمونه‌ای از اقداماتی هستند که می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.

مزایای راه اندازی نمایشگاه ماشین

برخی از مزایای راه اندازی نمایشگاه ماشین به شرح زیر است.

  • فعالیت در صنعتی مهم و رو به رشد
  • شغلی با درآمد بالا
  • بازار کار مطلوب و ایده آل
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی بالا
  • و…

معایب راه اندازی نمایشگاه ماشین

برخی از معایب راه اندازی نمایشگاه ماشین به شرح زیر است.

  • نیاز به تجربه و مهارت بالا در فروشندگی
  • هزینه بالا جهت اجاره یا خرید ملک
  • هزینه بالا جهت خرید خودرو
  • و…
درآمد شغل نماشگاه ماشین

درآمد شغل نمایشگاه ماشین چقدر است؟

یکی از سؤالاتی که بسیاری از افراد علاقه‌مند به راه اندازی نمایشگاه خودرو می‌پرسند این است که درآمد شغل نمایشگاه ماشین چقدر است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که میزان درآمد این شغل به عوامل مختلفی بستگی دارد برای مثال شرایط بازار، موقعیت مکانی نمایشگاه، تعداد خودرو های موجود در نمایشگاه، میزان سرمایه اولیه و … نمونه‌ای از این عوامل هستند. اما به طور کلی می‌توان به صورت تقریبی درآمد ماهیانه 15 تا 50 میلیون تومان را برای این کسب و کار پیش بینی کرد.

بازار کار شغل نمایشگاه ماشین چگونه است؟

امروزه صنعت خودرو یکی از صنایع پر سود و مهم در جهان است که نقش پر رنگی در رشد اقتصادی هر کشور دارد. در ایران نیز این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از کسب و کارهای مرتبط با آن نیز رونق خوبی دارند. نمایشگاه ماشین یکی از کسب و کارهایی است که به دلیل ارتباط با این صنعت از بازار کار مطلوبی برخوردار است چرا که نیاز به ماشین و هر گونه وسیله حمل و نقل در سطح جامعه بیش از پیش نمایان شده است. از این رو راه اندازی بنگاه‌ها و نمایشگاه‌های ماشین جهت خرید و فروش تخصصی ماشین به دلیل سود بالا مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری

در این مقاله با نحوه راه اندازی نمایشگاه ماشین و نکات مهم آن آشنا شدیم. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که در راه اندازی نمایشگاه ماشین به دلیل حجم بالای تراکنش‌ها، مدیریت امور مالی از اهمیت بالایی برخوردار است. محاسبه درآمد، محاسبه سود و زیان، کنترل میزان فروش و غیره از جمله مواردی هستند که نیاز به مدیریت دقیق دارند. استفاده از برنامه حسابداری راهکاری عالی جهت مدیریت امور مالی در بنگاه‌ها و نمایشگاه‌های ماشین است.

برنامه حسابداری محک یکی بهترین برنامه‌های حسابداری است که ضمن مدیریت دقیق امور مالی و حسابداری، بخش بزرگی از نیازهای کسب و کارها را برآورده می‌کند. این برنامه حسابداری با دارا بودن امکانات کاربردی، پشتیبانی حرفه‌ای و امنیت بالا  توانسته اعتماد بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارهای مطرح را جلب کند شما نیز چنانچه قصد راه اندازی نمایشگاه ماشین را دارید برنامه حسابداری محک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهدی میدان
مهدی میدان
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

10 پاسخ

  1. برای نمایشگاه باید مهربون باشید و با افراد زیادی در ارتباط باشید وگرنه سود کارتون میاد پایین

    1. بله قطعا داشتن ارتباط با افراد مختلف نقش زیادی در جذب مشتری و شناخته شدن نمایشگاه شما دارد.ممنون از راهنمایی تون .

      1. سلام وقتتون بخیر عذر میخوام راه اندازی نمایشگاه اتومبیل برای خانم ها از نظر قانونی و دریافت پروانه کسب ایرادی داره ؟

          1. سلام نمایشگاها ماشینهای نو رو از کجا میخرن از شرکتها یا نمایشگاهای دیگه

  2. سلام خسته نباشید.من تو بازار آزاد تو یه صنف دیگه فعالیت دارم و کد مالیاتی.آیا میتونم نمایشگاه ماشین هم باز کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری