جستجو
Close this search box.

سفارش گیر رستوران ابزار هوشمندسازی کسب و کار شما

نوشته شده توسط علیرضا مهاجر تهرانی
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

رستوران‌ها، فست فودها، کافی شاپ‌ها و سایر مشاغل مشابه جزو پرطرفدارترین و پردرآمدترین کسب و کارها هستند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این اصناف نحوه ثبت سفارش و ارائه خدمات سریع و به موقع برای مشتریان است، به نحوی که بتوانند یک تجربه خوب و مطلوب در ذهن مشتری ایجاد کنند و او را به یک مشتری ثابت و همیشگی تبدیل کنند. ثبت سفارش هر نوع غذا و خوراکی آن هم فقط با چند کلیک ساده امکانی است که به لطف فناوری‌های جدید ممکن شده است. این روزها نرم افزارها و اپلیکیشن های سفارش گیر رستوران به یک ابزار ضروری تبدیل شده‌اند.

فهرست مطالب

در بین مزایای بی شماری که ثبت سفارشات با سفارش گیر رستوران دارد می‌توان به آسان‌تر و سریع‌تر شدن ساماندهی و پیگیری سفارشات مشتریان حتی در شلوغ‌ترین ساعات روز اشاره کرد. استفاده از سفارش گیر رستوران به طور قابل توجهی کار را برای ارائه سرویس میز و کارکنان آشپزخانه‌تان آسان‌تر می‌کند، زمان انتظار را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا سفارشات هر مشتری درست و به موقع به او تحویل داده شود.

سفارش گیر رستوران چیست؟

سفارش گیر رستوران چیست؟

سفارش گیر رستوران یک برنامه قابل نصب بر روی موبایل یا تبلت است و به کارکنان یک رستوران، فست فود، کافی شاپ و غیره این امکان را می‌دهد که با تعریف منو و انتخاب سفارشات مشتریان با یک کلیک سفارشات را ثبت کنند و باعث تسریع و دقت بیشتر در ارائه خدمات به مشتریان می‌شود. این نرم افزار با اتصال به بخش‌های مختلف باعث یکپارچه سازی روند کسب و کار شده و ضمن ساماندهی و سرعت بخشیدن به روند کار و افزایش فروش، باعث جلب رضایت مشتری می‌شود.

بهبود کسب و کار با کمک سفارش گیر رستوران

استفاده از سفارش گیر رستوران از طرق مختلف به بهبود عملکرد و پیشرفت یک کسب و کار کمک می‌کند. آیا دقت کرده‌اید که کارکنان یک رستوران برای دریافت و ثبت سفارشات مشتریان چقدر زمان برای رفتن سر میز مشتری و برگشتن به صندوق یا آشپزخانه صرف می‌کنند؟ چقدر احتمال دارد که سفارشات اشتباه ثبت شوند یا به مشتری دیگری تحویل داده شوند؟ دیر حاضر شدن سفارش مشتری چه تاثیری روی تجربه مشتری دارد؟ تمامی این موارد علاوه بر اینکه برای کسب و کار هزینه اضافی دربردارد، به شدت باعث عدم رضایت و از دست دادن مشتری نیز می‌شود.

سفارش گیر رستوران ابزاری است که با هدف حل کردن چنین مسائلی طراحی شده است. در واقع، سفارش گیر رستوران به 5 طریق می‌تواند به بهبود و پیشرفت کسب و کار شما کمک کند:

سفارشات بلافاصله به نمایشگر آشپزخانه ارسال می شوند

1- سفارشات بلافاصله به نمایشگر آشپزخانه ارسال می شوند

در یک رستوران روند معمول ثبت سفارش به این صورت است: گارسون رستوران سفارش را می‌گیرد، سفارش را یادداشت کرده یا به خاطر می‌سپارد. بعد به سراغ سیستم POS یا ثبت سفارش و صندوق پرداخت می‌رود (گاهی نیز باید به زور و با هل دادن سایر کارکنان کار خود را جلو بیاندازد). سپس باید منتظر بماند تا غذای سفارش داده‌شده توسط آشپزخانه آماده شود.

با یک اپلیکیشن سفارش گیر رستوران می‌توان تمام این عجله‌ها و رفت و آمدها را حذف کرد و در نتیجه کارکنان را خوشحال‌تر و عملیات رستوران را سریع‌تر پیش برد. اپلیکیشن سفارش‌ گیر رستوران که استفاده از آن اغلب به آسانی استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند است، به کارکنان رستوران اجازه می‌دهد تا از طریق تبلت یا موبایل سر میز مشتری حاضر شده و سفارشات او را با چند کلیک ثبت کنند و دیگر نیازی به رفت و برگشت‌های اضافه نداشته باشند.

از طرف دیگر، وقتی دکمه ارسال سفارش زده می‌شود، تمامی سفارشات به طور خودکار روی صفحه نمایشگر آشپزخانه نمایش داده می‌شود و پرسنل آشپزخانه دست به کار آماده سازی سفارش می‌شوند. به این شکل نه سفارشی فراموش می‌شود و نه اشتباهی رخ می‌دهد. ضمنا، با رفت و آمد کم‌تر افراد به آشپزخانه موازین بهداشتی نیز بیشتر و بهتر رعایت می‌شوند.

2- گارسون‌ها هنگام آماده شدن سفارشات پیامک و اعلان دریافت می کنند

به طور سنتی، وقتی غذای سفارش داده‌شده آماده می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟ بنابر شیوه عملکرد هر رستوران یا غذاخوری، احتمالا یک نفر به عنوان هماهنگ کننده آشپزخانه و گارسون‌ها وظیفه اطلاع رسانی و علامت زدن سفارشات تحویل داده‌شده را دارد. هر دقیقه این شخص فریاد می‌زند: «سفارش میز فلان آماده است»… یا احتمالا گارسون‌ها باید مدام به آشپزخانه سر بزنند تا ببینند سفارش مشتری آماده شده یا نه.

اما این رویه دیگر منسوخ شده است. به لطف سفارش گیر رستوران، حالا گارسون‌ها و کارکنان رستوران وقت آزاد بیشتری دارند و می‌توانند با ارائه خدمات بیشتر به مشتریان، تجربه دل‌انگیزی برای مشتریان ایجاد کنند. به محض آماده شدن سفارشات نیز، برنامه سفارش گیر رستوران با ارسال پیامک یا اعلان، خبر خوش آماده شدن غذا را به کارکنان (و حتی به مشتریان) می‌دهد.

3- سفارش گیر رستوران سفارشات تلفنی را در حافظه خود نگه می‌دارد

این امکان برای رستوران‌ها و فست فودهایی که سفارشات تلفنی و بیرون‌بر زیادی دارند بسیار مناسب است. چند بار مجبور شده‌اید مشخصات یک مشتری، شماره تلفن و آدرس او را وارد سیستم کنید؟ چند بار دوست داشته‌اید سفارشات آخر یک مشتری را بدون اینکه او را مجبور به تکرار تمام گزینه‌ها کنید وارد سیستم و ثبت نمایید؟

در اینجا نیز سفارش گیر رستوران کارگشا است! سفارش گیر رستوران با حفظ سفارشات مشتریان باعث می‌شود زمان کم‌تری را به ثبت سفارش مشتریان اختصاص دهید. ضمن اینکه آزاد بودن بیشتر خط تلفن کمک می‌کند تا از مشتریان بیشتری سفارش بگیرید. همچنین معطلی کم‌تر مشتریان پشت تلفن به اعتبار کسب و کار شما می‌افزاید.

وقتی یک مشتری برای اولین بار برای سفارش غذا به شما تلفن می‌کند سیستم سفارش گیر رستوران به شما یادآوری می‌کند که اطلاعات مهم او را ثبت و ذخیره کنید. اطلاعاتی مثل نام و آدرس مشتری در حافظه برنامه می‌ماند اما تمامی گزینه‌ها قابل ویرایش هستند و هر زمانی که بخواهید می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. وقتی مشتری برای دومین یا چندمین بار با شما تماس می‌گیرد تمامی اطلاعات قبلی از جمله زمان آخرین سفارش، غذاهای سفارش داده‌شده قبلی، مقدار پرداختی سفارشات قبلی و حتی محل و آدرس تحویل سفارش به شما نمایش داده می‌شود.

حالا می‌توانید به خواست مشتری همان سفارش قبلی را برای او تکرار کنید یا سفارشات جدید برای او ثبت کنید. با این کار هم در وقت شما و مشتری خود صرفه‌جویی می‌کنید و هم یک تجربه خوب و دلچسب در ذهن مشتری ایجاد می‌کنید.

4- سفارشات آنلاین بلافاصله به نمایشگر آشپزخانه ارسال می‌شوند

تنها کارکنان و گارسون‌های رستوران نیستند که سفارش غذا را ثبت می‌کنند بلکه با کمک سیستم‌های سفارش گیر آنلاین خود مشتریان نیز می‌توانند ثبت سفارش کنند. مشتریان می توانند از طریق وب سایت رستوران سفارشات بیرون بر خود را ثبت کنند. سیستم سفارش گیر رستوران با اتصال به صندوق پرداخت و آشپزخانه می‌تواند یک سامانه یکپارچه ایجاد کند و باعث صرفه جویی در وقت مشتریان و کارکنان و حتی کاهش هزینه‌های سربار کسب و کار شود.

سفارشات آنلاین به محض ثبت از طرف مشتری در صفحه نمایش آشپزخانه نشان داده می‌شوند. حتی می‌توان سفارش‌ها را با علامت یا نوشته‌ای مثل «سفارش بیرون بر» یا «صرف در داخل رستوران» از همدیگر متمایز کرد و نحوه آماده کردن یا بسته بندی آن‌ها را روشن و مشخص نمود.

5- مشتریان اعلان ثبت سفارش دریافت می‌کنند

نهایتا، سفارش گیر رستوران فرایند ثبت و تحویل سفارش را تکمیل می‌کند، به این صورت که مانند اطلاع رسانی به کارکنان رستوران، مشتریان نیز با ارسال پیامک از وضعیت سفارش تا زمان ارسال و دریافت غذا در جریان تمامی مراحل قرار می‌گیرند. سفارشات آماده شده در اختیار پیک‌های بیرون بر قرار می‌گیرند و زمان تقریبی تحویل سفارش نیز به اطلاع مشتری می‌رسد.

مزایای برنامه سفارش گیر رستوران

مزایای برنامه سفارش گیر رستوران

به طور خلاصه می‌توان این مزیت‌ها را برای سفارش گیر رستوران برشمرد:

  • تسهیل و تسریع ثبت سفارشات مشتریان
  • آسان شدن و افزایش دقت در نحوه پرداخت
  • یکپارچه سازی بخش‌های مختلف کسب و کار
  • ارسال اطلاعات سفارش به آشپزخانه به صورت درجا و بی‌درنگ
  • خودکارسازی رویه‌های عمومی و هر روزه
  • صرفه جویی در وقت کارکنان رستوران و کاهش معطلی مشتریان

علاوه بر موارد ذکرشده، برخی از برنامه های سفارش گیر رستوران پیشرفته امکانات خاص دیگری به کاربران خود ارائه می‌کنند. برای مثال، با اتصال این برنامه به سیستم انبارداری شما می‌توانید پیش از اتمام موجودی مواد اولیه از این موضوع باخبر شوید و اقدام به شارژ مجدد کنید. یا برای مناسبت‌ها یا مشتریان خاص تخفیفات و امتیازات ویژه تعریف کنید.

سفارش گیر رستوران محک یک انتخاب مطمئن

همان طور که ذکر شد، استفاده از سفارش گیر رستوران در آسان کردن و سرعت بخشیدن به روند کار و بهبود و پیشرفت کسب و کارهایی که در زمینه تهیه و ارسال غذا فعالیت می‌کنند بسیار موثر است. این برنامه به کاهش هزینه‌های کسب و کار و صرفه جویی در وقت کارکنان کمک می‌کند. همچنین با اتصال بخش‌ها و واحدهای مختلف باعث یکپارچه سازی کسب و کار شما می‌گردد. قطعا با ایجاد یک حس و تجربه خوب و مطلوب می‌توانید رضایت مشتری را جلب و او را به مشتری ثابت خود تبدیل کنید.

برنامه های سفارش گیر رستوران زیادی در بازار وجود دارند و هر کدام بنابر امکانات و قیمتی که دارند می‌توانند پاسخگوی نیازهای رستوران، فست فود، کافی شاپ و… شما باشند.

با این حال، به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از تحقیق و مقایسه این نرم افزارها، بهترین و مطمئن‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع: https://pos.toasttab.com/ – https://www.mahaksoft.com/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا طهرانی در یک روز گرم تابستانی به دنیا اومده و اهل افراط و تفریطه... مدرک کارشناسی ارشد رو از دانشگاه تهران در رشته مترجمی زبان انگلیسی گرفته و چون به نوشتن علاقه داره وارد دنیای تولید محتوا شده.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری